تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۹۸۰۱۴
کبنا گزارش می‌دهد

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در شاخص نمرات نهایی از سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ کارنامه قابل دفاع ندارد / مدارس استعدادهای درخشان، عادی دولتی و عادی غیردولتی استان در میانگین معدل نهایی پایه دوازدهم سال ۱۴۰۳ در رتبه آخر کشور قرار گرفتند/ میانگین نمرات نهایی تمامی رشته‌ها در ۱۴۰۲ به زیر ۱۰ رسید و در این سال در رشته‌های تجربی و ریاضی در رتبه آخر کشور قرار گرفتیم/آینده آموزشی بسیاری از دانش‌آموزان مظلوم و محروم مناطقی مانند چرام،  پاتاوه، لنده، زیلایی، مارگون، دیشموک،  سادات محمودی، و... نگران کننده است/چرا نمایندگان حتی در جریان خودشان از نخبگان استفاده نکردند / یدالله رحمانی با چه شرایطی آموزش و پرورش را تحویل گرفت

۴۲
۱
آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در شاخص نمرات نهایی از سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ کارنامه قابل دفاع ندارد / مدارس استعدادهای درخشان، عادی دولتی و عادی غیردولتی استان در میانگین معدل نهایی پایه دوازدهم سال ۱۴۰۳ در رتبه آخر کشور قرار گرفتند/ میانگین نمرات نهایی تمامی رشته‌ها در ۱۴۰۲ به زیر ۱۰ رسید و در این سال در رشته‌های تجربی و ریاضی در رتبه آخر کشور قرار گرفتیم/آینده آموزشی بسیاری از دانش‌آموزان مظلوم و محروم مناطقی مانند چرام،  پاتاوه، لنده، زیلایی، مارگون، دیشموک،  سادات محمودی، و... نگران کننده است/چرا نمایندگان حتی در جریان خودشان از نخبگان استفاده نکردند / یدالله رحمانی با چه شرایطی آموزش و پرورش را تحویل گرفت
کبنا ؛ آموزش‌وپرورش با وجودی نهادی زیربنایی جهت توسعه است؛ اما به دلایلی از جمله نقص در سازوکارهای آموزشی، نبود خدمات و امکانات مناسب، گاهی فقدان عدالت در توزیع خدمات، به‌کارگیری برخی از  افراد فاقد شایستگی حداقلی، پایین‌بودن دستمزد معلمین دلسوز و باسواد و کاهش انگیزه این گروه، نادیده‌گرفتنشان و منزلت معلمی آموزش‌وپرورش با مشکلات متعددی روبه‌روست.
 به گزارش کبنا نیوز، در استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی موارد بالا با شدت بیشتری وجود دارند و در کنار این موارد سیاست‌زدگی در آموزش پرورش و سپردن سکان مدیریت‌های و مسئولیت‌ها به افراد فاقد توان حداقلی در چند سال اخیر با دخالت مستقیم برخی نمایندگان به‌خصوص از سال ۱۴۰۰ به بعد،  باعث گردیده شاهد اُفت و تنزل بسیار زیاد  و سقوط برخی شاخص‌های آموزشی  از جمله نمرات نهایی دانش‌آموزان با محوریت امتحانات نهایی باشیم که از قضا بیش از ۵۰ درصد در کنکور سراسری تأثیر گذارند و عملاً آینده آموزشی بسیاری از دانش‌آموزان استان به‌خصوص در مناطق و بخش‌های محروم استان همچون چرام، پاتاوه، سادات محمودی، ممبی، زیلایی، مارگون، سپیدار، لنده، لیکک، سرفاریاب خسارت جبران‌ناپذیری دید و تحت هیچ شرایطی قادر به رقابت با بسیاری از دانش‌آموزان استان‌هایی همچون تهران، یزد و نیستند زیرا اختلاف نمرات نهایی آن‌چنان زیاد است که به‌عنوان‌مثال در برخی کتب درسی مانند فیزیک ۳ اختلاف میانگین نمرات نهایی پایه دوازدهم برخی شهرستان‌های استان با برخی شهرستان‌های کشور  بیش از ۱۲ نمره است و اختلاف میانگین معدل نهایی برخی رشته‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با میانگین برخی استان‌ها گاهی به ۳ نمره می‌رسد.
 علاوه بر سقوط میانگین معدل نهایی و اُفت دوبرابری میانگین معدل در استان نسبت به استان‌های دیگر، درصد قبولی نهایی دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به طرز خیلی نگران‌کننده از ۸۲ درصد تا قبل از ۱۴۰۰ به مرز ۵۴ درصد در ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرد. برای نخستین‌بار، میانگین معدل نهایی سال ۱۴۰۲ دانش‌آموزان استان در تمامی رشته‌های معارف، علوم‌انسانی، ریاضی و فیزیک و تجربی به زیر ۱۰ رسید تا عملاً به دلیل تأثیر ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصدی معدل نهایی در کنکور ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، شانس دانش‌آموزان مناطق محرومی مانند زیلایی، لوداب، سادات محمودی، پاتاوه و دیشموک و بویراحمد که از ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شدند نسبت به دیگر مناطق کشور به حداقل ممکن برسد و برای برخی دانش‌آموزان مستعد که در این سال‌ها معدل بسیار پایین و زیر ۱۰ را تجربه کرده‌اند  عملاً حتی اگر در کنکور عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد شانس موفقیتشان به حداقل برسد.
 در سال تحصیلی ۱۴۰۳ _۱۴۰۲ در موارد دیگری آموزش پرورش استان بازهم رکورد زد مدارس استعداد درخشان استان با میانگین معدل نهایی ۱۵.۳۰ با اختلاف تقریباً ۲ نمره با استان اول در رتبه آخر مدارس استعدادهای درخشان کشور قرار گرفتند مدارس غیردولتی یا همان غیرانتفاعی با میانگین معدل نهایی، ۷.۷۰ با اختلافی تقریباً ۶ نمره با استان اول کشور در رتبه آخر کشور قرار گرفتند مدارس دولتی ما با میانگین معدل نهایی ۷.۲۰ با اختلافی تقریباً ۶ نمره با استان اول در رتبه آخر کشور  قرار گرفتند و مدارس نمونه دولتی استان با میانگین معدل نهایی تمامی رشته‌ها ۱۲.۸۰در رتبه ۳۱ و یکی مانده به آخر قرار گرفتند تا بازهم شانس فرزندان استان ما برای رقابت با دیگر استان‌ها به حداقل برسد.
 در سال‌های ۱۴۰۲ شرایط آموزشی استان در نمرات نهایی پایه دوازدهم آن‌چنان نگران کننده بوده است که در برخی شهرستان‌ها و بخش‌های محروم استان میانگین نمرات نهایی برخی دروس به شکل غیر قابل باوری به زیر ۴ رسید. یا در سال ۱۴۰۳ در بسیاری از دروس مانند فلسفه، فیزیک یا زیست‌پایه دوازدهم در رتبه آخر کشور قرار گرفتیم به‌عنوان‌مثال در شهرستان محرومی مانند چرام میانگین معدل نهایی فیزیک ۳ آن‌قدر تنزل پیدا کرده تا به معدل ۱.۹۲ رسیده است. یا میانگین معدل فیزیک ۳ کهگیلویه و بویراحمد با عدد ۵.۲۵ در رتبه آخر کشور قرار گرفت. ناگفته نماند این ظلم‌ها و سوءمدیریت‌ها از جانب کسانی بوده که خود غالباً از فرزندان مناطق محروم استان بوده‌اند و به نام حمایت از محرومین و در نقش دلسوزان دانش‌آموزان محروم این مناطق در عین ناکارآمدی  مسئولیت‌ها را در حقیقت غصب کردند تا با شعارها پوپولیستی آینده بسیاری از  دانش‌آموزان مظلوم این مناطق محروم استان مانند زیلایی، ممبی، پاتاوه، سادات محمودی، مارگون، سپیدار، چرام، لنده، لیکک و لوداب... را بدتر از دشمنی نابود کنند.
 در سال ۱۴۰۲ نیز استان کهگیلویه و بویراحمد در میانگین معدل نهایی رشته‌های تجربی ۹.۳۸ و ریاضی ۷.۵۶  در رتبه آخر کشور قرار گرفت که بیشترین کاهش و سقوط میانگین نمرات نهایی نیز  در مناطق محروم استان از جمله بخش‌های چرام، ممبی، پاتاوه، دیشموک، زیلایی، سادات محمودی، لوداب، لیکک، مارگون و....بود. در سال ۱۴۰۲ میانگین معدل نهایی دو رشته علوم‌انسانی و معارف  نیز به زیر ۱۰ رسید.
  در رشته تجربی میانگین نمرات نهایی کشور از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، از عدد ۱۳.۱۸ به ۱۱.۲۳ رسید یعنی ۱.۹۵ اُفت در این دوساله داشتیم؛ اما در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ این اُفت تحصیلی از ۱۲.۷۵ در سال ۱۴۰۰ به ۹.۳۸ در سال ۱۴۰۲ رسید. در واقع به شکل عجیبی استان ما به میزان ۳.۳۸ اُفت تحصیلی داشت؛ و به همین دلیل با اختلاف در رتبه آخر کشور قرار گرفتیم تا بدترین کارنامه‌ی بعد از  انقلاب در رشته تجربی را به ثبت برسانیم و آرزوهای تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان محروم نقش‌برآب گردد.
 درصد قبولی نهایی رشته تجربی در سال ۱۴۰۰ تقریباً ۸۷ درصد بوده است که این درصد در سال ۱۴۰۲ با اُفت عجیب ۲۱ درصدی به ۶۶ درصد کاهش پیدا کرد.
  در رشته ریاضی و فیزیک از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ میانگین نمرات نهایی کشور از ۱۲.۳۵ به ۱۰.۷۹ رسید؛ یعنی به میزان ۱.۵۶ اُفت میانگین معدل در کشور  داشتیم. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد، این اُفت تحصیلی از ۱۰.۸۸ در سال ۱۴۰۰ به ۷.۵۶ در سال ۱۴۰۲ رسید و متأسفانه در رتبه آخر کشور قرار گرفتیم؛ یعنی به شکل عجیبی استان ما به میزان ۳.۳۲ کاهش معدل نهایی داشته است و بدترین شرایط را تجربه کردیم آن‌هم در شرایطی که معدل نهایی تقریباً نیمی از کنکور شده؛ تا بسیاری از دانش‌آموزان استان حتی با کمک کلاس کنکور، کتب کمک‌درسی اگر عملکرد عالی در کنکور داشته باشند؛ اما با اعمال معدل عملاً شانس آن‌ها برای موفقیت در رشته‌های خوب یا دانشگاه خوب به حداقل برسد.
 در رشته ادبیات و علوم‌انسانی انسانی میانگین نمرات نهایی در کشور از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲، از ۱۰.۴۵ به ۸.۷۵ رسید؛ یعنی به میزان ۱.۷۰ شاهد کاهش میانگین معدل نهایی در این دوساله در سطح کشور بودیم. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد، این اُفت تحصیلی از ۱۰.۴۴ در سال ۱۴۰۰ به عدد نگران‌کننده ۶.۹۴ در سال ۱۴۰۲ رسید، یعنی به شکل حیرت‌آوری استان ما به میزان ۳.۵ اُفت تحصیلی داشت و یک شرایط بد آموزشی خلق گردید.
  درصد قبولی امتحانات نهایی سال ۱۴۰۰  در استان ۷۷ درصد بود که این درصد در سال ۱۴۰۲ با اُفت عجیب ۳۳ درصدی به ۴۴ درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که به طور مثال اگر اداره آموزش‌وپرورش استان به حال خود رها می‌شد و یا کلاً تعطیل می‌شد باز هم شرایط بهتری داشت. 
 
این اُفت تحصیلی و کاهش کیفیت و میانگین نمرات نهایی با وجودی‌ست که در آخرین بررسی‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد جز ۵ استان برتر در تخصیص سرانه فضای آموزشی است و نمی‌توان از کمبود فضای آموزشی نسبت به دیگر استان‌ها گفت و این اُفت چندبرابری و کاهش عجیب و غیرقابل‌باور را نسبت به دیگر استان‌ها توجیه کرد و در دیگر موارد مانند شیوع کرونا و یا مفهومی بودن سؤالات امتحانات نهایی موارد شبیه، تقریباً شرایط برای همه استان‌ها کشور مساوی بوده است و در بحث محرومیت همه استان‌های محروم کشور نیز از ما شرایط بهتری داشتند؛ یعنی آخر شدن آن‌هم با این فاصله‌ها و رکوردها هیچ توجیه ندارد و عامل این ظلم‌ها و خسارات غیرقابل‌جبران و نگرانی آینده آموزشی بسیاری از دانش‌آموزان بخش‌های محروم استان مانند بهمئی، ممبی، سادات محمودی، دیشموک، لوداب زیلایی، پاتاوه، مارگون و....کسانی بودند که با شعارها و وعده‌های پوپولیستی به این جایگاه‌ها رسیدند و آینده آموزشی بسیاری از  فرزندان حامی خود در این مناطق را برای همیشه نگران کردند. باید بررسی کرد آیا دستگاه‌های ناظر و مسئول می‌توانند به این موضوع ورود کند و با عاملان این وضعیت در استان آن‌هم در حق آموزش پرورش برخورد کند؟
این گزارش نافی خدمات مسئولان گذشته و حال آموزش و پرورش نیست و کبنا نیوز صرفاً در راستای اطلاع‌رسانی و اصلاح رویه‌ها و فرایندها آن را منتشر کرده و کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان را دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ما تامرادیا زمانی با افرادی مانند بهادر مانند کیوانفرد مانند پردل الگوی مدیریت در آموزش پرورش بودیم و متاسفانه روشنفکر و افراد ایشان آموزش و پرورش و تامرادی را با هم نابود کردند
ما تامرادیا باید این جماعت چند نفره را حتی به هیچ جشن و مراسم فاتحه‌ای راه ندیم چون هم به فرزندان تامرادی و دانش آموزان محروم سفلی ظلم کردند و آیندشون خراب کردند هم ما را بدنام کردند هم شایستگان ما در اموزش پرورش را نابود کردند و منزوی کردند
Iran, Islamic Republic of
حرف الکی نزن به اسم تامرادی پیام نفرست مرد باش و از طرف خودت توضیح بده رتبه یک کنکور یادت نره
Iran, Islamic Republic of
برو
جاسم
Iran, Islamic Republic of
حق یک دانش آموز و یک استعداد بخشیده نخواهد شد حق هزاران دانش آموز جای خود دارد
افروز
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر با حمایت از یکی از طرفداران خود در ندای وحدت خود را به قهرمان تبدیل کند

ولی با حضور مجدد هم خودش هم تامرادی هم بویراحمد را با یکدیگر زمین خواهد زد

رستم که سهراب را کشت در حقیقت رستم و سهراب را با هم کشت
Iran, Islamic Republic of
ای روزگار
عذاب وجدان دارم به جهت تمام حمایت‌ها از روشنفکر
خدایا ببخش
دارا
Iran, Islamic Republic of
تمام این حملات به روشنفکر و آشکار شدن معایب ایشان به این دلیل است مجدد اعلام حصور کرده و طرفدارانش نگران هستند که نباید حضور پیدا می‌کرد و باید بعد از ۱۲ سال شخص دیگری بیاد.
روشنفکر اشتباه جبران ناپدیری مرتکب شده و خودشم کاملا با ترس لرز در حال حرکت هست زیرا رستگاری در کار نیست و آینده بسیار سیاهی در پیش هست
اگر از شخص دیگری حمایت کند هم خودش قهرمان می‌شود هم به سود بویراحمد و تامرادی و جریان ندای وحدت و اینهمه جوان ست

تمامیت خواهی خود خواهی لج بازی و حسادت آخرش تباهی و رسواییست.

بزرگ شدن و بزرگ ماندن شرایط دارد

با تمام وجود از خداوند میخوام روشنفکر رو به راه راست هدایت کنه و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت نصیب خودش و خانوادش بشه
اما این بیراهه ای در حال رفتن است آینده ای ندارد.
Iran, Islamic Republic of
نفر اوله رهلت نره
دکترسیدیاسررضوی زاده
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام
تشکر ویژه از سایت بسیار خوب کبنانیوز
من به عنوان دبیر رسمی آموزش و پرورش بندرعباس اصالتا لر و ساکن بندرعباس چند نکته رو خدمتون عرض میکنم.
اولا ریشه تمام این مشکلات و بدبختی‌های این استان و این شهر رو باید در سیاست بازی آموزش و پرورش دانست.
مدیرکل های قبلی ما چه کاری کردن؟ آیا غیر از دستاورد در جشنواره های دینی و قران و مذهبی که این هم لازم هست ولی نه کل ماجراست حرفی برای گفتن داشتن؟؟؟!!!
آیا مدیرکل های استان ما به مسائل ريشه ای اطلاع کافی داشتن؟؟ اگه داشتن پس چرا حل نکردن؟ اگه نداشتن چرا مدیر شدن؟؟؟؟
انشالله که مدیرکل جدید با جدیت تمام یه کاری انجام بده.
نکته دوم که باید عرض کنم این هست که هر شخصی با هر عنوانی وارد آموزش و پرورش داره میشه و این در آینده نچندان دور به پیکره این سیستم لطمه ای جبران ناپذیر خواهد زد!!!
نکته سوم باید واضح و روشن گفت که دبیران ما دارن کم کاری میکنن و این خیانت هست به این مملکت و دانش آموز و آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
بدبخت و حال ای مردم
آدمی به نخبگان پشت می‌کند سرگذشتش همینه
Iran, Islamic Republic of
آخ از بخت استان ؛ ما در همه ی امورات علمی ،فرهنگی ،سیاسی،اقتصادی،مدیریتی، و..‌ آخریم
Iran, Islamic Republic of
مغز سرم ترکید حالم از سیاست به هم میخوره
لوداب
Iran, Islamic Republic of
شاملو میگه
هیچ کس اینگونه به کشتن خویش بر نخاست که من به زندگی نشسته‌ام

حالا قضییه ما طوری خودمون فرزندانمان دانش اموزانمون و تاریخمان بعد ۹۸ نابود کردیم که چنگیز مغول ایران اینطور نابود نکرد
زمانی دیگر
Iran, Islamic Republic of
جناب عزت خواه و سبحانی پاسخگو باشید لطفا
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
از دادستان مردمی و شجاع استان آقای موسویان درخواست محاکمه مسببان را داریم
Iran, Islamic Republic of
اخ از بخت ای بچیل بدبخت که تاوان تعصبات کورکورانه ما را دادند
Iran, Islamic Republic of
🥹🥺🥺🥺
Iran, Islamic Republic of
چه شده
اینا چطورر وشون میشه هنوز آموزش رورش موندن
Iran, Islamic Republic of
وقتی رمضانی میخواد جایگزینی مردی مثل سبحانی بشه اتیش توی اموزش وپرورش بقیه را هم برادران سیف اباد گرفتند تا بینم یعقوب نبی کی میاد پیششون
علی
Iran, Islamic Republic of
بامدیرکلی رضایی و حسین زاده در شهرستان یاسوج وضع خرابتر خواهد شد ،
عزت آموزش و پرورش بشدت تنزل پیدا کرده. زمان عزت خواه آموزش و پرورش قدرتمند بود
Iran, Islamic Republic of
بخداعزت کاری کرده که حضرت ام هم بیا ده ای نسل درس نیابون معلم قرآن کوچن دنیا ریاضی درس ایه یکی نی وش پرس کنه
یاران
Iran, Islamic Republic of
ظلم به آموزش و پرورش با انتصاب ضعیف

ضعف در آموزش و پرورش ، اخلاق مداری را یاد نگرفته است،//
عماد
Iran, Islamic Republic of
از رضایی سوال کنید چرا باید محمدی و خانم رحیمی هر دوتاشان پست بگیرند ، لطفا مدیرکل پاسخ دهد
Iran, Islamic Republic of
چون هر دو از دوستان رضائی هستند .
ایل
Iran, Islamic Republic of
خدا نخوا فقط ودرد خدمات ایخره.
البته مدیرکل هم دست کمی از او نداره
اداره کل روی هم یک نفر علمی ارزش ندارند
Iran, Islamic Republic of
چقد بدبختن کنار دستی‌های روشنفکر که
Iran, Islamic Republic of
وقتی مشاور اموزشی همریش استاندار باشه ومدیرکل ایوب رضایی باشه
Iran, Islamic Republic of
وقتی تامرادی از ایشان حمایت می‌کند یعنی در خطاهای ایشان شریک هستند
عسکر
Iran, Islamic Republic of
نتیجه گماشتن نیروهای ضعیف و سیاست بازی و قومیت گرایی همین است
امسال اوضاع بدترخواهد شد چون ضعف مدیریت و گماشتن نیروها خیلی بدتر شده
ارسلان رضایی فل
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه خبره
چرا این اتفاقات افتاده
ادم روح و روانشناختی برای این بچه های بدبخت نابود میشه
چرا باید این اتفاق بیفته
وزیری
Iran, Islamic Republic of
دایی‌های با حمایت این مدیران ضعیف یک لکه ننگ بزرگ برای خودشان به ثبت رسانیدند فالمجموع باید نقشی تازه ریخت و جبران کرد واقعا جبران نمیشه فکر نکنم گناه کبیره ای بدتر از این باشه
شجاعی رست
Iran, Islamic Republic of
تقصیر روشنفکر چیه این وسط؟ تقصیر عزت خواه و سبحانی چیه این وسط؟ تقصیر ماهاست که از این افراد حمایت کردیم
ولله بالله اقای روشنفکر ادم مجلس نبود و نیست و همه ماها با اطلاع از این موضوع فقط به نام غیرت زدیم همه را بیچاره کردیم.
باز خدا رو شکر تک دوره‌ای شدند وگرنه چه اتفاقی می افتاد خدا اعلام
الماس
Iran, Islamic Republic of
در برابر ظلم بایستید یک زمانی تصور می‌شد اقای روشنفکر مظلوم است اما عملکرد وی در ۴ سال نمایندگی در تمامی حوزه‌ها ها ظلم بود ظلم ظلم ظلم
و ما نیز شریک جرم بودیم و خداوند ما را نخواهد بخشید
s.m
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل افت نمرات بالا رفتن امنیت برگزاری امتحانات و چه در حوزه اجرا و چه در حوزه تصحیح اوراق می باشد، چرا؟ در سالهای پیش در این دو حوزه تقلب های فراوانی رخ می داد و به راحتی نمرات خصوصا در حوزه تصحیح بالا می رفت ، چه حق هایی که خورده نشد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
طی این چند سال فقط نام آموزش و پرورش باقی مانده بود ، فاجعه بود ، خیلی ها صرفاً به دلیل شرایط اسفناک آموزش و پرورش و آینده فرزندانشان از این استان مهاجرت نمودند
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
قبلا تو حوزه های تصحیح اوراق می گرفتند و نمرات را بالا می بردند
علی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر چه ظلمی به این حوزه کرد. چرا پاسخگو نیست
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقتا میگم بیخیال سیاست بشم ولی وقتی میبینم سیاستمداران بی سیاست و ناکارامد چه بلایی سر اموزش و مردم آوردند نمیتونم بیخیال باشم
Iran, Islamic Republic of
چه بلاها که بر سر این مردم نیاوردیم به نام محرمین علیه محرومین
محمد
Iran, Islamic Republic of
شب و روز عذاب وجدان تمام وجودم گرفته
فریب خوردیم غلط کردیم خیلی مسائل دست به دست هم داده تا این اشتباه را کردیم خدا به خیر بگذرونه
قیامت ما چه خواهد شد به خاطر حمایت های کورکورانه
واقعا حواسمان کجا بود خیلی استرس دارم
پ پ
Iran, Islamic Republic of
اولا این همه نظریه علیه روشنفکر ، نشان از حضور قدرتمند و پيروزي آینده را دارد که از همین الان همه زانوی غم گرفتند ثانیا بالاترین معدل کمی بالاتر از ۱۲ مربوط به یزد هست که نشان از ضعف دستگاه آموزش و پرورش و آماده نبودن در زمان کرونا است ثالثا دانش آموزان امیدی به آینده ندارند که درس بخوانند زیرا الان ۹۵ درصد کارمندان دولت زیر خط فقر هستند و کسی دیگر درس نمی‌خواند رابعا قبلا حوزه تصحیح داخل استان بود و میشد خیلی تغییر داد خامسا نیروهای آقای روشنفکر ضعیفدنبودند و از گروه فعلی یه سر گردن بالاتر بودند مقایسه سبحانی با رمضانی، دلشاد با حسین زاده ، حکیم با رستخیز ، دانش زاده با جهانبین ، ۰رحیمی با محبتی و عزت خواه با رضایی و ...
Iran, Islamic Republic of
آ و پ تنها اینجوری نبود. جهاد کشاورزی دنا بسیار بدتر ، و ویرانه تر از آموزش و پرورش اتفاقا آموزش و پرورش حداقل مدیران با اصالتی داشتند.
مذاکره ایران و آمریکا؛ طرح پرریسک دونالد ترامپ!

مذاکره ایران و آمریکا؛ طرح پرریسک دونالد ترامپ!

در دومین دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، فشار‌های بی‌سابقه‌ای علیه ایران اعمال شده؛ از تهدید ...
نتانیاهو در تنگنا؛ آیا جنگ تنها راه بقای او است؟

نتانیاهو در تنگنا؛ آیا جنگ تنها راه بقای او است؟

دولت نتانیاهو با افزایش بودجه دفاعی و تشدید حملات نظامی، هدف جلب حمایت سیاسی داخلی و ...
ادامه اعتراضات ترکیه و سرکوب گسترده روزنامه‌نگاران

ادامه اعتراضات ترکیه و سرکوب گسترده روزنامه‌نگاران

 دو روزنامه‌نگار در ساعات ابتدایی صبح جمعه در استانبول بازداشت شدند. این بازداشت‌ها بخشی ...
1