تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۲۹۳۷۱
۱۸روز حساس - ترامپ و بهانه‌ای كه بايد ايجاد شود؛

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

۲
۰
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ
کبنا ؛ در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه کمتري به اتفاقات دروني آمريکا خواهد شد و زمينه انجام بازي دوم ترامپ يعني تغيير نتيجه انتخابات فراهم خواهد گشت و اگر هم درون آمريکا اتفاقي رخ دهد او مي‌تواند با توجه به اينکه کشور در جنگ است و درون آمريکا آشوب است حکومت نظامي اعلام کند و همه جريان‌هاي سياسي را تا اطلاع ثانوي و زماني که وفق مراد او است تعليق کند و براي بقاي خود در قدرت زمان بخرد. با توجه به اين شرايط بايد گفت تا ژانويه 2021 شرايط منطقه خاورميانه بسيار خطرناک است و نبايد هيچ سناريويي را از ذهن دور دانست چون ترامپ به هر قيمتي حاضر است هر کاري که مي‌شود انجام دهد تا در قدرت باقي بماند.
حيله ترامپ براي حمله به ايران
چند دليل وجود دارد که بسياري از شدت گرفتن احتمال حمله آمريکا عليه ايران صحبت مي‌کنند. مقاومت ترامپ با نتيجه انتخابات مي‌تواند موجب آن گردد که درون آمريکا درگيري به‌وجود آيد و حتي اگر نيروهاي امنيتي بخواهند وي را مجبور به تمکين به قانون و به‌زور از کاخ سفيد خارج کنند طرفداران مسلح او ورود کنند و کار به درگيري بکشد، به همين دليل هم آقاي ترامپ مسئولان امنيتي آمريکا را که ممکن بود با اصرار او با حکومت مخالفت کنند برکنار کرده و افرادي را جاي آنها قرار داده که بدون چون و چرا مطيع او باشند. اما به نظر مي‌آيد دونالد ترامپ تنها برگ برنده خود براي ماندن در صحنه سياست را در غرب آسيا مي‌بيند. البته هم صهيونيست‌ها و هم عرب‌هاي حوزه خليج فارس بدون طمع هزينه‌اي را انجام نمي‌دهند و از روز اول که ترامپ به کاخ سفيد رسيد اسرائيلي‌ها و اين اعراب تلاش کردند تا وي را مجاب کنند به ايران حمله کند اما ترامپ به بهانه‌هاي مختلف از انجام چنين کاري خودداري مي‌کرد. حال ظاهرا بقاي وي در گروي انجام اين حمله شده و آنها در قبال دخالت و تغيير نتيجه انتخابات آمريکا از وي خواسته‌اند خون سربازان آمريکايي را بريزد. البته معلوم نيست که در صورت انجام اين حمله و يا عمليات آنها موفق شوند کاري کنند که ترامپ سر کار بماند يا نه ولي خوب ظاهرا سنگ آخر آنها همين است که تلاش مي‌کنند بزنند تا مبادا بايدن سر کار بيايد و اگر هم بايدن سر کار بيايد در شرايطي قرار بگيرد که بسيار پيچيده است و نمي‌تواند به‌راحتي از آن خارج شود. عملا در صورتي که ترامپ دستور حمله به ايران يا انجام عمليات نظامي را صادر کند قطعا آمريکايي‌ها با واکنش ايراني‌ها مواجه خواهند شد و به احتمال زياد تعداد زيادي سرباز آمريکايي کشته خواهند شد و آن وقت ديگر رئيس‌جمهوري بعدي نمي‌تواند بيايد و به اين راحتي‌ها از شر اتفاق رخ‌داده خلاص شود. اگر هم جنگي شعله‌ور شود طبيعتا خروج رئيس‌جمهوري بعدي از اين جنگ طولاني خواهد شد و قطعا اين عمليات ممکن است مستقيم عليه ايران نباشد، بلکه عليه هم‌پيمانان ايران در منطقه مخصوصا در عراق باشد.
افشاي برنامه مخفي ترامپ براي حمله به ايران

     


دنيل الزبرگ، افشاگر قديمي مدعي شده که ترامپ برنامه‌اي پنهاني براي آغاز نزاع با ايران دارد. او همزمان با اين افشاگري از مقام‌هاي دولتي خواسته تا اسناد طبقه‌بندي‌شده در اين‌باره را فاش سازند. الزبرگ در روز دادگاه رسيدگي به اتهام جوليان آسانژ، بنيانگذار سايت افشاگر ويکي‌ليکس اين ادعا را مطرح کرده است. دادگاه برگزار شده درخواست دولت آمريکا براي استرداد آسانژ از لندن را به دلايل پزشکي و درماني رد کرد. الزبرگ معتقد است که شباهت‌هايي بين وضعيت کنوني پيش‌آمده براي آسانژ و شخص او وجود دارد. در سال 1971ميلادي، الزبرگ، را که به‌عنوان تحليلگر براي موسسه رند مشغول به کار بود اطلاعاتي که به دست آورده بود با چندين روزنامه تحت عنوان «اسناد پنتاگون» در ميان گذاشت. اين اسناد اثبات مي‌کردند که آمريکا به‌طور مخفيانه کامبوج را بمباران کرده و حملات ساحلي را در ويتنام شمالي ترتيب داده و چهار رئيس‌جمهور آمريکا از ترومن تا جانسون به‌عمد به مردم آمريکا دروغ گفته‌اند. الزبرگ اشاره مي‌کند که با استناد به قانون مصوب سال 1917 ميلادي که او طبق آن محاکمه شد اکنون دولت آمريکا برنامه‌اي مشابه را براي «آسانژ» به دليل افشاگري‌هاي او دارد. الزبرگ گفته است: «ترديدي ندارم که اسناد به‌شدت طبقه‌بندي‌شده‌اي وجود دارند که نشان مي‌دهند دولت ترامپ درصدد تحريک ايران به انجام اقداماتي است. اقدامات ترامپ در قبال ايران براي تحريک آن کشور به واکنش نشان دادن هستند. ترامپ مي‌خواهد از واکنش و پاسخ ايران به عنوان بهانه‌اي براي حمله عليه آن کشور استفاده کند. اين خواست او در ساليان اخير بوده است. او در حدود 18 روز براي اين کار وقت دارد. با آگاه‌سازي افکار عمومي بايد او را متوقف سازيم. اگر اطلاعاتي در اين زمينه وجود دارند که من گمانم مي‌کنم وجود دارند بايد فاش شوند. من گمان مي‌کنم افرادي به اين اطلاعات دسترسي دارند. من آنان را تشويق مي‌کنم که اين اطلاعات را به اشتراک گذارند نه با کنگره بلکه با مطبوعات. در نتيجه، ما فرصتي براي جلوگيري از ايجاد يک نزاع را داريم». او گفته است افشاي اين اطلاعات نه‌تنها خيانت به آمريکا نيست بلکه به نفع آمريکا، ايران و کل جهان است. البته الزبرگ هيچ‌گونه سند، مدرک و شواهدي را در تاييد ادعايش ارائه نکرده است. او دو سال پيش نيز خواستار افشاي اسناد مرتبط با جنگ آمريکا در عراق و افغانستان توسط کساني شده بود که به اطلاعاتي در اين باره دسترسي دارند.
واکنش ظريف به تحرکات آمريکايي‌ها
ظريف در پيامي توييتري نوشت: به جاي مبارزه با کرونا در آمريکا، دونالد ترامپ و همراهانش ميلياردها دلار را براي به پرواز درآوردن (بمب‌افکن‌هاي) بي52 و اعزام ناوگروه به منطقه ما به باد مي‌دهند. اطلاعات به‌دست‌آمده از عراق حاکي از توطئه‌اي براي ساخته و پرداخته کردن بهانه‌اي براي جنگ است. وي در ادامه تاکيد کرد: ايران به دنبال جنگ نيست اما آشکارا و بي‌درنگ از مردم، امنيت و منافع حياتي خود دفاع خواهد کرد.
مسئوليت هرگونه درگيري با آمريکاست
سعيد خطيب‌زاده سخنگوي وزارت امور خارجه درباره تحرکات آمريکا در منطقه گفت: ما به‌طور روشن گفته‌ و هشدار داده‌ايم مسئوليت هرگونه توطئه‌چيني با آمريکاست. برخي شيطنت‌ها را شنيده‌ايم به آمريکا و دوستان در منطقه پيام داده‌ايم که رئيس‌جمهور آمريکا در روز پايان حيات خود در کاخ سفيد دست به ماجراجويي‌ جديدي نزند. به دنبال تنش در منطقه نبوده و نيستيم. درباره دفاع از کشور ذره‌اي ترديد نداريم، همه امتحان کرده‌اند و پاسخ‌هاي ما را ديدند. اميدواريم عقلايي که در واشنگتن هستند تنش‌زدايي کنند.
اذعان فرمانده سنتکام به توان موشکي
ژنرال کنت مک‌کنزي ستاد فرماندهي مرکزي آمريکا (سنتکام) در گفت‌وگو با نشريه نيويورکر اذعان کرد که توان موشکي ايران بسيار خوب است و ايراني‌ها حتي در حال پيشرفت در اين زمينه هستند. مک‌کنزي در اين باره گفت: ايران حتي در شرايط سخت اقتصادي به توسعه برنامه موشکي بالستيک خود ادامه داده است. وي با تکرار ادعاي آمريکايي‌ها مبني بر اينکه ايران موشک‌هايش را در اختيار نيروهاي نيابتي خود در منطقه قرار مي‌دهد، افزود: زرادخانه موشکي ايران بسيار خوب است و در حال بهتر شدن هم هست. مک‌کنزي در ادامه تاکيد کرد، زماني که جو بايدن رئيس‌جمهور منتخب آمريکا سوگند ياد کند، تنش‌ها با ايران بالا رفته است.

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید
   

در آستانه نشست کنگره و برگزاری تظاهرات حامیان رئیس‌جمهور آمریکا، گارد ملی برای مقابله با آشوب‌های احتمالی، در پایتخت این کشور مستقر شد. «دونالد ترامپ» نیز اعلام کرد که شکست را نمی‌پذیرد و «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور، وارد کاخ سفید نخواهد شد.
امروز جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سنا، برگزار می‌شود. در این جلسه قرار است کنگره با تائید آرای الکترال کالج، به پیروزی بایدن رسمیت ببخشد. همزمان، طرفداران ترامپ به دعوت وی قرار است تظاهرات برگزار کنند. بسیاری از راستگرایان نژادپرست حامی رئیس‌جمهور، که البته مسلح نیز هستند، گفته‌اند که در این تظاهرات شرکت می‌کنند.گروه «آنتیفا» از مخالفان سرسخت ترامپ، نیز گفته است که نیروهای خود را به پایتخت می‌آورد. به همین دلیل، نیروهای گارد ملی برای جلوگیری از وقوع آشوب، در پایتخت مستقر شده‌اند. بر اساس گزارش گاردین، پلیس واشنگتن دی سی در مرکز شهر تابلوهایی را نصب کرده که بر روی آنها نوشته شده است، حمل هرگونه سلاح گرم‌، غیرقانونی است. از طرف دیگر، «رابرت کونتی» رئیس‌ پلیس موقت واشنگتن دی سی، از شهروندان آمریکایی خواست در صورت مشاهده یک فرد مسلح، فوراً به پلیس گزارش دهند.وی در این خصوص گفت: «افرادی هستند که قصد دارند مسلح وارد شهر ما شوند».«ویلیام واکر» فرمانده گارد ملی واشنگتن دی سی، نیز در این باره گفت: به درخواست شهردار‌، نیروهای گارد ملی در حمایت از اداره پلیس، برای تامین امنیت و نظم عمومی مستقر خواهند شد. ماموریت اصلی ما، برقراری نظم و کنترل ایستگاه‌های مترو و نقاط حساس شهر خواهد بود.وی از شهروندان خواست، از مشارکت در اقدامات مقابله جویانه تظاهر کنندگان خودداری کنند.
ترامپ، که روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کند، طی یک هفته گذشته بارها هواداران خود را به برگزاری تظاهرات اعتراضی ترغیب کرده و حتی گفته است که احتمالاً شخصاً در این اعتراضات شرکت خواهد کرد.یکی از نمایندگان جدید کنگره نیز روز یکشنبه هفته جاری، موضوع حمل اسلحه در جلسه کنگره را مطرح و تقاضا کرد که سلاح گرم خود را در جلسه امروز کنگره به همراه بیاورد، که البته، «لورن بوبرت» نماینده جمهوری‌‌خواه شهر «رایفل» ایالت کلرادو، وی را تهدید کرد که در صورت حمل سلاح، «همان مجازات خواهد شد».
بایدن رئیس‌جمهور نمی‌شود
در آستانه نشست امروز کنگره و برگزاری تظاهرات حامیان رئیس‌جمهور آمریکا، وی بامداد سه‌شنبه بار دیگر ادعاهای خود درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری را تکرار کرد و گفت، بایدن وارد کاخ سفید نخواهد شد و وی(ترامپ) شکست را نیز نمی‌پذیرد. ترامپ گفت: « بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، وارد کاخ سفید نخواهد شد. اگر مجلس سنا و کاخ سفید در اختیار دموکرات‌ها قرار بگیرند، البته آنها کاخ سفید را تصرف نخواهند کرد، با تمام قدرت و توان مقابله و مبارزه خواهیم کرد». ترامپ در بخشی از سخنانش هم تأکید کرد، شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد. ترامپ همچنین ابراز امیدواری کرد «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، از جایگاهش به عنوان رئیس‌ مجلس سنا، استفاده کرده و به او برای تغییر نتیجه انتخابات کمک کند.  ترامپ گفت: امیدوارم مایک پنس به کمک ما بیاید. امیدوارم معاون رئیس‌جمهور به کمک ما بیاید. او انسان بزرگی است. البته اگر به ما کمک نکند، آن وقت دیگر اینقدر او را دوست نخواهیم داشت.
خروج ترامپ از آمریکا
گزارش‌ رسانه‌ها حاکی است که ترامپ احتمالا پیش از تحلیف بایدن در روز 20 ژانویه (1 بهمن)، به اسکاتلند خواهد رفت. به نوشته روزنامه تلگراف، گفته می‌شود که فرودگاه «پرستویک» در نزدیکی زمین گلف «تورنبری»، یک روز پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، میزبان هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ ارتش آمریکا خواهد بود. ترامپ اغلب از این هواپیما استفاده می‌کند. اگر ترامپ به اسکاتلند سفر کند، محدودیت‌های کرونایی را نقض کرده است.براساس قوانین، تفرجگاه تورنبری به خاطر کرونا، تعطیل است.هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ پس از ۲۰ ژانویه به آمریکا باز می‌گردد یا خیر.این در حالی است که کاخ سفید و وزارت خارجه انگلیس در این رابطه، اظهارنظری نکرده‌اند.
استعفای دادستان
 خبر دیگر اینکه، یک روز پس از انتشار صدای ضبط شده ترامپ، که گفته بود، دادستان شهر آتلانتا هرگز جزو «ترامپی‌ها» نبوده است، این دادستان از پست خود استعفا کرد. به گزارش ایسنا، «بیونگ جین پاک»، معروف به «بی‌جی پاک»، که توسط ترامپ منصوب شده بود، طی بیانیه‌ای استعفای خود را به عنوان دادستان آمریکا برای منطقه شمالی جورجیا اعلام کرد. در این بیانیه، علت استعفای پاک یا برنامه‌های آتی وی ذکر نشده است.ترامپ روز شنبه در جریان یک تماس تلفنی با «براد رافنسپرگر»، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا، گفته بود، این مقام ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا باید آرای کافی برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری به نفع وی پیدا کند. یک نوار ضبط شده از این تماس تلفنی روز یکشنبه به دست خبرگزاری‌ها از جمله آسوشیتدپرس رسید.
ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ
 گارد ملی پایتخت آمریکا پیش از تظاهرات هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در آستانه رای‌گیری کنگره برای تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ در نوعی آماده باش بسر می‌برد. به گزارش گاردین، قرار است هواداران ترامپ در تلاش برای تقویت ادعای ثابت نشده رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، روزهای سه شنبه و چهارشنبه در خیابان های پایتخت راهپیمایی کنند.
نیویورک دیلی‌نیوزمی‌نویسد که  ۳۴۰ سرباز در حال آماده‌باش هستند، زمانی که انتظار می‌رود هزاران نفر از طرفداران دونالد ترامپ وارد پایتخت آمریکا شوند تا به نتایج انتخابات نوامبر که جو بایدن را در کاخ سفید قرار می‌دهد، اعتراض کنند. پلیس واشنگتن با نصب تابلوهایی در مرکز شهر، حمل هر نوع سلاح گرم در جریان تظاهرات را غیرقانونی خواند و «رابرت کانته» سرپرست پلیس واشنگتن نیز از مردم خواست در صورت مشاهده افراد مسلح، مقام های مسئول را مطلع کنند.  ترامپ مرتبا اعتراضات این هفته را مورد تشویق قرار داده و اشاره کرده که ممکن است شخصا وارد آن شود. اوایل هفته تبلیغ تجمع طرفداران خود را در توییتر با این پیغام بازنشر داد که: «من آنجا خواهم بود. روز تاریخی!» حکم محدودیت حمل سلاح در این منطقه برای روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری صادر شده است. این محدودیت در حالی اعمال می‌شود که «انریکه تاریو» رهبر یک گروه راستگرای خشونت بار تحت عنوان «پسران مغرور» در واشنگتن بازداشت و به تخریب اموال عمومی در جریان اعتراض قبلی طرفداران ترامپ و همچنین خلاف با سلاح گرم متهم شده است. این اعتراضات قرار است همزمان با جلسه رسمی رای گیری کنگره در روز چهارشنبه برای تائید آرای الکترال کالج انتخابات ریاست جمهوری و اعلام بایدن به عنوان پیروز نهایی این انتخابات برگزار شود. در همین حال، «موریل باوزر» شهردار واشنگتن خواستار استقرار شمار محدود گارد ملی برای کمک به پلیس این شهر در مواجهه با تجمعات اعتراضی شده است.وی از ساکنان محلی خواست از مرکز شهر فاصله بگیرند و از برخورد با هر کسی که قصد درگیری دارد، خودداری کنند. وی همچنین هشدار داد: اجاره نمی‌دهیم معترضان محرک خشونت باشند، شهروندان ما را بترسانند و شهر ما را تخریب کنند. یک مقام دفاعی گفت حدود ۳۴۰ عضو گارد ملی واشنگتن دی. سی فعال خواهند شد و حدود ۱۱۵ نفر نیز هر زمان در خیابان‌ها مشغول انجام وظیفه هستند. این مقام گفت اعضای گارد ملی برای ایجاد نقاط کنترل ترافیک در اطراف شهر و ایستادن کنار مأموران پلیس ناحیه‌ای در تمام ایستگاه‌های متروی شهر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. کونتی گفت سربازان گارد برای مدیریت جمعیت نیز استفاده می‌شوند. گارد واشنگتن تیم های ویژه ای را تشکیل می‌دهد تا برای مواجهه با هر گونه حادثه شیمیایی یا بیولوژیکی آماده باشند.
برگزارکنندگان قصد دارند سه‌شنبه شب و تمام روز چهارشنبه را دست به تجمع زده و یک راهپیمایی در ساعت ۱ بعدازظهر چهارشنبه به سمت کنگره آمریکا برگزار کنند. از جمله شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده، طرفداران سطح بالای ترامپ از جمله «کن پاکستون»، دادستان کل تگزاس و «راجر استون»، استراتژیست جمهوری‌خواه هستند؛ یکی از فداکاران دیرینه ترامپ که حکم سه‌ساله حبس او توسط ترامپ تقلیل داده شده است. استون بابت دروغ‌گویی مکرر در جریان تحقیقات پیرامون دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا محکوم شده بود. طی اعتراضات طرفدار ترامپ در ۱۲ دسامبر، دست‌کم در ۲ کلیسای محلی سیاه‌پوستان، بنرهای «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» پاره و به آتش کشیده شد. کونتی گفت تحقیقات پیرامون جرایم نفرت در آن دو سانحه جاری است و افسران وی برای جلوگیری از حوادث مشابه، در اطراف کلیساها در خدمت خواهند بود. ترامپ روز جمعه توییت کرد: گردهمایی اعتراض بزرگ در واشنگتن دی. سی ۱۱ صبح ۶ ژانویه برگزار می‌شود... دزدی را متوقف کنید! وی گفته است این تجمع خشن خواهد بود. گارد ملی دی. سی بخشی از گارد ملی آمریکا است که متشکل از گارد ملی ارتش دی. سی و گارد ملی هوایی دی. سی است.
ترامپ به عنوان رئیس جمهور، فرمانده کل گارد دی. سی است. ترامپ هفته‌ها پس از انتخابات، از تسلیم شدن امتناع کرده و مدعی است او و هوادارانش قربانی تقلب انتخاباتی بودند که به بایدن اجازه داده انتخابات را «بدزدد». ادعاهای وی اثبات نشده هستند و چندین مرتبه در دادگاه برای تغییر نتیجه شکست خورده‌اند. سربازان چند روز بعد از آن وارد خیابان می‌شوند که ترامپ، در آنچه منتقدان تماس تلفنی مرعوب‌کننده و احتمالاً غیرقانونی توصیف کردند، سعی داشت مسئول انتخاباتی جورجیا را تحت فشار قرار دهد تا آرای کافی برای تغییر شکست انتخاباتی او در آنجا را «پیدا کند». بر اساس مدرکی که واشنگتن‌پست از تماس یک‌ساعته روز شنبه رئیس جمهور آمریکا به دست آورده، ترامپ به «برد رافنسپرگر»، مقام جمهوری‌خواه ایالت جورجیا گفته است به نحوی ۱۱ هزار و ۷۸۰ رأی پیدا کند که نشان دهد وی برنده شده است. ترامپ در فایل صوتی منسوب به او می‌گوید: مردم جورجیا عصبانی هستند، مردم در کشور عصبانی هستند، ایرادی ندارد که این را بگویید، خب می‌دانی، شما دوباره حساب و کتاب کرده‌اید.
نام شما

آدرس ايميل شما

ترامپیست
Iran, Islamic Republic of
درود برشرف ترامپ
فقط خدا
Iran, Islamic Republic of
ترامپ خبیث تو خر کی بودی تو تو از ترس اینکه استیضاح بشی رسما اعلام کردی طرفدارانت اوباش هستن.. تو هیچ گوهی نمیتونی بخوری ملعون
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1