کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور اساتید دانشگاه و محوریت اقتصاد جوامع محلی بررسی شد؛

تدوین نقشه راه مدیریت جامع تالاب های استان

2 مرداد 1402 ساعت 15:53

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز 3 تالاب استان با حضور اساتید دانشگاه و جوامع محلی ذینفع در حال انجام است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز 3 تالاب استان با حضور اساتید دانشگاه و جوامع محلی ذینفع در حال انجام است.
به گزارش کبنانیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز دوشنبه دوم مرداد ماه 1402 از تدوین نقشه راه 3 تالاب مورزرد، شرم درنگ زیلایی و الوان بهمئی خبر داد .
اسلام جاودان خرد گفت: امروزه تالاب ها پر ثمرترین اکوسیستمی جهان را دارند به همین خاطر حفاظت و حراست از تالاب ها اهمیت و ارزش بالایی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: تنوع زیستی در تالاب ها بالاست و تالاب ها نقش بسزایی در تامین کننده غذای مناسب و زیستگاهی فوق العاده برای گونه های مختلف گیاهی و جانوری  می باشد.
وی افزایش کیفیت آب را از دیگر مزایا و کارکرد تالاب دانست و گفت : تالاب ها با حذف فلزات سنگین باعث می شوند که کیفیت آب بالا برود.
جاودان خرد گفت: با توجه به اهمیت اکولوژیکی ،اقتصادی و اجتماعی تالاب ها  نیاز بود که نقشه راهی برای حفاظت از تلاب ها تدوین گردد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: در همین راستا این اداره کل با رایزنی های فشرده ای که با سازمان داشت موفق شد، صبح امروز با حضور 2 تیم علمی از دانشگاه شهید بهشتی تهران و زنجان و نماینده سازمان مرکزی جلسه ای را در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار نماید.
جاودان خرد تصریح کرد: در این جلسه نقشه راه برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز 3 تالاب مورزرد ، شرم درنگ در زیلایی و الوان در بهمئی با حضور و مشارکت جوامع محلی و ذینفعان تهیه و تدوین خواهد شد.
وی گفت : امیدواریم که با این نقشه راه که علاوه بر بعد زیستی و اجتماعی توجه خاصی به معیشت مردم محلی شده است بتوانیم تحولی برای اقتصاد مردم محلی با همکاری آنان ایجاد نمایم.
 
 


کد مطلب: 465142

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465142/تدوین-نقشه-راه-مدیریت-جامع-تالاب-های-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1