تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۵۹۷۹۸
َشهرام مهدوی‌مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز:

مردم فاصله‌ای بین خود و فرمانداری نمی‌بینند / در بعضی ادارات بین مردم و مسوولان فاصله وجود دارد؛ اگر این رویه تغییر نکند، از آنها نام می‌برم / شاخص‌های برنامه‌وبودجه برای بویراحمد بر اساس آمار 95 است، این شاخص به ضرر شهرستان است / کل بودجه یک سال شهرستان بویراحمد نمی‌تواند پروژه پل بشار را تکمیل کند / بحران آب شرب به حدی است که آب کشاورزی را فراموش کردیم / سد شاه‌قاسم در حال آبگیری است / مشکلات راه روستایی به بخش سلامت ضربه وارد می‌کند / در بین مدیران ناهماهنگی نداریم / مدیر جهادی فارغ از هر سلیقه‌ای مورد تأیید ماست / هیچ مدیری بر من تحمیل نشده و به صلاح‌دید خود با این مدیران کار می‌کنم / اندیشه ما در چارچوب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نیست / در نقدها بی‌انصافی‌هایی مشاهده می‌شود / تسهیلات اشتغال‌زایی تا حدودی درست مدیریت نشده

۲۴
۱
مردم فاصله‌ای بین خود و فرمانداری نمی‌بینند / در بعضی ادارات بین مردم و مسوولان فاصله وجود دارد؛ اگر این رویه تغییر نکند، از آنها نام می‌برم / شاخص‌های برنامه‌وبودجه برای بویراحمد بر اساس آمار 95 است، این شاخص به ضرر شهرستان است / کل بودجه یک سال شهرستان بویراحمد نمی‌تواند پروژه پل بشار را تکمیل کند / بحران آب شرب به حدی است که آب کشاورزی را فراموش کردیم / سد شاه‌قاسم در حال آبگیری است / مشکلات راه روستایی به بخش سلامت ضربه وارد می‌کند / در بین مدیران ناهماهنگی نداریم /  مدیر جهادی فارغ از هر سلیقه‌ای مورد تأیید ماست /  هیچ مدیری بر من تحمیل نشده و به صلاح‌دید خود با این مدیران کار می‌کنم / اندیشه ما در چارچوب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نیست / در نقدها بی‌انصافی‌هایی مشاهده می‌شود /  تسهیلات اشتغال‌زایی تا حدودی درست مدیریت نشده
کبنا ؛(21 دی‌ماه 1400) بود که سکان فرمانداری شهرستان بویراحمد را به شهرام مهدوی‌مطلق دادند. او در آن موقع شیوه مدیریت خود را تأویل و خط و مشش را روشن ساخت. مهدوی‌ اینگونه گفته بود که مدیریت جهادی و پیوست عدالت در تمام ابعاد حکمرانی، مردم‌محوری، پرهیز از خوی اشرافی‌گری و مبارزه بی‌امان با فساد خصوصاً در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و تأکید بر وحدت که از مؤلفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب است را سرمشق و طریقه مدیریتش قرار داد. وی را همه می‌شناختند، او بارها موضوعات مهم استان کهگیلویه و بویراحمد را از مسوولان وقت مطالبه کرده بود، مسوولان زیادی را به پشت تریبون جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و جوانان کشاند و او به خوبی درد مردم را می‌داند؛ چرا که سال‌ها فریادی بود برای آنها.
در آستانه عید باستانی نوروز تیم تحریریه کبنا نیوز با شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه آن را می‌خوانید.
شهرام مهدوی_فرماندار بویراحمد_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، به تشریح نحوه مدیریت خود پرداخت و  اظهار داشت: اعتقاد ما در حوزه مسوولیت به ویژه مسوولیت حکمران این است که بیش از اینکه بخواهم پیرو مدیران باشم پیرو عملکرد نیروها باشیم.
وقتی یک مدیر سرکار می‌آید قاعده بر شروع کارهای جدید و پایان کارهای نیمه تمام است.
وی افزود: اعتقاد ما بر رویکرد است و رویکرد یک مدیر بر ریل اندیشه‌هایش است. اگر یک مدیر بتواند در مجموعه مدیریتی خود رویکردی را حاکم کند، این رویکرد می‌تواند تا سال‌ها باقی بماند. تأکید من بر رویکرد است و تعمداٌ در هر مسئله حتی ساختمان سازی اندیشه را مد نظر قرار می‌دهم. اندیشه دینی ما در حوزه معماری، سلامت، مدیریت و دیگر موارد چه گفته است. مدل‌های مدیریتی را از منظر دینی بررسی و بحث انقلاب و جهاد  را از آن استخراج کردیم و بیشترین دغدغه ما در بحث مدیریت ایجاد یک رویکرد جهادی در بدنه مدیریتی است که رویه به این شکل معمول گذشته نباشد. به‌طور مثال؛ اگر مسئله‌ای در شهرستان بویراحمد باشد، نیاز نباشد که من از مدیر بخواهم تا کارها را انجام دهد، بلکه هر مدیر خودش کارش را پیش ببرد. از طرفی ایجاد انگیزه در مدیران که هر مدیری که بتواند طرح نو داشته باشد از آن استقبال شود.
وی در ادامه گفت: گذشته؛ وحدت رویه در کار کمتر بود و تابع علایق سلایق و نگرش‌های سیاسی بود و در این مدت، تمام تلاشمان را در ایجاد وحدت به کار بردیم تا مخرج مشترکی ایجاد شود و نگاه نکنیم که مردم چه کسانی هستند و فقط کار مردم را پیش ببریم، آنهم بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و مختلفی که معمولاً مرسوم بود و کنار گذاشتن آنها، گره کار مردم را باز کنیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: کم کردن فاصله مردم و مسوولین و سعی در حذف این فاصله. جدای از اینکه باید یک روز به مطالبات مردمی اختصاص داده شود، ما هر روز دیگری که کار رسمی نداشته باشیم نیز به مطالبات مردمی می‌پردازیم و وقتی کار اداری نداریم خودمان از خواسته‌های مردم سرکشی می‌کنیم. الان مردم فاصله‌ای بین خودشان و فرمانداری نمی‌بینند و هر وقت اراده کنند می‌توانند به فرمانداری مراجعه کنند و پاسخ مثبت را دریافت کنند.  این رویکرد را به مدیران و معاونین نیز منتقل کرده‌ایم.
مهدوی تصریح کرد: البته در بعضی ادارات هنوز این فاصله وجود دارد، فعلاٌ اسمی از آنها نمی‌برم؛ اما اگر رویه خود را تغییر ندهند از آنها نام برده خواهد شد و برخورد خواهد شد.
وی افزود: در حوزه اجرا؛ در سطح شهرستان بویراحمد ادارات اغلب زیر تابلوی ادارات کل هستند. این روند معایب و مزایایی دارد که تاکنون معایب آن از مزایای آن بیشتر بود که مدیر اداره استقلال خود را ندارد و زیر نظر مدیرکل است و اختیاراتی که رئیس شهرستان دارد را مدیرکل دارد یا از رئیس شهرستان سلب می‌کند. به اندازه‌ای که مدیران دیگر شهرستان‌ها قدرت دارند، مدیران بویراحمد قدرت ندارند و تا حدودی این مسئله ترمیم شد و حداقل در بخش اداری به استقلال رسیدند.
فرماندار شهرستان بویراحمد بیان کرد: در شهرستان بویراحمد و به ویژه یاسوج که یک شهر مهاجرپذیر است و ما روزانه مهاجر داریم. شاخص‌هایی که برنامه بودجه برای شهرستان در نظر می‌گیرد بر اساس آمار سال 95 است بنابراین این شاخص به ضرر شهرستان است. مثلاً منطقه‌ای در یاسوج بر اساس این آمار، 4 هزار نفر جمعیت دارد درحالی که اکنون به 12 هزار نفر رسیده است و اعتبار بر اساس چهار هزار نفر به آنها اختصاص می‌یابد. همین در کل شهرستان صدق می‌کند.
وی اضافه کرد: کل بودجه یک سال شهرستان بویراحمد، نمی‌تواند پروژه پل بشار را تکمیل کند. بنابراین مشخص است با بودجه‌های سالی و جاری مشخص شده برای این شهرستان، این شهرستان رشد نخواهد کرد و باید مرکزیت یاسوج به عنوان یک مرکز دیده شود، تا ما بتوانیم به رشدی معقول برسیم.
فرماندار بویراحمد گفت: در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروی؛ تصور بر این است که این حوزه‌ها می‌تواند درآمدزایی بسیاری داشته باشد درحالی که اینگونه نیست و الان بخش کشاورزی ما در بحران است. بحران آب شرب ما به حدی است که آب کشاورزی را فراموش کردیم. تا جایی که برخی کشاورزان زمین‌های کشاورزی را رها کردند.
وی در ادامه به برخی ایرادها گریزی زد و گفت: در بحث آب شهرستان بویراحمد؛ روان‌آب‌ها مهار نمی‌شود بنابراین در حوزه آبخیزداری و حوزه کشاورزی می‌توانستیم از آب‌ها استفاده کنیم که استفاده نشده است. بهره‌وری در حوزه آب و کشاورزی بسیار پایین است و بهره‌وری تجاری نیست.
شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در پاسخ به سوالی، اظهار داشت: فرماندار نقش تسهیل‌گر دارد. اختیار بودجه‌ای ندارد، ما باید مسائل را خوب بشناسیم و بر اساس آن از حداقلی که در دست داریم استفاده کنیم.
مهدوی‌مطلق به موضوع آب شرب شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: در حوزه آب در چهار بخش و چهار شهر پروژه آب فعال داریم؛ و این پروژه‌ها در مدت این دوسال کاملاٌ فعال شده و در شهرهای گراب لوداب، سپیدار و چیتاپ اصلاح شبکه داریم. در شهر یاسوج اصلاح انجام شده و ادامه دارد.
وی افزود: در چهار شهر مخزن آب مشخص شده و در حال احداث و یا در دستور کار هستند و به اندازه هر مشترک باید مقدار مشخصی ذخیره داشته باشیم که نداریم. ساخت مخزن در شهریاسوج، مارگون و دیگر شهرها داریم که مخزن مادوان آماده شده است، بقیه شهرها در حال احداثند.
فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه خانه آب یاسوج در اولویت بود و به مرحله بهره‌برداری رفته و تا قبل از شروع تنش آبی یاسوج تصفیه‌خانه اضطراری به مدار می‌آید و 200 لیتر آب در ثانیه بر منابع یاسوج افزوده خواهد شد و می‌توانیم تنش‌ها را کمتر کنیم.
وی تاکید کرد: با احداث مخازن و اصلاح شبکه‌ها به مرحله تثبیت خواهیم رسید؛ اما بعد از مدت زمان ده سال ممکن است دوباره با مشکل مواجه شویم چون آب چاه و چشمه پایدار نیستند. بنابراین ما باید به مهار آبها فکر کنیم که برای این کار سال‌ها بود؛ سد چیتاب و سادات منطقه لوداب راکد بود ولی امسال حدود دو میلیارد تومان برای مطالعات این دو سد گذاشتیم و از سال آینده باید پیگیر مجوزها و سایر موارد باشیم چون تا مطالعه تکمیل نباشد ما نمی‌توانیم، اقدام کنیم.
مهدوی‌‌مطلق _ فرماندار بویراحمد_ نیز به موضوع سد شاه قاسم پرداخت و گفت: از سد شاه‌قاسم بهره‌وری خاصی نداریم چون باید مهار آب‌های پهنه دشت‌روم در زمستان را به سد شاه قاسم انتقال دهیم که اعتبار کافی برای آن وجود نداشت. سد تکمیل شده و الان در حال آبگیری است در حالی که سال‌های سال بی‌استفاده مانده بود. اگر این سد تکمیل شود کشاورزی در یاسوج رونق خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حوزه بهداشت و درمان، گفت: در حوزه بهداشت و درمان؛ در شهر یاسوج از لحاظ تخت بیمارستانی، مراکز بهداشتی، در دسترس بودن پزشکان متخصص، در دسترس بودن دانشکده پزشکی و پیراپزشکی شاخص‌های خوبی داریم؛ اما مشکلات راه روستایی به بخش سلامت ضربه وارد می‌کند، بارها شنیده‌ایم که فرد روستایی به دلیل نبود جاده دسترسی جانش را از دست داده و یا دچار مشکل حاد شده است.
فرماندار بویراحمد که دل پُری در حوزه فرهنگ داشت به این موضوع هم اشاره‌ای کرد و می‌گفت: من خود به کار فرهنگی علاقه دارم، زمانی که در این منصب منتخب شدم با علاقه زیاد خواستم کار فرهنگی را گسترش دهم؛ اما دست ما در حوزه فرهنگی بسته است، چون مرکز استان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد وقتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز وجود نداشته باشد یعنی متولی فرهنگ وجود ندارد که دولت بتواند به آن امر و نهی کند. هرچند سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، اوقاف و نهادهای انقلابی وجود دارند؛ اما به عنوان همکار دولت نه زیرمجموعه دولت. این اقدام برگرفته از یک اندیشه لیبرالی است.
وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم فرهنگ شهرستان‌ها را درست کنیم باید از مرکز شروع کنیم. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، نمی‌تواند به تنهایی متولی فرهنگ باشد و یک سری استانداردها را ندارد. صحبت‌هایی در این زمینه انجام شده که شاید بعد از چندین سال تعطیلی اداره فرهنگ و ارشاد در مرکز استان دوباره راه‌اندازی شود. بجث سینما، خانه فرهنگ و ارشاد و... باید از اداره پیگیری شود و نه اداره کل. ما می‌توانیم از فضاهای تفریحی شهرستان یاسوج سایر برنامه‌های فرهنگی را برگزار کنیم؛ اما چون متولی نداریم، دست ما در این زمینه بسته است. با کمک نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات و بسیج برنامه‌های فرهنگی را پیش می‌بریم.
شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در پاسخ به سوال دیگری گفت: ما در بین مدیران ناهماهنگی نداریم، اعتقاد ما بر رویکرد است نه حزب و جناح. اگر مدیری جهادی کار کند، مدیر مورد تأیید ماست، فارغ از هر سلیقه‌ای که دارد. اندیشه ما بر مبنای گفتمان امامین انقلاب است و جز کفتمان امامین انقلاب ما اندیشه‌ دیگری را برنمی‌تابیم. در این گفتمان همه کسانی که دلشان برای نظام اسلامی می‌تپد و بر مبنای پیشبرد اهداف نظام سیاسی جمهوری اسلامی باشد، می‌تواند کار کند. برخی اوقات ممکن است شخص از لحاظ خرده اندیشه‌های سیاسی تفاوت نظر داشته باشد. مدیری که از قبل بوده اگر کار را به خوبی و جهادی انجام می‌داده به کارش ادامه داده؛ اما اگر در زمینه کار جهادی ضعیف عمل کرد، جابه‌جا شد. اندیشه باید در چارچوب اندیشه امامین انقلاب باشد و نه در چارچوب اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و... اینها مد نظر ما نیست. و تاکنون هیچ مدیری بر من تحمیل نشده و من به صلاح‌دید خود تصمیم گرفتم با این مدیران کار کنم. کم‌و بیش با تعدادی از مدیرکل‌ها اختلاف نظرهایی در چینش داریم که با گفت‌وگو قابل حل است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اقتصادی شهرستان بویراحمد، گفت: در نقدهایی که در استان صورت می‌گیرد بی‌انصافی‌هایی مشاهده می‌شود که فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند. مثلاٌ؛ ترافیک پروژه‌های دهه فجر را اکثریت دیدند؛ اما به مردم معرفی نکردند. در بحث طرح‌های اقتصادی دولت در شهرستان بویراحمد، مثل پروژه‌های دهه فجر، چندین پروژه اقتصادی را کار کردیم.
مهدوی‌مطلق با بیان اینکه اشکال پروژ‌‌ه‌های اقتصادی توجه نکردن به زنجیره در پروژه‌هاست، خاطرنشان کرد: باید به زنجیره ارزش در پروژه‌ها توجه شود. مثلاٌ ما قطب تولید ماهی هستیم؛ اما خوراک ماهی را باید از جاهای دیگر تهیه کنیم و برای تکمیل این پروژه باید کارخانه خوراک آبزیان را در استان راه‌اندازی کنیم. در حال تلاش برای تکمیل این زنجیره هستیم. ما شهرک‌های صنعتی زیادی را واگذار کردیم. اما خیلی‌ها راکد است و فقط از امتیاز زمین استفاده کردند و برای بهره‌برداری از شهرک صنعتی در آن اقدامی نشده است. البته این مربوط به سال‌های گذشته است.
وی افزود: استاندار روی این موضوع دست گذاشته و ما را موظف کرده این زمین‌ها را سلب امتیاز کنیم و در اختیار سرمایه‌گذاران قرارداده شود و شهرک‌های صنعتی را توسعه دهیم.
فرماندار در ادامه گفت: در مجموع در شهرستان بویراحمد؛ ظرفیت‌های زیادی داریم که باید تسهیلات اشتغال‌زایی به آنها داده شود و این تسهیلات تاحدودی درست مدیریت نشده. شخص به نوعی تسهیلات را اخذ کرده؛ اما در جهت پیشبرد طرح از آن استفاده نکرده است.
وی تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری مضاعفی را در بحث کشاورزی ایجاد کنیم. بهره‌وری در حوزه اقتصادی کار بسیار مهمی است و نظام بهره‌وری ما در حوزه کشاورزی به بهره‌وری نرسیده و فقط در حد تأمین معیشت است. در جاهایی باید تخصیص آب‌ها را بیشتر کنیم و جاهایی زمین کشاورزی و نوع کشت‌ها را باید تغییر دهیم یا ابزار کشت را.
وی اضافه کرد: مسئله شناسی در بحث کشاورزی انجام نشده همه جا برنج‌کاری انجام شده، همه جا گندم می‌کارند، هر درختی می‌کارند، هر گیاهی کشت می‌کند بدون اینکه استعدادسنجی انجام شود و متناسب با استعداد و آمایش در حوزه کشاورزی باید اقدام کنیم و به بهره‌وری برسیم.
شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در بخش پایانی صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری با بیان اینکه در سفر گذشته بالغ بر هزار میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده شد، گفت: این سفر خیلی خیر و برکت برای شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد داشت. البته می‌توانستیم بهره بیشتری ببریم و این در حالی است که اعتبارات متمم سفر بیشتر از اصل سفر شد.
وی افزود: چند پروژه بزرگ مثل؛ سد تنگ سرخ، کارخانه قند، جاده یاسوج به سی‌سخت، شبکه آب شرب یاسوج، پل مهریان، جاده پاتاوه دهدشت و... از جمله این پروژه‌ها بودند و پیشرفت‌های فیزیکی قابل توصیفی دارند.
فرماندار بویراحمد تاکید کرد: سهم شهرستان بویراحمد در این سفر بالغ بر هزار میلیارد تومان بود و اگر این مبلغ همراه متمم سفر تخصیص داده شود در حوزه جاده، آب و... به شرایط بهتری خواهیم رسید.
مهدوی‌مطلق در انتها گفت:  برای سفر دوم رئیس جمهوری؛ بر اساس اولویت، پروژه‌هایی که باعث تحول خواهد شد را بررسی می‌کنیم و معرفی خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم کلینتون
Iran, Islamic Republic of
میشه از خود تعریف نکنی ما باید قضاوت کنیم که هیچ تغییری ندیده ام به قرآن از بودن تو این شهر و با این مسئولان خجالت کشیدم با این بازار و مدیران و مسئولان بی مسئولیت
Iran, Islamic Republic of
چرا تیتر از متن بزرگتر شده
شاهد
Iran, Islamic Republic of
میفرمایید هیچ مدیری به من تحمیل نشده ومن خودم تشخیصدادم با مدیران قبلی کارکنم.عجب پسشاهکار خودتان است که با مدیر دولت قبل انهم ازنوع ضعیفش کارکنید.البته گلایه ای نیست وتوقعی هم بیشتر ازاین ازشما نیست
Iran, Islamic Republic of
چند تا معلم برات آوردند بعد میگی خودم انتخاب کردم
Iran, Islamic Republic of
بیش از 25هزار نفر از دهدشت مهاجرت کردن یاسوج ایا شورای برنامه ریزی استان و شهرستان به این مورد توجه دارند
عالم
Iran, Islamic Republic of
لایکلف الله نفس الا وسعها
بیش ازاین درتوان شمانیست.ونباید توقع شاهکار داشت.
علی
Iran, Islamic Republic of
خودتانوخدایتان قاضی فرمانداروعالیترین مقام دولت در شهرستان مرکز استان نباید حداقل 5 سال سابقه مدیریتی واجرایی داشته باشد؟
همیار
Iran, Islamic Republic of
این شاخص هایی که برای مدیرانت فرمودید نمونه اش مدیر محیط زیست شهرستان بویراحمد است که نخبه است .درسته؟
حقگو
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو الحق با سوادی& همگی نخبه و با سوادن مثل محسن رضایی که دکترا اقتصاد با معدا ۱۹/۸۵گرفتند ولی دو شاخ &
منوچ
Iran, Islamic Republic of
اگه همه روسای شهرستانت مانند رئیس محیط زیست بویراحمده ،اوضاع گل وبلبله
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندارشما فقط اسم روستاهای لوداب جاده پاتاوه دهدشت هرچی هستندریزودرشت روی همون جاده اصلی نصب کنیدواقعا شق القمرکردید...
Iran, Islamic Republic of
خوب نیست آدم از خودش تعریف بده و دیگران رو زیر سوال ببره!!بذارید مردم خودشون قضاوت کنن
مسئولان نمره خوبی پیش مردم ندارند و استثناء هم شااااااید انگشت شمار باشه
شما هم ببینید چقد تونستید به وظایفتون عمل کنید و دچار روزمرگی نشده اید!
با جلسات تشریفاتی و بی ثمر نمیشه نمره گرفت
س
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام
کبنا جان خودت به اقای فرماندار بگو ببین اب لوله کشی چند روستای لوداب چی شد ما چه گناهی کردیم،
چندماه لوله کشی تموم شد ه ولی ابی نیست
احساس می کنیم دوره قاجاریه زندگی می کنیم
اینقدر احساس محرومیت می کنیم
هنوز داریم با الاغ اب میاریم، سال 12ماه است ما چند روستا 13ماه با الاغ اب میاریم
رابطه کم بین مردم یعنی چه اگه منظور فقط بازدید میدانی جلسه گذاشتن مثل رییس جمهور هیچ فایده نداره
ما عمل می خواهیم شماها پست گرفتید کار مردم انجام بدید
نه اینکه بیاید داخل سایت ها رسانه ها فقط تعریف شعار بدید

،
Iran, Islamic Republic of
لطفا ،حرف تحویل مردم ندهید
با کدام پول واعتبار وبودجه ؟
سخنی -کلامی از توسعه هم بفرمایید
علیقلی
Iran, Islamic Republic of
بعضینه خدا درست کرده که هل و برد بدن.بعبارتی برد جابجا منن یا کهتر خوب بلدن
جغد
Iran, Islamic Republic of
&
قلی
Iran, Islamic Republic of
مردم اصلا فرماندار رانمیبینن که بخوان فاصلشون را باهاش اندازه بگیرن
Iran, Islamic Republic of
معاون سیاسی شما تحمیلی نیست آیا.
تاتا علی
Iran, Islamic Republic of
هنوز رئیس بزرگترین اداره شهرستانت ( آموزش وپرورش) اصلاحاتی هست ولی چون صرفا به آقای روشنفکر رای داده نمیتوانید عوضش کنید بعد اونموقع ادعای انقلابیگری میکنید نه بابا شما هم روز معارفه ات شعار دادی ولی عمل نکردی گفتی دکمه پاسداری را با هیچ چیزی عوض نمیکنی ولی الان توی ادارات شهرستان بویراحمد بحث قوم گرایی بیداد میکنه وعملا اعلام میکنند هرکس جز گروه ندای وحدت نیست نباید مدیر یا مسئول باشد در شهرستان بویراحمد. بعد شما ادعا دارید & سری به ادارات ونهادهای زیر مجموعه ات بزن ببین چه بلایی سر نیروهای انقلابی آورده اند.
Romania
پ آقای فرماندار به نظر شما مدیریت جهادیتون بیارین داخل ماشین ایرانی بهتر نیسی تا این حرفل قلمبه سلمبه ن از داخل ماشین شاسی بلند خارجی تحویل این مردم ساده بین!
Romania
کسی باید و مدیریت جهادی بگه که من عمل هم یه نشتی وش زیه بو...!
شما که مدیریت جهادی وابیه ماشین شاسی سوار وابین و عکس گروتن من شرایط بحرانی سی خود نمایی د نباید ایطور مظلوم نمایی کنه، برادر جان...
فیض
Iran, Islamic Republic of
& حقیقت اختیاری بود
....
Iran, Islamic Republic of
اگر پرویز حقیقت معاونت نبود ، میشد حرفاتو باور کرد
مندلی
Iran, Islamic Republic of
توروابقران چند کلاس سواد داری شهرام مهدوی مطلق؟؟؟؟
یکی این جمله فرماندار باسواد رو معنا کنه
(( اعتقاد ما بر رویکرد است نه حزب و جناح))
رویکرد یعنی چی جناب فرماندار باسواد؟؟
رویکرد مهمه براتون یا عملکرددددددددددددددد؟
خدایا ببینید با کیا شدیم هشتادمیلیون.... بزنوم من سر خوم هم کمه بقران..

کبنا سانسور نکن بخت مرده ات
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1