تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۸۶۰
رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:
مردم «پاتاوه» برای صدور «قبض برق» به شهر سیسخت آمد و رفت میکنند
۰
کبنا ؛رضا دلشادیان صبح امروز در جلسه شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران عامل شرکت برق و شرکت آب و فاضلاب شهری این استان برگزار شد، اظهار کرد: راهاندازی سیستم جامع صدور قبوض انرژی در شهر پاتاوه ضروری است، چرا که مردم این شهر برای دریافت قبض برق خود مجبور هستند به شهر سیسخت آمد و رفت کنند که این کار موجب بروز مشکلات برای مردم خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد راهاندازی تلفن 121 و اپراتور در شهر پاتاوه را ضروری دانست.
رضا دلشادیان در بخش دیگری از سخنان خود به سهم آب استان از رودخانهها و سدها اشاره کرد و از نمایندگان، استاندار و مدیران ارشد این استان خواست، تلاش کنند تا سهم آب استان را برای تخصیص آب شرب، کشاورزی و صنعتی از رودخانهها و سدها بگیرند.
وی به مشکلات آب شرب «پاتاوه» اشاره کرد و گفت: شهر پاتاوه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اینکه در یک سراشیبی قرار داد، بخشی از خانههای مسکونی در طول روز آب ندارند و بیشتر در آخر شب و بعد از آن، آب شرب به آنان میرسد.
عضو شورای اسلامی شهر پاتاوه گفت: ایجاد یک حلقه چاه آب نیاز ضروری این شهر میباشد که از مسوولان انتظار میرود در این خصوص تدابیر لازم را داشته باشند.
وی بر فرهنگسازی الگوی مصرف آب و برق از طریق رسانهها، نماز جمعهها و صدا و سیما تاکید کرد.
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد راهاندازی تلفن 121 و اپراتور در شهر پاتاوه را ضروری دانست.
رضا دلشادیان در بخش دیگری از سخنان خود به سهم آب استان از رودخانهها و سدها اشاره کرد و از نمایندگان، استاندار و مدیران ارشد این استان خواست، تلاش کنند تا سهم آب استان را برای تخصیص آب شرب، کشاورزی و صنعتی از رودخانهها و سدها بگیرند.
وی به مشکلات آب شرب «پاتاوه» اشاره کرد و گفت: شهر پاتاوه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اینکه در یک سراشیبی قرار داد، بخشی از خانههای مسکونی در طول روز آب ندارند و بیشتر در آخر شب و بعد از آن، آب شرب به آنان میرسد.
عضو شورای اسلامی شهر پاتاوه گفت: ایجاد یک حلقه چاه آب نیاز ضروری این شهر میباشد که از مسوولان انتظار میرود در این خصوص تدابیر لازم را داشته باشند.
وی بر فرهنگسازی الگوی مصرف آب و برق از طریق رسانهها، نماز جمعهها و صدا و سیما تاکید کرد.
وی در ادامه این گفتگو افزود؛ فرد تماس گیرنده با قاطعیت چنین وانمود می¬نماید که برنامه مذکور در حال پخش است و صحنه برنده شدن شما را به عنوان مشتری خوشانس شنوندگان رادیو می¬شنود، سعی می¬کند با حرف¬های فریبنده و ظریف ذهن و فکر قربانی خود را به شدت تحت تاثیر این شادی و نشاط برنامه قرار داده و نقشه شوم خود را پای دستگاه عابر بانک عملیاتی نماید.
محمود مومن نسب، با اشاره به اینکه، تماس گیرنده در ادامه از صاحب کارت درخواست می¬کند برای اینکه وجه نقد و هزینه سفر یکجا به حسابش واریز گردد، لازم است از حساب خود موجودی بگیرید، اظهار داشت؛ کلاهبردار با زبان جذاب و شیرین طوری صاحب حساب را در شرایط مطلوب برنامه قرار می¬دهد که کمترین تردید و شک به خود راه ندهد.
مدرس پدافند غیرعامل؛ بیان نمود؛ از آنجای که فرد قربانی، اسیر اخلاق و رفتار زیبا و امیدوار کننده کلاهبردار قرار می¬گیرد به صورت ویژه به توصیه¬های او گوش فرا می¬دهد و مطالبی را که تماس گیرنده پشت تلفن می¬گوید عمل می¬کند.
این مقام مسئول افزود؛ در همین حین صدای پیامک روی گوشی تلفن صاحب حساب، وی را برای مدتی کوتاه خوشحال و قانع می¬کند که مبلغ به حسابش واریز شده و با شوق سرگرم پاسخ به ادامه صحبت های تماس گیرنده می شود، غافل از اینک بیش از دها میلیون تومان از موجودی وی برداشت کرده است.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی، با اضافه کردن این مطلب که کلاهبردار معمولاً دقایقی و بعضا در حد نیم ساعت فرد قربانی را با گفتگو و صحبت های گوناگون سرگرم می کند، گفت؛ در اینگونه کلاهبرداری¬ها که در نتیجه حملات الکترونیکی یا هک¬های احتمالی و یا سایر موارد مشابه پیش می¬آید، احتمالا سیستم خودپرداز بانکی تا لحظاتی دچار اختلال غیر عادی و نمایش اطلاعات درهم ریخته و غیر مرتبط شود.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی با تاکید بر ضرورت ارایه و افزایش گستره آگاهی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر مراکز ذی ربط به مردم، برخی از راهکاری موثر برای مقابله با این طیف کلاهبرداران را توجه به موارد زیر برشمردند؛
اولاً؛ مدیران و دست اندرکاران رادیوجوان شکایتی را علیه کلاهبرداران در مراجع قضایی مطرح کنند و به جد تا حصول نتیجه پیگیر آن باشند
ثانیاً؛ برخورد قانونی با اهمال احتمالی اپراتور متخلف تلفن همراه در فروش و واگذاری سیم کارت¬های بدون هویت یا دارای هویت جعلی و استفاده از اسناد و مدارک دیگران
ثالثاً؛ بانک¬ها در افتتاح حساب دقت بیشتر نمایند که افرادی با مدارک جعلی اقدام به افتتاح حساب نکنند
رابعاً؛ بانک¬ها سیستم¬های اعلام هشدار و امنیت ساز بر روی کارت¬های بانکی به منظور اعلام هشدار در قبال اعمال شماره های غیر مرتبط، کپی کارت و در صورت امکان بر روی عابر بانک¬ها و حتی دستگاههای pos پیش بینی و نصب کنند
خامساً؛ خسارت دیده براساس لیست تراکنش و کدهای برداشتی، دستگاههای pos یا کارت خوان خریدهای اینترنتی و حساب فرد یا افراد نزد بانک¬ها تا پیدا نمودن سرنخ¬های اساسی کلاهبرداری مراتب را از طریق دستگاه قضایی و انتظامی ردیابی و پیگیری نمایند.