کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد: معضلات اجتماعی حاشیه نشینان نتیجه بی‌تدبیری گذشتگان است / همه باید پاسخگو باشیم

2 شهريور 1402 ساعت 17:00

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج ارزش‌ها و آموزش مهارت‌ها و حرفه‌آموزی باشد.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت حوزه اجتماعی تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج ارزش‌ها و آموزش مهارت‌ها و حرفه‌آموزی باشد.
به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی مهر روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه پایه و اساس تمام فعالیت‌ها در این کارگروه مهم و تأثیر‌گذار، اولویت‌شناسی است گفت: ما در ابتدا باید در جستجوی تعالی خانواده‌ها با تقویت فرهنگ کار و تلاش، ترویج فرهنگ ایثار و ارزش‌ها، آموزش‌های مختلف حرفه‌ای و مهارت و متوجه حوزه ورزش داشته باشیم.
وی بر اهمیت و جایگاه تأثیر‌گذاری این کارگروه تأکید کرد و گفت: عمده معضلات و نگرانی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و باید در کارگروه فرهنگی و اجتماعی در جنبه‌های مختلف آن بحث، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود.
وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری صحیح با حضور همه مدیران عضو این کارگروه میسر است، افزود: عمده آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد و می‌طلبد همه دستگاه‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی پای کار باشند.
هاشمی مهر عنوان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی متوجه همه مدیران است و باید در این زمینه پاسخ گو باشیم بنابراین مدیران در جلسات آینده کارگروه برنامه ارائه دهند.
وی تصریح کرد: کمبود و یا نبود فضای ورزشی، مذهبی، فضای سبز و آموزشی در حاشیه شهر‌های استان، زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی بوده که باید تدبیری اتخاذ شود.
هاشمی مهر معضلات اجتماعی حاشیه نشینان را نتیجه آینده نگر نبودن و بی‌تدبیری در گذشته دانست و گفت: دستگاه‌های متولی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی باید در زمان تملک اراضی به سرانه آموزشی، فرهنگی و ورزشی توجه می‌کردند.
هاشمی مهر با بیان اینکه به دلیل حساسیت موضوع باید در دولت انقلابی و جهادی سیزدهم مدیران جهادی پای کار باشند، گفت: برای کاهش و برون رفت از معضلات اجتماعی باید با عزم و اراده قوی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را تقویت کرده و هماهنگی و تعامل بین دستگاهی بهتر و بیشتر شود.
وی عنوان کرد: خواهان این مهم هستیم که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی از یک سو و دستگاه‌های امور زیربنایی از سوی دیگر با همراهی حوزه اقتصادی خواسته‌ها و انتظارات این بخش از جامعه را رصد کرده و با همدلی نسبت به رفع آن‌ها برنامه‌ریزی و سپس اقدام شود.
هاشمی مهر تأکید کرد: یکی از کارگروه‌های مهم زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی است و مصوبات این کارگروه باید به تأیید شورای برنامه‌ریزی برسد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل اهمیتی که کارگروه دارد حضور مدیران کل الزامی است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۳۶ هزار نفر از جمعیت شهر یاسوج در مناطق حاشیه نشین مادوان و بلهزار ساکن هستند.
مسعود نوری عنوان کرد: علی رغم اینکه جمعیت زیادی در این منطق ساکن هستند اما سرانه فضای ورزشی، آموزشی و فرهنگی در این مناطق نزدیک به صفر است که زمینه ساز رشد آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است.


کد مطلب: 466232

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466232/معاون-سیاسی-کهگیلویه-بویراحمد-معضلات-اجتماعی-حاشیه-نشینان-نتیجه-بی-تدبیری-گذشتگان-همه-باید-پاسخگو-باشیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1