تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۴۶۱۴۱۳
نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد

خام فروشی معدن بوکسیت سرفاریاب هیچ سودی برای چرام و کهگیلویه ندارد / مسوولان به‌جای مکاتبات بی‌ثمر چاره بهتری بیندیشند

۷
۰
خام فروشی معدن بوکسیت سرفاریاب هیچ سودی برای چرام و کهگیلویه ندارد / مسوولان به‌جای مکاتبات بی‌ثمر چاره بهتری بیندیشند
کبنا ؛نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: روزانه شاهد هستیم که ماشین‌های سنگین برای برداشت معدن سرفاریاب در شهر دهدشت تردد می‌کند، بدون اینکه منبع درآمدی برای شهرستان داشته باشند.
خسرو دیدار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، اظهار داشت: معدن بوکسیت سرفاریاب دارای ارزش افزوده خوبی و فرصت مناسبی است که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را در این استان و به ویژه‌ شهرستان‌های کهگیلویه و چرام رقم بزند.
وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم توجه مسوولان در این سال‌ها و نداشتن برنامه و قدرت چانه‌زنی مواد این معدن خام‌فروشی می‌‍شود و از قبل آن هیچ سودی عاید استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به‌جای مکاتبات بی‌ثمر چاره بهتری بیندیشند. برداشت از معدن بوکسیت سرفاریاب با مجوز همین مسوولان انجام گرفته و الان هم باید پاسخگوی خام‌فروشی آن باشند.
وی افزود: روزانه شاهد ترافیک زیاد ماشین‌های سنگین در شهرهای دهدشت و چرام برای حمل مواد خام معدن بوکسیت سرفاریاب هستیم، در حالی است که هیچ منبع درآمدی برای شهرستان ندارد.
دیدار در ادامه به موضوع مسکن شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات مردم مسکن است که امیدواریم برای تکمیل هر چه سریعتر واحدهای مسکونی تلاش شود.
خسرو دیدار_ عضو شورای شهر دهدشت_ کمبود تخت بیمارستانی و امکانات درمانی در سطح شهرستان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشد. متأسفانه گاهی مردم برای درمان مجبور هستند به استان‌های همجوار مهاجرت کنند.
وی افزود: نبود صنعت پویا و فعال در سطح شهرستان رنج بیکاری جوانان و خانواده‌ها را دوچندان کرده است.
عضو شورای شهر دهدشت در ادامه گفت: عدم توجه به پتانسیل‌های گردشگری شهرستان کهگیلویه نیز مشکلاتی را برای شهرستان به بار آورده، قلعه تاریخی چرام، تنگ ماغر، بافت قدیم دهدشت(بلادشاپور) باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند این مکان‌های گردشگری فرصت خیلی خوبی هستند که در منطقه اشتغالزایی ایجاد کنند و سبب رونق اقتصادی شود.
دیدار در ادامه با اشاره به خدمات نظام اسلامی، بیان کرد: عمق محرومیت زیاد است و انتظار می‌رود مسوولان تلاش‌شان را دو برابر کنند.
وی گفت: کیفیت راه‌های شهرستان کهگیلویه بالا نیست و حوادث تلخی را در جاده‌های شهرستان مشاهده‌ می‌کنیم.
 نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: حرف زدن از حقآبه شهرستان کهگیلویه از رودخانه‌های مارون و سد آبریز دیگر یک صحبت کلیشه‌ای است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رشوه
Iran, Islamic Republic of
از منبع معتبر
یکی از راننده های همین ماشین های سنگین که این معدن را جابه جا می کنند گفته مسولین همین استان به ما گفتند ماشین ها پشت سر هم بار گیری معدن نکنند تا به چشم نیاد
این یعنی بر سر این معامله مادی و سیاسی می کنند که هیچ نفع عمومی ندارد جز رشوه سکوت شخصی مسولین این شهرستان و استان .
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
خود ایشان هم فقط بلدند مصاحبه کنند...
چرام
Romania
احسنت بر نگاه کلان جناب آقای دیدار به توسعه پایدار
الحق که کهگیلویه بزرگ جهت توسعه نیازمند همچون افراد با نگاه عمیق می باشد.
Iran, Islamic Republic of
استاندار بياوريد تا گریه کنداقاى موحد اين دوره رئيس مجلس ميشه درستش مى كند
ا. بیات
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام . حداقل حدود ۵۰ساله که نفت و گاز و میعانات گازی استان مخصوصا گچساران و توابع از معادن خارج میشه معلوم نیست کجا میره و هیچ فریادرسی نبود و نیست ، تنها کسی که در قبال برداشت این ذخایر عظیم لااقل به اندازه ی سیبیل چرب کنی برا گچساران دشت می کرد تاجگردون بود که هم مافیای نفت ،گاز ، آب ، سنگ ،خاک و دیگر معادن و هم مارهای آستین با چماق فارسی و لری ایشون رو بایکوت کردن . بعد از آن شروع کردن به برداشت ذخایر آب ، خاک ،سنگ و دیگر منابع عظیم ، اونایی که طی سالیان دراز مسئولیت نداشتن جرأت دفاع از حقوق مردم این استان رو ندارن و اونایی که مسئولیت داشتن و دارن هم چاکر همون میز مسئولیت هستن . درود بر مسئولین محترم طی سالیان دراز .
Iran, Islamic Republic of
اون مسئول بی عرضه ای که مجوز برداشت از معادن این استان را بدون اینکه نفعی برای استان داشته باشد به صورت مفت صادر می کند / نمی توان نامی بر او نهاد.
بدون اینکه بهره بردار را متعهد کنید کارخانه اش را در نزدیک معدن یا جای دیگری از استان احداث کند و بابت برداشت معدن حق مردم این سرزمین را پرداخت کند مجوز برداشت می‌دهید.
Iran, Islamic Republic of
مشکل استان ما اینه که نماینده استان در شورای اسلامی استانها مانند خیلی افراد که فقط بلدند حرف بزنند ، حرف می زند و جالب اینه که در همه زمینه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ... هم صاحبنظر هستند

بهتره هر شخصی در حوزه تخصص خود ورود کند
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1