کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سفر آیت‌الله اعرافی به کهگیلویه و بویراحمد / شیخ پناهی: دستگاه‌های فرهنگی از کمبود اعتبار رنج می‌برند/ نکته جالب آیت الله اعرافی به مدیر حوزه علمیه خواهران / عزت‌خواه: طلاب بدون لباس در مدارس حاضر می‌شوند / آیت الله‌ اعرافی: حذف کنید / شیخ پناهی: تبعاتش را می‌پذیریم

28 ارديبهشت 1402 ساعت 9:41

حضرت آیت‌الله اعرافی_ مدیر حوزه‌های علمیه کشور_ به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و ضمن دیدار با آیت‌الله حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ در نشست مسوولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان شرکت کرد.


حضرت آیت‌الله اعرافی_ مدیر حوزه‌های علمیه کشور_ به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و ضمن دیدار با آیت‌الله حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ در نشست مسوولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان شرکت کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه 1402) دیدار مسوولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمدبا حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر پناهی _ رئیس حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد_ دراین دیدار کمبوداعتبار را مشکل اصلی دستگاه های فرهنگی دانست و گفت: دستگاه های فرهنگی ما از کمبود اعتبار رنج می برند.
سفر آیت‌الله اعرافی به کهگیلویه و بویراحمد / شیخ پناهی: دستگاه‌های فرهنگی از کمبود اعتبار رنج می‌برند
وی در ادامه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: استاندار محترم کهگیلویه وبویراحمد هر چه از دستشان بر آمده در خصوص اعتبارات عمرانی و فرهنگی برای ما انجام داده اند.
 رئوف_ مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد_نیز با بیان اینکه در حوزه عمرانی اعتبارات خوبی هست، گفت: دغدغه اصلی دستگاه‌های فرهنگی اعتبار است که برای کارهای فرهنگی با مشکل روبرو هستند.
وی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی استان هیچ اعتباری دریافت نمی‌کند.
رئوف افزود: برنامه معارف صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از بهترین برنامه‌های معارفی در سطح کشور بود.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم افتخاری_ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه 5 مدرسه حوزه علمیه خواهران در سطح استان داریم، اظهار داشت: دراین مدرسه در مقطع سیکل و دیپلم طلبه پذیریش می‌کند و در حال حاضر 525 نفر دانش آموخته داریم. سه گروه مُبلغ ویژه داریم که فعالیت میدانی خوبی شروع کرده‌اند. 
افتخاری در ادامه گفت: مبلغین ما در حوزه‌های فرهنگی، مهارت‌های زندگی و فعالیت‌های قرآنی تلاش دارند. 
وی افزود:  370 نفر از مبلغین امین از طلاب حوزه علمیه خواهران در سطح مدارس در حال فعالیت هستند.
رئیس حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام اول را در استخدام‌های آموزش و پرورش داریم و حدود 32 درصد از طلاب ما در آموزش و پرورش استخدام شد.
اعرافی نکته جالبی خطاب به مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: طلاب خوب و توانمند را نگه دارید و اجازه ندهید که همه آنها بروند.
افتخاری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه به مشکلات مالی پرداخت و گفت: با توجه به مشکلاتی که در پرداخت‌ها داریم، ضمانتی برای نگه‌داری از طلاب نداریم. بالاترین رقمی که اساتید حق‌التدریس ما می‌گیرد، یک و نیم میلیون تومان است.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه این نشست به ارتباط تنگاتنگ خوب بین دولت با حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: این ارتباط به دلیل نگاه پدرانه حضرت آیت‌الله حسینی به وجود آمده است.
احمدزاده در ادامه گفت: هر کاری باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی تاکید کرد: ارتباط بین دولتمردان در سطح استان با حوزه‌های علمیه برقرار است و از هیچ کمکی به حوزه‌های علمیه دریغ نمی‌کنیم.
وی گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم، دولت توجه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اعتباراتی که به حوزه‌های علمیه اختصاص داده شد، اشاره کرد و گفت: در سال 1401، اعتبارات خوبی به حوزه‌های علمیه اختصاص داده شد و مبالغ زیادی را هم برای کارهای جاری حوزه علمیه در نظر گرفتیم.
وی در ادامه از عیسی شهامت_ معاون عمرانی استانداری_ خواست که گزارشی از اعتبارات ارائه دهد. شهامت گفت: در سال‌های 1400 و 1401 برای حوزه‌های علمیه، خانه عالم و مصلی‌ها 86 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک‌ دارایی و سرمایه‌ای مصوب شد که 50 میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شده است.
شهامت گفت: از محل اعتبارات سفر دور اول رئیس جمهور 35 میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه، خانه عالم، مصلی‌ها و امامزاده‌ها مصوب داریم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه قول داد که در سفر دور دوم توجه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های فرهنگی شود.
وی افزود: در دور اول دو روز بود که معارفه استانداری من انجام شده بود و فرصتی نبود که کارهای فرهنگی و پروژه‌های فرهنگی به‌خوبی دیده شود که ان شاء الله در سفر دوم بعضی از مشکلات را برطرف خواهیم کرد.
حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست، گفت: مسیر ایران قوی از آموزش قوی می‌گذرد و آموزش و پرورش شرعاً وظیفه خود می‌داند که ارتباط خوبی با حوزه‌های علمیه داشته باشد.
عزت‌خواه در ادامه دست روی مسئله دیگری گذاشت و گفت: مربیان طلاب امینی که از سوی حوزه‌های علمیه معرفی شدند، متأسفانه ملبس به لباس مقدس روحانیت نیستند و دیر باز این لباس در بین مردم استان ما مقدس بوده و اگر قرار باشد آنها بدون لباس باشند؛ خیلی از تربیت شدگان ما به لحاظ توانایی و سواد دست کم از آنها ندارند. قرار بود که آنها با لباس حضور پیدا کنند که اثر تربیتی داشته باشد.
آیت ‌الله اعرافی_ مدیر حوزه‌های علمیه کشور_ خطاب به عزت‌خواه گفت: هر کس بدون لباس مقدس روحانیت حاضر می‌شود، آن را حذف کنید.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه از سنین جوانی تاکنون ارتباط خود را با آموزش و پرورش قطع نکرده ام گفت: مسیر تربیت اسلامی بچه ها از آموزش و پرورش می گذرد و هیچگاه نباید خودمان را جدا از این دستگاه بدانیم.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی_ رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز تاکید کرد: تبعات آن را می‌پذیریم، طلاب امین بدون لباس را حذف کنید.


تکمیل می شود....
 


کد مطلب: 462454

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/462454/سفر-آیت-الله-اعرافی-کهگیلویه-بویراحمد-شیخ-پناهی-دستگاه-های-فرهنگی-کمبود-اعتبار-رنج-می-برند-نکته-جالب-آیت-الله-مدیر-حوزه-علمیه-خواهران-عزت-خواه-طلاب-بدون-لباس-مدارس-حاضر-می-شوند-الله-حذف-کنید-تبعاتش-می-پذیریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1