تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۶۶۱۷۴
در گفت و گو با رادیو اربعین مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: پیش‌‍بینی حضور 100 هزار نفر مردم استان در اربعین حسینی

۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: پیش‌‍بینی حضور 100 هزار نفر مردم استان در اربعین حسینی
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه شرایط برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی خود استان و آن‌هایی که از این استان می‌گذرند مهیا شده است.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده در گفت و گو با رادیو اربعین با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در همایش پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند گفت: امکانات ایاب و ذهاب برای مرز شلمچه تأمین شده و نگرانی وجود ندارد.
استاندار اظهار داشت: شهر‌های باشت، گچساران و دو شهر کهگیلویه بزرگ در این استان مسیر تردد زوار اربعین حسینی هستند.
احمدزاده عنوان کرد: شهر یاسوج مرکز استان هم محل تردد زوار استان‌های شرق کشور یزد و کرمان، بخشی از فارس و سیستان و بلوچستان و زوار کشور‌های پاکستان، افغانستان و چند کشور دیگر می‌باشد.
وی تصریح کرد: به همین منظور موکب‌های زیادی در شهر‌های شوش، بوستان، خان احمد، امامزاده جعفر(ع) و گچساران تا خیرآباد و شهرستان‌های مارگون و چند شهر کهگیلویه بزرگ و خود شهر یاسوج تدارک دیده شده است.
احمدزاده با بیان اینکه ۲۶ موکب در درون کشور و ۲۶ موکب در کشور عراق تدارک دیده شده است، گفت: عملیات احداث زائرسرای استان در مرز شلمچه به مساحت ۸۰۰ متر مربع در حال انجام است و‌امیدواریم بخشی از این زائرسرا تا قبل از مراسم اربعین به بهره‌برداری برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته تا زمان بهره‌برداری از زائرسرای استان سازه موقت در این محل برای استقرار موکب‌ها دایر شده است.
وی ابراز داشت: همه امکانات مردمی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد پای کار اربعین آمده‌اند و کمیته‌های مختلف حمل و نقل، پشتیبانی، بهداشت و درمان، اورژانس و سایر حوزه‌ها تشکیل و فعال هستند.
احمدزاده عنوان کرد: مردم در شهر‌های باشت و گچساران که در مسیر تردد زوار اربعین هستند چند سالی است که خانه‌های خود را برای اسکان در اختیار زوار اربعین قرار می‌دهند و حمایت‌های دولتی و مردمی برای اربعین ۱۴۰۲ در کنار هم قرار گرفته است.
به گفته استاندار در ایام اربعین امسال تعداد زیادی یخچال، دستگاه‌های آب سرد کن، تعدادی دستگاه آب شیرین کن و کولر جهت استفاده موکب‌ها تأمین شده است.
احمدزاده با بیان اینکه در کشور عراق هم امکانات و تجهیزات زیادی برای مواکب تدارک دیده شده است، گفت: امکانات و تجهیزات موکب‌های استان فردا و پس فردا به کشور عراق اعزام می‌شوند.
وی عنوان کرد: وسایل نقلیه برای حمل کالا و تجهیزات موکب‌های مستقر در کشور عراق در نظر گرفته شده و محل استقرار آن‌ها مشخص شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
1