کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری رئیس آموزش و پرورش لنده مطرح شد

اجرای بیش از یکصد عنوان برنامه فرهنگی هنری در مدارس/اگر این مدارس تکمیل نمیشد شاهد بحران آموزشی بودیم

19 بهمن 1401 ساعت 19:00

نشست خبری مدیر آموزش و پرورش لنده با حضور خبرنگاران برگزار و گزارش عملکرد ده ماهه خود را تشریح کرد.


نشست خبری مدیر آموزش و پرورش لنده با حضور خبرنگاران برگزار و گزارش عملکرد ده ماهه خود را تشریح کرد.

به گزارش کبنانیوز؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنده در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی بالنده تر از گذشته، با قدرت و با هوشمندی رهبر فرزانه و آگاهی ملت انقلابی با قوت پیش می رود و گواه آن پیشرفت های فرا مرزی ملت ایران در علوم مختلف است.
آهنین جان اظهار داشت؛ دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی، گاهی سنگ‌اندازی می‌کند ولی تاکنون موفق نبوده است و برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان ضرورت دارد خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم و خصوصاً دانش آموزان تبیین شود و اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی فی مابین مردم و مسولین وظیفه ای خطیر برعهده دارند.
وی به پیشرفت ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیشرفت های علمی و آموزشی، افزایش امید به زندگی، بهداشت و فراهم شدن زیرساخت ها در کشور نشان دهنده تکامل و وضعیت رو به رشد ایران اسلامی است.
رئیس آموزش و پرورش در بخش اول سخنان خود با اشاره به دهه ی فجر انقلاب بیان داشت؛ امروز در قیاس با سالهای گذشته آموزش وپرورش به جایگاه اصلی خود یعنی پایگاه برنامه های فرهنگی تبدیل شده است و از اجرای بیش از یکصد عنوان برنامه فرهنگی-هنری در مدارس شهرستان لنده همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: جشن های باشکوه دهه فجر با محوریت جهاد تبیین و تزریق شادی و نشاط در مدارس شهرستان برگزار خواهد شد.
وی اعلام کرد: اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی، برگزاری جشن تکلیف متمرکز دختران و پسران در مصلای شهر با حضور اولیا و مسئولین شهرستان، مجالس انس با قرآن در مدارس، برگزاری مسابقات قرآن، عترت در ۱۰ رشته با محوریت حفظ قرآن، اذان، احکام، تفسیر و دعا و حضور فعال ۶۵ طلبه ی فعال در مدارس شهرستان، برگزاری جشنواره های بزرگ بومی محلی در سطح مدارس شهرستان، تعمیر و تجهیز مدارس ،اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور، برگزاری اختتامیه مسابقات ورزشی در رشته های مختلف در سطح هر سه مقطع تحصیلی، برگزاری نشست‌های بصیرتی با حضور امام جمعه محترم و فرماندار ارزشی شهرستان و ایثارگراران در سطح مدارس، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز حضور در نماز جمعه و راهپیمایی، برگزاری نمایشگاه انقلاب، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، آذین بندی مدارس در تمامی رویدادهای ملی و مذهبی، پخش سرود های انقلابی در سطح مدارس ، یادواره شهدای دانش آموز در مدارس شهرستان لنده انجام گرفت و بسیاری برنامه های دیگر در دستور کار تیم مدیریتی حوزه ی پرورشی و تربیت بدنی و سلامت است.

رئیس آموزش پرورش لنده با اشاره به موفقیت های حوزه پرورشی و تربیت بدنی و سلامت بیان داشت؛ تیم آموزش پرورش در مسابقات شهرستانی فوتسال قهرمان شد و تیم والیبال دانش آموزی در مسابقات استانی مقام سوم را بدست آورد و تیم فوتسال متوسطه ی دوم موفق شدند در استان مقام دوم را بدست آورند .
آهنین جان در ادامه اقدامات در حوزه پرورشی گفت؛ مجوز احداث سالن ورزشی برای مدرسه عصمت-باقر العلوم گرفته شد و بزودی کار اجرایی این سالن شروع می‌شود.
وی گفت؛ درصدد هستیم سالن ورزشی پوریای ولی را ساماندهی کنیم و با پیگیری های انجام گرفته مبلغی جذب اعتبار شد که انشالله با نهایی شدن آن کار ساماندهی این سالن شروع می‌شود.
آهنین جان با تقدیر از مدیر کل و معاونت پشتیبانی و مالی آموزش و پرورش استان از افتتاح چمن مصنوعی آموزشگاه شهید ثانی خبر داد و گفت: برای افزایش حس نشاط و شادابی در مدارس، امسال ۳ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه ای در شهرستان احداث شد و در همین ایام افتتاح می شوند.
رئیس آموزش وپرورش لنده، رتبه بندی معلمان را از افتخارات و کارهای دولت برشمرد و گفت: رتبه بندی معلمان در سالیان گذشته مغفول مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم به نتیجه رسید و احکام اولیه معلمان صادر شده و در حال تکمیل کردن و رفع نواقص آن هستیم.
آهنین جان در این بخش با اشاره اقدامات حوزه آموزش و اشاره بر کیفیت بخشی آموزشی گفت: با توجه به آموزش‌های مجازی در دو سال گذشته، کیفیت بخشی آموزشی در اولویت قرار دارد و برگزاری دوره متمرکز ارتقای توانمندی معلمان جدید استخدام، برگزاری کلاسهای جبرانی و تقویتی در ماه های گذشته با اجرای طرح تثبیت یادگیری در مدارس با استقبال خوب دانش آموزان انجام گرفت.
وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش بر تشویق دانش آموزان در گرویدن به رشته‌های مهارت محور گفت: رشد قابل قبولی در سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی داشتیم.
وی ادامه داد: تشکیل کمیته هدایت تحصیلی با هدف توازن رشته ای انجام شده و از آنجا که رشته های فنی و رشته ریاضی در شهرستان مغفول مانده و دانش آموزان رغبت کمتری برای تحصیل در این رشته دارند تلاش های خوبی شد تا با تشویق دانش آموزان و اولیا این رشته ها احیا شوند.

رئیس آموزش وپرورش لنده در بخش سوم سخنان خود و ارائه گزارش عملکرد این حوزه گفت با توجه به اینکه در این حوزه بحث مالی و جذب اعتبارات و تجهیزات نیاز اولیه و شاید زیر بنا و بستر آموزش و پرورش همین موضوع باشد تا سایر حوزه ها بتوانیم مدیریت کنیم از همه‌ی کسانی که آموزش وپرورش را کمک کردند در راس فرماندار شهرستان، مجموعه ی بنیاد علوی از لنده تا تهران، مدیرکل محترم آموزش وپرورش و معاونت مالی و پشتیبانی کمال تقدیر و تشکر را داریم.
آهنین جان با برشمردن مهمترین دست آوردهای این حوزه گفت؛ ۷۵۰ میلیون تجهیزات کارگاهی از جمله ی (موتور خودرو،رایانه، چاپگر، پروژکتور و....) توسط بنیاد علوی تامین و تحویل مدارس فنی شهرستان قرار گرفت.
وی گفت؛ ۲۰ دستگاه کولر اسپیلت براساس نیازسنجی صورت گرفته تحویل مدارس گردید و 10 کولر دیگر نیز به زودی تامین خواهد شد، سالن خدیجه ی کبری به عنوان نیاز مبرم شهرستان تعمیر و تجهیز شد.
آهنین جان از جمله ی نیاز های فوری اداره آموزش وپرورش را زمان اغاز مسئولیت خود، احیا و بازگردانی ۹۰ درصد ماشین‌آلات دانست که این مهم را در دستور کار قرار داد و گزارش داد همه ی خودروهای سبک و سنگین شهرستان امروز به چرخه ی خدمات دهی برگشتند.
وی گفت: سالن مهم ورزشی پوریای ولی میرفت تا از چرخه ی خدمات دهی به فرهنگیان و دانش آموزان خارج شود که بحمدالله کار ساماندهی این سالن نیز شروع و بزودی عملیات ترمیم و ساماندهی کف پوش آن شروع می شود.
وی به کارهای مهم زیرساختی برای اجرای سه زمین چمن مصنوعی در شهرستان اشاره و گفت؛ به هر طریق ممکن با دست خالی با رو زنی و رایزنی های بسیار کارهایی زیر ساختی لازم برای اجرای این سه پروژه مهم انجام گرفت و در این راستا از مجموعه ی شهرداری و شورای شهر تقدیر کرد.
آهنین جان در این بخش؛ ضمن تشکر از فرماندار شهرستان لنده و مدیر کل سازمان نوسازی بیان داشت، پس از سالها تکمیل و تجهیز مدرسه انقلاب شهرک فجر از کارهای مهمی بود که اگر انجام نمی گرفت به بحران تبدیل می شد.
وی به تکمیل مدرسه امام خمینی شهرک سرآسیاب پس از سالها نیز اشاره و گفت، مدارس روستاهای کمال آباد ،گرداب علیا، گرداب سفلی و مالملا نیز تکمیل و این روزها دانش آموزان این مناطق در محیط های ایمن و زیبا تحصیل می‌کنند.
آهنین جان کمک به فرهنگیان را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت؛ دو میلیارد و چهار صد میلیون تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت گردید که در این راستا از معاونت محترم مالی و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش استان تشکر میکنیم.
ایشان تجهیز مرکز پژوهش سرای لنده را از جمله ی دیگر اقدامات برشمرد و بیان داشت؛ با اعتبار ۵۰۰ میلیونی بنیاد علوی بسیاری از تجهیزات مورد نیاز مدارس شهری و روستایی تامین گردید.
وی در پایان کسب رتبه ی دوم استان در پروژه ی مهر را از دست‌آوردهای مهم مجموعه ی آموزش وپرورش در سطح استان برشمرد.


کد مطلب: 458152

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458152/اجرای-بیش-یکصد-عنوان-برنامه-فرهنگی-هنری-مدارس-اگر-این-تکمیل-نمیشد-شاهد-بحران-آموزشی-بودیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1