تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۴۷۷۲۶۷
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

فیلم و تصاویر | سفر قالیباف به کرمان / قالیباف: دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد / ۴۵ سال بی‌وقفه در میدان هستم / انتخابات کم‌هزینه‌ترین پنجره برای تغییرات است

۰
کبنا ؛محمد باقر قالیباف به اذعان برخی از کارشناسان نسبت به سایر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری حضور موفقی در مناظره اول داشت. او به استان کرمان سفر کرد. همچنین اولین مستند تبلیغاتی محمد باقر قالیباف از تلویزیون پخش شد. بعد از حضور 

جزئیات مستند تلویزیونی: «رزمنده‌ام اما سر جنگ ندارم»؛ قالیباف از نقطه صفر مرزی تا بهارستان
        

 «من رزمنده‌ام اما با کسی سر جنگ ندارم»، این را محمدباقر قالیباف می‌گوید؛ از زمانی که در ۱۹ سالگی در جبهه‌ فرمانده بود، تا امروز که ۶۳ ساله است و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده است، از همان روزهایی که در نقطه صفر مرزی می‌جنگید تا شهرداری و بهارستان هر جا که خدمت کرده، خود را «رزمنده» می‌نامد.
در آغاز مستند می‌خوانیم: هیچ‌کدام از تصاویر پیش رو به منظور ساخت فیلم تبلیغاتی انتخابات نیست؛ و بلافاصله تصویری از محمدباقر قالیباف زمانی که فرمانده لشکر بود و رزمنده‌ای که با او گفت‌وگو می‌کند. در ارتفاعات قلاویزان. ارتفاعات یکه ساعت ۱۰ و نیم، ۱۱ (روز گفت و گو) توسط رزمندگان اسلام فتح شد. این ‌ها را قالیباف می‌گوید، در نقطه صفر مرزی
و این جمله ظاهر می‌شود «من رزمنده‌ام و با کسی سر جنگ ندارم»
قالیباف اکنون نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است، می‌گوید: خانمم از ۱۶ سالگی که با من آمده، آمده وسط جنگ. خیلی از مردایی که ادعای مردانگی داشتند، نیامدند.
او را در حال پرواز می‌بینیم. می‌گوید: روزی هشت ساعت درس خواندم و چهار ساعت استراحت کردم. ۱۵ سال در ایران ایر پرواز می‌کنم، اما ۱۵ قران حقوق نگرفتم؛ این را عین انقلابی‌گری می‌دانم. در بازی انتخابات شاید بد استفاده کردیم. یک مصداق کار انقلابی و حزب الهی یعنی همین.
تصویر که برمی گردد، او را در گفت‌وگویی بر روی صندلی داغ می بینیم؛ در برنامه‌ای با اجرای احمد نجفی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون؛ می‌گوید: در ایرباس شرکت هواپیمایی با مسافر می‌پرم؛ پروازی را نشان می دهد که به آرامی می‌نشیند در باند فرودگاه.
«چند سالتونه؟» ۴۳ سال. بله. پیر شدیم؟ و تعجب نجفی... یعنی این بخش مستند برای ۲۰ سال پیش است.
کارآگاه علوی می‌گوید: سرداران و تیمسارها در کشورهای دیگر معمولا مسن‌تر از اینها هستند؛ او بلافاصله این‌گونه پاسخ می‌دهد: من وقتی خرمشهر بودم ۱۹ سالم بود. فرمانده لشگر بودم و باز تعجب احمد نجفی!
«با خدای خودم که خلوت می‌کنم، تا امروز نه یک لحظه از گذشته خودم پشیمانی دارم و نه واقعا احساس دارم یک ذره از مسیر امام (ره) و شهدا و باورهایی که با آنها به جبهه رفتم تغییری کرده باشم... در دو انتخابات آمدم، وظیفه‌ام بوده، یک لحظه احساس شکست در انتخاب‌ها نکردم. وقتی آدم وظیفه‌اش را انجام می‌دهد، شکستی ندارد».
سال ۸۳ را مرور می‌کند، «در نیمه دوم سال ۸۳ می‌گفتند قالیباف می‌خواهد به انتخابات بیاید، پرونده‌ای درست کردند اما (در حالی که) در نیمه اول همه از قالیباف تعریف می‌کردند»... دوباره تصاویری از قالیباف در جبهه و جنگ، در دولت‌های مختلف و در کنار آیات عظام.
قرآن به دست گرفته و کوچه‌ای به نام شهدا. خانه‌ای که درش را باز می‌کند و واردش می‌شود. مادرش را می‌بوسد و در ادامه در پاسخ به کسی که دارد از او سوالی می‌پرسد می‌گوید: من وقتی متولد شدم حاج آقا منزلی نداشتند و مستاجر بودیم.
و صدای پدر را می‌شنویم و توصیه‌های پدرانه و نصیحت‌گونه به فرزند: «کاری را که از عهده‌ات برمی‌آید قبول کن و انجام بده وگر نه، بگذار یکی که از شما بهتر است انجام دهد»
با چهار برادرش به جبهه رفته‌اند. می‌گوید: من که می‌گویم یک رزمنده هستم، اما یک پدر هم هستم در خانواده. خانمم از ۱۶ سالگی که با من آمده، آمده وسط جنگ. اشاره به مردانگی همسرش دارد «خیلی از مردهایی که ادعای مردانگی داشتند، نیامدند».
تصاویر دفاع مقدس تکرار می‌شود. «دوستان بدانید ما یک تنه هم بمانیم؛ نه با کسی رودربایستی داریم و نه روحیه‌مان کم می‌شود؛ ما پای انقلاب، امام و شهدا ایستاده‌ایم»
مرسانا را بغل می‌کند؛ دختر می‌خندد. گپ و گفتی می‌کند زنانی که به عربی صحبت می‌کنند. تصویر بی‌شک یکی از مناطق سخت‌گذر خوزستان است؛ و زنی دیگر در یکی از سفرها که نامه‌ای به قالیباف داده و می‌گوید: تو عموی منی... عمو خیلی گُلی.
برنامه‌ای در سینما آزادی و قولی که داده بود؛ در این صحنه عزت الله انتظامی را می‌بینیم، سخنی از قالیباف را نقل می کند که «سینما آزادی را می‌سازم». انتظامی می گوید «ایستاده بودم نگاه می‌کردم و خندیدم، خیلی حرف‌ها می‌زنند ما هم عادت کردیم»، مکثی می‌کند آن روزهای افتتاح سینما آزادی را به یاد می‌آورد و ادامه می دهد «گذشت و بعد چهار پنج ماه از جلوی سینما آزادی رد می شدم، نوشته بود «۶۵۰ روز دیگر افتتاح می‌شود» بغض کردم... برای این که در مملکت حرکتی شود مرد می‌خواهد.
صحنه‌ایی از افتتاح تونل رسالت را می‌بینیم. قالیباف می‌گوید: این تونل در ۱۱ سال فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشت؛ تابلو زدم گفتم ۹ ماه دیگر ۶۰ درصد دیگر را تمام می‌کنم. یکی از دوستانم که وزیر هم بود گفت «تو که نوشتی ۹ ماه، فکر بعدش را کردی؟» این تابلو رو بردار.
نامه ای به من نوشت که «تو بچه جنگی، من دارم نگاه می‌کنم. این اتفاق حتما نمی‌افتد. گذشت، تابلو ماند به ۲۰ روز زمان افتتاح؛ به من زنگ زد و گفت حرفم را پس گرفتم و حتما تا ۲۰ روز دیگر باز می‌شود»
باب دیگری باز می‌شود. مذاکره... قالیباف می‌گوید: باید جمهوری اسلامی رویکرد تقابلی خود را به رویکرد تعاملی در جهان تبدیل کند. سر میز مذاکره است، منافع را تقسیم می‌کنند. امروز در صحنه سوریه داریم رقابت می‌کنیم و در صحنه فلسطین و آمریکای لاتین. این رقابت‌ها قاعده بازی دارد. در قاعده باید بازی کنیم، نمی‌توانیم در جامعه بین‌المللی هر کاری دلمان می‌خواهد بکنیم.
او را بر سر مزار شهید سلیمانی می‌بینیم. یار جنگ و صحنه‌های ایثار و شهادتش، بعد از آن تصاویری از مجلس و سخنانی از رهبری که می‌فرمایند: «مجلس یازدهم، مجلس امید و انتظار مردم است» و نمایی از جلسات پی در پی مجلس و مصوبه پشت سر مصوبه. کلام رهبری را می‌شنویم که «من عرض کردم گفتم مجلس انقلابی است و بعد از سه سال این را تکرار می‌کنم»
دیدارهایش با مردم؛ مسائل و مشکلاتشان را مطرح می‌کنند و جلسات رسمی و کاری که در آن مسائل گوناگون با قالیباف طرح می‌شود. پای صحبت مردم و جوانان، نوجوانان، دانشجویان می‌نشیند و در جلسات هم با دقت به مسائل مطرح شده گوش می‌دهد.
تصویری از دیدار با آیت‌الله شهید رئیسی؛ قالیباف می‌گوید: این حادثه تلخی که پیش آمد و شهید رئیسی که به حق سیدالشهدای خدمت است و این توفیق را پیدا کرد که با افتخار گفتمان انقلاب اسلامی را سر دست گرفت و کار را شروع کرد و کار نیمه تمام باقی ماند. «این مسیر نقاط قوت و افتخارآمیزی دارد که باید آن را سردست بگیریم و افتخار کنیم و پروژه‌ها، قوانین و فرصت‌هایی است که نیمه تمام باقی مانده، باید به سرعت آنها را در این مسیر پیش ببریم».
این چند روز درباره برنامه هفتم گفته است، در این مستند هم توضیح میدهد « برنامه هفتم که تنظیم شده نمی ‌گویم بی عیب و ایراد است. اما این برنامه حتما یک سندی است که می تواند میثاق ملی ما باشد و می توانیم مصمم و دست به دست هم بدهیم. در همین برنامه هفتم فقط بیش از ۶۰ حکم برای بخش خصوصی نوشتیم. اما قانونی ننوشتیم که نتوان انجامش داد. بلکه انجام می‌دهیم تا ثبات اقتصادی در کشور پیدا شود»
و جمله‌ای که گویای بسیاری از اندیشه‌های اوست: اگر می‌خواستم عافیت طلبی کنم در مجلس بودم. مجلس دردسرهای حوزه اجرایی را ندارد و مطالبه‌گری است و دریایی از مشکلات پیش روی ماست. به عنوان یک خدمتگزار فرصت های بزرگ کشور را می شناسم. تردید ندارم بر مشکلات فائق می‌شویم. ما مدیران موظفیم دین و دنیا را با هم پیش ببریم به عنوان بچه های انقلاب، رزمنده و ایرانی. این برنامه هفتم را سردست می گیرم و مطالبه می‌کنم و این را هم راه رسیدن به ثبات اقتصادی کشور می دانم. والسلام علیمک و رحمه‌الله برکاته.
ثانیه‌های پایانی است؛ تصاویری از دوران تبلیغات انتخاباتی برای سیزدهمین دوره، حمایت قالیباف از شهید رئیسی و ... مستند بسته می‌شود با قابی از دستان حلقه در هم. از رئیسی شهید و قالیباف و راهی که ادامه دارد.
قالیباف: دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد/ ۴۵ سال بی‌وقفه در میدان هستم
 محمدباقر قالیباف عصر چهارشنبه - ۳۰ خرداد- در نخستین سفر استانی خود از زمان نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری از طریق فرودگاه کرمان وارد این شهر شد.
حضور در گلزار شهدا و ملاقات مردمی از برنامه‌های قالیباف در کرمان اعلام شده است.
قالیباف: دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد/ ۴۵ سال بی‌وقفه در میدان هستم+ فیلم و عکس
از ساعاتی پیش مردم کرمان در سالن تلاش که در خیابان کارگر این شهر واقع شده است، جمع شده‌اند تا با قالیباف که در این دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، دیدار کنند.
قالیباف: دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد/ ۴۵ سال بی‌وقفه در میدان هستم+ فیلم و عکس
ادای احترام به مقام شهید مقاومت و شهدای کرمان
قالیباف در بدو ورود به کرمان به گلزار شهدای این
شهر رفت و بر سر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حاضر شد و با اهدای گل به مقام این سردار شهید اسلام ادای احترام کرد، او همچنین بر سر مزار دختر «کاپشن صورتی» و شهیدان حادثه ترور در سالگرد شهادت حاج قاسم حاضر شد و با گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، و اهدای گل به مقام این شهیدان ادای احترام کرد.
قالیباف در میان تشویق های حاضران وارد سالن «تلاش» کرمان شد. اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور دارند.
کرمانی‌ها مانند کویر لوت صبور و مقاوم هستند
حسین چناران رئیس ستاد در کرمان در سخنانی در توصیف کرمان و مردمان آن گفت: کرمان مردمی سربلند و سرافراز همانند کوه هزار دارد، مردم کرمان همچون کویر لوت و دشت یلان صبور و مقاوم هستند؛ کرمانی‌ها مانند جلگه جازموریان سرزنده و بانشاط هستند، ما کرمانی ها مانند سرچشمه خاتون‌آباد و گل‌گهر پربار و غنی هستند و مانند ارگ بم بلند آوازه و اصیل و مانند آسمان شب‌های ماهان پرستاره هستند.
رئیس ستاد انتخابات قالیباف در کرمان گفت: آقای قالیباف به جمع مردم کرمان خوش آمدید، ما ۴ سال است که داغداریم، داغدار غم برادر و همرزم و رفیق شما هستیم، چند سال است زخم یتیمی بر قلب ما کرمانی ها نشسته است، حاج قاسم نه فقط فرمانده، بلکه پدر کرمان بود.
    
۴۵ سال بی‌وقفه در میدان بودم
محمدباقر قالیباف در سخنانی در جمع مردم کرمان در سالن تلاش گفت: به عنوان یک رزمنده و هم‌رزم شهدا عرض می کنم مدیون باشم اگر در ۴۵ سال گذشته زندگی کرده باشم، بلکه بی وقفه در مسیر تلاش در همه صحنه‌ها در میدان بوده ام.
قالیباف با بیان اینکه خداوند به سرزمین ایران برکت، ظرفیت های مادی و انسانی زیادی داده گفت: امروز ما از نظر منابع نفت و گاز اولین کشور دنیا هستیم؛ ۱۹.۵ درصد گاز و نفت دنیا در کشور ما قرار دارد.
وی با بیان اینکه معادن ما از سرمایه‌های بزرگ است و همین کرمان، بهشت معادن به شمار می رود که ظرفیت‌های زیادی دارد، تصریح کرد: حتما مشکلات داریم، دشمنان و بدخواهان برای ما مشکلات فراهم می کنند، اما بیش از آن مشکلات، نوع و نحوه مدیریت ما بر منابعی کشور است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مدیریت منابع، مهمترین مشکل ماست، البته زیبنده نیست امروز ما شرایطی را طی کنیم که با تورم شدید در بیش از یک دهه مواجه باشیم.
وی افزود: تورم هم از نظر زمانی و میزان به گونه‌ای است که گروهی از جامعه که حقوق ثابت و درآمد ثابت دارند با توجه به افزایش تورم دچار مشکل هستند و قدرت خرید خانوارها به‌شدت کاهش یافته است؛ سبد خانوار به گونه‌ای است که سلامت و اقتصاد آنان را در حداقل‌ها تحت تاثیر قرار داده است و باید به این موضوع در کشور پایان دهیم.
قالیباف با تشریح برخی خصلت‌های کرمان و مردم آن گفت: کرمان شهر ولایت و شجاعت با مردمانی خونگرم است، کرمان سرزمینی است که تاریخ و فرهنگ آن به‌ویژه شهدای این شهر چندهزار شهید و دانشمندان بزرگی همچون شهید باهنر و شهدای دیگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
    
مدیون حاج قاسم هستیم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به رشادت جوانان کرمان در دفاع مقدس افزود: در جای جای این سرزمین در دوران دفاع مقدس خون فرزندان این استان بر زمین ریخت، از شمال غرب، کوه‌های سربه فلک کشیده تا سرزمین تفتیده خوزستان و تا عبور از اروند و شهدای منطقه فاو که از افتخارات لشکر ثارالله است و توفیق همرزمی داشتم.
قالیباف: دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد/ ۴۵ سال بی‌وقفه در میدان هستم+ فیلم و عکس
دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد
قالیباف عنوان کرد: اگر امروز عزت مسلمین را می‌بینید و اگر امروز همه ایرانیان در دورترین نقاط دنیا هر کجا هستند و آزادگان، حسرت اقتدار ایران را می‌خورند، اگر امروز کشورهای اسلامی متحد شده‌اند و در مقابل ظلم ایستاده‌اند این افتخار مربوط به استان کرمان است که سردار بزرگی همچون شهید سلیمانی عزیز است؛ مردی که بیش از ۴۰ سال بی‌وقفه مجاهدت کرد و شجاعانه، مجاهدانه و خالصانه و مظلومانه جنگید.
وی اضافه کرد: شهید سلیمانی به گردن یکایک ما حق دارد و از همه طوایف، ادیان، مذاهب و از همه مظلومان دفاع کرد؛ همه ما مدیونیم و افتخار این استان این است که چنین فرزند و فرمانده ای را تربیت کرد.
نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری با اشاره به بروز مشکلات در زمینه های مختلف از جمله کرونا گفت: در کرونا عزیزانی را از دست دادیم، در حوزه اقتصاد نیز دچار مشکلاتی شدیم که مضاعف بر این موضوع شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند «دهه ۹۰، دهه خوبی نبود و دهه سخت و تلخی بود»، در دهه نود رشد اقتصاد کشور کمتر از یک درصد بود و نقدینگی ۲۶ برابر شد، سفره‌های مردم کوچک شد.
انتخابات کم‌هزینه‌ترین پنجره برای تغییرات است
قالیباف افزود: مجلس یازدهم و بعد از آن دولت سیزدهم (دولت شهید رئیسی) کار را آغاز کردند، تلاش و اقداماتی انجام شد، همه یکپارچه و هماهنگ به سمتی حرکت کردیم که مطمئنا بتوانیم این مسایل و مشکلات را به صورت ملموس به کمک مردم حل کنیم.
وی توضیح داد: مهم است که ما تغییرات و اصلاحات را کجا باید انجام دهیم، یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی این است که مردم بر سرنوشت خودشان حاکم و آنان هستند که از طریق انتخابات تاثیرگذارند. انتخابات نزدیکترین فرصت، کوتاه‌ترین مسیر و کم‌هزینه‌ترین پنجره برای تصمیم‌گیری برای تغییرات است که ما در این تغییرات بتوانیم افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند ضعف‌ها و اشکالات گذشته را جبران و نقاط قوت را تقویت کنند.
مهار تورم اولویت ما در دولت «خدمت و پیشرفت» است
قالیباف افزود: در قوه مجریه به عنوان رئیس جمهور این اهمیت بیشتر است که تمام اقدامات را مدیریت کند؛ حتی در مجلس شورای اسلامی اگر قانونی هم نوشته یا اصلاح می شود هر چقدر هم دقیق، جامع، کامل و موثر باشد اگر آن قانون اجرا نشود ارزش آن به اندازه یک برگ کاغذ بیشتر نیست.
نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری گفت: ما در روزهای آینده برای عبور از این مسیر سخت، از این ظرفیت هایی که وجود دارد باید استفاده کنیم؛ همان طور که سه نوبت در صدا و سیما به این موضوع اشاره کردم در قدم اول بدون هیچ وقفه حاضریم این فشار تورم که همخوانی با میزان درآمد ندارد را حل کنیم و به‌سرعت از ظرفیت‌های موجود برای جلوگیری از اتلاف و هدر رفت منابع و اصلاح ضعف مدیریت برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.
قالیباف با بیان اینکه مردم در انتخابات دقیق پیگیری، بررسی و انتخاب کنند، افزود: امروز بعد از ۴۵ سال کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار می دهند باید کارنامه‌ای داشته باشندریال وقت آزمون و خطا و فرصت سوزی نیست. ما می‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم و امکان پذیر است؛ این گام بر عهده شما مردم بزرگ ایران است.
نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری تاکید کرد: یکایک مردم ما هستند که با بررسی دقیق، انتخاب صحیح را انجام می دهند؛ اگر توفیقی پیدا شد این ضمانت و عهد را من با مردم ایران می بندم که همه قشرها به ویژه قشرهایی که زیر خط فقر، بازنشستگان، روستاییان، کارگران و آنهایی که حقوق و درآمد ثابت دارند را در اولویت بگذارم.
وی با بیان اینکه آنجاکه باید لغو تحریم کنیم حتما پیگیری خواهیم کرد افزود: گام اساسی این است که در بخش سرمایه گذاری و تولید صنعت ظرفیت هایی را که در کشور وجود دارد بکار بگیریم؛ دولت در امورات اقتصادی دخالت های بیش از اندازه داشته است و باید دست و پای دولت و سیستم های بروکراسی که مانع روند درست و جهش هستند، کوتاه کنیم، از یک طرف اتلاف منابع می کنند از طرف دیگر سرمایه‌ها را فراری می دهند.
     
دانش‌بنیان‌ها و کارآفرینان خلاق به میدان بیایند
قالیباف اضافه کرد: از اختیارات رئیس جمهور این است که بتواند اجماع سازی، وحدت و انسجام ایجاد کند، از سرمایه ها و دارایی ها که در صندوق های امانات بانک هستند یا از کشور خارج می شود، صیانت کند؛ کارآفرینان جوانان، تشکل‌های دانش بنیان و کارآفرینان خلاق به میدان بیایند و موانع سخت و بروکراسی باید برداشته شود.
وی ادامه داد: با همین منابع بودجه می توانیم تورم را حل کنیم و سفره‌های مردم را در همان سال اول به ثبات برسانیم؛ وظیفه می دانستم در سفر اول خود به شما مردم خونگرم کرمان عرض ادب کنم و بر سر مزار شهید قاسم سلیمانی حاضر شوم؛ دوستی که بیش از چهل سال در روزهای سخت و خوش با من زندگی و همکاری کرده بود.
نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری افزود: امروز در بین شما و برسر مزار این شهید عزیز آمدم که تجدید بیعت کنم و بگویم حاج قاسم عزیز، شهدای همرزم و مردم، شما مردمان باغیرتی بودید و هستید که در روز جنگ و در روزی که نظام و انقلاب اسلامی و ایران به شما نیازمند بود، بدون هیچ بهانه ای به میدان جنگ آمدید، داوطلبانه جنگیدید و به تعبیر شهید چمران آن روز روزی بود که مرد از نامرد تشخیص داده می‌شد و شما مردانه ایستادید.
   
وی عنوان کرد: امروز به عنوان یک رزمنده و خدمتگزار، راه شهدا، امام شهدا و سربازی رهبر معظم انقلاب برای خدمت صادقانه و حل مشکل شما مردم تجدید بیعت می کنم که این مسیر، مسیر موفقیت، شهدا و عزت ماست و ما متعهدیم که تا پای جان در خدمت شما باشیم.
قالیباف گفت: قول شرف می‌دهم به قوه الهی و همت شما اگر توفیق خدمت پیدا کنم به این نابسامانی‌ها پایان دهم و زندگی شادی را برای شما تحقق دهیم، امروز هم به کمک مردم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
قالیباف میگه سفره مردم کوچک شد درست گفته سفره مردم کوچک کردند تا خود و خانوادش برن ترکیه پوشک اروپا یی بخرند و پسرش با پول مردم اقامت کانادا بگیره
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی سفره را کوچک کردند خود شماها ما که احتمالا مقصر نیستیم
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1