تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۷۵۷۹۰
با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در دانشگاه فرهنگیان؛

نخستین اجلاسیه 34 شهید دانشجو معلم استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / تجلیل از مادر شهید عوض زاده / رونمایی از 34 کتاب با موضوع شهدای استان

۱
کبنا ؛
نخستین اجلاسیه 34 شهید دانشجو معلم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، خانواده‌های معظم شهدا، دانشجویان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه 1403) نخستین اجلاسیه 34 شهید دانشجو معلم استان کهگیلویه و بویراحمد ساعت 15 و 34 دقیقه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، مسئول بسیجیان دانشگاه فرهنگیان کشور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، مدیرکل بنیاد شهید استان، فرماندار شهرستان بویراحمد، رئیس دانشگاه فرهنگیان یاسوج، رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه پیام‌نور، خانواده‌های معظم شهدا، دانشجویان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات شهید ایزدپناه دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سید سلیمان‌ حسینی‌نیک رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به سخنرانی پرداخت و گفت: تربیت معلم وظیفه دانشگاه فرهنگیان است، هیچ کسی معلم حرفه ای نخواهد شد مگر اینکه ویژگی‌های خاصی داشته باشد، تربیت انسان کار سختی است و می‌طلبد معلم‌ها روحیه گذشت و ایثار داشته باشند، بهترین معلم شهدا هستند که در بالاترین مرتبه ایثار و فداکاری قرار دارند، دانشجومعلم های ما باید فداکاری را از شهدا بیاموزند. 
حسینی نیک بیان کرد: یکی از طرح‌های دانشگاه فرهنگیان این بوده که وصایای شهدا جمع‌آوری و نکته‌های تربیتی از این وصایا بیرون آورده شود و امروز چند کتاب علمی و تحقیقی از این وصایا رونمایی می‌شود.
وی گفت: امروز جنگ سخت تمام شده و با جنگ نرم روبرو هستیم، سربازان جنگ نرم معلم‌ها و دانشجو معلم‌ها هستند، اگر می‌خواهیم معلمی در تراز جمهوری اسلامی باسیم باید به ابزارهای جنگ نرم مجهز شویم.
سید سلیمان حسینی نیک رئیس دانشگاه فرهنگیان شهدا را تمدن‌ساز دانست و گفت: اگر امروز دانشجویان آمریکایی به حمایت از مردم فلسطین برخاسته‌اند به این دلیل بوده که شهدای ما تمدن‌ساز بودند و الگوی مقاومت و دفاع از حقانیت بوده‌اند. یک شبه دانشجویان آمریکا به این بینش نرسیده‌اند و قطعاً این حرکتی است که زمان شهدا ما شروع کننده آن بوده‌اند.
به گزارش کبنا، در ادامه این اجلاسیه روایت شهادت شهید سید شجاعت توسط دانشجویان به‌شکل زیبایی به نمایش گذاشته شد و در ادامه مادر شهید روی صحن قرار گرفت و لحظاتی فضای جلسه منقلب و صدای گریه برخی از حاضرین شنیده می‌شد.
پس از این نمایشی درخصوص زندگی شهید سید شجاعت عوض زاده توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اجرا شد، و در این نمایش مادر شهید نیز به روی صحنه نمایش آمد و به شکل ویژه‌ای از وی تجلیل شد.
همچنین پرچم متبرک ضریح امام رضا (ع) نیز با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) به روی صحنه آمد و در سالن مورد استقبال عاشقان امام هشتم قرار گرفت.
همچنین حجت الاسلام جابر قادری استاد دانشگاه قم به روایت جانفشانی شهدای دفاع مقدس پرداخت.
در انتهای این مراسم از ۳۴ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وصایا و زندگی‌نامه‌های شهدا رونمایی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1