تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۹۰۳۲۵
بررسی‌ها نشان می‌دهد

کاش به‌جای حراست و حفاظت از دنای شمالی، مدیریت آموزش‌وپرورش استان به اصفهان واگذار می‌شد / میراث عزت‌خواه، سبحانی، جمالی آرند و دیگر رفقا در آموزش و پرورش/ ضرورت پاسخگویی روشنفکر و موحد به دلیل سقوط تاریخی و غیرقابل‌جبران آموزش و نگرانی از آینده هزاران دانش‌آموز در استان / رتبه آخر استان در رشته ریاضی و تجربی در سال ۱۴۰۲ / شانس دانش‌آموزان با معدل پایین برای رشته و دانشگاه برتر حتی در صورت کسب رتبه خوب در آزمون کتبی کنکور سال ۱۴۰۳ به حداقل رسید/ مخروبه‌ای که تاج‌گردون و بهرامی تحویل می‌گیرند/ میانگین معدل در سال ۱۴۰۲ رشته ریاضی ۷.۵۶، رشته تجربی ۹.۳۸ و رشته انسانی ۶.۹۴/ چرا در کنکور سال ۱۴۰۳ برای آخر نشدن استان رقابت کردیم؟

۱۰۲
۴
کاش به‌جای حراست و حفاظت از دنای شمالی، مدیریت آموزش‌وپرورش استان به اصفهان واگذار می‌شد / میراث عزت‌خواه، سبحانی، جمالی آرند و دیگر رفقا در آموزش و پرورش/ ضرورت پاسخگویی روشنفکر و موحد به دلیل سقوط تاریخی و غیرقابل‌جبران آموزش و نگرانی از آینده هزاران دانش‌آموز در استان / رتبه آخر استان در رشته ریاضی و تجربی در سال ۱۴۰۲ / شانس دانش‌آموزان با معدل پایین برای رشته و دانشگاه برتر حتی در صورت کسب رتبه خوب در آزمون کتبی کنکور سال ۱۴۰۳ به حداقل رسید/ مخروبه‌ای که تاج‌گردون و بهرامی تحویل می‌گیرند/ میانگین معدل در سال ۱۴۰۲ رشته ریاضی ۷.۵۶، رشته تجربی ۹.۳۸ و رشته انسانی ۶.۹۴/ چرا در کنکور سال ۱۴۰۳ برای آخر نشدن استان رقابت کردیم؟
کبنا ؛در مطلب گذشته در باب میراث ماندگار مهدی روشنفکر روشنگری کردیم که سهمیه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در فراکسیون عشایر حذف گردید، خروجی فراکسیون آسیب‌های اجتماعی با عضویت مهدی روشنفکر فقط افزایش عجیب نرخ آسیب‌های اجتماعی در استان بود و در نهایت شاهد رکوردشکنی آمار بالای خودکشی استان در خاورمیانه بودیم.
در این یادداشت برای نخستین‌بار، با ذکر جزئیات به آمار محرمانه آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخته می‌شود.
آموزش پرورش به‌عنوان زیربنای توسعه و مهم‌ترین رکن هر جامعه، معمولاً به‌صورت ویژه همیشه موردتوجه بوده است. تعلیم‌وتربیت منطقی، علمی و حرفه‌ای انسان‌ها در جهت پیشرفت و توسعه کیفی هر جامعه‌ای ضرورت دارد. هادی زارع‌پور در سال ۱۴۰۰ بعد از قریب ۹ سال از مدیرکلی آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد کنار رفت و با رایزنی و دخالت مستقیم نمایندگان، موافقت استاندار و نفوذ امثال علی‌محمد دانشی، صندلی مدیریت آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به حسنعلی عزت خواه مؤتلفه‌ای و معاونت آموزشی آن به جمالی‌آرند حامی و لیدر سیاسی و اجتماعی سید محمد موحد رسید. این انتصاب برای مهدی روشنفکر همانند فتح ایران توسط اعراب غرورآفرین بود؛ ولی شبیه اکثر انتصابات وی، صدای اعتراض و مخالفت نخبگان و فرهنگیانِ فرهیخته جریان خود را درآورد. زمانی که مراسم معارفه عزت خواه برگزار گردید، اگر اندکی جلسه طولانی‌تر می‌شد عزت خواه ممکن بود به امیرکبیر و کوروش کبیر بگوید آسوده بخوابید که من و معاونین بیداریم!
استفاده از افراد فاقد تجربه و با یک الی دو سال سابقه کار در مدیریت‌ها، انتقال معلمان موظفی در ابتدای خدمت از مناطق محروم مانند لنده، لوداب، دیشموک، پاتاوه، جلیل، ممبی، سادات محمودی و مارگون به سطح شهر یاسوج و سپردن امور و دروس غیرتخصصی به این افراد، افزایش فشار و تحمیل نیروی مازاد به آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد، شروع رویه‌های غلط و غیرمعمول، سایه افکندن تفکرات قومیتی و سیاسی با شدتی بیشتر از گذشته بر آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه در شهرستان بویراحمد، تبدیل وضعیت‌های غیرقانونی، پرداخت سلیقه‌ای تسهیلات، مخالفت با نخبگان حامی روشنفکر و انتقام از رقبا و منتقدان برون و درون جریانی، مشی رفتاری و محور مدیریت در آموزش پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گردید. در آن دوران نحس، زمینه‌سازی برای حذف افراد شایسته؛ اما منتقد و مخالف مهدی روشنفکر در آموزش پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد با چراغ سبز ایشان و مدیران گوش‌به‌فرمان وی و نیز حمایت فعالان مجازی تندخو حامی ایشان، آسیب جبران‌ناپذیری به آموزش‌وپرورش و جامعه وارد کرد.
چند وقت پیش غلامرضا تاج‌گردون با انتشار معدل استان‌های مختلف در صفحه مجازی خود از نابودی آموزش پرورش در سه سال گذشته خبر داد که محمد جمالی آرند مدیر فعلی آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از مسببان نجیب اما ناکارآمد ویرانی آموزش‌وپرورش، مدیرکل سابق فردی دست‌پاک و متین اما ناتوان سابق آموزش و پرورش استان، معاونت‌های استان و شهرستان‌ها و البته مهدی روشنفکر نماینده پاک‌دست و ناکارآمد سابق در مجلس و صاحب چهار مسئولیت در کمیسیون آموزش مجلس، از گفته تاج‌گردون و این آمار بی‌اطلاع بودند؛ اما با بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط نگارنده و پایگاه خبری کبنا نیوز مشخص گردید آمار کاملاً مستند بوده و آموزش پرورش در سه سال گذشته به دلیل دخالت نمایندگان و انتصاب افراد ناکارآمد و کم‌سواد، به قتلگاه آرزوهای دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است که در ادامه به این جهنم آموزشی اشاره می‌کنیم و از دستگاه قضایی و سازمان‌های نظارتی و بازرسی تقاضای مؤاخذه و محاکمه مسببان این فجایع تاریخی را داریم نه اینکه مسبب این میراث شوم از معاونت به مدیرکلی برسد! در مطلب بعد به قیاس دوران مختلف خواهیم پرداخت و نمرات نهایی سال ۱۴۰۳ را تحلیل خواهیم کرد.
در ادامه به‌صورت خلاصه به این تراژدی دردناک و ظلم‌های غیرقابل‌اغماض مدیران و معاونت‌های سابق آموزش پرورش از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ اشاره می‌کنیم. بی‌شک مردم خواهان محاکمه و اشد مجازات برای این افراد هستند.
 ۱_ نمرات نهایی استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۴۰۱ به‌شدت دچار نزول شد و در سال ۱۴۰۲ میانگین رشته تجربی و ریاضی استان در کشور آخر شد تا فارغ‌التحصیلان این دو رشته از شانس کمتری نسبت به دانش‌آموزان دیگر استان‌ها در کنکور برخوردار باشند!
۲_بیشترین کاهش دوساله قبولی امتحانات نهایی در ۴۵ سال گذشته، مربوط به سال ۱۴۰۲ بود؛ درحالی‌که میانگین درصد قبولی نهایی دانش‌آموزان همه رشته‌ها در سال ۱۴۰۰ و انتهای دوره هادی زارع‌پور به میزان ۷۷ درصد بود؛ اما میانگین درصد قبولی امتحانات نهایی تمامی رشته‌ها در سال ۱۴۰۲، به عدد ۵۴ ٪ سقوط کرد و یک فاجعه آموزشی رخ داد (۲۳ درصد کاهش)!
۳_ برای نخستین‌بار و به‌صورت غیرقابل‌باور در تاریخ انقلاب اسلامی و آموزش‌وپرورش استان، میانگین نمرات نهایی چهار رشته تجربی، ریاضی، انسانی و معارف دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۲ به زیر ۱۰ رسید.
الف_ معدل میانگین نمرات نهایی رشته ریاضی در سال ۱۴۰۲ به عدد ۷.۵۶ رسید.
ب_معدل میانگین نمرات نهایی رشته تجربی به عدد ۹.۳۸ رسید.
ج_معدل میانگین نمرات نهایی رشته علوم‌انسانی به عدد ۶.۹۴ رسید.
د_ معدل میانگین نمرات نهایی رشته معارف به عدد ۹.۸۸ رسید.
۴_ سال ۱۴۰۲ معدل نهایی ۴۰ ٪ و سال ۱۴۰۳ معدل نهایی ۵۰٪ و سال ۱۴۰۴ معدل نهایی ۶۰ درصد کنکور است، یعنی ارزش معدل نهایی روی نتیجه کنکور بیشتر از آزمون کتبی کنکور می‌شود. با این تفاسیر، دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد که در این سال‌ها به دلیل ناکارآمدیِ مجموعه مدیریتی دچار اُفت چندبرابری نسبت به اُفت میانگین کشوری شده‌اند؛ حتی اگر با شرکت در کلاس‌های کنکوری و هزینه‌های فراوان در ماراتن کنکور با دانش‌آموزان دیگر استان‌ها مانند اصفهان، یزد، سمنان و... برابر باشند، با تأثیر معدل به شکل عجیبی سقوط خواهند کرد و ممکن است از رتبه دورقمی به سه‌رقمی تنزل پیدا کنند و از سه‌رقمی به چهاررقمی سقوط کنند و حتی در شرایطی از دورقمی به چهاررقمی سقوط کنند (یک فاجعه تاریخی)!
۵_سال ۱۴۰۲ برای نخستین‌بار در تاریخ ۴۵ساله انقلاب اسلامی، در امتحانات نهایی رشته ریاضی، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه آخر کشور قرار گرفت! (فاجعه آموزشی)
۶_ سال ۱۴۰۲ برای نخستین‌بار پس از انقلاب، در رشته تجربی، استان کهگیلویه و بویراحمد در میانگین معدل در کشور آخر شد! (فاجعه آموزشی)
۷_فاجعه بعدی این بود که درصد قبولی نهایی رشته علوم‌انسانی بعد از ۴۵ سال، برای اولین‌بار از ۷۰٪ در سال ۱۴۰۰، به ۴۴ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید (یعنی ۲۶ درصد کاهش قبولی فقط در دو سال)!
این در حالی است که درصد قبولی انسانی از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۰ در زمان زارع‌پور، از ۶۷ درصد به ۷۷ درصد رسید.
۸_برای نخستین‌بار درصد قبولی نهایی دانش‌آموزان رشته تجربی از ۸۷ درصد در سال ۱۴۰۰ (انتهای دوره مدیریت هادی زارع‌پور)، به ۶۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید (۲۱ درصد کاهش درصد قبولی نهایی و در حقیقت یک فاجعه تاریخی)
از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ در اوج کرونا و در زمان هادی زارع‌پور درصد قبولی نهایی تجربی از ۸۵ درصد به ۸۷ درصد افزایش پیدا کرد.
۹_ فاجعه و خیانت بعدی کاهش درصد قبولی نهایی رشته ریاضی از ۷۵ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۴ درصد در سال ۱۴۰۲ بود (۲۱ درصد کاهش درصد قبولی غیرقابل‌باور)
در دو‌ساله مشابه ۹۸ تا ۱۴۰۰ در اوج کرونا و زمان هادی زارع‌پور درصد قبولی نهایی این رشته از ۶۷ درصد به ۷۷ درصد رسید.
۱۰_معدل میانگین نمرات نهایی رشته ریاضی و فیزیک از ۱۰.۸۸ در سال ۱۴۰۰ به عدد تأسف‌بار ۷.۵۶ در سال ۱۴۰۲ رسید و در کشور آخر شدیم؛ یعنی فقط در دو سال، کاهش ۳.۳۲ را تجربه کردیم.
۱۱_معدل میانگین نمرات نهایی رشته تجربی از ۱۲. ۷۵ در سال ۱۴۰۰ به عدد ۹.۳۸ در سال ۱۴۰۲ رسید و در این سال در کشور در رتبه آخر قرار گرفتیم؛ یعنی به میزان ۳.۳۷ کاهش داشتیم درحالی‌که در دو سال مشابه یعنی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ در زمان هادی زارع‌پور میانگین نمرات تجربی از عدد ۱۲.۸۰ به عدد ۱۲.۷۵ رسید (میزان اُفت تحصیلی دانش‌آموزان آن‌چنان زیاد بود که کارشناسان آموزش کشور را دچار حیرت کرده بودند)!
۱۲_معدل میانگین نمرات نهایی رشته ادبیات و علوم‌انسانی از ۱۰.۴۴ در سال ۱۴۰۰، به عدد فاجعه‌بار ۶.۹۴ در سال ۱۴۰۲ رسید یعنی ۳.۵ نمره کاهش فقط در دو سال داشتیم.
۱۳_ معدل میانگین نمرات نهایی رشته علوم و معارف اسلامی از ۱۳.۲۷ در سال ۱۴۰۰ به ۹.۸۸ در سال ۱۴۰۲ رسید. یعنی به میزان ۳.۳۹ کاهش داشتیم. درحالی‌که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ در اوج کرونا و زمان زارع‌پور از نمره ۱۱.۹۷ به ۱۳.۲۷ رسیدیم.
۱۴_ به‌صورت کلی میانگین نمرات نهایی تمامی رشته‌ها از ۱۱.۵۲ در سال ۱۴۰۰ به ۸.۰۱ در سال ۱۴۰۲ رسید، یعنی ۳.۴۱ فقط در دو سال کاهش داشتیم و عدد ۸.۰۱ همان عددی بود که غلامرضا تاج‌گردون استوری کرده بود و مسئولان آموزش پرورش اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

۱۵_ حذف سهمیه بخش‌هایی از عشایر مظلوم استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کم‌کاری، ناکارآمدی، بی‌تفاوتی یا ضعف تعهد مسئولان آموزش پرورش و بی‌توجهی مهدی روشنفکر نماینده مردم در کمیسیون آموزش و فراکسیون امور عشایر در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع، از دیگر فجایع این دو سال کابوس‌وار بود.
۱۶_ اگرچه همیشه استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع طایفه‌گرایی آشنا بود؛ اما ده‌ها برابر شدن این موضوع و استفاده از افراد ناکارآمد، کم‌سابقه، گاهی بی‌اخلاق و دارای روحیه ستیز با دیگر طوایف باعث ایجاد شکاف‌های عجیب فامیلی، طایفه‌ای و اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز شهرستان بویراحمد شد.
۱۷_ اینکه عده‌ای اُفت تحصیلی را مربوط به همان استان‌ها می‌دانند موضوع کاملاً درستی است؛ اما میزان اُفت تحصیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد تقریباً ۲.۵ برابر بود؛ به‌گونه‌ای که کارشناسان آموزش پرورش برای عزل عزت خواه، جمالی آرند و دلشاد تردیدی نداشتند!
۱۸_ اگرچه در همه جای کشور شاهد اُفت تحصیلی بودیم؛ اما در ادامه به تفاوت میزان اُفت در استان نسبت به اُفت میانگین کشور می‌پردازیم تا بدانیم چگونه به سرنوشت دانش‌آموزان استان به‌ویژه مناطق محروم چوب حراج زده شد و آینده دانش‌آموزان و مسیر زندگی آنان قربانی سوءمدیریت و اشتباهات عزت خواه، جمالی آرند، سبحانی و دیگر رفقا و حامیان این افراد گردید.
۱۹__میانگین نمرات نهایی رشته علوم‌انسانی در کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۱.۴۵ کاهش پیدا کرد و به عدد ۸.۷۵ رسید، درحالی‌که میانگین نمرات نهایی دانش‌آموز علوم‌انسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۹.۴۳ در سال ۱۴۰۱ به ۶.۹۴ در سال ۱۴۰۲ رسید، این یعنی ۲.۴۹ کاهش داشتیم که نسبت به میانگین کشوری ۱.۰۴ کاهش دونیم برابری بود و این یک فاجعه و شرمساری برای آموزش استان بود!
20- میانگین نمرات نهایی رشته ریاضی فیزیک در کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ به میزان ۱.۸۵ کاهش پیدا کرد و به عدد ۱۰. ۷۹ رسیده است؛ اما باز متأسفانه میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان رشته ریاضی و فیزیک استان کهگیلویه و بویراحمد از عدد ۱۰.۸۴ در سال ۱۴۰۱ به عدد ۷.۵۶ در سال ۱۴۰۲ رسید؛ یعنی به میزان ۳.۲۸ رسید؛ در واقع اُفت دوبرابری داشتیم که باز باعث نابودی سرنوشت دانش‌آموزان استان گردید و این اتفاق تلخ عامل شرمساری است، بنابراین ضرورت دارد این افراد به محاکم قضایی معرفی گردند.
21-  استان کهگیلویه و بویراحمد با میانگین نمرات نهایی ۸.۰۱ یک پله مانده به سیستان و بلوچستان قرار گرفت درحالی‌که اصفهان با میانگین معدل نهایی ۱۱.۴۳ بعد از خراسان جنوبی و سمنان در جایگاه سوم قرار گرفت تا با خود بگوییم کاش به‌جای مدیریت هراست دنای شمالی، مدیریت آموزش پرورش را به اصفهانی‌ها واگذار می‌کردیم تا اگر به دلیل فقر و عقب‌ماندگی همانند استان اصفهان نمی‌شدیم؛ اما حداقل این ننگ بزرگ را بر پیشانی آموزش استان نمی‌چسباندیم!
اگر می‌خواهید بدانید چه بلایی بر سر آموزش دانش‌آموزان در این دو سال آمد، تا این اندازه بدانید که دانش‌آموزان با معدل پایین که فارغ‌التحصیل سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هستند به دلیل اُفت حیرت‌آور کیفیت آموزش، در کنکور ضعیف ظاهر خواهند شد و حتی اگر در کلاس کنکور و آزمون شرکت نمایند، شبانه‌روز تلاش و مطالعه داشته باشند و در نهایت رتبه دورقمی، تک‌رقمی و یا سه‌رقمی کسب کنند، وقتی معدل پایین این دانش‌آموزان در نمره کنکور اعمال می‌شود باتوجه‌به اینکه رقبای این دوستان از کدام استان هستند از این رقابت عقب می‌مانند، چون معدل پایین‌تری دارند و ممکن است حتی یک رتبه دورقمی و رتبه سه‌رقمی کنکور با اعمال قطعی معدل پایین ایشان، به رتبه‌های پایین چهاررقمی سقوط کند؛ بنابراین ما شاهد بزرگ‌ترین خیانت به دانش‌آموزان و مردم استان در تاریخ بودیم. اکنون می‌طلبد نهادهای قضایی ورود کرده و با عاملان انتصاب و ارتقای این مدیران و معاونت‌ها و با خود این افراد به دلیل ناکارآمدی قاطعانه برخورد نمایند و برای درس عبرت، از احکام انفصال‌ازخدمت و زندانی برای این افراد استفاده شود.
حوزه آموزشی (یادگار عزت خواه، جمالی آرند و دیگر مجموعه مدیریت) در آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مخروبه‌ای است که مجموعه مدیریت جدید که احتمالاً یاران تاج‌گردون و بهرامی هستند مشخص نیست تا چه زمانی بتوانند این مخروبه زلزله‌زده را آواربرداری کنند و این سهل‌انگاری و کم‌کاری در کنار غارت منابع به‌ویژه منابع آبی، بالاترین ظلم و ستمی بود که نسبت به این استان شاهد بودیم و تجربه کردیم. شاید این سخن بهرامی که گفت شایسته‌سالاری را در آموزش و پرورش حاکم می‌کنیم و آموزش و پرورش را به سمت کیفی بودن می‌بریم، دلیلش آگاهی از این وضعیت بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بلوط
Iran, Islamic Republic of
اولا افت تحصیلی نتیجه دو سال آموزش غیر حضوری در دوران کرونا هست .
دوما سبک زندگی جدید و تکنولوژی وقتی به مناطق محروم ورود می‌کنه اثراتش به مراتب بیشتر از نقاط توسعه یافته است .


سوما مشخصه نگارنده از دوستان تاجگردون و بهرامی هست و قصد رسیدن به نون و نوایی رو داره .


چهارما آقای تاجگردون فقط دوره قبل نبود و اینکه کامل مبرا بشه کاملا غلطه .
دبیر دبیرستان
Iran, Islamic Republic of
در واقع چنین است

نمرات دانش آموزان بخاطر تاثیر قطعی در کنکور و سخت گیری آموزش و پرورش بخاطر اجرای عدالت واقعی شدند
که اخیراً هم بخاطر فشار رسانه ها ساخت گیری و عدالت کم رنگ شده
هستند کسانی که الان دانشگاه پیام می خوانند و میرن آزمون تستی میدن و نمره هم می گیرند
اما سواد خواندن و نوشتن ندارند اینها فارغ التحصیلان همان دوران ایوب رضایی یا زارع پور اند (فرق نداره هم الان هم وجود دارند و هر ساله تعداد شون بیشتر میشه)
می خوام بگم که افت تحصیلی هست و مربوط به کل کشور است و خاص امسال و پارسال هم نیست ، از زمان تغییر در دوره های تحصیلی و ۳_۳_۶ شدن و کیفی شدن نمرات دوران ابتدایی اوضاع چنین شد ، در این دوسال بخاطر واقعی شدن نمرات، نمایان شد
دانش آموزان را با قابل قبول می فرستن متوسطه اول
متوسطه اول بخاطر اینکه از دستشون آزاد شن یا ارتباط با خانواده ها با قبولی می فرستند دبیرستان (یه دیپلم بگیرند برای شرکتی ، سازمانی, نظامی و....
دانش آموزان دیپلم سواد خواندن و نوشتن ندارد
بنده خدا به امتحانات کتبی و کشوری که می رسند نمی تونند بخونند یا بنویسند

باید دوران ابتدایی اصلاح شود
که با جذب نهضتی ها و استخدام فله ای در آموزگاری بعید می دانم مشکل حل شود
دنا
Iran, Islamic Republic of
تبریک به مردم تبریک به روشنفکر و تبریک به موحد
هرچه اید خوش اید انتخاب خود مردم بوده و خودمان پذیرفتیم و‌این چیزا در روز انتخابات ملاک نیست پارسال برای ثبت نام فرزندمون چون هم سو نماینده نبودیم اجازه ثبت نام در مدرسه مربوطه ندادن
اولباء
Iran, Islamic Republic of
واقعا ًدجای تاسف است که استان ما به چنین مصیبتی گرفتار شده است . البته انداختن تقصیر به گردن آن نماینده واین مسئول صحیح نیت همه ارکان وستارهای آموزشی ومدیریت مقصرند وقتی که دریک آموزشگاه لیست دبیران را می خوانیم درجدول آمده است دکتر فلانی دبیر زیست ، دکتر بهمانی دبیر ریاضی ودکتر ...... اما به اندازه یک دیپلم نظام قدیم سواد ندارند من متعجب هستم این دکتر ها چگونه پایان نامه دکترا ارائه کردند پس تقصیر از دانشگاه‌ها هم هست سال‌های گذشته همین دبیران با گاری نمره می دادند حال که سراسری شده صوری بودن کارنامه ها برملا شده . والدین ، دانش آموزان ، ومدیران ودبیران همه مقصرند . البته سراسر کشور به این بدبختی دچار شدا اند .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کمایی سلام
دلایل میخواهی بفرما
اولا از همه استاندارد تعداد دانش آموزش در کلاسِ مدارس شهریاسوج اصلا رعایت نمی‌شود به عنوان مثال مخصوص عیر انتفاعی مثل غیره انتفاعی پویا را تحقیق نماییند آیا تعدا دانش آموزاستاندارد است آیا با ظرفیت زیاد انتطار کیفیت آموزش است؟
۱-اکثرمعلمین ضعیف ضعیف ضعیف هستند
۲-اکثرمعلمین مخصوصا در شهر ستان بویراحمد؛ در مقطع ابتدایی تدریس بلد نیستند ونمیتوانند به دانش آموزان آموزش دهند که چطور یک مسئله را حل کنند یا یک کلمه ویا یک مفهوم را حفظ نمایند
۳-مدارس غیرانتفاعی بلای جان آموزش پرورش وخانواده ها وآینده مملکت وفرزندان این ملت شده اند مخصوصا دریاسوج.
۴-بلای دیگر وجنایت دیگر حذف نطام نمره دادن ودرست کردن نطام ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدايي است
۵-برای گرفتن معلم در مقطع ابتدایی باید درسن ۱۸سالگی از طریق کنکور سراسری معلمین مقطع ابتدایی وراهنمایی ودبیرستان دردانشگاه فرهنگیان استانهای اصفهان ویزد پذیرش شوند وآموزش ببیند بعد در مدارس استان ما تقسیم شوند
۶-ارزیابی های بصورت ماهیانه وفصلی و سالیانه ازطریف وزارت آموزش وپرورش از استانهای یزد واصفهان به مدارس شهریاسوج درمقطع ابتدايي وراهنمایی ودبیرستان بصورت سرزده اعزام شوند تا عمق فاجعه آموزش را در مدارس شهرستان بویراحمد وروستاهایش را ببینند
۷-حذف سیاست زدگی در آموزش وپرورش
۸-حدف معلمین حق التدریس که ظالمانه آن‌ها را مدارس ابتدایی غیرانتفاعی بکارگرفته اند وحقوق کم به آنها میدهند
۹-حذف آموزش یک شیفته ای درمدارس چون با ۴یا ۵ساعت هیچ معلم یاددانش آموزی به قول معروف(( ملا )))نمبشود
۱۰- آسیب شناسی حقیقی وعلمی با خود معلمین باسواد وکارشناسان دانا وعلمی و معلمين خوشنام از لحاط تدریس والگوهای تدریس وکاربلد استان در صدا وسیما ویا توسط سایت کبنا نیوز
و......
Iran, Islamic Republic of
درود
واقعیتی هست انکار ناپذیر
اموزش و پرورشی ک در سه سال گذشته
مورد اول کاسب مشهور جمعه بازار یاسوج ک صدای استکانش به میله ی آهنی گوش فلک را کر کرده بود معلم و مدیر شد
مورد دوم قبض نویس پارکینگ شهرداری یاسوج ک یک نیروی شرکتی شهرداری بود معلم شد و در اولین سال مدیر گردید
مورد سوم راننده شوتی معلم روستا/شد و ......
اما در مورد امتحانات دوران زارع پور و عزت خواه قابل مقایسه نیستن زیرا در گذشته نیروی انسانی در تصحیح اوراق دخیل بودند و به صورت دستی تصحیح میشد ولی در حال حاضر کامل ب صورت سیستمی بدون دخالت عوامل انسانی تصحیح می شود ما باید سال اخر عزت خواه را با امسال جمالی مقایسه کنیم ک هر دو از یک سیستم استفاده می کنند و نتیجه بهتر و واقعی حاصل میشه ک هر دو نفر فراتر از ضعیفی هستن
در مورد سازماندهی و انتصاب مدیران هم بیشترین خیانت در حق شایستگان صورت گرفت مدیری که با یک کارت هدیه و دادن یک وعده سوری مدیر می شود باید ب حال ان اموزش و پرورش گریه کرد و در حال حاضر سعی کنند تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید این مدیران عزل شوند
Iran, Islamic Republic of
کاسب پر سر وصدای جمعه بازار بچه چین
Iran, Islamic Republic of
همه اینها درست
اما مشکل عمیقتر از این صحبتهاست
بی انگیزه بودن معلمان و دانش اموزان،
به کارگیری معلمان کم سواد،
استفاده بیش از حد معقول دانش اموزان از فضای مجازی نیز مزید بر علت است
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خدا نگذره از کسی که آموزش و پرورش را فدای سیاست میکنه
کمالی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در رتبه بندی جدید معلمان،! باز هم مثل سالهای گذشته معلمان تازه کار چند سال کار در شهر یاسوج ساکن و بهشون پستهای بالای مدارس رو دادند در حالی که معلمان با سابقه یاسوجی در بدترین شرایط به بویراحمد سفلی فرستاده شده اند و مسببان اصلی این تبعض نخست شخص جمالی آرند و بعد سبحانی هست که هنوز تحت حمایت جمالی اارند داره برای خودش در آموزش و پرورش یکه تازی میکنه.

آقای تاجگردون و جناب بهرامی، تا آموزش و پروش بیشتر از این نابود نشده تمامی مدیران روشنفکر رو از این اداره تعلیمی و تربیتی خلع پست کنید تا فرزندانمون هم مثل همین مدیران خلع تربیت نشده اند.
United States
باورم نمی‌شه اگر این آمار و ارقام درست باشند اگر قانون داشته باشه باید آقای روشنفکر و آقای موحد..
احمدرضا
United States
این مواردی که اشاره فرمودین برادر محترم از فاجعه بدتره میدوارم حق این بچه‌های محروم و خون شهدا این آدما رو بگیره مخصوصاً وقتی که خودت خانواده شهید باشی و برای شهید و این افتخارات وطن ارزش قائل نباشی
تامرادی
United States
ما تا مرادی‌ها اقعاً همان تامرادی‌های تاریخ بویراحمد باشیم باید هیچگاه دیگر جازه حضور روشنفکر و مدیرانش را در هیچ مراسم فاتحه‌ای ندهیم هم آبروی تامرادی را بردند هم به مردم / هم به شهدا و به دانش آموزان محروم این استان
آموزش
United States
یک محمد دانشی در این آموزش و پرورش بود با فساد مبارزه می‌کرد همین یه دونه رو جریان آقای روشنفکر کلاً مخالفش بود به خودشون میگن دست پاک رای پاک/با این عملکرد اسم از سیاست و آموزش و مدیریت می‌آورید
معلم
Iran, Islamic Republic of
///فقط صدای هارت و پورتش بیرون از سازمان میاد
در داخل با همه شون هماهنگه
مگه میشه تخلف بشه و بازرسی سکوت کنه و در بیرون بنابه
چند نفر از کارکنان اداره کل یا مناطق هیاتی شدن یا به سازمان بازرسی یا وزارت معرفی شدن ؟
تقریباً هیچ
لوداب
United States
من ناراحتم که شخصی مثل روشنفکر نام بهمن بگیر و تو مجلس آورد که هیچ غیرتی روی دانش آموزان این استان نداره حداقل دلت برای دانش آموزان فقیر و محروم سادات محمودی و زیلایی و مارگون و لوداب می‌سوخت اون همه ماد مادرانشون برات زحمت کشیدن
رستمی قاسم
United States
این افراد تاوان خواهند داد نگران نباشید البته تاوان دادن این آدمای ودی هم به حال بدبخت شدن این بچه‌های فقیر نداره
محمد کاظم
United States
خدا ازتون نگذره/ مگر دزدی اینه که از دیوار مردم بالا بری
United States
خاک تو سرتون با این آبروریزیتون ی‌دونم اینا چطور خجالت نمی‌کشن اسم خودشونو گذاشتن معلم آخ از وقتی این مردم بدبخت بیچاره ناآگاه
Iran, Islamic Republic of
چرت نگید بابا با این ها روشنفکر عزیزتر میشه جمع کنید بساطتون
تنگنار
United States
کاش می‌شد اینا رو کلاً خودشونو واگذار کرد شما آبروی ما تام رادیا رو بردین از کیوان فرد پردل بهادر رسیدیم به کجا کاش اختیار شما را داشتم
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که افرادی مثل نیکبخت داروخانه دار درمورد دنا صحبت میکند اوصاف همینه که هسه
Iran, Islamic Republic of
در دوره روشنفکر آموزش و پرورش شخم زده شدد
منتقد
United States
روشنفکر حاضر بود معاونت آموزش و پرورش بدن اما هلدینگ خلیج فارس بهش ندن
ضابطه
United States
اتاق فکر روشن فکر و تعدادی از تیم فضای مجازیش از هر دشمنی بدتر بودند برای روشنفکر هم برای تامرادی هم برای بویراحمد هم برای سیاست و البته روشنفکر خودش از همشون بدتر بود آخه ما نمی‌تونستیم دو ماه سه ماه یه بار زنگ بزنیم به آقای روشنفکر اما این افراد می‌گفتند هر روز به آقای روشنفکر صحبت می‌کردند
Iran, Islamic Republic of
والا در طول چهار سال یه بار بهش زنگ زدم جواب نداد دیگه قسم خوردم زنگ بهش نزنم
Iran, Islamic Republic of
حاج روشنفکر شاید در این دنیا محاکمه نشوی
اما نماز بخون و روزه بگیر طلب مغفرت کن که اون دنیا باید جواب بدی جون دل.
این نتایج از غرض و کینه نیست از وضع موجود برداشت شده و مصیبتهای اینده استان.
Iran, Islamic Republic of
حر چند شاید برای عده ای تلخ باشه ولی ای کاش ای کاش یاسوج و حومه به استان اصفهان یا فارس و کهکیلویه و گچساران به خوزستان ملحق می شدن .
تنها راه نجات این مردم و خلاص شدن از دست ناکارآمدی ،قومیت گرایی و بدبختی
مسعود
Iran, Islamic Republic of
بنظرم سیاسی کاری داخل این گزارش موج میزنه رشد و افت آموزشی چیزی نیست که بخواد طی 3 سال اتفاق بیفه و یک فرایند زمانبر باعث ایجاد این اتفاقات میشه به علاوه معدل 10 یا 11 کشوری هم چیزی نبست که کسی بخواد بهش افتخار کنه به علاوه آموزش و پرورش در میان تمام دولت ها حتی اولویت آخر هم نیست و این در تقسیم بودجه اون کاملا مشخصه که به زور به 5 درصد کل بودجه میرسه و در آخر نگاه سلیقه ای ورود افراد به ربط و بی تخصص به این سیستم رو هم من میتونم اضافه کنم که به عنوان بخشی از علت هست نه کل اون
United States
افت استان نسبت به افت کشوری دو برابره یعنی ربطی به سیستم و ساختار و کشور نداره مشکل از درون استان بوده
پژمان
Iran, Islamic Republic of
فقط دنبال جاب جایی های کوچیک تو بیمارستان جلیل و جاهای دیگه بود.خدماتیو میبرد میذاشت اداری،پرستار طرحیو میذاشت مسئول دفتر رییسو این چیزا...کوچکترین نماینده ادوار بویراحمدو دنا بوده.خدا رحم کرد ۴ سال دوم رای نیاورد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی در مدارس متوسطه دوم کلیه مدیران مدارس را از معلمین ابتدایی و خدمتگزاران به صِرف هم خط بودن می گمارند وقتی مدیر آموزش و پرورش میگه من در این چند روزی باقیمانده که هستم همه همدستان خود را مدیر مدارس می کنم اگر خودشان عُرضه داشته باشند از خودشان دفاع کنند و میگه خدا را شکر با تصمیم وزیر ناکار آمد ما تا آبانماه هستیم باید منتظر فجایع بدتری در سال تحصیلی ۴۰۴ باشیم آقای جمالی اصلا قدرت و توان مبارزه و برطرف کردن تخلفات مدیران شهرستانی را ندارد زیرا این مدیران تحت حمایت استاندار بدون کوچکترین دغدغه ای به این مدیریت‌ها رسیدند خدا می‌داند عامل اصلی همه این فجایع شخص استاندار هست که در کلیه امورات آموزش و پرورش دخالت محض دارد و تو نفر /هم در اداره کل داشتند که اگر گزارشی علیه مدیران شهرستانی از طریق حراست به اداره کل ارسال می گردید فوری به سمع و نظر استاندار می رساندند تا اداره کل آموزش و پرورش نتواند به تخلفات مدیران وابسته به استاندار ورود کنند آموزش و پرورش را تبدیل به زمین سوخته لم یزرع کرده اند که ۱۰ الی ۲۰ سال طول می کشد تا دوباره احیا و ریل و چرخه بازگردد سازمان‌های اطلاعاتی و بازرسی استان چشم بسته در خدمت استاندار و ایادی ایشان بودند چون اصل گوش شنوا و چشم بینایی در این سه سال برای دیدن و شنیدن این همه تخلفات و نابسامانی نداشتند و شاید از اینمنبعد برای سرپوش گذاشتن بر این تخلفات باز کارشکنی بیشتری بکنند از رئیس جمهور محترم می خواهیم که اول نسبت به انتخاب مدیران کل سازمانی بازرسی و اطلاعاتی و نظارتی این استان اقدام نمایند تا شاید بتوان بارقه ای از امید در این استان دمیده شود وگرنه خفته خفته را کی کند بیدار
Iran, Islamic Republic of
تمام بدبختی های این استان به دلیل وجود یک آدم ناتوان ضعیف به اسم احمدزاده است که نه توان مدیریتی و قوم و خویش بازی و فامیل بازی را او و روشنفکر در این استان و در مرکز استان به نهایت حد ممکن رساندند و چشم خود را بر این همه تخلف آشکار بستند
United States
ظالم‌تر از آدمی که به آموزش خیانت می‌کنه وجود نداره
United States
تاوان این دانش آموزان و انشالله که خودشون بدن خانواده‌های بدبختشون گناه ندارن
یه دوست
United States
با عرض سلام و خسته نباشید به سایت محترم کبنا نیوز و این مطلب بسیار جامع و مستندی که منتشر کردید آدم ناکارآمد ه خودشم خیانت می‌کنه ولی انسانی که شایسته است انسانی که توانایی دارد ه دشمنشم سود می‌رسونه
United States
وای وای چه خیانتی چه ظلمی چه فلاکتی وای وای
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اگر به صحبت های مدیر کل آموزش و پرورش در روز معارفه توجه کنید دلیل افت تحصیلی را متوجه خواهید شد .
Iran, Islamic Republic of
تازه حوزه های نهایی را آزاد گذاشتند برای نورچشمی ها وفرزندان خود که تمام امتحانات خودسان را ازرویرگوشی نوشتند درباشت که نورچشمی ها با وحودیکه هیچ درسی نمره بالای ۵ نمی اورد با معدل بالای ۱۶ قبول شد ودیگر دانش آموزان هم جرات اعتراض نداستند
گزارش تا وزارت خونه هم رسید ولی هیچ اقدامی نکردند
دانش
United States
وقتی برای نظام مرادی هزینه نمیدی و برای رضایت بخشی علی محمد دانشی انتصاب می‌کنی اینم نتیجه‌شه برادر انقلابی
عبدالحسین
United States
مگه جایی هم هست که آقای روشنفکر آباد کرده باشه که آموزش و پرورش دومین جاش باشه کسانی که روشنفکر آوردن تو سیاست اول به خودش خیانت کردند بعد به مردم
Iran, Islamic Republic of
/ از روشنفکر هنوز پا نگرفته است
مشاور
United States
بهترین پیشنهادی که الان برای آقای روشنفکر دارم اینه که یه آدمی رو پیدا کنن خودشم بیفته پشت سرش ازش حمایت کنه و جریانشو نجات بده و خودشو بیشتر از این خار و خفیف نکنه و با بویراحمد بیشتر از این آسیب نزنه دیگه بویراحمد توان نداره
Belgium
بی سوادی و بی وجدانی معلما چه ربطی به روشنفکر داره‌؟ وقتی ضعیف ترین شرکت کنندگان کنکور تربیت معلم قبول میشن و بعد میان معلم میشن چه ربطی به نماینده داره، بهترین مدیران دنیا رو هم بیارید با این معلما نتیجه همینه
فرهنگی
United States
کنکور تربیت معلم کجا بود؟ وقتی که تمام سرایداران و معلمان کم سابقه و بی تجربه را از مناطق دور دست بیارن مرکز استان
وبدون طی مراحل قانونی وتبدیل وضعیت ارتقا بدن و بشن مدیر دبیرستان اوضاع اینچنین میشه...
پیمان
Iran, Islamic Republic of
ظلم روشنفکر به یاسوج
کاراگاه
United States
بنویسید گزارش عملکرد بخوانید جنایات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
صد افسوس که امثال این ها پوست مردم استان را کندند ببینید این چندسال دانش آموزان چقدر پرخاشگر و بی سواد شدند اوج ضعف اینها زمانی مشخص شد که دانش آموز پانزده ساله همکلاسی خود را به کام مرگ برد از لحاظ فرهنگی چکار کردید
دنا
United States
مگه انتظار بیشتر از این داشتیم وقتی در جریان آدمای شایسته و آدم‌هایی که سرشون به تنشون می‌ارزه رو بی‌آبرو می‌کنند حذف می‌کنند توهین می‌کنند باید روزگار و خدا آبروشونو ببره این تازه اول راهه وزی رو می‌بینم که تمام این بی‌آبرو می‌شن که دیگه روشون نمی‌شه تو یک فاتحه خونی
United States
دست خدا بالای همه دست‌هاست بچه‌های زیلایی بچه‌های دیشموک بچه‌های ممبی بچه‌های بابا کلان بچه‌های سپیدار بچه‌های جلیل بچه‌های بمه‌ای بچه‌های لنده تاوان تمام این‌ها را خواهید داد
Iran, Islamic Republic of
سهمیه بعضی مناطق عشایری را روشنفکر و عزت خواه از روی عمد حذف کرده بودند که به خیال خام خودشان سهمیه بعضی مناطق مورد نظر خود را بالا ببرند و روشون سیاه شد
یک ندای وحدت
United States
/ به فحش دادن به توهین به مردم به ریختن آبروی مردم میگن فعالیت رسانه‌ای الان احساس می‌کنه این جریان ارث پدرشه بهش رسیده و هیچ کسی حق نداره در این جریان بیفته جلو آدم اینجوری رو خدا می‌زنه وقتی توانایی نداری وقتی کارآمدی نداری وقتی اقتدار نداری تو جریانت برو کنار
منتقد
United States
جریان آقای روشنفکر میگم بهرامی ضعیفه بهرامی نابده بهرامی هیچی حالیش نیست اما از خودشون نمی‌پرسند اولاً خودشون چقدر حالیشونه و دوم چرا مردم حاضر شدن بهرامی که به قول شما هیچی حالیش نیست انتخاب کنند و از همچون شما عبور کنند
دارا
United States
همه می‌دانند خانواده خودش هم می‌دانند آقای روشنفکر از آدمی که چیزی حالیش هست و می‌فهمه خوشش نمیاد مثلاً ۲۰۰ نفری حالتی بودن
رفیق
United States
شما ببینید از فرمانداری دهدشت تا شورای شهر دهدشت تا تربیت معلم تا آموزش و پرورش این آقا یک صف کارایی نداشته بعد چطور انتظار داشتین بتواند در مجلس کاری کند
Iran, Islamic Republic of
نتیجه کار محمد جمالی /از محمد دانشی است که گذاشتش سی سخت برید ببینید یکنفرازایشان راضی هست
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین فردی بود که فقط با تحریک احساسات به مجلس رفت و نه با شایستگی و توانایی
آبروی استان را برد
رحیم
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم شما هیچ فکر کردید در اون دوره آقای زارع پور امتحانات نهایی به صورت حضوری ونمره کیلویی بود فرزندان مسولین اون زمان خدایی ببین چندتاشون معدل کیلویی گرفته اند نمرات در این دوره خیلی خیلی به واقعیت نزدیکتر هستند به طوری که عدالت آموزشی بر قرار شده وفقرا از این وضعیت خیلی راضی تر هستند تا جایی که در کنار این دو سال اگه اهل تجزیه و تحلیل باشید فرزندان فقرا وطبقه پایین بیشترین رشد قبولی را هم در کنکور هم در میانگین معدل دارند.از سخنان مغرضانه شما معلوم هست .که با همان وضعیت خیلی موافقید.پر افتخار ترین دوره کنکور مربوط به سال 1401است که خانم فرناز حسن زاده نفر اول کنکور رشته تجربی گردید.وسال 1402در جهان قهرمان هوش مصنوعی از افتخارات آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ است.خدا را بشناسید با وجود کارشکنی استاندار و عدم حضور ایشون در جلسات شورای آموزش وپرورش اما مدیرکل عوامل لحظه ای دست از خدمت بر نداشتند .این مورد هم ذکر کن که حضور عزت خواه باعث نظم و آرامش در آموزش وپرورش استان شد تا قبل از عزت خواه همراهی 2تا سه تجمع تحصن سنگین در جلوی اداره کل به نشانه مخالفت برگزار می شد ولی با حضور ایشان چنان آرامشی برقرار شد که ملموس بود .موردی که اشاره نمودید مگه بچه ای بهمی لوداب مارگون لنده چرام دهدشت باشت جز این استان نیستند که اومدند در مرکز استان دارند خدمت می کنند .مگه مرکز استان مخصوص بویراحمد علیاست که این قدر طلب کارانه سخن می گویید وقلم می زنید..منصفانه قلم بزنید که تاریخ گواه هم چیز است .خدایی هست.
علیبازی
Iran, Islamic Republic of
علی محمد دانشی آ.پ نابود کرد،، صدیف دانشی از اقوامش گذاشت ا.پ چرام،
ددالی
Iran, Islamic Republic of
اگر تخلفاتی که از آموزش و پرورش چرام و مدیر ناکارآمد اومد بیرون و ارزیاب اداره لیست را با مستندات استوری کرد میکرد بیرون نه اینکه سرپوش بذارند و انگیزه معلمان را نابود کنند
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی کسی که مدرک دکترا از دانشگاه دولتی داره قبول نشده اما راننده شوتی و قصاب و .... قبول شدن بخاطر سهمیه ای که به افراد متاهل دادن.یه نگاهی بندازین ببینید بیشتر قبولی ها استان بجز گچساران مربوط به کدلم منطقه هست که واستون بیشتر روشن بشه چه اتفاقی افتاده سر سوالها
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی کسی که مدرک دکترا از دانشگاه دولتی داره قبول نشده اما راننده شوتی و قصاب و .... قبول شدن بخاطر سهمیه ای که به افراد متاهل دادن.یه نگاهی بندازین ببینید بیشتر قبولی ها استان بجز گچساران مربوط به کدلم منطقه هست که واستون بیشتر روشن بشه چه اتفاقی افتاده سر سوالها
خیابان تختی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً جمالی در دوره‌ای که این فاجعه رخ داد معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش بود؟
بلوط
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر خیلی سطحش پایین بود.
حتی در زمینه آموزش و پرورش که تجربه و مثلا تخصص داشت، بازم عملکردش بسیار ضعیف و زیان‌بار بود.
معلم
Iran, Islamic Republic of
از نظر تربیتی و کیفی هم عملکردشون خوب نبود.
همه‌اش مقصر روشنفکره.
نماینده اشتباهی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر‌ بزرگترین اشتباه در سیاست و آموزش و پرورش بود.
Iran, Islamic Republic of
تاابدبسوزوداغش
سیلارستان
Iran, Islamic Republic of
ما تا چند دهه باید تاوان اشتباهات روشنفکر‌ و یارانش در آموزش و پرورش رو بدیم
Iran, Islamic Republic of
خفه شوچیکارروشنفکرداری
دبیر
Iran, Islamic Republic of
مدیر یکی از دبیرستانهای غیرانتفاعی دخترانه که یک خانم هست و در آموزش و پرورش بویراحمد همه میشناسن که چطور با دادن کارت هدیه به کارمندان کاراش رو پیش میبره. دبیراش نمره های مفت میدادن به دانش آموزان. امسال که امتحانات همه پایه های دبیرستان نهایی بود مشخص شد که چه خیانتی صورت گرفته. حالا هی بگید تقصیر فلانی هست یا بهمانی. امتحانات نهایی سوالاتش راحت نیست و باید خیلی با شاگردان کار بشه.
Iran, Islamic Republic of
آموزش،و پرورش را روشنفکر و موحد نابود کرد دیگه بحثی ندارد
ابراهیم
Romania
من معلمم. ای مردم //در حق آ.پ شهرستان بویراحمد ، اگر عدالتی باشد باید این آقا و مدیرکل ش پاسخ بدهند
ما که واگذار کردیم به خودش
Iran, Islamic Republic of
مسئله پایین بودن معدل امتحان نهایی دانش آموزان مشکلی کشوری است و نیاز به بحث های کارشناسی دارد و نباید دستاویز تسویه حساب های سیاسی قرار گیرد در ضمن شهری مثل تهران با آن همه امکانات معدلی بهتر از ۱۱ کسب نکرده است و اختلاف حدود سه نمره ای از تهران .با وجود این همه محرومیت ها جای تحسین دارد
شاهرضا
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که بحران درست کرد برا نمرات وامتحانات واین حیطه
شخص محمد دانشی وتیم ارزیابی وحراست شهرستانها ومناطق باسخت گیری هایی که داشتند بود.
Iran, Islamic Republic of
من از سال ۱۳۸۲ در آموزش و پرورش مشغول هستم .بهترین مدیر کل همین آقای جمالی بودند .چرا سیاه نمایی می کنید .مدیران کل قبلی مگه چگونه بودند؟ چکار کردند؟
Iran, Islamic Republic of
الفبای آموزش وپرورش را نمیدونه
Iran, Islamic Republic of
از مسئولان آینده استان خواهشمندیم در راستای شعار دولت وفاق ملی. زمینه ی استمرار خدمت مدیران موفقی مانند جناب حاج جمالی را فراهم سازند
فرهنگی
United States
لطف کنید یکی از موفقیت هاشو بیان کنید
Iran, Islamic Republic of
کبنا کپتا

تا بوده همین بوده اگه قبلا همین تصحیح اوراق به همین شکل بود قطعا میانگین پایین تر از این بود
قبلا اوراق همه در حوزه تصحیح توسط دبیران صحیح میشه خدا میداند چه کارای چه تخلفاتی در حوزه تصحیح که انجام نمی کرفت
گچساران
United Arab Emirates
دلیل افت معدل ربطی به مدیرکل نداره ... ولی مقصر بقیه ی ناکارامدی ها فقط شخص استاندار و نمایندگان هستند که اموزش و پرورش را محل جمع اوری ارا و سیاسی بازی می دانند.
احمد رضا
Ukraine
اول اینکه بچه ها درس نخون شدن و پرسه توی فضای مجازی شده کارشون دوما معجزه فرناز حسن زاده تا سالها در خاطره ها خواهد ماند ،اگر بد کسی رو میگوییم خوب ش رو هم باید بگیم
Iran, Islamic Republic of
فرناز حسن زاده زمان زارع پور بود
Iran, Islamic Republic of
بخاییم نخاییم فضای مجازی و اینستذگرام بخصوص باعث افت تحصیل دانش آموزان شد.
Iran, Islamic Republic of
کو ور دوکتورر، دوکتوررر ره نی کسی بیا،دکتر بهمانی دکتر فلانی ،دکترxدکتر y دکتر به توان مثبت بی نهایت
فیلسوف فلانی ،پروفسور
در معدل گیری از دوکتوررر گفتن اولیم،پ ذرفاکتور گرفتن ازش صفر،
نه تنها اموزش پرورش ،اداره هست ک ،دوکتورررش،بیش از دیپلمش میشه احتمالا
جمالی اگر ی موضع شفاف قانونی با ی طیف یا سمت یاعنوان یاشخص گرفت می‌تونه مدیر قوی باشه.
مثل سه خونه و 6کدخدا و 8 رو و دو و4خط و جناح ،رفیق چپ و دوست راست هم هنوزضرب المثله،
اخ وه بخت اصغر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر که فرماندار دهدشت نبود.معاون بود احتمالا
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر که فرماندار دهدشت نبود.معاون بود احتمالا
کاباسقلی
Iran, Islamic Republic of
به‌خدا خربزه وکرکو من ای توهین وگپل نیسی
یه عده ای که توانایی کارشناس وابیدن ندارن ایخون مدیرکل یا معاون مدیرکل وابن
به خدا آقای......همتونه ایبره سرچشمه آو وتو نیده ولب خشک ایارتون واپس.
ایوب رضایی حداقل یه رزومه ای داره مو نونم حسن پور که رزومه کارشناسی نداره سیچه فشار وبهرامی ایاره که مدیرکل وابو
بخت بوام این گروه بزنن بیرون، فرصت کارکردن وایشا نیدن.
United States
بیشتر افت تحصیلی و معدل های پایین برا نیروهایی ست که از هر راهی وارد آموزش شدن..
اون موقع که سرایداران و دفترداران جذب آموزش شدن ..
نیروهای حق التدریس و بخصوص نهضتی ها وارد آموزش و پرورش شدن و با مدرک ی جزوه 20 صفحه ای دانشگاه آزاد هر چی با انواع مدرک ارشد و دکترا و ... و انواع دانشگاه های بی ارزش آموزگار و دبیر شدن
باید فاتحه این آموزش و پرورش خوانده می شد....
این آزمون ها رو خیلی از دبیران خودشون نمی تونن پاسخ بدن..
بعد ما انتظار داریم شاگرد جواب بیده..
این ضعف از مقطع ابتدایی شروع شده
باید اول فکری به حال مقطع ابتدایی کرد..
مورد بعدی
ا کثر بچه ها در رشته‌ی مورد علاقه و متناسب با استعداد خودشون تحصیل نمیکنن. خیلی از والدین خودشون مقصر هستن
بچه ها رو به زور میفرستن. رشته ای که خودشون میخوان خانم یا آقا خودش پزشک یا مهندس نشده میخواد ربچش همه‌ی اون کاستی ها رو براش جبران کنه..
خیلی چشم و هم چشمی هست تا علاقه و توانایی و استعداد..
بچه ها دارن تاوان مسولین بی برنامه ،معلمان بی سواد و والدین عقده ای رو میدن
United States
واقعا متاسفم برا اونایی که میندازن گردن نماینده ..مگه نماینده ها باید به معلمان آموزش بدن .
معلم ،معلم ،معلم ،،
معلم بی سواد
معلم نهضتی که وارد آموزش ابتدایی شد و با مدرک ...شد دکتر فلانی بی سواد ..
حالا گند همه شون رو شد مثل آمار انتخابات..
نمره های الکی که دبیران می دادن..
کلاس رو تعطیل میکردن و برا کلاس خصوصی تو خونه دانش آموزان به قول خودشون تدریس خصوصی میکردن بیچاره اولیا عوض اون پولی که می داد نمره برا بچه ها می گرفتن.
چرا الان دبیران خاص تو استان تو مدارس خاص تدریس نمی کنن
United States
واقعا متاسفم برا اونایی که میندازن گردن نماینده ..مگه نماینده ها باید به معلمان آموزش بدن .
معلم ،معلم ،معلم ،،
معلم بی سواد
معلم نهضتی که وارد آموزش ابتدایی شد و با مدرک ...شد دکتر فلانی بی سواد ..
حالا گند همه شون رو شد مثل آمار انتخابات..
نمره های الکی که دبیران می دادن..
کلاس رو تعطیل میکردن و برا کلاس خصوصی تو خونه دانش آموزان به قول خودشون تدریس خصوصی میکردن بیچاره اولیا عوض اون پولی که می داد نمره برا بچه ها می گرفتن.
چرا الان دبیران خاص تو استان تو مدارس خاص تدریس نمی کنن
جواد
Iran, Islamic Republic of
چرندیات نویسی در استان رواج زیادی دارد
Iran, Islamic Republic of
این اول راه هست با این معلمانی که سهمیه ای دارند جذب میشوند در ۳الی ۴سال آینده افت فاجعه باری را ساهد خواهیم بود سهمیه های ۲۵درصد و۵درصد وفرزند آوری وروحانی بودن و...
طرف با منفی ۹۵صدم فیزیک در دبیری فیزک پذیرفته شده
آیا این دبیر فردا میتونه فقط یک مسئله فیزبک حل کنه یا یه آزمایش انجام بده
حذف سهمیه ها در جذب نیرو در آموزش وپرورش راهگشای نجات آنوزش است
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
الان بیان تو مقطع ابتدایی از همون آموزگاران که استخدام شدن با هر ترفندی ماده 28.
پایه ای رو که خودشون تدریس میکنند ازشون امتحان بگیرن
تمام دروس
آزمون جامع ولی تشریحی
ببینند چند نفرشون نمره بالای ده میگیرند
Iran, Islamic Republic of
مدیر و معاون آموزش رو از بین همکاران خبره انتخاب کنند
نه اون کسی که از نهضت یا ....استخدام شده و ی مدرک فوق دیپلم یا لیسانس دانشگاه آزاد تغییر مقطع میده برا متوسطه اول یا دوم اونجا میشه مدیر ..
همونی که توانایی تدریس نداشته ..
می بینید ده یا ۲۰ سال میشه مدیر ..
یا حداقل برا اون مدیر معاون آموزشی خبره بذارن که بتونه هم کلاس و معلمان رو مدیریت کنند ..
نه هر کی تدریس بلد نیست بشه مدیر یا معاون و نتواند پاسخگوی دانش آموز ،معلم و ...باشه.
الان برید استان های دیگر رو ببینید
به زور کسی مدیر یا معاونت می پذیره ولی تو استان ما برا حق مدیریت حاضرم همکارشون هم بکشند
Iran, Islamic Republic of
وقتی یه معلم ابتدایی ثفر کیلومتر که با سهمیه قبول سده میشه معاون آنوزشی دبیرستان ویا ندیر دبیرستان چطور انوزش رشد کنه
پیشنهاد به دبیران ناوسطه دوم اینه که در هرمدرسه ای که مدیر یا معاونش از مقطع ابتدایی ویا راهنمایی انتصاب شده در آن مدرسه کلاس را رها کنید تا مجبور شوند از دبیران همان مقطع مدیر انتخاب شود
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه درشهرستان بهمئی وضعیت بسیار بحرانی است ، دوسال اخیر در معدل کتبی ما در انتهای جدول استانی قرار گرفتیم و در کنکور نیز وضعیت رتبه ها در حد فاجعه است . کاش مسئولیت آموزش و پرورش شهرستان بهمئی هم به بهبهان واگذار میشد .
کارشناسان بیایند بررسی ، تحلیل و قضاوت کنند.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
گرچه کبناهم میلی شده واظهارنظرهای مانمیزنه ولی بدان وبدان بااین اوصاف مشخص شدروشنفکرنماینده قوی بوده که مدیران ادارات بزرگی گماشته بودحالامدیران ضعیف بودن یانه ؟ولی متوجه شدم که هر روزکبناروشنفکرتخریب می‌کنه پس قوی بوده
دانش آموز
United States
مدیریت آموزش و پرورش را بدهید به اصفهان
تورا به پیر تورا به پیغمبر
بچه ها مون نابود شدند
بگیت یا ابوالفضل این کار را بکنید
مرادی
Iran, Islamic Republic of
این ریاضی دوازدهم تجربی همان دانش آموزانی هستند که در مدیریت زارع پور کلاس نهم بدون توجه به نمره ورقه دهم فرستاده شدند وهیات تخلفات هم از تخلفاتشان حمایت کرد معترضین آن زمان را توبیخ زد
میراث‌ زارع پور که به عزتخواه رسید
مرادی
Iran, Islamic Republic of
این ریاضی دوازدهم تجربی همان دانش آموزانی هستند که در مدیریت زارع پور کلاس نهم بدون توجه به نمره ورقه دهم فرستاده شدند وهیات تخلفات هم از تخلفاتشان حمایت کرد معترضین آن زمان را توبیخ زد
میراث‌ زارع پور که به عزتخواه رسید
Iran, Islamic Republic of
چند سال دیگه چوب این استخدامی های فله ای جدید با به قولا ۴۰ درصد نمره و 60 در صد امتیاز مخصوص که فقط عده ای خاص دارن ،بازم نه بر اساس توانایی معلم و دانشگاه محل تحصیل استخدام شدن
معلم که نه تجربه و سواد برا تدریس دارن و نه حوصله تدریس و بر اساس رابطه و ...وارد آموز شدن و دارن میشن و دارن آموزش و پرورش رو نابود میکنند ،چرا برا استخدام خیلی از اداره های دیگه دانشگاه محل تحصیل مهمه ولی برا آموزش و پرورش اصلا مهم نیست ،.
یزدگرد
Iran, Islamic Republic of
درود کبنا
مطالب فوق درد نوشته بسیار زیبا و واقعی بود نمیخوام نامی از کسی ببرم اما خدا میداند که در طول چهار سال گذشته آنچنان ظلمی به بویراحمد گردید که از ابتدای خلقت هم نشده بود زخم های سر باز بویراحمد تا سال های سال التیام نخواهند بخشید و تنها میتوانیم واگذار کنیم به خدااااا . و اما آیا نبود نهاد های نظارتی و دلسوز به نظام امام انقلاب و این ملت مظلوم که مانع از اینهمه جور و جفا شوند ؟؟؟
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1