تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۶۲۴۵۴
کبنا گزارش می‌دهد

سفر آیت‌الله اعرافی به کهگیلویه و بویراحمد / شیخ پناهی: دستگاه‌های فرهنگی از کمبود اعتبار رنج می‌برند/ نکته جالب آیت الله اعرافی به مدیر حوزه علمیه خواهران / عزت‌خواه: طلاب بدون لباس در مدارس حاضر می‌شوند / آیت الله‌ اعرافی: حذف کنید / شیخ پناهی: تبعاتش را می‌پذیریم

۴
۱
سفر آیت‌الله اعرافی به کهگیلویه و بویراحمد / شیخ پناهی: دستگاه‌های فرهنگی از کمبود اعتبار رنج می‌برند/ نکته جالب آیت الله اعرافی به مدیر حوزه علمیه خواهران / عزت‌خواه: طلاب بدون لباس در مدارس حاضر می‌شوند / آیت الله‌ اعرافی: حذف کنید / شیخ پناهی: تبعاتش را می‌پذیریم
کبنا ؛حضرت آیت‌الله اعرافی_ مدیر حوزه‌های علمیه کشور_ به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و ضمن دیدار با آیت‌الله حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ در نشست مسوولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان شرکت کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه 1402) دیدار مسوولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمدبا حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر پناهی _ رئیس حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد_ دراین دیدار کمبوداعتبار را مشکل اصلی دستگاه های فرهنگی دانست و گفت: دستگاه های فرهنگی ما از کمبود اعتبار رنج می برند.
سفر آیت‌الله اعرافی به کهگیلویه و بویراحمد / شیخ پناهی: دستگاه‌های فرهنگی از کمبود اعتبار رنج می‌برند
وی در ادامه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: استاندار محترم کهگیلویه وبویراحمد هر چه از دستشان بر آمده در خصوص اعتبارات عمرانی و فرهنگی برای ما انجام داده اند.
 رئوف_ مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد_نیز با بیان اینکه در حوزه عمرانی اعتبارات خوبی هست، گفت: دغدغه اصلی دستگاه‌های فرهنگی اعتبار است که برای کارهای فرهنگی با مشکل روبرو هستند.
وی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی استان هیچ اعتباری دریافت نمی‌کند.
رئوف افزود: برنامه معارف صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از بهترین برنامه‌های معارفی در سطح کشور بود.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم افتخاری_ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه 5 مدرسه حوزه علمیه خواهران در سطح استان داریم، اظهار داشت: دراین مدرسه در مقطع سیکل و دیپلم طلبه پذیریش می‌کند و در حال حاضر 525 نفر دانش آموخته داریم. سه گروه مُبلغ ویژه داریم که فعالیت میدانی خوبی شروع کرده‌اند. 
افتخاری در ادامه گفت: مبلغین ما در حوزه‌های فرهنگی، مهارت‌های زندگی و فعالیت‌های قرآنی تلاش دارند. 
وی افزود:  370 نفر از مبلغین امین از طلاب حوزه علمیه خواهران در سطح مدارس در حال فعالیت هستند.
رئیس حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام اول را در استخدام‌های آموزش و پرورش داریم و حدود 32 درصد از طلاب ما در آموزش و پرورش استخدام شد.
اعرافی نکته جالبی خطاب به مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: طلاب خوب و توانمند را نگه دارید و اجازه ندهید که همه آنها بروند.
افتخاری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه به مشکلات مالی پرداخت و گفت: با توجه به مشکلاتی که در پرداخت‌ها داریم، ضمانتی برای نگه‌داری از طلاب نداریم. بالاترین رقمی که اساتید حق‌التدریس ما می‌گیرد، یک و نیم میلیون تومان است.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه این نشست به ارتباط تنگاتنگ خوب بین دولت با حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: این ارتباط به دلیل نگاه پدرانه حضرت آیت‌الله حسینی به وجود آمده است.
احمدزاده در ادامه گفت: هر کاری باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی تاکید کرد: ارتباط بین دولتمردان در سطح استان با حوزه‌های علمیه برقرار است و از هیچ کمکی به حوزه‌های علمیه دریغ نمی‌کنیم.
وی گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم، دولت توجه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اعتباراتی که به حوزه‌های علمیه اختصاص داده شد، اشاره کرد و گفت: در سال 1401، اعتبارات خوبی به حوزه‌های علمیه اختصاص داده شد و مبالغ زیادی را هم برای کارهای جاری حوزه علمیه در نظر گرفتیم.
وی در ادامه از عیسی شهامت_ معاون عمرانی استانداری_ خواست که گزارشی از اعتبارات ارائه دهد. شهامت گفت: در سال‌های 1400 و 1401 برای حوزه‌های علمیه، خانه عالم و مصلی‌ها 86 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک‌ دارایی و سرمایه‌ای مصوب شد که 50 میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شده است.
شهامت گفت: از محل اعتبارات سفر دور اول رئیس جمهور 35 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه، خانه عالم، مصلی‌ها و امامزاده‌ها مصوب داریم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه قول داد که در سفر دور دوم توجه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های فرهنگی شود.
وی افزود: در دور اول دو روز بود که معارفه استانداری من انجام شده بود و فرصتی نبود که کارهای فرهنگی و پروژه‌های فرهنگی به‌خوبی دیده شود که ان شاء الله در سفر دوم بعضی از مشکلات را برطرف خواهیم کرد.
حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست، گفت: مسیر ایران قوی از آموزش قوی می‌گذرد و آموزش و پرورش شرعاً وظیفه خود می‌داند که ارتباط خوبی با حوزه‌های علمیه داشته باشد.
عزت‌خواه در ادامه دست روی مسئله دیگری گذاشت و گفت: مربیان طلاب امینی که از سوی حوزه‌های علمیه معرفی شدند، متأسفانه ملبس به لباس مقدس روحانیت نیستند و دیر باز این لباس در بین مردم استان ما مقدس بوده و اگر قرار باشد آنها بدون لباس باشند؛ خیلی از تربیت شدگان ما به لحاظ توانایی و سواد دست کم از آنها ندارند. قرار بود که آنها با لباس حضور پیدا کنند که اثر تربیتی داشته باشد.
آیت ‌الله اعرافی_ مدیر حوزه‌های علمیه کشور_ خطاب به عزت‌خواه گفت: هر کس بدون لباس مقدس روحانیت حاضر می‌شود، آن را حذف کنید.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه از سنین جوانی تاکنون ارتباط خود را با آموزش و پرورش قطع نکرده ام گفت: مسیر تربیت اسلامی بچه ها از آموزش و پرورش می گذرد و هیچگاه نباید خودمان را جدا از این دستگاه بدانیم.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی_ رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز تاکید کرد: تبعات آن را می‌پذیریم، طلاب امین بدون لباس را حذف کنید.


تکمیل می شود....
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
سری به مدرسه متوسطه اول دخترانه راک در دهدشت بزنید و ببینید معلمهای بدون اموزش چگونه باعث میشوند بهترین دانش اموز مدرسه خودکشی کند.خود دانید.کبنا اگه وجدان داری نشر بده.
Iran, Islamic Republic of
خداییش چرا باید رییس حوزه علمیه
United States
خدا وکیلی باید جلوی ردیف بودجه تمامی نهادهای فرهنگی فقط 000000000گذاشت آخه خروجی آنها چیه
آمارهای طلاق و خودکشی روز به روز بیشتر میشه
Iran, Islamic Republic of
بیشترین اعتبارات به حساب و کتاب را به سازمانها و نهادهای فرهنگی میدهند متاسفانه بازخوردمناسبی ندارد
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1