تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۷۵۸۱۲
با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

تصاویر و فیلم | اجلاسیه شهدای روحانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه: آثار انقلاب اسلامی که امام بزرگوار با کمک شما مردم بنا نهاده‌اند، هر روز ابعاد وسیع آن بیشتر نمایان می‌شود / اگر خدای ناکرده یک نفر در لباس روحانیت، اقدامی خلاف انجام دهد، به پای همه روحانیون تمام می‌شود لذا باید نسبت به حفظ شأن والای روحانیت بسیار اهتمام داشت / آیت‌الله حسینی: امروز اگر پهلوی ادامه داشت فساد و ظلم همچنان وجود داشت

۰
کبنا ؛اجلاسیه شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برگزار شد.
به گزارش کبنا، دقایقی پیش با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه اجلاسیه شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد در حسینیه ثارالله یاسوج آغاز شد.
در این اجلاسیه حضرت آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه، حضرت‌ آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، سید‌علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، صالحی دادستان تهران، ائمه جمعه، جمعی از مسئولان کشوری و استانی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور دارند.

حضرت‌ آیت‌الله سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این اجلاسیه سخنرانی کرد و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: ما هر چه داریم به برکت خون شهیدان است. امروز امنیت جامعه به خاطر جانفشانی، استقامت و پایمردی شهیدان و ایثارگران ما است.
وی اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس، گنجینه‌ای بی‌نظیر، ارزشمند و بی‌پایان و از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین‌دار، فهیم و با بصیرتِ جمهوری اسلامی ایران است.
آیت‌الله سیدنصیر حسینی عنوان کرد: عظمت، شکوه، افتخار، امنیت و سرافرازی ملت ایران در دنیا، به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان است.
وی افزود: خداوند متعال در آیات قرآن می‌فرماید برخی از موضوعات آن‌قدر ارزشمند و قیمتی شده که خداوند خریدار آنها است، زمانی انسان‌ها قیمتی می‌شود که جان و مال آن ملک خدا می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه انسان باید قدر و منزلت پیدا کند تا به منزلت و درجه شهدا برسد گفت: خداوند متعال می‌فرماید «انسان‌های زیادی نظیر قوم هود، قوم لوط هلاک شد و ارزشی ندارد، زیرا کسانی که ستم و ظلم کردند حق حیات و زندگی از آنها سلب می‌شود، اما کسانی که در پرتو قرآن و معنویت به درجه‌ای از فضایل معنوی می‌رسند که خداوند جان و مال آنها را خریداری می‌کند.»
حسینی ادامه داد: امروز اگر پهلوی ادامه داشت فساد و ظلم همچنان وجود داشت و در جنایت کشتار انسان‌های بی‌گناه شریک بودیم، امروز غرب با همکاری فاجر و فاسد علیه ملت‌های بی‌گناه نظیر غزه اقدام کردند.
امام‌جمعه شهر یاسوج بابیان اینکه جنگ تحمیلی برای شکست و به‌زانو درآوردن ایران بود و در زمان قبل از انقلاب قطع‌نامه‌ها و تجزیه کشور توسط دشمن برنامه ریزی شد، افزود: شهدا مانع از دست‌اندازی دشمنان به کشور شدند و در برابر مطامع و دست‌درازی دشمن با رهبری امام راحل ایستادگی کردند.
وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۳۶۰ جانباز، ۳۱۷ آزاده و دو هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد.



عکس| برخی از حاضرین در این اجلاسیه با بالابردن پلاکاردهایی بیان می‌کردند که مدافعان حجاب ادامه دهنده راه شهیدان هستند و مطالبه ما خانواده شهدا عفاف و حجاب است.


محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمی شهیدپرور، اخلاص‌گر، جهادگر و انقلابی دانست و اظهار کرد: خدا را شاکرم که در دهه کرامت و آستانه میلاد حضرت امام رضا(ع) توفیق پیدا کردیم تا در اجلاسیه شهدای روحانی حضور پیدا کنیم. از همه کسانی که این اجلاسیه و اجلاسیه‌های مشابه را تشکیل می‌دهند تا یادمان نرود که شهدا چه کسانی بودند و چرا شهید شده‌اند؟ و خانواده‌های آنها و مردم عزیز و کارگزاران به یاد شهدا و اهداف آنان بدانیم که چه مسئولیت‌های سنگینی بر عهده داریم، تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی افزود: روحانیت معظم در راستای اهدافی که همه انبیاء برعهده داشتند، قدم برداشته و قدم بر می‌دارند. انبیاء الهی از خود و جنس مردم معبوث شده‌اند تا مردم را به مقصد اعلی هدایت کنند. ظرفیتی که برای بشر هست و برای سایر موجودات نیست برای رسیدن به ظرفیت کامل انبیاء معبوث شده‌اند.
رئیس قوه قضائیه در ادامه اضافه کرد: اوصیای الهی هم راه انبیاء را ادامه داده‌اند و در زمان غیبت این مسئولیت به عهده روحانیون باتقوا، عالم و اهل مسئولیت است. 
محسنی‌اژه‌ای گفت: در زمان ما شخصیتی مثل حضرت امام خمینی(ره) این مسئولیت را برعهده گرفت و باتقوا، علم و باآگاهی این مسئولیت بزرگی که از ناحیه اسلام به دوش او گذاشته بودند، چه انقلابی را نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا معرفی کرد که آثار انقلاب اسلامی که امام بزرگوار با کمک شما مردم بنا نهاده‌اند، هر روز ابعاد وسیع آن بیشتر نمایان می‌شود.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به وعده‌های الهی که خداوند وعده داده «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم» و خداوند وعده داده اگر شما از خدا و رسول خدا اطاعت کنید، اطاعت از اولی‌الامر کنید، خداوند شما را هدایت می‌کند. شما را پشتیبانی می‌کند. به وعده الهی، اگر مومنین در راه خداوند جهاد کنند، آنها را به پیروزی می‌رساند. به وعده الهی که اگر یک عده و گروه کوچکی از مومنین در مقابل عده کثیری از دشمن قرار بگیرند؛ اما با ایمان و روحیه جهادی مبارزه و ایستادگی کنند، پیروزی از آن مومنین است. 
وی گفت: در این چند دهه از انقلاب اسلامی با چشم خودمان دیدیم و همه دنیا دارند این را امروز لمس می‌کنند که وعده‌های الهی ملموس به منصه ظهور رسیده است. این پرچم را امام بزرگوار، یک روحانی تحصیل‌کرده و بزرگ شده در مکتب امام صادق(ع) به عهده گرفت و شما بر اساس آن آموزه‌های قرآنی از ایشان اطاعت و همراهی کردید و امروز این عظمت برای اسلام و انقلاب اسلامی را ملاحظه می‌کنید.
محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: اگر این عظمت برای اسلام در این خطه از جغرافیای جهان به‌وجود آمده، اولاً مردم بر اساس آموزه‌های قرآنی و دینی از ولی‌امرشان حمایت و اطاعت کردند. امام بزرگوار با اتکاء به خداوند و با اعتماد به باورهای وعده‌های الهی و با ایمان کامل هر چه غیر از خداوند بود در چشم امام(ره) هیچ به‌حساب نیامد و نهراسیدند. امام (ره) از زمانی که نهضت انقلاب اسلامی را شروع کرد، ناامید نشد و احساس یأس نکرد و با اتکاه به خداوند و اعتماد به مردم و با فهم درست از اسلام و آموزه‌های دینی توانستند اسلام را احیاء کند. آموزه‌های قرآنی را برای بشریت امروز به ارمغان بیاورند. 
 

رئیس قوه قضائیه افزود: دشمنان اسلام تلاش و برنامه‌ریزی کردند که اسلام را به محاق ببرند. تلاش کرده بودند که وانمود کند که اسلام برای زمان گذشته بود و امروز نیاز به مسائل دیگری است که از دست دین اسلام ساخته نیست. ولی شما ملاحظه کردید که پرچم اسلام برافراشته شد. کسانی باور نمی‌کردند که این انقلاب «پا» می‌گیرد و نه تثبیت می‌شود. نه انقلاب پایدار می‌ماند. امروز همه آنها اذعان دارند و سر تعظیم فرود می‌‌‌آورند.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز جریان مقاومت که از اسلام ناب و آموزه‌های امامین انقلاب نشآت گرفته است، رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم منحوس را مستأصل کرده است و گواه این امر، عملیات‌های پیروزمندانه‌ی طوفان‌الاقصی و وعده صادق است که به لحاظ تاکتیکی و استراتژیک، واجد ویژگی‌های منحصر به‌فرد بودند و موازنه قوا را به طور کامل به نفع محور مقاومت تغییر دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: امروز دشمنان با شبهه‌افکنی و القائات دروغین، در صدد هستند تا دلبستگی نسل جدید ما به ارزش‌های دینی و انقلابی را کمرنگ کنند؛ در اینجا وظیفه خطیری بر عهده‌ی روحانیت است که به تبیین‌گری بپردازد و اذهان نسل جدید را نسبت به توطئه‌های دشمن، روشن سازد.
رئیس دستگاه قضا گفت: اگر خدای ناکرده یک نفر در لباس روحانیت، اقدامی خلاف انجام دهد، به پای همه روحانیون تمام می‌شود لذا باید نسبت به حفظ شأن والای روحانیت بسیار اهتمام داشت؛ امروز وظیفه کارگزاران نظام به خصوص کارگزارانی که در کسوت روحانیت هستند، بسیار خطیر است.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه خداوند وعده جهاد داده است، گفت: عظمت و شکوهی که امروز جمهوری اسلامی دارد به دلیل عمل به وعده الهی است.
محسنی اژه‌ای قدرت ایران اسلامی را اول به‌خاطر حمایت مردم از ولایت دانست و گفت: دشمنان برای براندازی اسلام همه توان خود را به کار گرفتند، اما با اتکا به خداوند و رهبری فرزانه آنها هیچ‌وقت به اهداف خود نرسیدند.
  
وی با بیان اینکه امروز همه دشمنان در برابر انقلاب اسلامی ایران سر تعظیم فرود آوردند و افزود: آنها بعد از ناکامی در برابر جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند تا مؤسسه‌ها و اتاق‌های فکر خود را برای برنامه‌ریزی‌های جدید به کار گیرند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران در حال صادرشدن به مناطق مختلف دنیا است، گفت: امروز ارتشی بین‌المللی از سراسر دنیا در حمایت از مظلوم تشکل شد و دارند اهداف و سیاست‌های جدیدی را از استکبار مطالبه می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه عملیات وعده صادق نمونه بارزی از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا و پای‌کار بودن مسئولان و مردم در دفاع از آرمان‌های نظام است اضافه کرد: در این عملیات به‌خوبی همه هیمنه رژیم صهیونیست در هم شکست.
وی افزود: حدود هفت ماه رژیم صهیونیستی در حال بمباران مردم غزه است و این در حالی است که آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر نیز در این جنایت اسرائیل را همراهی می‌کنند.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه عملیات وعده صادق نمونه‌ای از ابهت، اقتدار و شکوه جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: همه این شکوه، اقتدار و امنیت جز با خون شهدا و همراهی مردم و تلاش مسئولان مقدور شد.
وی با بیان اینکه استان بسیار کم جمعیتی مانند کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲ هزار شهید به‌نظام و انقلاب تقدیم نظام کرد، گفت: اینها نشان از ولایت‌مداری، انقلابی و غیرت مردم این استان است.
  
رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: باید همه ایثارگری‌ها و فداکاری شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان به اطلاع نسل‌های بعدی منتقل شود، همه تلاش دشمنان بعد از شکست‌های پیاپی از جمهوری اسلامی ایران این است که با ایجاد مشکلات راه تولید و اقتصاد کشور را سد کنند.
وی گفت: وظیفه اصلی ما گوش‌به‌فرمان ولایت بودن است، عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل این کشور اقتصاد و تولید است و باید با ارائه راهکارها و برنامه‌های دقیق این مشکلات را رفع کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه مردم از روحانیت توقع دارند، گفت: روحانیت باید از همه توان خود برای خدمت به مردم و انقلاب استفاده کنند چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ارتباط با مردم هستیم.
 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان گفت: مردم ما استحقاق خدمت بی‌منت را دارند و اگر خدای ناکرده نتوانیم به آن‌ها خدمت بی‌منت کنیم، باید نزد خداوند متعال و خود مردم که همواره پای ارزش‌های نظام‌ایستاده‌اند، پاسخگو باشیم.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

پیمان
Iran, Islamic Republic of
درفشی اینجا چیکارست؟
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
دادخواهی و خواست ما عزل استاندار می باشد نه حجاب...
موسوی فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
در شرایط فعلی بهترین شیوه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ؛
کنار رفتن استاندار و معاون توسعه و منابع انسانی یعنی اقای " پ " هست ،
البته داوطلبانه و محترمانه خودشون میدون خدمت رو برا دیگران خالی کنند
ارواح پاک و طیبه شهدا راضی تره ،
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1