تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۶۶۲۳۲
در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد: معضلات اجتماعی حاشیه نشینان نتیجه بی‌تدبیری گذشتگان است / همه باید پاسخگو باشیم

۲
۲
معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد: معضلات اجتماعی حاشیه نشینان نتیجه بی‌تدبیری گذشتگان است / همه باید پاسخگو باشیم
کبنا ؛معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج ارزش‌ها و آموزش مهارت‌ها و حرفه‌آموزی باشد.
به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی مهر روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه پایه و اساس تمام فعالیت‌ها در این کارگروه مهم و تأثیر‌گذار، اولویت‌شناسی است گفت: ما در ابتدا باید در جستجوی تعالی خانواده‌ها با تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج فرهنگ ایثار و ارزش‌ها، آموزش‌های مختلف حرفه‌ای و مهارت و متوجه حوزه ورزش داشته باشیم.
وی بر اهمیت و جایگاه تأثیر‌گذاری این کارگروه تأکید کرد و گفت: عمده معضلات و نگرانی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و باید در کارگروه فرهنگی و اجتماعی در جنبه‌های مختلف آن بحث، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود.
وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری صحیح با حضور همه مدیران عضو این کارگروه میسر است، افزود: عمده آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد و می‌طلبد همه دستگاه‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی پای کار باشند.
هاشمی مهر عنوان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی متوجه همه مدیران است و باید در این زمینه پاسخ گو باشیم بنابراین مدیران در جلسات آینده کارگروه برنامه ارائه دهند.
وی تصریح کرد: کمبود و یا نبود فضای ورزشی، مذهبی، فضای سبز و آموزشی در حاشیه شهر‌های استان، زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی بوده که باید تدبیری اتخاذ شود.
هاشمی مهر معضلات اجتماعی حاشیه نشینان را نتیجه آینده نگر نبودن و بی‌تدبیری در گذشته دانست و گفت: دستگاه‌های متولی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی باید در زمان تملک اراضی به سرانه آموزشی، فرهنگی و ورزشی توجه می‌کردند.
هاشمی مهر با بیان اینکه به دلیل حساسیت موضوع باید در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم مدیران جهادی پای کار باشند، گفت: برای کاهش و برون رفت از معضلات اجتماعی باید با عزم و اراده قوی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را تقویت کرده و هماهنگی و تعامل بین دستگاهی بهتر و بیشتر شود.
وی عنوان کرد: خواهان این مهم هستیم که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی از یک سو و دستگاه‌های امور زیربنایی از سوی دیگر با همراهی حوزه اقتصادی خواسته‌ها و انتظارات این بخش از جامعه را رصد کرده و با همدلی نسبت به رفع آن‌ها برنامه‌ریزی و سپس اقدام شود.
هاشمی مهر تأکید کرد: یکی از کارگروه‌های مهم زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی است و مصوبات این کارگروه باید به تأیید شورای برنامه‌ریزی برسد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل اهمیتی که کارگروه دارد حضور مدیران کل الزامی است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۳۶ هزار نفر از جمعیت شهر یاسوج در مناطق حاشیه نشین مادوان و بلهزار ساکن هستند.
مسعود نوری عنوان کرد: علی رغم اینکه جمعیت زیادی در این منطق ساکن هستند اما سرانه فضای ورزشی، آموزشی و فرهنگی در این مناطق نزدیک به صفر است که زمینه ساز رشد آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
چرا باسی جذبب مخاطب و حاشیه سازی با مدیر تیتر رو اینطوری میزنی؟؟؟
یک جمله تز حرفاشون که گفته باشن به علت گذشتگان هست وجود نداره تو متن خبرتون
حسینی
United States
کاملا درست و منطقی حرفشون
بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و سایر نهاد های متولی همون موقع باید به سرانه اموزشی و بهداشتی اون مردم توجه میکردن
نکردن و نتیجه ش اسیب های اجتماعی و کمبود امکانات در اون مناطق هست
همیشه آسیب اجتماعی نتیجه پروسه ای طولانی مدت هست
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
1