تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۶۵۱۴۲
با حضور اساتید دانشگاه و محوریت اقتصاد جوامع محلی بررسی شد؛

تدوین نقشه راه مدیریت جامع تالاب های استان

۰
تدوین نقشه راه مدیریت جامع تالاب های استان
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز 3 تالاب استان با حضور اساتید دانشگاه و جوامع محلی ذینفع در حال انجام است.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز دوشنبه دوم مرداد ماه 1402 از تدوین نقشه راه 3 تالاب مورزرد، شرم درنگ زیلایی و الوان بهمئی خبر داد .
اسلام جاودان خرد گفت: امروزه تالاب ها پر ثمرترین اکوسیستمی جهان را دارند به همین خاطر حفاظت و حراست از تالاب ها اهمیت و ارزش بالایی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: تنوع زیستی در تالاب ها بالاست و تالاب ها نقش بسزایی در تامین کننده غذای مناسب و زیستگاهی فوق العاده برای گونه های مختلف گیاهی و جانوری  می باشد.
وی افزایش کیفیت آب را از دیگر مزایا و کارکرد تالاب دانست و گفت : تالاب ها با حذف فلزات سنگین باعث می شوند که کیفیت آب بالا برود.
جاودان خرد گفت: با توجه به اهمیت اکولوژیکی ،اقتصادی و اجتماعی تالاب ها  نیاز بود که نقشه راهی برای حفاظت از تلاب ها تدوین گردد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: در همین راستا این اداره کل با رایزنی های فشرده ای که با سازمان داشت موفق شد، صبح امروز با حضور 2 تیم علمی از دانشگاه شهید بهشتی تهران و زنجان و نماینده سازمان مرکزی جلسه ای را در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار نماید.
جاودان خرد تصریح کرد: در این جلسه نقشه راه برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز 3 تالاب مورزرد ، شرم درنگ در زیلایی و الوان در بهمئی با حضور و مشارکت جوامع محلی و ذینفعان تهیه و تدوین خواهد شد.
وی گفت : امیدواریم که با این نقشه راه که علاوه بر بعد زیستی و اجتماعی توجه خاصی به معیشت مردم محلی شده است بتوانیم تحولی برای اقتصاد مردم محلی با همکاری آنان ایجاد نمایم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1