تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۴۵۲۲۸۰
پس از حضور قطعی کی روش بر روی نیمکت تیم ملی ایران بررسی شد؛

واکنش‌ها به بازگشت کارلوس به تیم ملی / موافقان و مخالفان کی‌روش چه می‌گویند؟ / کی روش محبوب تر از اسکوچیچ / کنایه جنجالی رسانه کلمبیایی به کارلوس کی‌روش / کی‌روش پنج مغضوب اسکو را به تیم ملی می‌آورد!

۲
۰
واکنش‌ها به بازگشت کارلوس به تیم ملی / موافقان و مخالفان کی‌روش چه می‌گویند؟ / کی روش محبوب تر از اسکوچیچ / کنایه جنجالی رسانه کلمبیایی به کارلوس کی‌روش / کی‌روش پنج مغضوب اسکو را به تیم ملی می‌آورد!
کبنا ؛با وجود کش و قوس های فراوان باز هم کارلوس کی روش رسما به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد، به نظر می رسد با وجود موفقیت اسکوچیچ در مقدماتی جام جهانی، کی روش گزینه محبوب تری برای نیمکت تیم ملی ایران است، کبنا در گزارشی واکنش ها به سرمربی گری کی روش را بررسی کرد:
به گزارش "ورزش سه" سرانجام بعدازظهر دیروز حضور سرمربی پرتغالی روی نیمکت ایران به جای دراگان اسکوچیچ قطعی شد. به مرور زمان و با رسمی‌شدن این موضوع کم کم شاهد واکنش‌های ارکان مختلف فوتبال ایران به مهمترین خبر سال این ورزش پرطرفدار هستیم. پیشکسوتان، مدیران و اشخاص مختلف در این خصوص موضع‌گیری کردند که در ادامه آنها را می‌بینید؛

اصغر حاجیلو: ما آدم‌های خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. وقتی ویلموتس از تیم ملی رفت، خیلی از کارشناسان می‌گفتند که احتمال کمی وجود دارد که این تیم به جام جهانی برود اما اسکوچیچ با تیم ملی به جام جهانی صعود کرد. ما پس از اتمام رقابت‌های مقدماتی جام جهانی می‌توانستیم پایان همکاری خود را با اسکوچیچ اعلام کنیم اما با این کاری که فدراسیون فوتبال انجام داد، ثابت کردیم که به تعهدات خود پایبند نیستیم. ما معرفت را سلاخی کردیم. ما در دنیا به قدرشناسی معروف هستیم اما با این کار تمام معادلات عوض شد. اگر امکانش بود، از اسکوچیچ عذرخواهی می‌کردم و می‌گفتم ذات مردم ایران، قدرشناسی است و این تصمیم افرادی است که همیشه هستند.

مسعود اقبالی: از روز اول گفتم و امروز هم همان حرف‌ها را تکرار خواهم کرد،‌ من موافق حضور کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران بوده و هستم. اگر نگاهی به همین چند وقت اخیر داشته باشیم رفتارها و اتفاقاتی که افتاد در نهایت منجر به آن شد که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی قدرت و صلابت خود را از دست بدهد و دیگر آن شخصیتی که سرمربی تیم ملی باید داشته باشد را نداشت.
سیبیل‌های از بناگوش در رفته‌ی کی‌روش مربوط به دوران جوانی اوست و تصاویر بسیاری از او با این شمایل وجود دارد، البته کی‌روش خیلی زود متوجه شد که سیبیل چندان با صورتش سازگار نیست و آن‌را با اولین ماشین اصلاح درو کرد و دیگر هرگز به استایل سابق بازنگشته است.
علیرضا فغانی دیروز در استوری اینستاگرامش از دراگان اسکوچیچ تشکر کرد و او را جنتلمن فوتبال ایران نامید.
فغانی یکی از مخالفین کارلوس کی‌روش البته نه به صورت کاملاً واضح به شمار می‌رود، آخرین برخورد این دو مربوط به جام ملت‌های عرب، با مجازات کی‌روش و دریافت کارت از سوی فغانی انجامیده است، البته با توجه به اینکه پس از این کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران است، این رویارویی دیگر انجام نخواهد شد.

مهدی تاج(در نشست مطبوعاتی) : این لغت‌های ارباب و نوکر، در شان یک رسانه نیست. ما اگر بخواهیم با رسانه رفیق باشیم باید ادبیات دو جانبه درست شود. من برای این ادبیات متاسفم. در مجموع اعتقادم این است که باید رفتارمان با آقای کی‌روش همان رفتار مناسبی باشد که قبلا بوده است. ایشان هم باید رفتارش با همه ارکان مناسب باشد. این حق ما است. ما یک نفر را استخدام می‌کنیم که برایمان کار کند نه اینکه مدیریت‌مان کند‌. استخدام یک نفر برای کار کردن است.

کارلوس کی‌روش در دوره‌ی قبلی که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت، علاوه بر قرارداد آبرومندی که با فدراسیون ایران به عقد رسانده بود، طی یک قرارداد تبلیغاتی با بانک سامان نیز، مبلغ نسبتاً خوبی از این بانک دریافت می‌کرد. قراردادی که در آن زمان با انتقادات زیادی همراه شده بود اما در دنیای امروز عقد قراردادهای تبلیغاتی با چهره‌‌های مطرح بسیار رواج دارد.
نکته بسیار مهم در خصوصی انعقاد این قرارداد توسط بانک سامان با کارلوس  محبوبیت مربی پرتغالی است که مسئولین این بانک را مجاب به عقد قرارداد تبلیغاتی با سرمربی تیم ملی کرده بود، باید دید در ادامه راه و پس از بازگشت او به نیمکت تیم ملی، آیا او دوباره به آن سطح از علاقه‌مندی عمومی بازخواهد گشت؟

دو تصویر از کارلوس کی‌روش و کریستیانو رونالدو .این دو در زمان حضور کیروش در منچستر رابطه بسیار خوب و نزدیکی با یکدیگر داشتند اما این رابطه در تیم ملی پرتغال به تیره‌گی گرایید.آخرین ملاقات این دو نفر در مسابقه ایران برابر پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ بوده و نگاه کارلوس به شاگرد سابقش قابل توجه است.

 تلاش برای برافراشتن پرچم ایران عبارتی است که کی‌روش در بسیاری از مصاحبه‌هایش به آن اشاره کرده و همین موضوع در کنار تعصبش به نتایج تیم ملی باعث شده تا محبوبیت قابل توجهی در ایران داشته باشد.

کی‌روش که بلافاصله پس از پایان جام ملت‌های آسیا و همکاری‌اش با ایران، هدایت کلمبیا را برعهده گرفت، در شرایطی روی نیمکت ایران در جام جهانی می‌نشیند که کلمبیایی‌ها جایی در این تورنمنت ندارند.

مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه در کنار کارلوس کی‌روش حاضر می‌شد. وظیفه‌ای که این بار با حضور این سرمربی به احتمال زیاد به احسان حاج‌صفی محول خواهد شد.


کی‌روش- نکونام؛ نوبت به جانشین پروری می‌رسد؟
شاید اگر پرونده حضور جواد نکونام در تیم ملی نیز مثل کارلوس کی‌روش در سکوت پیش می‌رفت شاهد حضور او در جام جهانی بودیم.
مهمترین نکته در پروسه حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی و قطع همکاری با دارگان اسکوچیچ آن سکوتی بود که مهدی تاج و مهدی محمدنبی به عنوان دو عامل اصلی وقوع این اتفاق، داشتند. رئیس و نایب رئیس جدید فدراسیون تا زمانی که موافقت هیئت رئیسه را برای تغییر کادر فنی نگرفتند و هم‌چنین توافقی نهایی با مرد پرتغالی نداشتند، علاوه بر سکوت، حتی برکناری اسکوچیچ را تکذیب کردند. دلیل این کار هم از اول مشخص بود؛ عدم ایجاد حاشیه و اظهار نظراتی که در فوتبال ایران عادی شده است. این مسئله را هم منصور قنبرزاده با حضور در تلویزیون تایید کرد و به گفت و گو درباره آن پرداخت.
از همان روزی که خبر توافق فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش بیرون آمد، یکی از مهمترین اخبار حول محور تیم ملی، تمایل مربی جدید پرتغالی به حضور جواد نکونام در کادر فنی‌اش بود. ماموریت جدید تاج و تیم مدیریتی‌اش این بود؛ اول با سرمربی و سپس با باشگاه فولاد خوزستان مذاکره کرده و رضایت آن‌ها برای این جا به جایی را جلب کنند. موضوعی که باز هم در سکوت پیش رفت اما اظهار نظر نایب رئیس دوم فدراسیون کار را برای انجام این مهم سخت کرد.
منصور قنبرزاده که شب گذشته مهمان بخش خبری ویژه شبکه خبر بود، در میان صحبت‌هایش به حضور جواد نکونام در تیم ملی واکنش نشان داد و گفت: ((قرار شد آقای نکونام به عنوان یک مربی ایرانی که کاپیتان تیم ملی بوده و یکی از مربیان موفق ما هستند برای جانشین پروری به تیم ملی بیایند)). در این میان قنبرزاده با سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا موافقت مدیران فولاد برای انجام این کار را گرفته‌اند یا خیر، مواجه شد و این چنین پاسخ داد: ((آقای تاج صحبت‌هایی با آن‌ها انجام داده که در حالت مذاکره است)). بلافاصله مجری برنامه اعلام کرد ظاهرا مدیران فولاد موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده و نکونام دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی می‌شود. مهمترین نکته‌ای که نایب رئیس دوم فدراسیون به آن اشاره داشت نظر هیئت رئیسه برای جانشین پروری و استفاده از مربی ایرانی در تیم ملی برای آینده بود.
اما چند دقیقه بعد واکنش باشگاه فولاد خوزستان به اظهارات قنبرزاده همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. این باشگاه با انتشار بیانیه مخالفتش با حضور نکونام در تیم ملی را اعلام کرد و حمیدرضا گرشاسبی در مصاحبه‌ای که با ورزش سه داشت گفت: ((ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم و اصلا اینطور نیست که موافقت کرده باشیم و این داستان‌ها وجود داشته باشد. هیچ تماسی(از سوی فدراسیون فوتبال) در این‌باره که چنین موضوعی قطعیت دارد، با ما انجام نشده است.))
با این وجود به نظر می‌رسد روند انتقال جواد نکونام از فولاد به تیم ملی برای فدراسیون سخت‌تر از قبل پیگیری می‌شود و حالا مدیران این باشگاه خوزستانی سر سختی بیشتری از خود نشان می‌دهند. شاید اگر این پرونده هم به مانند کارلوس کی‌روش در سکوت پیش می‌رفت همه چیز طبق میل سرمربی جدید تیم ملی و مدیران فدراسیون بود. هر چند که حالا نیز همه چیز تمام نشده؛ شاید آن سیاست جانشین پروری که از آن به صراحت صحبت می‌شود سرمربی فولاد را مجاب کند که خود برای حضور در تیم ملی اعلام رضایت کند.
(عکس) کنایه جنجالی رسانه کلمبیایی به کارلوس کی‌روش
بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران با واکنش‌های زیادی همراه شده است.
فرارو: کارلوس کی‌روش سرمربی موزامبیکی – پرتغالی سابق ایران دوباره به تیم ملی برگشته تا هدایت ایران برای جام جهانی قطر را به دست بگیرد. این موضوع با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است.
به گزارش فرارو، کی‌روش که بعد از ایران تجربه ناموفقی در مربیگری تیم‌های ملی کلمبیا و مصر داشت امیدوار است در جام جهانی با ایران عملکرد خوبی داشته باشد. البته بازگشت او به ایران خالی از طعنه و کنایه هم نبوده است. در تازه‌ترین واکنش، یک رسانه کلمبیایی طعنه عجیبی به کی‌روش زده است. کنایه رسانه بولا وی‌آی‌پی کلمبیا با انتشار تصویری از کی‌روش نوشته: «وقتی احساس ناامیدی کردید، به کارلوس کی‌روش فکر کنید که علیرغم ناکامی با دو تیم در راه یابی به جام جهانی (کلمبیا و مصر)، هدایت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بر عهده خواهد داشت.»

کی‌روش پنج مغضوب اسکو را به تیم ملی می‌آورد!
شاید مهمترین نکته اردوی پیش‌روی تیم‌ملی، حضور بازیکنان مغضوب اسکوچیچ در لیست کارلوس کی‌روش باشد.

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته سرانجام گمانه‌زنی چند روزه خبرنگاران و وبسایت‌های ورزشی در مورد برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش به تیم ملی رنگ حقیقت به خود گرفت و تصویری خندان از سرمربی پرتغالی در کنار یوز ایرانی روی صفحه اینستاگرام فدراسیون فوتبال نقش بست تا رسما هدایت تیم ملی به کارلوس کی‌روش سپرده شود.
این اتفاق در حالی رقم خورد که اسکوچیچ تا 48 ساعت قبل و در شرایطی که کمتر کسی تصور می‌کرد تغییرات به این سرعت انجام شوند، خود را آماده اعلام لیست نهایی‌اش برای اردوی اتریش می‌کرد و حتی یک روز قبل از برکناری، در ورزشگاه دستگردی برای تماشای بازی پرسپولیس - هوادار حضور یافت که این آخرین حضور او در میادین ورزشی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران نیز بود.
اگرچه زمزمه اخراج اسکوچیچ مدتهاست که در فدراسیون پیچیده و از انتخابات این نهاد بدین‌سو با صدای بلندتری هم تکرار می‌شد اما در روزهای گذشته بحث اصلی پیرامون تیم‌ملی، لیست سرمربی کروات بود که اگر تحولات به سمت دیگری می‌رفت و در خروجی وبسایت فدراسیون قرار می‌گرفت، جنجال جدیدی را به پا می‌کرد؛ لیستی که احتمالا نام 5 بازیکن باسابقه در آن قرار نمی‌گرفت تا اعتراضات به اسکوچیچ وارد سطح دیگری شود.
آنطور که از گوشه و کنار خبر می‌رسید، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد پنج بازیکنی بودند که قرار به دعوت از آنها نبود که در این بین مرتضی و رامین با حضور در پرسپولیس و سپاهان حمایت بدنه هواداری این دو تیم را متوجه خود می‌دیدند و سه بازیکن دیگر هم باتوجه به سابقه ملی طولانی، از حمایت و اثر قابل توجهی داخلی و خارجی در تیم ملی برخوردار بودند.

با این حال اما در نهایت کار به شکلی پیش رفت که آنها قرار است در لیست تیم ملی قرار بگیرند تا 5 چهره مغضوب دراگان اسکوچیچ، مهمترین تغییر را در لیست بعدی تیم ایران رقم زده باشند. پورعلی‌گنجی پیش از این یک بار در بازی با لبنان به لیست دعوت شد و باتوجه به بازگشت از مصدومیت، حضورش در تیم ملی قابل تصور بود اما اسکوچیچ ترجیح می‌داد که بازیکنان دیگری را فرا بخواند. حاج‌صفی که در ترکیب آاک آتن فیکس بازی می‌کند، در صورت عدم دعوت بازوبند را از دست می‌داد و کریم انصاری‌فرد نیز با غیبت در دومین اردوی متوالی، جایگاه خود را به نفرات دیگر واگذار می‌کرد.

در این بین مورد جالب مربوط می‌شد به سعید عزت‌اللهی که پای ثابت اردوهای تیم ملی در دوران دراگان اسکوچیچ بود و پس از غیبت کوتاه در زمان ویلموتس، به مرد کلیدی تیم‌ملی تبدیل شده بود اما سرمربی کروات باتوجه به اینکه عزت‌اللهی در این مدت بدون تیم بود و در وایله هم بازی نمی‌کرد، قصد داشت شماره 6 تیم ملی را حداقل در این اردو به بازیکنی بدهد که به‌زعم او در شرایط بازی است.

اما مهمترین مغضوب دراگان اسکوچیچ، رامین رضاییان است که در مدت سرمربیگری مرد کروات همه راه‌ها را امتحان کرد که به تیم ملی برسد اما به در بسته خورد. او حتی پس از اینکه در یافت اسکو به بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند و در تیم خود فیکس هستند، میدان می‌دهد، تصمیم گرفت به ایران بازگردد و با پرسپولیس به پیراهن تیم ملی برسد اما حتی این راه هم برای او کار نکرد.
با تمام این تفاسیر اما باید منتظر اعلام فهرست نهایی از سوی فدراسیون فوتبال و شاید کارلوس کی‌روش ماند و دید که کدام بازیکنان در لیست خواهند بود.

با این حال تیم‌ملی ایران با لیستی جدید و شمایلی تازه خود را آماده اردوی اتریش و تقابل با سنگال و اروگوئه خواهد کرد. دو دیداری که با حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت و بعضی از بازیکنان جدید در داخل زمین برگزار می‌شود و ایده‌های مرد پرتغالی برای جام جهانی را روشن می‌کند؛ جامی که ایران برای سومین بار با هدایت مرد پرتغالی در آن حضور خواهد یافت.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

جهانگیر
Iran, Islamic Republic of
از همش بهتر اینه که بعد از انالیز کارلوس کیروش بعنوان سرمربی تیم ملی و بررسی نتایج ایشان در جام جهانی اگر نتایج قابل قبولی کسب کردند که بعنوان سرمربی جام ملت های اسیا هم ادامه کار بدهند و اقای جواد نکونام بعنوان دستیار ایشان در جام ملت های اسیا باشند ولی اگر اقای کارلوس کیروش نتوانست نتایج قابل قبولی را در جام جهانی کسب کند ،اقای جواد نکونام را بعنوان سرمربی جام ملت های اسیا انتخاب شود و اقای کارلوس کیروش بعنوان دستیارش شروع بکار کند.
هادی
Iran, Islamic Republic of
تنها کیروش نامی است که در موزه افتخارات فوتبال ایران خواهد درخشید..ولاغیر
اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

عصر الیزابت به پایان رسیده؛ یکی از چهره های با نفوذ سلطنت بریتانیا که میراث عصر کلاسیک ...
«صیانت» درجاده فرعی

«صیانت» درجاده فرعی

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری بخشی ...
روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
1