کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

۶ هزار زوج نابارور کهگیلویه و بویراحمد در انتظار تسهیلات درمان هستند

30 مهر 1402 ساعت 20:08

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار سامانه سیب ۶ هزار زوج نابارور استان در انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار سامانه سیب ۶ هزار زوج نابارور استان در انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند.
به گزارش کبنا، «محمود شهامت» گفت: برای تحقق سیاست تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها به خصوص شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری هستیم.
شهامت پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی فرزندآوری را خواستار شد و اظهار‌امیداوری کرد با ارایه تسهیلات و ارایه مشاوره‌ها و حمایت‌های درمانی ۳۰ تا ۴۰ درصد این جمعیت نابارور دارای فرزند می‌شوند.
کارشناسان شاخص نرخ سالمندی را ۱۱ درصد و نرخ ناباروری را به ۲۰ درصد اعلام کردند و هشدار دارند: این مهم در نوع خود تهدیدی بالقوه‌ای برای کشور محسوب می‌شوند.
مسئول شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر گفت: بر اساس آمار در کشور از هر پنج زوج ایرانی متأسفانه یک زوج نابارور شده است و این در نوع خود یک تهدید برای آینده نسلی کشور است.
سید علی موسوی‌زاده با اشاره به زمان مناسب فرزندآوری گفت: بهترین زمان برای باروری ۲ سال ابتدایی شروع زندگی مشترک زوجین است که این مهم همواره به تأخیر می‌افتد و در ادامه نیز زوجین را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است.
یکی از مهمترین دغدغه‌های اصلی رهبری و مسئولان ارشد کشور در سال‌های اخیر بحث افزایش ازدواج، جوانی جمعیت و رشد نرخ زاد و ولد بوده است، هرچند طی این سال‌ها بخشنامه‌های متعددی تدوین شد اما در نهایت سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با همرایی دستگاه‌های ارشد کشور از جمله قوای مجریه و مقننه تدوین و برای اجرا ابلاغ شد.
قانون جوانی جمعیت با ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره از مهمترین قوانین در مورد تسهیل در ازدواج و زادآوری است و تمامی بخشنامه‌های مرتبط به این حوزه‌ها براساس قانون جوانی جمعیت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌شود.
این قانون با مشوق‌های متعددی همراه است که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با مبالغ بالا، اعطای خودرو بدون نوبت، تأمین مسکن و زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، مرخصی ۹ ماهه زایمان همراه با حقوق و مزایا از جمله این مشوق هاست.


کد مطلب: 468416

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468416/۶-هزار-زوج-نابارور-کهگیلویه-بویراحمد-انتظار-تسهیلات-درمان-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1