تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۴۵۸۷۵۲
پرونده ویژه کبنانیوز؛

بخش چهارم) منطقیان: جهان بر اساس گفت‌وگو پیش می‌رود / در استان ما معمولاً حرف آخر را اول می‌زنند / ما انسان‌های منتقد را طرد می‌کنیم / خوبان منزوی می‌شوند و افراد کم‌مایه رشد می‌کنند / اگر فکر کنیم آدم‌های خوب، هم‌عقیده‌های ما هستند، در اشتباه هستیم

۱۱
۰
بخش چهارم) منطقیان: جهان بر اساس گفت‌وگو پیش می‌رود / در استان ما معمولاً حرف آخر را اول می‌زنند / ما انسان‌های منتقد را طرد می‌کنیم / خوبان منزوی می‌شوند و افراد کم‌مایه رشد می‌کنند / اگر فکر کنیم آدم‌های خوب، هم‌عقیده‌های ما هستند، در اشتباه هستیم
کبنا ؛
در مورد ضرورت یا عدم ضرورت گفت‌وگو مناقشه پایان‌ناپذیری وجود دارد؛ برخی از فعالان، گفت‌وگو را حلقه مفقوده توسعه می‌دانند و برخی دیگر بر لزوم فراهم بودن بسترهای گفت‌وگو تأکید دارند. قائلان به گفت‌وگو در مقابل، از وجود تخریب‌ در لوای نقد اظهار نارضایتی دارند و راه مقابله با این نوع رفتارها را دامن زدن به گفت‌وگو عنوان می‌کنند. مناقشات این حوزه دهه‌هاست در ایران وجود دارد. اما کهگیلویه و بویراحمد به‌طور خاص با این مسأله دست به گریبان است. کبنا نیوز در نظر دارد طی سلسله‌مطالبی در مورد اهمیت و ضرورت گفت‌وگو و راه‌های مقابله با تخریب و گزازش‌نویسی افراد علیه یکدیگر، با برخی از نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی و اساتید دانشگاه گفت‌وگوهایی انجام دهد تا زوایای پنهان این پدیده روشن شود.
محمود منطقیان از چهره‌های سیاسی شناخته‌شده استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا عنوان کرد: راه ارتباطی و پیوند میان انسان‌هاگفت‌وگوست و انسان‌ها بدون گفت‌وگو حتی نمی‌توانند زندگی کنند؛ انسان‌ها در هر جامعه‌ای، با استفاده از زبان می‌توانند نیازهای خود را به یکدیگر منتقل کنند و حاصل آن می‌تواند همکاری، همدلی و آبادانی باشد.
منطقیان با بیان اینکه ما باید این ظرفیت را داشته باشیم که بتوانیم گفت‌وگو را منطقی پیش ببریم، گفت: عدم توانایی در گفت‌وگو، حکایت از نوعی عقب‌ماندگی دارد.
وی با اشاره به اینکه جهان بر اساس گفت‌وگو پیش می‌رود، اظهار داشت: در تمامی زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهان نیازمند گفت‌وگو است.
وی تأکید کرد: از زمانی که انسان به وجود آمد تا الأن با وجود اهمیت گفت‌وگو، برخی از اشخاص و گروه‌ها گفت‌وگو را برنمی‌تابند. آنها فکر می‌کنند گفت‌وگو زیان دارد و خود را برتر از دیگران می‌بینند که با آنها گفت‌وگو کنند.
 وی در ادامه به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در استان ما امکان برای اظهار نظر محدود است و چون شناخت کافی نداریم، یکدیگر را تخریب می‌کنیم و این هم ریشه فرهنگی و تاریخی دارد.
منطقیان با بیان این‌که ما را تعصبی و سخت بار آورده‌اند، گفت: روحیه سازگاری ما کم است و با توجه به تعصبات مختلف که به ما آموخته‌اند، خیلی سفت و سخت برخورد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در استان ما معمولاً حرف آخر را اول می‌زنند گفت: اما ما باید بتوانیم با هم گرم و منطقی برخورد کنیم، برخورد ملایم داشته باشیم و سخن یکدیگر را گوش کنیم.
منطقیان یکی از دلایل این رفتارها را سرانه پایین مطالعه عنوان کرد و اظهار داشت: در ایران میزان مطالعه خیلی کم است و در استان خیلی کمتر؛ اگر یک جامعه با کتاب سر و کار داشته باشد، بعضی از خصلت‌های منفی را کنار می‌گذارد.
وی گفت: بعضی حتی سود و زیان خود را در نظر نمی‌گیرند و فکر می‌کنند برخورد سخت با دیگران داشتن، روش درستی است؛ این پدیده یک مسأله فرهنگی است و یک مرتبه و ناگهانی تغییر نمی‌کند و باید اصلاح آن از رسانه‌ها شروع شود.
وی تأکید کرد: اما تلویزیون ما متعلق به یک گروه خاص است و دیگران نمی‌توانند در آن نظر خود را اظهار کنند. بنابراین این رسانه‌ها هستند که باید گفت‌وگو را ترویج کنند؛ آنها می‌توانند پیام را به طور گسترده در جامعه اشاعه دهند.
منطقیان افزود: هر کسی که دستی به قلمی دارد یا به اصطلاح می‌تواند در این عرصه قدم بردارد، باید میدان برایش باز شود.
وی در ادامه به برخی تخریب‌ها در استان اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها علیه ما نوشتند و گفتند. اما برداشت ما این است کسانی که این کار را انجام می‌دهند بیشتر به خودشان ضرر می‌رسانند.
آن فردی که به دیگران تهمت می‌زند، خود زیان می‌بیند نه آن کسی که به او تهمتی نسبت داده شده است.
وی با بیان اینکه من هیچ‌گونه کینه‌ای نسبت به این اشخاص به دل نگرفته‌ام، گفت: جز در مواردی که خیلی ضروری باشد هیچ پاسخی به آنها نداده‌ام.
وی منظور خود از ضروری را اینگونه عنوان کرد: زمانی که یک توهین نیازمند اطلاع‌رسانی به افکار عمومی باشد.
این چهره سیاسی گفت: ما از پدران و گذشتگانمان یاد گرفته‌ایم اگر کسی  حرف بدی زد و توهینی کرد، باید فوری عصبانی شویم و این یکی از نشانه‌های عقب‌ماندگی فرهنگی است. اما به نظر من باید گذشت کنیم تا تلطیفی از اخلاق در روابط انسانی به وجود بیاید.
منطقیان عنوان کرد: اما متأسفانه سعی می‌کنیم انتقاد را با انتقام پاسخ دهیم؛ مثلاً اگر در ادارات، یک کارمند به رئیس خود انتقاد صحیح هم وارد کند، مغضوب می‌شود. همه انتظار دارند کارمندان تابع مدیر باشند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که سعی می‌کنیم کارمندان سر به زیر باشند و اظهار نظر نکنند، در حالی که ما باید اظهار نظر را تشئیق کنیم؛ یک مدیر باید به کارمندانش بگوید شما در امان هستید و باید به ما انتقاد کنید و تذکر و پیشنهاد دهید. اما متأسفانه ما انسان‌های منتقد را طرد می‌کنیم. بنابراین خوبان منزوی می‌شوند و افراد کم‌مایه رشد می‌کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: من معتقدم عقاید و نظرات متفاوت است. بنابراین باید اصل تنوع و تفاوت را به رسمیت بشناسیم.
منطقیان گفت: اگر فکر کنیم آدم‌های خوب، هم‌عقیده‌های ما هستند، در اشتباه هستیم. بنابراین باید اصل تفاوت را به رسمیت بشناسیم، سعی در یکسان‌سازی مردم نداشته باشیم و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم.
این چهره سیاسی تأکید کرد: اگر آن عواملی که ما را از هم جدا می‌کند مثل عقیده، جغرافیا، نژاد و تبار، رنگ پوست، ملیت و جنسیت را در نظر نگیریم و این مرزها را برداریم، می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برخه
Iran, Islamic Republic of
برخه آره برخه واقعا نام منطقیان با امثال برخه گره خورده و همیشه دنبال نیروهائی ناکارآمدی بوده که برای سفارشات و پارتی بازی به دردش بخورند و آبروی اصلاحات را بردن.
در ضمن منطقیان حامی عدل هاشمی پور هم بودن! اونوقت میخوان ادعای اندیشه ورزی کنند با کدام معلومات با کدام پیشینه؟
Romania
مثل همیشه دقیق و منطقی...
افرین و سپاس.
دنا
Iran, Islamic Republic of
جناب منطقیان عزیز !! پیام دوم خرداد به گوشت نرسیده و الا حرف از گفتگو و محاوره نمیزدی !! یادته که در سایه کفتکوی تمدنها و پیام دوم خرداد چه استبدادی در کشور ایجاد کرده بودبن !! یادته ؟؟!!
تعداد توهین های روحانی رئیس جمهور منتخب جریان شما به منتقدین را هیچگاه شمترش کردی ؟؟!! ( بی سواد ، بی شناسنامه ، برو به جهنم ، بی هویت ، ........ )
اینطور شیک و شسته رفته نشسته ای و حرف های مهرباناته میزنی و خود فرشته پنداری و رقیب را جن بد قلمداد کردن هیچگاه تفاهم و همدلی ایجاد نمیکند !! زیادی مهربان جلو نکن ، یه کم واقعی و عینی باش ، همش قشنگ ادعا نکنید یه ذره هم قشنگ عمل کنید تا ما هم باور کنیم و یاد بگیریم .
Iran, Islamic Republic of
شمایی که به‌ نام‌ دنا کامنت گذاشته ای با سلام
البته فرمایشات شما در خصوص غیر منطقی بودن رفتار شخص منطقیان درسته اما نباید مهره های ناکارآمد و منفعت طلبی همچون ایشون را با جریان اصیل دوم خرداد و رئیس جمهور با صلابتی چون روحانی منتسب کرد.
Iran, Islamic Republic of
حیف جریان فکری دوم خرداد که ازش سوء استفاده کردن.
منطقیان از کسانیست که باعث بدبختی جریان اصلاح طلبی کهگیلویه بزرگ شده و توان اداره یک مدرسه ابتدایی را هم نداشته.
لطفا ناکارآمدی ایشونه به حساب جریان فکری نزارید.
منطقیان فقط دنبال منفعت روز خودش بوده و در دوره قحط الرجالی با همین سواد تا تونسته سیاسی کاری و سیاسی بازی کرده اما مردم خوب شناختنش که هیچ وقت بینشون محبوبیتی نداشته.
دکتر سبزعلی
United States
سلام
با درود خدمت آقای منطقیان و حاج آقا بزرگواری
مدتی که میخواستم دست به قلم بشم ومطالبی در خصوص این نوشته هایی بزرگوارانی که انسانهای شریفی هستند وبقول کبنانیوز نخبه هستند عرض کنم که کارشناسان کبنا اول تعریف نخبه را یاد بگیرند وبعد دنبال مطالب باشند
در مورد مطالب شما دو بزرگوا عرض کنم اول باید از وابستگی گروهی رهایی پیدا کنید بعد دنبال گفتگو باشید
امید
Iran, Islamic Republic of
ای مردم دهدشت به ولا عامل بدبختی استان شما امثال منطقیان و موحد و بزرگواری و عدل هستند/برای آینده فرزندانتان برای حفظ سرزمینتان برای دادن چهره یک شهر به دهدشت به این افراد و نوچه های اونها رای ندید! دوره این افراد دیگه تمام شده!
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد من این یادداشت های عوام پسند، سطحی و بی محتوای منطقیان جایی در سایت وزین کبنا ندارند.
دهدشت
United Arab Emirates
منطقیان انسانی شریف و بزرگوار است فقط از دریچه سیاست افراد را قضاون تکنید
چرام
Iran, Islamic Republic of
,جناب منطقیان نه نگرانیتون برای واقعیه و نه دلسوزیتون برای نظام بابرجام فقط دنبال ادامه حیات سیاسی جناح خود هستین...
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1