تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۴۵۹۳۲۰
پرونده ویژه کبنانیوز؛

بخش پنجم) تاجگردون: گفت‌وگو مهمترین فاکتور برای باز شدن خیلی از پرده‌های غیرشفاف است / گزارش‌نویسی و تخریب ریشه تاریخی دارد / حرف‌‎هایی که سال‌های 70 در مورد من می‌گفتند در سال 1400 هم می‌گویند / حتماً زمینه‌ای وجود دارد که این حرف‌ها را می‌زنند

۱۰
۱
بخش پنجم) تاجگردون: گفت‌وگو مهمترین فاکتور برای باز شدن خیلی از پرده‌های غیرشفاف است / گزارش‌نویسی و تخریب ریشه تاریخی دارد / حرف‌‎هایی که سال‌های 70 در مورد من می‌گفتند در سال 1400 هم می‌گویند / حتماً زمینه‌ای وجود دارد که این حرف‌ها را می‌زنند
کبنا ؛در مورد ضرورت یا عدم ضرورت گفت‌وگو مناقشه پایان‌ناپذیری وجود دارد؛ برخی از فعالان، گفت‌وگو را حلقه مفقوده توسعه می‌دانند و برخی دیگر بر لزوم فراهم بودن بسترهای گفت‌وگو تأکید دارند. قائلان به گفت‌وگو در مقابل، از وجود تخریب‌ در لوای نقد اظهار نارضایتی دارند و راه مقابله با این نوع رفتارها را دامن زدن به گفت‌وگو عنوان می‌کنند. مناقشات این حوزه دهه‌هاست در ایران وجود دارد. اما کهگیلویه و بویراحمد به‌طور خاص با این مسأله دست به گریبان استکبنا نیوز در نظر دارد طی سلسله‌مطالبی در مورد اهمیت و ضرورت گفت‌وگو و راه‌های مقابله با تخریب و گزازش‌نویسی افراد علیه یکدیگر، با برخی از نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی و اساتید دانشگاه گفت‌وگوهایی انجام دهد تا زوایای پنهان این پدیده روشن شود.
غلامرضا تاجگردون _نماینده سابق مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی_ با بیان اینکه گفت‌وگو مهمترین فاکتور برای باز شدن خیلی از پرده‌های غیرشفاف است، گفت: چیزی که می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند، گفت‌وگو و بیان مطالب است.
وی اظهار داشت: عدم بیان مطلب باعث کتمان ماندن می‌شود و خود این موجب می‌شود دیگران از ندانسته‌های ما سوءاستفاده کنند.
وی با بیان اینکه متأسفانه این روزها فضای مجازی و صداوسیما محل گفت‌وگو شده که این محل آسیب است، به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: موقعی که معاون سازمان برنامه بودجه بودم، در یکی از روستاها حضور پیدا کردم که یکی از افراد کهنسال آن روستا گفت: متأسفانه کسی که می‌خواهد با دیگری حرف بزند، در رادیو و تلویزیون حرفشان را می‌زنند، اما باید مثل یک خانواده دور هم بنشینند و حرفشان را بزنند.
تاجگردون ادامه داد: در سطح خانواده تا سطح ملی و حتی بین‌الملل مسائلی اتفاق می‌افتد که آسیبش همه را فرا می‌گیرد؛ بخصوص اگر ادامه پیدا کند تبدیل به یک دمل چرکین می‌شود که درمان آن بسیار سخت است.
این نماینده سابق مجلس گفت: گزارش‌نویسی و تخریب مختص استان ما نیست و استان‌های مشابه ما هم چنین حالتی را دارند. دلیل آن هم می‌تواند رقابت‌های اقتصادی، سیاسی، قبیله‌ای، قومی و منطقه‌ای باشد؛ ریشه تاریخی دارد و روز به روز هم تشدید می‌شود.
تاجگردون اظهار داشت: فکر می‌کنم بیش از 30 سال است که فعالیت دارم؛ چیزهایی که همه در مورد من می‌دانند، 30 سال پیش هم شنیده‌اند، قبل از این هم در مورد افراد دیگر دیده‌اند. این‌ها رقابت‌ها و کینه‌های ناگفته‌ای است که هر کسی نسبت به شخصی، قومی نسبت به قوم دیگر و منطقه ای نسبت به منطقه دیگر دارند که به واسطه اتفاقات جدیدتر آپدیت شده‌اند.
وی گفت: این موضوع ریشه‌ای و کینه‌ای است و درصد بسیار کمی بر اساس وظیفه دینی و یا منطقه‌ای‌مان است.
تاجگردون تأکید کرد: مسئولین و تصمیم‌گیران (نه تصمیم‌سازان) باید در یک «لولی» باشند و از یک حد بینش دینی، اخلاقی، ارتباطی و از یک ظرفیت بالایی برخوردار باشند که در مواجهه با این تخربب‌ها احساس نکنند که حتماً باید کاری کنند. اگر این اتفاق بیفتد، کم‌کم من که هوس این کار را دارم با دومین برخورد پشیمان می‌شوم و متوجه می‌شوم دیگر این تخریب‌ها اثر ندارد.
وی ادامه داد: باید اول از همه بالادست این فرهنگ را پیدا کند؛ بخشی از آن دینی است و فرد باید از آخرت بترسد و دیگر اینکه فرد ترس ریختن آبرویش را داشته باشد.
وی گفت: به نظر من برخی از افرادی که گزینش می‌شوند و در این مسندها قرار می‌گیرند دارای چنین ظرفیتی نیستند.
تاجگردون ادامه داد: من به عنوان فردی که شاید در استان کهگیلویه و بویراحمد سرآمد باشم در معرض اینگونه موضوعات، بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم چگونه فردی که دارای یک وجاهت اولیه حداقلی دینداری باشد می‌تواند چنین دروغی را بگوید و چنین فاکتورهایی را به هم پیوند دهد.
وی عنوان کرد: روزهای اول در سال‌های 70 یا 71 که به استان آمدم، چیزهایی که در مورد ما می‌گفتند در سال 1400 هم به ما می‌گویند؛ یعنی اینکه طرف حتما زمینه‌ای را می‌بیند که این را می‌گوید. مثلاً می‌گویند طرف خان‌زاده است اما نمی‌گویند که خانواده شهید هم هست.

وی ادامه داد: هر جایی که احساس می‌کند این نامه‌هایی را که نوشته است می‌دهد؛ بعضی وقت‌ها چیزهای جدیدی به این نامه ها می‌چسباند؛ مثلاً روغنش را با انقلابی بودن داغ می‌کند و یک دوره‌ای با اصلاح‌طلبی. مثلاً در دوره اصلاح‌طلبی، حالا که می‌خواهد ما را بزند می‌گوید این اصلاً اصلاح طلب نیست؛ تا پل بریم اصلاح طلب است و دیگر اصولگراست. در دوره اصولگرایی هم می‌گوید او اصلاح طلب است.
نماینده سابق گچساران و باشت با ذکر خاطره‌ای گفت: یک زمانی من تازه مسئولیتی بر عهده گرفته بودم، یک نفری از استان ما با رئیس ما محکم بحث می‌کرد و می‌گفت هر بچه چوپانی را مسئول می‌کنید! منظورش من بودم. رئیس گفت که اصلاً جواب نده اما من گفتم بگذار جواب دهم. گفتم آن موقع که دوره بچه چوپان‌ها بود ما را می‌زدید می‌گفتید بچه خانید، حالا که دوره بچه خوان‌ها شده می‌گویید شما بچه چوپان هستید. تکلیف ما را روشن کنید که ما انقلابی هستیم، چوپان هستیم، خان هستیم یا چه؟
وی با بیان اینکه این موضوع برای همه افراد صدق می‌کند، گفت: اما برای من خروارها باید نوشت.
تاجگردون با اشاره به اینکه اما واگذار می‌کنیم به گذشت زمان و قیامت، گفت: با واگذار کردن به گذشت زمان و قیامت، اولین چیزی که آسیب می‌بیند جامعه است؛ این موارد تبدیل به یک سری عقده‌ها و کینه‌های نهفته در افراد پیرامون می‌شود که آن را نمی‌شود جمع کرد؛ حتی اگر خود فرد هم ظرفیت داشته باشد، اطرافیانش شاید ظرفیت نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Belgium
امان از دسیسه های تاجگردون که تمامی نداره ولی یقین داشته باشید که این مهره سوخته دیگه این بازیهاش قدیمی شده و دستش برای همه رو شده و حناش هیچ رنگی نداره.
حقجو
Iran, Islamic Republic of
کبنا شما را به خدا دیگه اسم تاجگردون را نیارید. چون همه می دانند که او باعث و بانی چه ظلمها و بی عدالتی و تبعیض و پارتی بازیها بوده. در دفاع از مطالبات بر حق مردم کمترین هزینه ای نداده فقط خودش براش مهم بوده و بس. تا در قدرت بود تکبر و غرور و خودخواهی او زبازد عام و خاص بود
با این مظلوم نماییها چیزی عوض نمی شه
حبیبی
Iran, Islamic Republic of
نکنه همون عقده انتساب چوپانی باعث جعل مدرک دکترایت شد جناب دکتر!!!!! تاجگردون.
راستی این همه مدت کجا بودی چرا در این اعتراضات و اغتشاشات اعلام موضع نکردی؟ فقط برای اعتبار از دست رفته ات دست و پا میزنی که اون هم بی فایده هست چون بیشتر غرق می شوی و ماهیتت روشنتر می شه.
Iran, Islamic Republic of
اولا که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
در ثانی اونقدر دم خروس مشکلات شما بیرون زده که دیگه جایی برای قسم حضرت عباس خوردن نیست
ثالثا تو از همه رندتر و زبلتر بودی در سوء استفاده از موقعیت
رابعا دقیقا آنچه راجع به چرخش های نرخ روزی تو گفته اند کاملا درست بوده و خیلی خیلی بیشتر از اینها
و نکته پایانی تو دیگه تموم شدی تقلا بی فایده است
ذاکر
United Kingdom
آقای تاجگردون بدان و آگاه باش که کبر و خودخواهی و زر و زور و تزویر یا در این دنیا و اگر نشد یقینا در سرای آخرت برای شما عقوبت و عذاب به دنبال خواهد داشت شاید بخشی از عذاب این دنیا باعث تخفیف مجازات آخرتت بشه.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کلاسش به استان داغون ما نمیخوره،حیف و صد حیف،بعد رفتنت حتی یه سنگ هم برای این استان جا ب جا نشد،ن
حیدر
Iran, Islamic Republic of
شخصیت هرانسان نشان اصالت اوست شما دارای اصالت هستید
افرادی که درزمان خوانین وانقلاب کیسه هایشان پر شده و به خیال خودشان با پول خودرا اصیل می دانند خوب می دانند اصالت خانواده در نوع تربیت وشخصیت فرزندان ونوادگان خود را نشان میدهد نه درحساب بانکی وملک واموال ,ونسل تازه به دوران رسیده غارتگر فرزندانشان از این مقوله محرومند. دراطرافمان بنگریم این را به وضوح خواهید دید.
یا خدا
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون دست بردار که:
مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین
شاکر
Iran, Islamic Republic of
قربون خدا برم که اون نگاه مغرورانه تاجگردون را به این نگاه مظلومانه و البته مرموزانه تبدیل کرد!
Iran, Islamic Republic of
وجدانا اسم تاجگردون بهتر ازبعضی هاست که الان عرض اندام میکنند حیف تاجگردون که استان قدرش رانمی داند استان ما ظرفیت تاجگردون را نداره حیف حیف صدحبف
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1