تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۷۶۱۴۹
این گزارش تکمیل می‌شود

فیلم و تصاویر | جزئیات مراسم تشییع رئیس‌جمهور و همراهانش در تهران

۱
کبنا ؛رهبر معظم انقلاب ساعت ۹ صبح در دانشگاه تهران بر پیکرهای شهدا سانحه بالگرد نماز می‌خوانند.
به گزارش کبنا، از ساعت ۵/۳۰ درهای دانشگاه تهران بر روی مردم عزادار جهت شرکت در این مراسم باز شده و برنامه مراسم تشییع از ساعت ۷/۳۰ صبح آغاز می شود و مقام معظم رهبری نیز ۹ صبح بر پیکرهای رئیس جمهور دولت سیزدهم در دانشگاه تهران نماز می‌خوانند.
در ادامه مراسم تشییع به سمت میدان آزادی برگزار می شود.
 صبح روز گذشته شهدای خدمت در تبریز به باشکوه‌ترین شکل ممکن به سمت مصلی این شهر تشییع شدند و سپس به سمت تهران پرواز کردند.
با رسیدن پیکر پاک و مطهر این شهدا، این بار مردم قم بودند که در استقبالی بی نظیر به تشییع سیدالشهدای خدمت و همراهانش شتافتند.
شب گذشته این شهدا در خیل عظیم مردم در مصلی میهمان شدند و مادحین اهل بیت همراه مردم به عزاداری پرداختند تا از خدمات بی بدیل شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی تقدیری در خور کرده باشند.
و، اما صبح امروز مردم پایتخت برای اقامه نماز در دانشگاه تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده می‌شوند و سپس پیکر پاکو مطهر این شهدا به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد.
- گرمای دومین روز از خرداد هم نتوانست مانع حضور مردم قدرشناس پایتخت در آیین تشییع پیکر مطهر شهدای و به پاس یک عمر خدمت صادقانه رییس جمهور شهید در مسوولیت‌های مختلف و هیات همراه که در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، در دانشگاه تهران، خیابان انقلاب و مسیر برگزاری این آیین نشد.
از ساعات ابتدایی صبح چهارشنبه جمعیتی پرشمار و البته عزادار از مناطق مختلف پایتخت با هر وسیله‌ای خود را به دانشگاه تهران رساندند، گرمای هوا اثری ندارد چرا که این مردم قدر خدمت را می‌دانند و برای قدردانی از خادم خود آمده‌اند.

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته/به روز می‌شود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رییس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند، حضور چند میلیونی مردم در این مراسم به حدی است که در دانشگاه تهران و خیابان‌های منتهی به خیابان انقلاب و دانشگاه جای سوزن انداختن نیست.
«ای اهل حرم، پیر و علمدار نیامد» را همه زمزمه می‌کنند، در یک جایی جمعیت در خیابان‌های مجاور دانشگاه قفل شده گویی اینجا زمان ایستاده و خیلی‌ها در کنار جوی آب تا کف خیابان ایستاده و منظرند کاروان پیکرهای مطهر شهید جمهور و شهدای خدمت را همراهی کنند.
حضور ۵۰ هیات خارجی
مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز با حضور محمد مخبر و علی باقری برگزار خواهد شد. در میان شرکت کنندگان خارجی، بیش از ۱۰ هیات در سطح سران، حدود ۲۰ هیات در سطح وزیر و مابقی در سطوح مختلف نظیر روسای پارلمان، فرستادگان ویژه و … خواهند بود.
حضور مرد کهنسال با پای برهنه در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور


   
لبیک یاحسین تشییع‌کنندگان پیکر رئیس‌جمهور شهید ایران
--------------------------------
   
حال و هوای مردم هنگام اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری
-----------------------

   
میدان انقلاب تهران
---------------------------

   
بدرقه میلیونی مردم در تهران با پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان


تابوت‌های حامل پیکر شهدای خدمت روی دوش مردم
  
------------------------
وداع و آخرین دیدار رهبر انقلاب با پیکر شهدای خدمت
   

  


---------------------
قرائت فراز «اللّهمّ إنّا لا نعلم منه إلاّ خيرا» توسط رهبر انقلاب در نماز بر پیکر شهدای خدمت

   
---------------------
آغاز نماز بر پیکر شهدای خدمت در دانشگاه تهران به امامت ولی امر مسلمین

 
   
رهبر انقلاب بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه کردند
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.
مراسم تشییع شهدای خدمت از صبح امروز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد.
پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع می‌شود.



خانواده حاج قاسم


---------------------

ورود رهبر انقلاب به دانشگاه تهران جهت اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت
  


هنیه: مردم غزه و فلسطین نبرد را تا آزادی قدس شریف ادامه خواهند داد

رئیس دفتر سیاسی حماس در مراسم تشییع و وداع با شهدای خدمت
طوفان الاقصی تحول بزرگی در جهان بوجود آورد
طوفان الاقصی زلزله‌ای بود که قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.
   
«اسماعیل هنیه» صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان در دانشگاه تهران، گفت: ای برادران عزیز و گرامی؛ ضمن درود به شما اعلام می‌کنم که من از طرف ملت مقاوم فلسطین آمده‌ام تا در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه ایران شرکت کنم و شهادت مردانی که همراه ایشان بودند و این قدر الهی اتفاق افتاد، تسلیت بگویم. از خدوند متعال خواستارم آنها را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و در بهشت برین جای دهد.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان و در سفر به تهران دیداری با آقای رئیس جمهور داشتیم و باردیگر به مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین تاکید کرد و ما هم گوش دادیم. در این دیدار به چند محور اشاره کردند که من به ۳ محور اشاره می‌کنم.
رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه مساله فلسطین، مساله اول امت اسلامی است، گفت: امت اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای آزادی فلسطین استفاده می‌کند. مساله فلسطین تنها سیاسی نیست و در عمق عقیده امت اسلامی قرار دارد. در این سرزمین قبله اول مسلمانان و معراج پیامبر اکرم وجود دارد.
هنیه با بیان اینکه ایشان (آقای رئیسی) در مساله دوم گفتند که مقاومت یک انتخاب استراتژیک است تا ما آزادی فلسطین را محقق کنیم، اظهار کرد: مقاومت در فلسطین، سنگر اول مقاومت امت اسلامی است. ما در جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از مقاومت ادامه می‌دهیم که خواسته مقاومت محقق شود.

وی با بیان اینکه نبرد طوفان الاقصی مورد سومی بود که آیت‌الله رئیسی متذکر شدند، گفت: ایشان گفتند و همانگونه که ما هم میبینیم «طوفان‌الاقصی» نبردی بود که قلب رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد و یک تحول تاریخی در سطح جهانی ایجاد کرد. ملت فلسطین و مردم قهرمان غزه این نبرد را تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف ادامه خواهند داد.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: در پایان بار دیگر و در حضور مردم و رهبران محور مقاومت و گروه‌های مقاومت فلسطین می‌گویم که مطمئن هستیم جمهوری اسلامی ایران به راه خود در حمایت از ملت فلسطین با سیاست‌، استراتژیک و ارزش‌هایی که توسط رهبر انقلاب و مسئولانش دارد، ادامه خواهد داد تا آن روزی که سرافرازانه بالای گنبدهای مسجدالاقصی و قدس شریف پرچم پیروزی و پرچم توحید را برافرازیم.
--------------------------

مداحی مهدی رسولی در مراسم وداع با شهدای خدمت
   

احوال‌پرسی و روبوسی اسماعیل هنیه با مسئولان ایران
  
--------------------------
حرف‌های جالب یک خانم تهرانی در وصف رئیس‌جمهور
   
----------------------------
حضور خام‌خام‌های یهودی ایران در مراسم تشییع رئیس‌جمهور
  
----------------------------
شخصیت‌ها و مقامات ارشد کشوری و لشکری

ورود پیکر شهدا
  •    
    ----------------------------------
     
    نمایندگان مقاومت اسلامی فلسطین، اسماعیل هنیه، شیخ نعیم قاسم و همچنین خاخام‌های یهودی تهران در مراسم حضور یافته‌اند
بخشی از شعرخوانی محمد رسولی
  
در خیابان ۱۶ آذر بسته شده و مردم به سمت خیابان کارگر هدایت شدند تا از در خیابان انقلاب وارد دانشگاه تهران بشوند.

حضور مردم در حوالی درب شرقی دانشگاه تهران
مردم  قبل از آغاز رسمی مراسم در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران حضور یافته‌اند.

جزئیات مراسم تشییع رئیس‌جمهور و همراهانش در تهران
جزئیات مراسم تشییع رئیس‌جمهور و همراهانش در تهران

به گزارش کبنا، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بود که آیت الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و کروی پروازی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، نیمه‌تمام باقی ماند.
روز گذشته نیز در استقبالی بی نظیر، مردم تبریز و قم در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند؛ مراسم وداع مردم پایتخت هم با رئیس‌جمهور و همراهان او شب گذشته در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1