تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : ۴۲۳۵۳۶
رئیس شورای شهر دهدشت در گفت‌وگو با کبنانیوز؛

چه کسی شهردار دهدشت می‌شود / رشته تحصیلی «کاظمی‌جو» با شهرداری مغایرت دارد / دهدشت نیازمند متخصص است

۲۴
۵
چه کسی شهردار دهدشت می‌شود / رشته تحصیلی «کاظمی‌جو» با شهرداری مغایرت دارد
کبنا ؛شهرداری‌ها ‌نهادی مهم در کشور محسوب می‌شوند، زیرا عملکرد آن‌ها به‌صورت مستقیم بر زندگی مردم تأثیر دارد. اگر شهردار ناکارآمد باشد زندگی روزمره مردم دچار اختلال خواهد شد.
پس از استعفای پرحاشیه «اسفندیار برخه» از شهرداری دهدشت، گزینه‌های متعددی برای این صندلی مطرح شد؛ طبق شنیده‌ها «سید ایرج کاظمی جو» رئیس فعلی فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با مدرک تحصیلی «ادبیات» به‌عنوان گزینه نهایی شهرداری در لیست اعضای شورای شهر قرار دارد. طبق گفته‌ی رئیس شورای شهر دهدشت، آیین‌نامه اجرایی احراز تصدی شهردار با مدرک تحصیلی مرتبط مشخص‌شده که شهرداری دهدشت نیز نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد.
پایگاه خبری کبنا نیوز گفت‌وگویی با «سید زین‌الدین بالوایه» رئیس شورای شهر دهدشت داشته است که در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.
کبنا؛ آیا گزینه نهایی برای تصدی شهرداری دهدشت مشخص‌شده است، معیار و ملاک شما برای انتخاب شهردار چیست؟
گزینه‌های زیادی برای انتخاب شهردار معرفی‌شده است و قطعاً شهردار دهدشت تا یکی و دو هفته‌ی آینده مشخص می‌شود.
ملاک انتخاب شهردار هم قانونی است و قانون؛ شهردار اصلح را مشخص کرده است. شهردار باید مدرک تحصیلی مرتبط و دارای سابقه‌ی مدیریت باشد، این ملاک‌هایی است که بیشتر مدنظر قانون است و باید فردی انتخاب شود که آگاه با مسائل شهری باشد.
کبنا؛ شنیده می‌شود که آقای «کاظمی جو» رئیس فعلی ارشاد کهگیلویه به‌عنوان گزینه‌ی نهایی شهرداری دهدشت معرفی‌شده، آیا این خبر صحت دارد؟
تا کنون هیچ فردی به‌عنوان گزینه‌ی نهایی مطرح نشده و همه‌ی گزینه‌ها گمانه‌زنی است؛ همچنین اعضای شورای شهر در خصوص گزینه اصلی و فرعی جلسه‌ای نداشته و تنها افرادی به شورای شهر معرفی شدند و تا کنون روی فرد خاصی اجماعی صورت نگرفته است.
کبنا؛ در ابتدای صحبت هاتون بیان داشتید که شهردار باید مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشد آیا با انتخاب شهردار بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی موافق هستید؟
من موافق یا مخالف باشم، آن فردی شهردار می‌شود که چهار رأی موافق داشته باشد. شاید من هم مخالف باشم اما مخالفت من در انتخاب شهردار با مدرک تحصیلی مرتبط و غیر مرتبط تأثیری ندارد، اجماع اعضای شورای شهر روی فرد خاص تأثیرگذار است.
من اعتقادم بر این است که باید قانون رعایت شود همان‌طور که قانون‌گذار مشخص کرده است باید شهردار انتخاب شود و بنده هم نمی‌توانم خلاف قانون تصمیم بگیرم.
کبنا، صحبت پایانی شما را می‌شنویم.
دنبال این هستیم که دور از هیاهوی و جنجال‌های حاشیه‌ای، سیاسی و خبری بتوانیم در یک فضایی آرام و جو صمیمانه شهردار دهدشت با حداکثر آرای انتخاب شود تا بتواند خدمت گذار مردم باشد.
به گزارش کبنا نیوز، این در حالی است که طی روزهای اخیر شنیده‌های غیررسمی و رسانه‌ها خبر از حمایت و معرفی نماینده شهرستان کهگیلویه از برخی گزینه‌ها داشت؛ باید دید که اعضای شورای شهر دهدشت برای انتخاب شهردار به قانون تمکین می‌کنند یا خیر؟ و آیا تحت تأثیر شرایط، افراد سیاسی و نماینده، دست به انتخاب می‌زنند یا خیر و درنهایت به مهارت و تخصص در انتخاب شهردار توجه خواهند کرد؟
برای پاسخگویی به سؤالات بالا باید منتظر روزهای آینده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ما فک کردیم اعضای شورا با اختیار خودشون برخه برکنار کردن ....! نگو خودش استفاده داده تا مهره رفوزه ایی بر پیشانی اعضای شورا زده بشه
اسفندیار ب
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست میگن آقای بالوایه، در انتخاب بنده هم تا مدرک دکترای شهرسازی ارائه ندادم موافقت نشد ،
دنی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا نخو
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
بی وزن ترین شورای شهری در کل استان و کشور همین شورای کنونی دهدشت است. باور کنید شورای لیرتلخک هم بیشتر از این افراد بیش و منش شورا را دارند.
اون از کاردانی بهداشت مدارس این از کاردانی ادبیات.
خدا راشکر برخه خودش رفت ما فکر کردیم اینا بهش گفتن برو . بعد همین اقای کاظمی چه گلی به سر فرهنگ زدن که حالا میخوان بیان شهرداری.
بخشو
Iran, Islamic Republic of
منفعل ترین اداره بعد از شهرداری اداره فرهنگ بود . ایشون فقط یه شب شعر که بچه ها برگزار میکردند توش شرکت میکرد سالی یک مخاطب یا ارباب رجوع در اراده فرهنگ نبود.
ازاد
Iran, Islamic Republic of
رزومه کاظمی در اداره فرهنگ فقط تعطیل کردن انجمن های اهل قلم و انجمن فیلم و انجمن خوشنویسان بود..احتمالا بیاد سهرداری هم خیابان ها را تعطیل اعلام میکند.
مدیر اسبقی خاطر
Iran, Islamic Republic of
حداقل من اگر مدیر اونجا شدم یه سابقه دفترداری داشتم
ولی ایشون چطور
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شورای کنونی دهدشت بی خاصیت ترین شوراست . حداقل در دوره قبل پرسش و پاسخی بود. اما این شورا فقط و فقط سکوت و عدم استقلال و شهر دهدشت..
Iran, Islamic Republic of
نماینده کهگیلویه بچه نیست که شریک قافله زده شود.لیدر ها لطفا آقای موحد را خراب نکنند
Iran, Islamic Republic of
بعضی از اعضای شورا گویا شهرداری را محل شعر خواندن می دونند.آخ از بخت مردم دهدشت و شوراشون
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
قانون بگه یا منطقیان؟ اینکه فوق دیپلم الهیات را شهردار گذاشتین نظر قانون بود؟ تو اطلاعی از قانون داری؟ این شورا ضعیف ترین شورای تاریخ کهگیلویه بوده که هیچ اختیاری از خودشان نداشتند. کجا قانون گفته که باید برخه با اون همه سابقه ...... و مدرک تحصیلی و ناتوانی باید شهردار مهمترین شهر استان بشود؟ از مردمی که به شما رای دادند. بخدا اگر مثل 20 سال پیش برای مردم مهم بود که کی مسئول می شود، قانون قانون قانون. انگار تو دو دوستانت از قانون چی می دونید. تنها عضو با کفایت و با شخصیت و راستگوی شورای شهر دهدشت که اون هم هزاران ایراد دارد اقای دیدار است.
Iran, Islamic Republic of
بخشی اول سخنت درسته اما بخش پایانی که مدح جناب دیدار است، اشتباه.
سادات امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
جناب بالوایه، شک نکن تو دیگه برای همیشه محوی. شک نکن هیچ وقت تو و تقوی در بین سادات اعتباری ندارید. شما از رای سادات رای گرفتین ولی بعدش گفتید که آقای منطقیان شما شهردار را انتخاب کن، انشاء الله در دور آینده ثبت کنید تا ارزش واقعی را مثل نجات نیا بفهمید
Iran, Islamic Republic of
منطقیان کیه که بخوادشهردارانتخاب ومعرفی کنه
احمد
Iran, Islamic Republic of
ازکدوم قانون حرف میزنید.بذرپاش بدون سابقه ریس دیوان محاسبات شد.وزاکانی هم ریس پژوهشهای مجلس
دهدشت سیتی
Iran, Islamic Republic of
یه جوری میگی رئیس شورای شهر انگار طرف دکترای شهرسازی داره. حرف زدن هم بلد نیست. واقعا با برخه به شهر رفت. با این شورا شورا بودنتون. ببینید چقدر این جایاه ب یارزش شده که کیا شورای شهر شدند. خدایی همه تون رو هم ضریب هوشیتون به 20 نمیرسه. مگه شماها را نمی شناسیم. کجاها مدرک تحصیلتون را گرفتید؟ کجاها کار می کنید؟ آنقدر آدمهای مستعد و کاربلدی تو کهگیلویه بودند ولی آین جایگاه آنقدر.. که شماا اومدی رئیس شواری شهر شدی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام امیدوارم که شهرداری در دهدشت انتخاب شود که مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران یا مدیریت منطبق با شهرداری باشد تا بتواند به دور از هاهیو سیاسی حزبی و گروهی وطایفه خدمت کند و پاکدست باشد شهرستان دهدشت گهگلویه منطقه محروم است وتوابع عده‌ای زیادی مردم بعلت نبود مکانات رفاهی به یاسوج واستان های همجوار مهاجرت کرده‌اند وادامه دارد
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزنید از وقتی شورا آمد چه گلی به سر این شهر زدید فقط فکر ماهیانه خودتان هستید که از شهرداری بگیرید شهر مرده وفضای،شهر مرده فقط شعار دادن چیز دیگر بلد نیستید
Iran, Islamic Republic of
برای 8 ماه دیگه نمیخواد یه حقوق بگیر دیگه بیارید واوضاع را بدتر کنید قطعا باانتخاب شهردار جدید مشکلات خودتان را میخواید حل کنید اگه راست میگید دلسوز شهرداری هستید همین مهندس بهزادیان که از بچه های شهرداری هست و4 ماه هم حقوق نگرفته بزارید که از بدنه شهرداری وسابقه خدمت در دفتر فنی وشهرسازی را دارد مدرک ایشان مهندس عمران میباشد
Iran, Islamic Republic of
3 سال یک مرتبه نرفتید تهران پول.برا شهرداری بیارین حالا میخوان شهرداری را دراین 8 ماه جمع کنند..
Iran, Islamic Republic of
نظر کارکنان شهرداری نیروی داخلی میباشد... با نیروی خارجی مخالف وهیچگونه همکاری انجام نمیشود
حق
Iran, Islamic Republic of
کدام منصب و پست با رشته تحصیلی مطابق دارد
قانون را برای گچساران و باشت می خواهند عملی کنند
اگر در مجلس و ادارات و ارگان ها پست ها و مقامات با هم مطابقت داشت برای این شهرداری هم اجرا کنید
وگرنه عقده های بازی سیاسی سر مردم درنیاورید
درویشپور
Iran, Islamic Republic of
ایشون فقط انجمن اهل قلم شعرستان را که خیلی فعال بود
به کلی تعطیل کرد
مرادی
Iran, Islamic Republic of
آخه شورای شهر کجا ی دنیا سراغ دارین کسیکه تخصص ومدرکی مرتبط با شهر وشهر سازی نداره بشه شهردار کسی باید شهردار بشه که ارشد معماری مهندسی متخصص در امور شهر تشهد سازی داشته باشه نه براساس حس طایفه وقومیگری وباند بازی شهردار بشه که خیانت بزرگی به مردم کرده وباید پیشگاه ملت محاکمه شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1