تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۵۷۲۹۸
رئیس سازمان سنجش:

در کنکور امسال هیچ تقلبی صورت نگرفته است / تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزارهای خاص کنترل می‌شوند

۰
در کنکور امسال هیچ تقلبی صورت نگرفته است
کبنا ؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: تاکنون هیچ برگشت پاسخی به حوزه‌های امتحانی در کنکور امسال اتفاق نیفتاده و تقلبی صورت نگرفته است.
به گزارش کبنا، عبدالرسول پورعباس در همین ارتباط خاطرنشان کرد: روز گذشته ۲۹ دی ماه سه صفحه از دفترچه سؤالات قبل از پایان آزمون منتشر شد اما به سرعت توانستیم متخلف را شناسایی و بازداشت کنیم.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه نیز پس از بازدید از چندین حوزه امتحانی و در پایان برگزاری آزمون گفت: بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های دریافتی با همراهی داوطلبان و عموم مردم این آزمون در سلامت کامل برگزار شد.
تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون کنترل می‌شود
رئیس سازمان سنجش همچنین اعلام کرد: تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزارهای خاص که در اختیار سازمان سنجش است، کنترل می‌شوند.
وی تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور با استفاده از امکانات دانشگاه‌های آزاد و دولتی سراسر کشور توانسته‌ است آزمون ورودی به دانشگاه‌ها را به خوبی برگزار کند.
تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزارهای خاص کنترل می‌شوند
دکتر عبدالرسول پورعباس همچنین، در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، یکی از حوزه‌های ۲۵ گانه برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: امروز جمعه ۳۰ دی ماه دومین روز از برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ است و فرایند برگزاری آزمون‌ها در این روز به پایان می‌رسد. آزمون گروه‌های آزمایشی ریاضی‌فنی، علوم‌انسانی و هنر در این روز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود ۳۰۹ هزار داوطلب صبح امروز در گروه‌های فنی‌ریاضی و علوم‌انسانی به رقابت می‌پردازند، توضیح داد: تمام اقدامات لازم مثل گرمایش حوزه‌های برگزاری کنکور برای داوطلبان فراهم شده است. سازمان سنجش آموزش کشور با استفاده از امکانات دانشگاه‌های آزاد و دولتی سراسر کشور توانسته‌ است آزمون ورودی به دانشگاه‌ها را به خوبی برگزار کند.
رئیس سازمان سنجش با اشاره به متخلفان دستگیر شده در ارتباط با برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۲ توضیح داد: این افراد در مسیر رسیدگی به تخلفات قرار گرفته‌اند. یک نفر که اقدام به فروش تجهیزات می‌کرد، در استان گلستان دستگیر شد. همچنین ۹۳۷ شبکه که توسط ۵۴ نفر اداره می‌شدند و مدعی فروش سؤالات بودند، دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: من از داوطلبان می‌خواهم که در هر دو نوبت آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها شرکت کنند و شانس خود را در هر دو نوبت امتحان کنند. نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ در نیمه دوم شهریور ماه سال آتی اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش و دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد؛ صبح امروز ۳۰ دی ماه با حضور در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز از روند اجرایی آزمون و امنیت مخزن سؤالات بازدید کردند. 
نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های گذشته از روز گذشته پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ شروع شده و امروز جمعه ۳۰ دی ماه ادامه دارد. داوطلبان از این دوره به بعد سوالات کمتر و زمان بیشتری برای پاسخگویی دارند و به دلیل برگزار شدن یک نوبت دیگر آزمون در تیر سال آینده با اضطراب کمتری سر جلسه کنکور می‌ روند.
نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ صبح پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی آغاز شد و عصر همان روز داوطلبان گروه زبان های خارجی با یکدیگر به رقابت کردند. داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی‌ و علوم انسانی در دومین روز از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه،۳۰ دی) در گسترده‌ترین رقابت علمی کشور شرکت کردند.
کنکور یا آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها که روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (۲۹ و ۳۰ دی) برگزار می‌شود ، شصتمین دوره آن است که ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب در آن رقابت دارند. روش کنکور از سال‌ها قبل با اعتراض و انتقاد گروه‌های مختلف از دانش‌آموزان و اولیا تا کارشناسان آموزشی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه بود. همین انتقادها باعث شد نهادهای تصمیم‌گیر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کنند و کنکور امسال با تغییراتی برگزار می‌شود.
با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری در ۲۵ تیر ۱۴۰۱، آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ با تغییراتی برگزار خواهد شد.
بر اساس این مصوبه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف شده و آزمون اختصاصی شامل دروس اختصاصی پنج گروه آزمایشی دو بار در سال برگزار می شود و نتایج آن به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت. پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، مرداد انجام می‌شود و اگر داوطلبی مایل به پذیرش نبود، می‌تواند در آزمون سال آینده شرکت کرده یا از نتایج آزمون برای پذیرش در سال بعد استفاده کند.
همچنین در آزمون سال ۱۴۰۲ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۴۰ درصد، در سال ۱۴۰۳ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۵۰ درصد، در سال ۱۴۰۴ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد و در سال ۱۴۰۵ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1