تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۶۲۵۰۰
سفر آیت الله اعرافی به کهگیلویه و بویراحمد؛

قول استاندار کهگیلویه و بویراحمد و در خواست روشنفکر از آیت الله اعرافی

۰
قول استاندار کهگیلویه و بویراحمد و در خواست روشنفکر از آیت الله اعرافی
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد قول داد تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان، حوزه های علمیه بیشتر و بهتر دیده شوند.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست مسئولان فرهنگی استان با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در یاسوج گفت: حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در عرصه فرهنگ سازی داشته و این نقش همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: حوزه های علمیه استان نقش مهمی در فرهنگ سازی مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
احمدزاده خاطرنشان کرد: ما نیز در استانداری همکاری همه جانبه با آنها در زمینه های مختلف داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به مسئولان حوزوی استان و آیت الله اعرافی وعده داد تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان مشکلات مدارس علمیه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بتوان بخشی از مشکلات آنها را در این سفر برطرف کرد.
استاندار به سفر اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: تنها دو روز بعد از انتصاب بنده به عنوان استاندار این سفر انجام گرفت که موجب شد نتوانیم به همه خواسته های خود دست یابیم.
درخواست نماینده مردم در مجلس از مدیر حوزه‌های علمیه کشور/ مبلغین بیشتری به روستاها اعزام شود
نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند به همین جهت نیاز است مبلغین بیشتری به روستاها اعزام شوند.
 مهدی روشنفکر در دیدار مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی که با حضور آیت‌الله اعرافی برگزار شد، گفت: استان نیروهای فرهنگی دارای سطح علمی بالایی دارد اما علی‌رغم این ظرفیت در حوزه فرهنگ با یکسری نارسایی‌ها مواجه هستیم.
نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: کهگیلویه و بویراحمد استانی دارای دین و مذهب شیعه است و غیرت و تعصب دینی مردم جلوی ورود هرگونه مذاهب انحرافی را گرفته که این از افتخارات استان است.
وی افزود:نارسایی‌ها دلایل زیادی دارد از جمله اینکه فاصله با مرکز و شرایط جغرافیایی استان ضعف در راه‌ها و محورهای مواصلاتی ‌موجب شده تبادل فرهنگ کمتر وحود داشته باشد.
روشنفکر عنوان کرد: استان نیازهای فرهنگی و دینی داریم که می‌طلبد تعداد روحانیون در مناطق روستایی بیشتر شود چرا که جمعیت زیادی از استان در روستاها زندگی می‌کنند.
نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: درست است که نهادهای فرهنگی در روستاها روحانی اعزامی دارند اما با توجه به پراکندگی جمعیت می‌طلبد در اعزام مبلغ به مناطق روستایی توجه بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها هستند که این اعزام مبلغات در مناطق یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: تقویت و حمایت از مساجد دیگر موردی است که باید مورد توجه باشد، خیلی از این مساجد شرایطی دارند که اگر تکمیل شوند و رنگ و روی بهتر به مساجد بدهیم در حضور مردم موثر است.
نماینده مردم خواستار تجهیز کتابخانه‌ها و برگزاری گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌ها شد و گفت: طبق گزارشات رسیده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری این گفتمان‌ها در سراسر کشور کم رنگ شده است.
وی در پایان خواستار برگزاری گردهمایی دینی و مذهبی شد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبارات بیشتری است.
آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار مسئولان فرهنگی و حوزوی کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله اعرافی گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار ارزشمند مادی و معنوی دارد و از نظر نیرو نیز انسان های تحصیل کرده و با سوادی در استان وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ درصد روان آبها و یک سوم نفت صادراتی کشور را داریم، افزود:این استان در حوزه دامداری و کشاورزی ظرفیت‌های خوب و عظیمی داریم. 
وی بیان کرد: علی‌رغم ظرفیت‌ها اما اعتباراتی که به استان ابلاغ می شود در شان مردم استان نیست. 
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی رونق بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه های علمیه صورت گرفته است، گفت: حوزه‌های علمیه مربوط به یک استان نیست و ماموریت جهانی دارند باید در سطح جهانی تربیت نیرو داشته باشیم.
وی با اشاره به تعطیلی مدارس در ایام کرونا گفت: اگر در کنار دانش‌آموزان نباشیم خسارت های زیادی ایجاد خواهد شد روحانیون دلسوز هستند و تلاش می‌کنند ارتقای علمی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1