تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۹۰۷۰۲
با ارسال جوابیه‌ای مطرح شد

پاسخ تند اداره کل راهداری به فرماندار لنده؛ ادب مرد به ز دولت اوست

۱۱
۳
پاسخ تند اداره کل راهداری به فرماندار لنده؛  ادب مرد به ز دولت اوست
کبنا ؛روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال جوابیه‌ای به سخنان فرماندار لنده پاسخ داد و نوشت: باتوجه‌به شمارش معکوس دوران مدیریتیان، ضعف خود را این‌گونه با حمله و فرافکنی به قشر زحمت‌کش مجموعه راهداری پنهان می‌کنید.
به گزارش کبنا، این جوابیه به شرح زیر است.
نشریات جراید سایت‌ها و پایگاه‌های خبری و مردم شریف استان بالاخص مردم شریف شهرستان لنده
سلام‌علیکم احتراماً؛ در پاسخ به مطالب احساسی و جهت‌دار اخیر فرماندار شهرستان لنده جهت تنویر افکار عمومی جامعه لازم است با تأمل خدمت شریف اصحاب محترم رسانه و قضاوت مردم موضوع را به دست عادلانه آنها سپرد. استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های سراسر کشور طبق آمار رسمی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده کشور جزء استان‌های بالای جدول در شاخص میزان بالای (طول کیلومتر) جاده روستایی در سطح کشور است؛ پراکندگی روستاها؛ توزیع نامتناسب ساکنین روستاها در سطح استان از جمله شهرستان لنده خدمات‌رسانی جهت ارائه کمک همه‌جانبه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را دوچندان کرده به‌نحوی‌که ساخت جاده روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر راه روستایی در استان مشابه مثل استان‌های کویری است. به‌دوراز اخلاق حرفه‌ای است که عالی‌ترین مقام دولتی در یک شهرستان به‌جای امیدبخشی، بذر ناامیدی را در بین مردم پخش کند و جای تأسف است در جلسه شورای اداری که وظیفه اصلی آن برنامه‌ریزی و هماهنگی با سایر ادارات و نهادهای دولتی برای پیشبرد اهداف نظام و عملکرد هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی‌ست، تخریب و نقد غیرمنصفانه یک دستگاه دولتی و به‌نوعی خودزنی و فرافکنی رسانه‌ای صورت پذیرد. آقای فرماندار اگر طبق گفته خودتان اعتقاد واقعی به مسئولیت یک ودیعه الهی است با این اوصاف باید امروز و بی‌درنگ استعفا بدهید چرا که بدون دلیل اتهام دروغ بستن و بدون ارائه مستندات قانونی و فقط بر اساس حدس و گمان و دیگر مسائل به مسئولی در کشور تهمت‌زدن در شأن یک مدیر به‌اصطلاح انقلابی نیست. جوانان این مرزوبوم در دهه 50 و 60 سرداران و فرماندهان لشکر شدند و از افتخارآفرینان این مرزوبوم بودند که با همان سن کم جنگ را اداره و در کنار پختگی شاهد رقم‌زدن پیروزی‌های ارزشمند والفجرها و بیت‌المقدس‌ها بودیم و همین اعتماد نظام و رهبری به جوانان در پست‌های مدیریتی شما در زمان رئیس‌جمهور شهید به این صندلی گماشته شدید؛ اما آن کجا و این کجا؟ جنابعالی از ابتدا و آغاز کار در فرمانداری لنده همیشه به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در مسئولیت هر سه مدیرکل بدون جهت تاختید و بی‌حرمتی کردید درحالی‌که راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به گواه نمایندگان مجلس، مسئولان عالی استان، ائمه جماعات و رسانه‌های جمعی از جمله دستگاه‌های اجرایی و عمرانی استان در ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای در سطح استان بی‌نظیر بوده است. آقای دانش شما فلسفه و علوم سیاسی خواندید و از راه و راهداری چه می‌دانید و چرا با احساسات و آبروی متولیان سخت‌کوش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، کارکنان، پیمانکاران و مشاوران بازی کردید و چه می‌دانید که همین عوامل اجرایی این دستگاه را که به سخره گرفته‌اید کسانی هستند که با کمترین ادعا و خواسته‌ای شب و روز در معابر برون‌شهری درحال‌خدمت رسانی به مردم هستند. خودتان اقرار می‌کنید در زمان کوتاه حجم کار بسیار خوبی در راهداری صورت‌گرفته و معیار اندازه‌گیری را قابل‌ارائه بیان می‌کنید و دوباره سخن به انتقاد غیرمسئولانه به زبان می‌آورید. هدفتان از این دوگانه‌گویی و اقدامات منفعلانه چیست؟! اشاره نمودید که ۴۰ درصد اعتبارات را به حوزه راه اختصاص داده‌اید؛ آیا تا کنون بررسی کرده‌اید که این ۴۰ درصد شما؛ با سختی و اعتبارات هزینه‌ای در راهداری عددی ناچیز است و چندان نمایان نیست؟ یک کیلومتر رهاسازی در این استان قریب چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد حالا قضاوت کنید اعتبارات تخصیصی و مورد اشاره شما کجای کار است؟!
در بخش دیگری اشاره‌ای به پروژه لنده تراب داشتید، شما به‌عنوان فرماندار و باتوجه‌به وظایف ذاتی خود در خصوص رفع معارضات مردمی و دیگر وظایف قانونی علی‌رغم مکاتبات رسمی و متعدد از سوی این اداره کل چه اقداماتی دراین‌خصوص انجام داده‌اید؟ در موضوع تملک زمین برای مردم چه اقدامات اعتباری انجام داده‌اید؟ آیا مشکلات و معضلات اجتماعی را حل کردید؟ آیا مشکلات و معضلات آب و برق و کشاورزی خط پروژه را برطرف کردید؟ شما هیچ‌کدام را انجام ندادید و اکثر این موارد با تدابیر مدیرکل، کارشناسان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مشاور پروژه و مشارکت پیمانکار به سرانجام رسید. اینکه هر روز یک مصاحبه با جراید و رسانه‌ها داشته باشید و اقدامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را زیر سؤال می‌برید درحالی‌که 21 پروژه موجود در آن شهرستان با پیشرفت‌های فیزیکی مناسب و فعال است، بدون شک با این سنگ‌اندازی‌ها فقط تمرکز مسئولین و کارشناسان این اداره کل را به هم می‌زنید که با این کار هدفی جز مخفی‌کردن ضعف اجرایی و مدیریت خود با سپر قراردادن دیگران ندارید. جای تعجب است کسی که ادعا دارد در گود است و به متن اشراف دارد چرا باید این‌همه عریان و غیرکارشناسی از حاشیه‌ها سخن بگوید.
در پل شهید طیب رحمت‌الله علیه از تمام ظرفیت‌های امانی و پیمانکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده شد و شاهد تردد آسان اهالی محترم روستا و دسترسی به آرامگاه مطهر شهید هستیم و چه رانندگانی که در این جاده به‌صورت امانی به‌دوراز خانه باتحمل سختی‌ها و خستگی‌های طاقت‌فرسا را تحمل کردند تا طریق الطیب به نتیجه برسد. آیا می‌دانید با بیان این‌گونه اظهارنظرها چه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده‌اید؟ شما ادعا کردید که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان در اواخر دوران مدیریتی بی‌انگیزه شده است، بفرما خط کش این سنجش بی‌انگیزگی را از کجا آورده‌اید؟ و باتوجه‌به شمارش معکوس دوران مدیریتیان، ضعف خود را این‌گونه با حمله و فرافکنی به قشر زحمت‌کش مجموعه راهداری پنهان می‌کنید. هرچند با این ادبیات طلبکارانه و غیرکارشناسی شما ناآشنا نیستیم؛ ولی عدم پاسخگویی ما تا الان به جهت خویشتن‌داری، واردنشدن به جنگ رسانه‌ای و بهانه دست دشمن ندادن، پرداختن به مسائل حاشیه‌ای برای زیرسؤال‌بردن خدمات نظام و نادیده‌گرفتن زحمات همکاران و راهداران خدوم بوده است. طی ماه‌های اخیر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه منسجم عمرانی تبدیل شده که گواه این ادعا فعال‌بودن همه پروژه‌های راهداری مربوط به این اداره در سرتاسر استان از جمله شهرستان لنده به‌خصوص در ایام پایان کار دولت شهید رئیسی تا آغاز به کار دولت جدید است.
آقای دانش؛ کمی تقوی‌پیشه کنید، سطح پاسخگویی فرمانداری شما جای سؤال دارد که بالاترین مقام دولتی یک شهرستان امضا و اسناد دولتی را ساده می‌داند و خواستار ورود نهادهای امنیتی و نظارتی بوده ولی نمی‌داند که اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک دستگاه پاسخگو و با ماهیت پاسخگویی مستقیم و شفاف با نظارت همان دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به مردم است؛ و این اداره کل الزامی ندارد برای پاسخگویی به کسانی که خدمات دولت و نظام را در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زیر سؤال ببرد و کوچک بشمارد. شما با حواشی ایجاد شده و مکاتبات بی‌مورد و غیرکارشناسی در زمان تصدی دکتر محمدی تاکنون به‌جای تسریع در عملیات اجرایی لنده قیام (پیگیری و مذاکرات ناموفق ترک تشریفات توسط شما) حرکت و شتاب‌کار در این پروژه را به حداقل ممکن کاهش و تقلیل دادید چرا که عدم تخصص باعث شد متعهدانه عمل نکنید، نه معارضات محلی راحل نمودید و نه معارضات دولتی. بلندپروازی‌های شما باعث رکود و عقب‌ماندگی شدید این پروژه به دلایلی شد که خود از آن مطلعید و این فرار روبه‌جلو کار درستی نیست. در خصوص کارخانه آسفالت شهرداری اشاره‌ای داشتید که موانع قانونی داشته و برطرف نشده حال سؤال اینجاست که شما به‌عنوان فرماندار چرا مشکلات کارخانه آسفالت شهرداری را که جزو وظایف ذاتی آن فرمانداری است برطرف نکردید؟ در پاسخ به این ادعای شما باید گفت که استانداردسازی کارخانه آسفالت یک ضرورت برای بالابردن کیفیت و طول عمر بیشتر آسفالت است و چنانچه مشخصات فنی مورد تأیید و نظریه دستگاه‌های نظارتی و محاسباتی نباشد این اداره کل تحت هیچ شرایطی نه‌تنها حاضر به هدررفت سرمایه‌های بیت‌المال نخواهد بود؛ بلکه با تمام ظرفیت جلوی این موارد غیراصولی را خواهد گرفت. اشاره‌ای داشتید به عدم شتاب در پروژه شیتاب مونه که در پاسخ باید گفت مهم‌ترین عامل کندی و تعطیلی این پروژه معارضات اجتماعی بود که به‌عنوان یکی از وظایف فرماندار و شخص شما جای سؤال دارد دراین‌خصوص چه کاری انجام دادید؟ شورای فنی استانداری در خصوص اعمال ماده ۴۶ یا همان خلع‌ید پیمانکار در پروژه شتاب مونه با تأیید ارائه مستندات و مکاتبات این پروژه توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به این شورا، فرسایشی شدن این موضوع را صراحتاً عدم برگزاری جلسه عنوان کرد و اکنون ابراز ضعف اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از منظر شما چه توجیهی دارد؟ اما آقای دانش این‌چنین قهرمان‌سازی از خود در اواخر دوران مدیریتی با تخریب و نادیده‌گرفتن زحمات کارکنان خدوم راهداری و مجموعه همراه قطعاً به‌دوراز اخلاق حرفه‌ای و منش انقلابی است.
روابط‌عمومی
و در پایان ادب مرد به ز دولت اوست
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایشان ماجراجویی در گوشت وپوست و استخوانشه ونوچه هاش از استاندار تا حراست استانداری * **آزمایشگاهی بود
رضا
United States
فرماندار لنده بی دانش هست و چطور فرماندار شده معلوم نیست...
پایاب
United States
فرماندار محترم لنده شما مگه تخصص راه داری که در خصوص راهداری اظهارنظر میکنی
ان شالله استاندار جدید بازرسانی به فرمانداری لنده اعزام تا عملکرد حضرتعالی بررسی شود
شما تحصبلات فلسفه داری چه تخصصی داری که فرماندار شدید ؟

احسنت بر اقتدار و تخصص مهندس پیمانجو مدیرکل راهداری استان همچنین کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان و نقشه برداری با ۲۰ سال سابقه کارشناسی
ناشناس
Canada
متاسفم برای فرماندار لنده که این همه خدمات راهداری را زیر سوال میبرد واقعا خواب تشریف دارید
همین مدت معاونت سازمان راهداری کشور جناب مهندس راستیار عملکرد راههای استان را به نسبت دیگر استانها در دوره مهندس پیمانجو بسیار عالی ارزیابی کرد
از استاندار محترم تقاضا دارم چنین فرمانداری را فورا عزل نماید
باتشکر
همکار
Iran, Islamic Republic of
اگر بجای وقت گذاشتن کار مردم را انجام میدادی کار به اینجا نمیکنید به عنوان یک همکار میگویم فرماندار لنده بسیار دقیق حرف میزند و شما دنبال تثبیت موقعیت خود هستید و ما میدانیم برای ماندن خود کارها را راکد کردی تا دولت بعدی در استان مستقر شود به استاندار بعدی عرضه کنید
اما اصلاح طلبان دست تو را خواندند و باید بروی
س
احسنت به این جوابیه
اسم ظاهریشان انقلابی بود ولی بویی از انسانیت نبرده و طبل تهی بودن
سمندون
Iran, Islamic Republic of
فرماندار لنده را همه میدانند توانمند هست یا نیست
فرماندار لنده در حد یک وزیر هست ما می بینیم که در لنده این جوان چه کرد
راهدار
Iran, Islamic Republic of
راهدار سراسر سختی ها و تلاش در گرمای تابستان و سرمای سوزناك زمستان است، درود بر مجموعه راهداری استان و حوزه روابط عمومی که شبانه روز در تلاش برای انعکاس زحمات این عزیزان هستند.
سیاهپور
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این پاسخ مدبرانه و قاطع
انصافا مهندس پیمانجو از مدیران متخصص توانمند و پاکدست می‌باشند که از زمان تصدی مسئولیت حوزه راهداری را سر و سامان دادند
nimah
Iran, Islamic Republic of
احتمالن به زودی تاجگردون دو تا تون رو عوض میکنه باشتی میاره جاتون... بی خود نیوفتین به جون هم
بیژن
Iran, Islamic Republic of
خدایی فرماندار لنده /آخ وبخت لنده
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1