تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۶۰۴۰۸
 فرماندار بویراحمد:

کوچ عشایر به بویراحمد تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال ممنوع است

۰
کوچ عشایر به بویراحمد تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال ممنوع است
کبنا ؛ فرماندار بویراحمد گفت: با توجه به بارندگی‌ها و مشکلات دیگر، عشایر از کوچ به سمت بویراحمد تا نیمه اول اردیبهشت اجتناب کنند.
شهرام مهدوی مطلق اظهار داشت: در صورت عدم توجه عشایر حتماً برگشت داده خواهند شد و اجازه کوچ به سمت بویراحمد تا وقت مقرر داده نخواهد شد.
وی افزود: در صورت عبور عشایر از شهرستان بویراحمد صرفاً به صورت خودرویی اجازه داده می‌شود و از ورود هرگونه کوچ و دام عشایر به صورت چرا و پیاده جلوگیری خواهد شد.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: اکیپ گشت و کنترل کوچ برای جلوگیری از ریشه کن کردن گیاهان مرتعی و محصولات جنگلی اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد مستقر هستند.
️مهدوی مطلق عنوان کرد: اقدام ماموران منابع طبیعی و تلاش شبانه روزی آن‌ها مصداقی از کار جهادی است و نمونه بارزی از خدمت بی‌منت و صادقانه به بشریت و نوعی عبادت هست. ️
ایرنا نوشت: کهگیلویه وبویراحمد یکی از قطب‌های مهم جامعه عشایری در کشور به شمار می‌رود و در فصل پاییز و زمستان نیز پذیرای عشایر کوچ رو از استان‌های همجوار است. کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است. خانوار‌های عشایری این استان نیمه دوم هر سال در مناطق گرمسیری جنوب استان در گچساران، کهگیلویه، جنوب چرام، لنده و جنوب و غرب بهمئی مستقر هستند و تابستان و بهار نیز به مناطق شمالی استان و استان‌های چهارمحال بختیاری و فارس کوچ می‌کنند. ۱۲ درصد از جمعیت استان ۷۲۶ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1