تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۶۸۴۱۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

۶ هزار زوج نابارور کهگیلویه و بویراحمد در انتظار تسهیلات درمان هستند

۲
۰
۶ هزار زوج نابارور کهگیلویه و بویراحمد در انتظار تسهیلات درمان هستند
کبنا ؛معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار سامانه سیب ۶ هزار زوج نابارور استان در انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند.
به گزارش کبنا، «محمود شهامت» گفت: برای تحقق سیاست تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها به خصوص شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری هستیم.
شهامت پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی فرزندآوری را خواستار شد و اظهار‌امیداوری کرد با ارایه تسهیلات و ارایه مشاوره‌ها و حمایت‌های درمانی ۳۰ تا ۴۰ درصد این جمعیت نابارور دارای فرزند می‌شوند.
کارشناسان شاخص نرخ سالمندی را ۱۱ درصد و نرخ ناباروری را به ۲۰ درصد اعلام کردند و هشدار دارند: این مهم در نوع خود تهدیدی بالقوه‌ای برای کشور محسوب می‌شوند.
مسئول شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر گفت: بر اساس آمار در کشور از هر پنج زوج ایرانی متأسفانه یک زوج نابارور شده است و این در نوع خود یک تهدید برای آینده نسلی کشور است.
سید علی موسوی‌زاده با اشاره به زمان مناسب فرزندآوری گفت: بهترین زمان برای باروری ۲ سال ابتدایی شروع زندگی مشترک زوجین است که این مهم همواره به تأخیر می‌افتد و در ادامه نیز زوجین را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است.
یکی از مهمترین دغدغه‌های اصلی رهبری و مسئولان ارشد کشور در سال‌های اخیر بحث افزایش ازدواج، جوانی جمعیت و رشد نرخ زاد و ولد بوده است، هرچند طی این سال‌ها بخشنامه‌های متعددی تدوین شد اما در نهایت سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با همرایی دستگاه‌های ارشد کشور از جمله قوای مجریه و مقننه تدوین و برای اجرا ابلاغ شد.
قانون جوانی جمعیت با ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره از مهمترین قوانین در مورد تسهیل در ازدواج و زادآوری است و تمامی بخشنامه‌های مرتبط به این حوزه‌ها براساس قانون جوانی جمعیت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌شود.
این قانون با مشوق‌های متعددی همراه است که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با مبالغ بالا، اعطای خودرو بدون نوبت، تأمین مسکن و زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، مرخصی ۹ ماهه زایمان همراه با حقوق و مزایا از جمله این مشوق هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر براتون مهم هست چرا به دنبال راهکار و درمان نیساین چرا کلیتیک نازایی مثل مادر و کودک شیراز راه نمیاندازین چرا چرا استان اینقدر بدبخت هست چرا؟
Iran, Islamic Republic of
یه توصیه به این زوجها ما که بچه داریم پشیمونیم شما ناراحت نباشین خوش بگذرانید
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1