تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۴۵۶۵۰۴
با حضور مردم و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

برگزاری گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و یادواره شهدای صنعت نفت گچساران (+تصاویر)

۱
کبنا ؛سومین سالگرد  شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش و یادواره ۳۱ شهید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با حضور مسئولان، اقشار مختلف مردم در سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز: در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، مدافع حرم و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش اظهار کرد: در چنین روزی سردار سلیمانی و یاران  با وفایش به شهادت رسیدند.
سرهنگ سید حمزه محقق‌زاده با گرامی داشت یاد و خاطره ۳۶۰ شهید گلگون کفن  و ۳۱ شهید نفت گچساران گفت: در چند روز گذشته شهرستان گچساران  میزبان   یکی از شهدای خوشنام بودیم که انصافا مردم گچساران میزبان خوبی از این شهید گمنام بودند.
محقق‌زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  که راه حاج قاسم  مکتب حاج قاسم خوانده می‌شود، بیان کرد:    شیوه، سیره وزندگی وشهادت‌ایشان چهره جهانی شد.
وی بیان کرد: رهبری می‌فرماید، شهادت سلیمانی یک حادثه‌ی تاریخی است، یک حادثه‌ی معمولی نیست که از یاد تاریخ برود؛ این در تاریخ ثبت شد به عنوان یک نقطه‌ی روشن شهید « سلیمانی »، هم قهرمان ملّت ایران شد و هم قهرمان امّت اسلامی شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران تصریح کرد: رهبری فرموده‌اند که شهید سلیمانی یک مکتب شد یا یک مکتب بود چرا که اگر بخواهیم آن چیزی را که اسمش را می‌گذاریم «مکتب سلیمانی»، در یکی دو جمله‌ی کوتاه تبیین کنیم، باید بگوییم این مکتب عبارت است از «صدق» و «اخلاص» این دو کلمه در واقع عنوان و نماد و نمایه‌ی مکتب سلیمانی است.
محقق‌زاده عنوان کرد:   دو خصوصیت  شهید حاج قاسم موجب شد که مکتب حاج قاسم در دنیا جهانی شود.
وی با اشاره به خصوصیات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: یکی  از خصوصیات‌ایشان مردم داری و دیگری ولایت مداری است، کسی که به معنای واقعی تمام زندگی خود را در راه منویات رهبری گذاشتند این گونه شد  که‌ایشان عمار امام شد.
محقق‌زاده بیان کرد: خصیصه دوم‌ایشان مردم داری‌ایشان بود و این شد که در مراسم  تشییع حاج قاسم تمام اقشار از کوچک تا بزرگ همه و همه میلیونی در مراسم تشییع این شهید بزرگوار شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: مردم قدر سردار شهید قاسم سلیمانی را دانستند و این ناشی از اخلاص است. یک اخلاص بزرگی در آن مرد وجود داشت.
در ادامه این آیین  یوسف‌امیر شکاری از فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله کرمان با اشاره به برخی از ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شجاعت، تواضع و مردم داری، اخلاص، ولایت مداری و تکیه بر خدا مهمترین ویژگی‌های حاج قاسم بود که او را این همه محبوب کرد.
این همرزم سردار شهید سلیمانی با اشاره به اینکه حاج قاسم مرد میدان و عمل بود، گفت: حاج قاسم بزرگترین مدرسه درس‌آموز است.
امیر شکاری افزود: هر جایی که قرار بود عملیاتی صورت گیرد، حاج قاسم قبل عملیات آنجا حضور داشت و صحنه و میدان عملیات را بررسی می‌کرد و زمینه را فراهم می‌کرد.
وی با اشاره به در میدان بودن سردار سلیمانی در تمامی صحنه‌ها، عنوان کرد: حاج قاسم تمام صحنه‌ها را از نزدیک فرماندهی می‌کرد و همیشه تکیه گاهش توکل بر خدا بود برای همین از هیچ دشمنی هراس و واهمه‌ای نداشت.
همرزم شهید سلیمانی تصریح کرد: خداوند در چشم حاج قاسم بسیار بزرگ بود برای همین دشمنان اسلام در نزد او حقیر می‌آمدند، این توکل و شجاعت‌ها موجب شد تا دبیرکل حزب الله لبنان در بحبوبه جنگ
 با اسرائیل در تریبون‌ها اعلام کند که «من به این مسأله باور دارم که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است».
امیرشکاری با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم حاج قاسم این بود که او برای خدا کار می‌کرد، ابراز کرد: شهید سلیمانی به این بلوغ رسیده بود که نباید دیده شود، برخلاف خیلی از مسئولان که همواره به دنبال دیده شدن هستند.
وی با اشاره به اینکه امروز باید راه و مسیر مکتب حاج قاسم را ادامه دهیم، گفت: جوانان و مردم امروز مکتب و راه حاج قاسم را محکم‌تر از گذشته ادامه خواهند داد.
رزمنده و همرزم سردار سلیمانی تصریح کرد: روزی یکی از ژنرال‌های نظامی غرب درباره عملیات والفجرهشت اعترافی کرد که این عملیات را در دانشگا‌هایمان تدریس می‌کنیم و اما سؤالی پرسید که این عملیات را از صفرتا صد بررسی کردیم و اما هنوز متحیر مانده‌ایم که رزمندگان شما چگونه آن شب از عرض اروند خروشان گذشتند، بیان کردیم که گفتم شما هیچوقت نخواهید فهمید که چگونه از اروند عبور کردیم و این تکنولوژی مختص ما شیعیان و مبین اهل بیت علیهم السلام است و ما مادری داریم که همیشه هوای ما را دارد.
رزمنده لشکر ۴۱ثارالله کرمان درادامه اظهارکرد: شب عملیات والفجر هشت آب به شدت متلاطم شدو امواج خروشان اروند صدای وحشتناکی ایجاد می‌کرد که به حاج قاسم‌نیز خبر دادند و اما حاج قاسم عمق ارادت و شخصیت معنوی خودشان را بروز دادند و گفتند که سلام مرا به رزمندگان برسانید و بگویید هر کدام از غواص‌ها که داخل آب ‌می‌روند آب را به پهلوی شکسته حضرت زهرا سلام الله علی‌ها قسم دهند.
سردار‌امیرشکاری بیان کرد: بعد‌ها حاج قاسم فرمودندکه مهر مادری حضرت زهرا(س) را در شب عملیات والفجر درک کرده‌اند، پس کدام کارشناس نظامی غرب درک چنین موضوعاتی را دارند. حاج قاسم فرمودند بی‌بی دو عالم رزمندگان ما را از چشم دشمن دور نگه داشتند.
وی تصریح کرد: آنروزی که ۳۰۰ گروه تروریستی در دهه ۷۰ ایران را درگیر ناامنی می‌کردند به فرمان ولایت به سینه خطر می‌رفتند و همیشه در وسط میدان بودند، چرا که حاج قاسم ولایتمدار بود. کمتر از ۱۳درصد خاک سوریه دست دولت سوریه بود و تمام مناطق حیاتی این کشور تصرف شده بود و حاج قاسم ماموریت گرفتند که کمک کنند در حالی که می‌فرمودند رهبرم به من فرمان داده است که بروم.
امیر شکاری عنوان کرد: اما در آن دوران هواپیمای حاج قاسم درجایی فرود می‌آمدکه اول و آخر باند دست دشمن بود و چه کسی جرات این را داشت که با بالگرد به شهری برد که تماماً درمحاصره دشمن بود و تمام مسئولین شهر آمرلی فریاد استثغاثه سر می‌دادند اما سردار سلیمانی بیان می‌کردند که دین من می‌گوید که به یاری مظلوم بشتابم و چون حاج قاسم برای خدا رفت آمرلی از محاصره بیرون آمد.
رزمنده لشکر ۴۱ ثارلله کرمان در ادامه اظهارکرد: حاج قاسم به مردم عراق و سوریه جرات مقابله با داعش راداد حاج قاسم روزی درجمع خودمانی بیان کرد که جمله‌ای خطاب به دشمن گفته‌ام که شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم اما برخی فکر کردند که بلوف نظامی زده‌ام درحالی که  ما شعار نمی‌دهیم و حرفی نمی‌زنیم مگر مقدمات آن عمل را انجام داده باشیم.
سردار‌امیرشکاری بیان کرد: اما چطور می‌شود که انسان به چنین مرتبه‌ای از‌ایمان می‌رسد هرکسی از خدا ترسید پس دشمنان عالم از او خواهند ترسید، حاج قاسم درونش را از غیر خدا خارج کرده بود و این وعده خدا به بندگانش است.
وی افزود: وصیت حاج قاسم این بود که در کنار مزار شهید حسین یوسف الهی دفن شود، حاج قاسم از نحوه شهادتش خبر داشت و در آخرین جلسه‌ای که با‌ایشان داشتیم گفت که به زودی به دست بزرگترین دشمن دین خدا و مملکت کشته می‌شوم و بدن تکه تکه شده من را می‌آورند. حاج قاسم حساب خودشان را با خداوند صاف کرده بود.
رزمنده و همرزم سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم بسیار به اهل بیت علیهم اسلام  ارادت داشتند، به خدا قسم خون شهید سلیمانی و مکتب شهید سلیمانی برای دشمنان نظام به مراتب خطرناک‌تر از خود او خواهد بود و در همین مکان و زمان عهد می‌بندیم که هیچ  ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب و خون شهداء عقب نخواهیم نشست.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهره آفاق
Iran, Islamic Republic of
میتینگ سیاسی بود یا همه این بزرگواران در عکس شهید بودند؟؟؟؟؟ حداقل عکس خود شهدای نفت را هم می زدید.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1