تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۹۰۶۶۹
یادداشت؛

پاسخی به مطالب کبنانیوز؛ محمدرحیم دهراب پور، مردی برای همه‌ی ایام و همه‌ی ایران

۲۱
۴
پاسخی به مطالب کبنانیوز؛ محمدرحیم دهراب پور، مردی برای همه‌ی ایام و همه‌ی ایران
کبنا ؛یادداشت ارسالی - چند روز پیش شخصیت شناخته شده استان، حاج محمدرحیم دهراب پور از طرف ستاد آینده‌ی روشن مربوط به جناب آقای دکتر محمد بهرامی نماینده‌ی محترم و محبوب دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون دعوت گردید و وی هم مطالبی در آن جلسه به سمع و نظر حاضرین رساند که بازتاب زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه در فضای مجازی داشت.
متأسفانه برخی‌ها در این بین، اقدام به بعضی از بی‌اخلاقی‌ها اعم از فحاشی، تهمت، توهین، دروغ و... کردند که جای بسی نگرانی است که اینقدر تحمل‌ها کم شده است تا این اتفاقات مشمئز‌کننده حاصل گردد.
اینجانب مکلف شدم جوابیه‌ای عطف به این مطالب غیر انسانی بنویسم تا بخصوص برای نسل جوان، خط و مشی بزرگان و پیشکسوتان این مرز و بوم، وارونه جلوه داده نشود و لیدر و راهنمای این افراد انسان نما بیش از آنکه به فکر دادن پست یا پیدا کردن شغل برای آن‌ها باشد، از درس اخلاق آن‌ها را محروم نکند، هر چند...
در این مرقومه، شخصیت و شالوده‌ی زندگی جناب آقای حاج محمدرحیم دهراب پور در ۱۲ بند آورده شده است، تا هم اهانتها و تحریف‌هایی که در فضای واقعی و مجازی آمده است، اصل و واقعیت آن‌ها آشکار گردد و هم صحه‌ای باشد بر شخصیت خاص وی؛ مردی از جنس مردم برای همه‌ی ایام و برای همه ایران.
از وقتی که برای خواندن متن پیش رو قرار می‌دهید، تشکر و از بابت طولانی شدن مطلب، معذرت خواهی می‌کنم.
۱- حاج محمدرحیم دهراب پور از پاکدست‌ترین فعالان سیاسی در استان می‌باشد، این را وضعیت زندگی او و اظهار نظر‌های صادقانه موافقان و مخالفانش بیان می‌کند، وضعیت زندگی شخصی او و خانواده‌اش گویای این مطلب است، درآمدش از حقوق بازنشستگی آموزش و پرورش بوده و اساس زندگی‌اش بر ارث آباء و اجدادی می‌باشد و از ابتدای حضورش در برنامه‌های سیاسی اجتماعی چیزی که به زندگی‌اش اضافه نشده حتی قسمت زیادی از همان اندک سرمایه‌اش را با افتخار در راستای نظام و مردم هزینه نموده است و بخصوص همیشه دیگران را بر فرزندان و خانواده‌اش ترجیح داده است.
۲- از ابتدای انقلاب که به عنوان عضو شورای حزب جمهوری اسلامی در شهر یاسوج و سپس مسئول جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مسوول تشکل رایحه خوش خدمت در استان بوده است تا به امروز که به عنوان دبیر جمعیت وفادران انقلاب اسلامی در استان فعالیت سیاسی می‌کند، و در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم که به عنوان دبیر ستاد اجماع نیرو‌های انقلاب در استان فعالیت داشت، هیچگاه حتی یک لحظه دچار رکود، رخوت و سستی در حرکتش در مسیر انقلاب نشده است. وی همیشه فعال و با نشاط در فضای سیاسی جامعه حضور پر رنگی داشته است.
۳- دهراب پور هیچگاه در مسیر سیاست، تسلیم و شیفته قدرت نشده است و برای رسیدن به قدرت به هیچکس باج نداده و خودش را بدهکار ننموده است، مصداق عینی این مورد اتفاقات سیاسی سال ۱۳۸۴ می‌باشد، زمانی که دیگر هم قطاران سیاسی‌اش در دیگر ستاد‌های انتخاباتی مشغول به فعالیت بودند وی به تنهایی با همکاری تنی چند از دوستان خود، مسئولیت ستاد انتخاباتی دکتر محمود احمدی نژاد شهردار وقت تهران را عهده دار شد که بعد از اینکه بر خلاف میل اکثر سیاسیون طیف‌های مختلف، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور شدند او را به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفت، ولی در همان ابتدای کار، هر سه نماینده وقت استان در مجلس به علت روحیه مستقلانه و مردمی حاج دهراب پور، بشدت با این انتخاب مخالفت کردند. فلذا رئیس جمهور منتخب از وی خواست که فقط نظر یکی از این سه تن را جلب نماید تا قضیه استاندار شدن‌ایشان عملی گردد فارغ از اینکه استاندار مد نظر رئیس جمهور، فردی نبود که برای رسیدن به پست مهم استانداری، خود را مدیون نماینده‌ای کند تا فردا روزی بخواهد به‌ایشان باج دهد و بدین ترتیب بود که با اعتقاد به تفکیک قوا و روحیه آزاد منشأنه‌اش، از خیر پست استانداری گذشت.
۴- وی هیچگاه میدان سیاست را در راستای نظام و انقلاب ترک ننموده و همواره شجاعانه ورود پیدا کرده است، حضورش یک بار به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس در سال ۱۳۷۴ در حوزه انتخابیه بویراحمد (که با کسب حدود ۱۲ هزار رای با وجود دو قطبی شدن انتخابات در جایگاه سوم قرار گرفت)، پنج بار ریاست ستاد انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری در استان (سال‌های ۱۳۷۶، ۱۳۸۴، ۱۳۸۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳)، چهار دوره حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج مرکز استان (یک بار نفر اول با اختلاف زیاد، بار دیگر نفر دوم و باری دیگر، نفر سوم قبول شدگان در انتخابات) و در سال ۱۴۰۳ با هم با تقبل دبیری ستاد اجماع نیرو‌های انقلاب در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وی را به عنوان انتخاباتی‌ترین فرد سیاسی استان تبدیل نموده که در انواع انتخابات‌ها حضور فعالانه و مستقیم همراه با پیروزی‌های خاطره‌آمیز و حداکثری داشته است.
در سال ۱۴۰۲، وی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم ثبت نام نمود که قبل از شروع تبلیغات رسمی کاندیدا‌ها، به نفع کاندیدا‌های جریان انقلاب این حوزه رسما" انصراف داد که این موضوع انصراف از طریق پایگاه‌های خبری ملی (خبرگزاری فارس) و پایگاه‌های خبری استانی بخصوص همین پایگاه خبری اعلام گردید.
حال، جای تعجب دارد با این اعلام رسمی انصراف، بعضی‌ها چطور اخلاق را زیر پا گذاشته و از حضور وی با رای پایین و آن هم با بیان اعداد متفاوت در انتخابات حوزه قم صحبت می‌کنند.
۵- دهراب پور از همان ابتدا که در مسائل سیاسی ورود پیدا کرد آنقدر خالصانه و فعالانه حاضر شد که هم به اذعان هم جریانی‌هایش بخصوص آن‌هایی که صادقانه و واقع بینانه مسائل را می‌بینند و هم به اذعان رقبای سیاسی در دیگر جریان‌ها، از بنیان‌گذاران اصلی جریان سیاسی اصولگرایی در استان و بخصوص به پدر اصولگرایی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون لقب گرفته است، فارغ از اینکه از این جریان سیاسی به دنبال قدرت بوده و یا منافعی را کسب کرده باشد.
بویژه حضور پررنگ وی در اواخر دهه پنجاه و دهه شصت، موید این موضوع می‌باشد، و نسبت به همقطارانش، چه زحمت‌ها که متحمل نشد و چه هزینه‌ها که متقبل نشد تا جریان انقلابی قالب بگیرد و شکل و شمایلی به دست آورد. بخصوص ارتباطات بسیار خوب و برادرانه‌ای که با مردم مهربان و صادق بویراحمد سفلی و مناطق دور و صعب العبور کهگیلویه داشت هنوز در ذهن پیشکسوتان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این مناطق به یادگار مانده است.
حال، برخی هنجار شکن و بی‌ادب، پا روی انصاف گذاشته و دهراب پور را که نقطه اصلی اتصال اجتماعی در استان بخصوص در بویراحمد می‌باشد، به عنوان فردی معرفی می‌کنند که دنبال انشقاق‌های اجتماعی است.؟!
۶- وی کسب جایگاه را نه برای اسم و رسم خواسته و می‌خواهد و نه برای قدرت، اگر با آن جایگاه خاصی که داشت چند بار در شورای شهر حضور پیدا کرد به علت روحیه خدمتگزاری دلسوزانه و پر از دغدغه‌اش برای شهر و دیار بود و بس. همین روحیه سالم و ناب او بوده است که با رای مردم فهیم شهر یاسوج سه بار؛ یک بار به عنوان منتخب اول با اختلاف زیاد نسبت به نفر دوم، یک بار به عنوان منتخب دوم و یک بار هم به عنوان منتخب سوم مردم قدرشناس، راهی پارلمان شهری بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهر استان گشت و مهمتر اینکه در همین سال‌های خدمتگزاری در شورای شهر یاسوج، پنج سال به عنوان رئیس شورای شهر یاسوج، شش سال به عنوان رئیس شورای شهرستان بویراحمد، سال‌ها به عنوان عضو فعال مجمع کمیسون‌های فرهنگی اجتماعی کلان شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور و بخصوص در چهار سال ریاست متوالی‌اش در شورای دوم شهر یاسوج با هماهنگی که با استاندار وقت داشت به عنوان بنیان‌گذار پارک جنگلی شهر یاسوج و پارک‌های ساحلی رودخانه بشار شهر یاسوج به اسطوره‌ای تمام نشدنی در این عرصه تبدیل گشته است.
در آخرین مورد در شورای پنجم یاسوج بخاطر مخالفت با شهردار منتخب شورا از همان ابتدای تشکیل این دوره از شورا، به عنوان یک منتقد جدی زیر بار ضعف شهردار و شورای شهر نرفت و حتی به عنوان اعتراض در انتخابات شورای ششم شهر یاسوج کاندیدا نشد تا شرمنده مردم عزیز نگردد.
۷- دهراب پور در کار‌های خیر و عام المنفعه، عمر پر برکت خود را گذرانده است، حضورش در جایگاه‌هایی مثل ریاست هیئت مدیره خیرین مسکن ساز استان، ریاست هیئت مدیره مهم‌ترین و قدیمی‌ترین صندوق قرض الحسنه در استان (صندوق قرض الحسنه سیدالشهداء یاسوج زیر نظر سازمان اقتصاد اسلامی ایران)، ریاست هیئت امناء و مدیرعامل مؤسسه خیریه‌اندیشه اسلامی، عضویت در بنیاد حامیان دانشگاه یاسوج، هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان، مجمع خیرین حرم ساز استان، هیئت امناء چندین مسجد و موقوفات مختلفه و تأسیس و راه‌اندازی چند مسجد در استان و اکنون هم به عنوان مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان بخوبی موید این مطلب می‌باشد.
۸- وی اجتماعی‌ترین فعال سیاسی در استان می‌باشد، کسب اولین لوح صبر در استان از طرف قوه قضائیه، گویای این مطلب است. حضور دائمی‌اش در بین مردم و ایجاد صلح و سازش و مدیریت اصلاح بیش از ۲۰ قتل در استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های جنوبی کشور، ریاست اولین شورای حل اختلاف شهر یاسوج با حکم دادگستری استان در سال ۱۳۸۰ و حضور همیشگی او در شادی و غم مردم جای جای استان و خارج از استان و حل مشکلات مختلف مردم از وی محبوبیتی بی‌نظیر در عرصه اجتماعی ساخته است. همچنین همتی که وی در راستای ارتقاء فرهنگ و سلامت جوانان این مرز و بوم بخصوص جوانان استانمان با پیشنهاد و تلاش‌های شهردار محترم وقت جناب آقای دکتر محمد بهرامی (نماینده کنونی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی) در تشکیل باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری یاسوج و بالاخص تیم اسطوره‌ای فوتبال شهرداری یاسوج به خرج داد هیچگاه از یاد جوانان دهه‌های هشتاد و ابتدای دهه نود این دیار پاک نخواهد شد.
در همین بند هم لازم است گذری بزنم به انتخاب اصلح جناب آقای حاج محمدرحیم دهراب پور در شهردار نمودن جناب آقای دکتر محمد بهرامی در دوره‌ی سوم شورای شهر یاسوج که به عنوان بهترین دوران شهرداری یاسوج در اذهان شهروندان یاسوجی حک گردیده است. (سال‌های ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۰)
۹- اگر در رزومه کاری وی در برهه‌ای مشاور استاندار، مشاور شهردار، نماینده بازرسی ویژه رئیس جمهوری، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان، رئیس هیئت مدیره کارخانه قند یاسوج، مسئولیت‌های مختلف ستادی در آموزش و پرورش و … بوده ولی بالاترین افتخارش را از لحاظ کاری، معلمی می‌داند. او قبل از انقلاب در مناطق محروم مختلف کشور از قبیل کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و … به کار آموزش و تربیت دانش‌آموزان عشایری مشغول بود و بعد از انقلاب بیشترین عمر کاری‌اش را به عنوان مدرس و مدیر در مراکز تربیت معلم گذراند و در همین راستا معلمین دلسوز و دانای زیادی را تربیت و به جامعه هدیه نمود که به لطف خداوند، جامعه از پیامد‌های اقدامات مثبتش بهره‌مند شده است.
۱۰- دهراب پور دین زیادی بر گردن آموزش عالی در استان دارد، سال‌ها تدریس در مراکز تربیت معلم و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، هشت سال متوالی ریاست مرکز تربیت معلم شهید ایزدپناه یاسوج (دانشگاه فرهنگیان کنونی)، سال‌ها ریاست مرکز آموزش عالی فرهنگیان استان، راه‌اندازی و اولین ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان، دبیری هیئت مؤسس دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج، تأسیس دبیرستان دانشگاه یاسوج و … از جمله خدمات فراموش نشدنی وی در این عرصه پر اهمیت می‌باشد. همچنین او در عرصه خبر و رسانه هم ید طولایی دارد، در دهه شصت نمایندگی روزنامه جمهوری اسلامی را در استان به عهده داشت و از ابتدای دهه هشتاد هم نشریه‌ای تحت عنوان فرهنگ عشایر با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی خود در سیطره جنوب کشور راه‌اندازی نموده است.
۱۱- در دامان او شاگرد و برادری همچون شهید عین الله دهراب پور تربیت یافته و بالنده شده است، شهیدی عالم و عامل که احوالات‌ایشان را باید از دوستان نخبه‌اش همچون دکتر لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم سؤال کرد که چه به‌خوبی فرهیختگی علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی‌اش را در کتاب چشمان بیدار به نگارش درآورده است، و یا حالات عرفانی‌اش را باید از حضرت آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب تولیت محترم حضرت شاه‌چراغ (ع) شیراز پرسید. ۱۲- دهراب‌پور کسی نیست که از پای بیفتد و امروزه هم که بازنشسته شده است به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان آموزش‌وپرورش استان و دبیری شورای هماهنگی بازنشستگان استان، نماینده فعال و دلسوزی برای بازنشستگان استان در سطح ملی در مجمع بازنشستگان کشور است تا بتواند با کوله باری از تجربه، راه‌گشایی برای این قشر بزرگ از جامعه باشد که تاکنون در این عرصه هم خدمات بسیار خوبی ارائه نموده است.

امید کریمیان
شهریورماه ۱۴۰۳

بیشتر بخوانید:

سخنان تند محمدرحیم دهراب‌پور علیه استاندار، مدیران و روشنفکر / چرا بهرامی از جو انتخابات خارج نمی‌شود/ عضویت خالی در کمیسیون انرژی چه حاصلی برای مردم دارد؟


نقدی بر صحبت‌‌های دهراب‌پور در جمع بهرامی‌‌ها / حد نگه دارید / از یک هولوکاست طائفه‌ای رونمایی کردید دست‌مریزاد / چرخش روزگار دیر نیست
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب حاجی
Iran, Islamic Republic of
وجهنم بی
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور انسانی شریف است
یزدگرد
Iran, Islamic Republic of
دهرابپور انسان شریف و سلیمی هستند در طول دوران هیچگاه به دنبال رانت و فامیل بازی نبودند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
نیاز به ۱۲بند تعریف و تمجید از شخصی که در حضور مردم به شخص اول استان توهین میکنه نیست همان یک جمله برای معرفی ایشون کافی و نیازی به عملکرد ۴۵ساله هم نیست . مردم اگاهند و آستان ما هم کوچک .همه همدیگر را میشناسند .مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید .
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂
مهریار
Iran, Islamic Republic of
درود به مردم فهیم هم استانی.
جناب آقای‌دهراب‌پور عزیز ما مردم قدردان افراد زحمت‌کش و دلسوزی چون شما هستیم که عمر خود را صرف خدمت در هر بعد و‌ هر زمینه ای کردید برای ما، استان ما به افرادی چون شما نیاز داره، کامتان را با برخی از اظهار نظرهای دور از انصاف تلخ نکنید، به هر حال هر فردی که فعال اجتماعی و سیاسی و فرهنگی باشه اسمش مطرح میشه و سر زبانها میوفته و چون سلیقه‌ی همه شبیه هم نیست بنابراین افراد متفاوت نظرهای متفاوتی میدن، اما شما که جامع صفات پسندیده و والای انسانی هستید بر ما خرده مگیرید و پر انرژی و با همان خلوص نیت همیشگی ادامه بدید و بر ما برخی بی‌مهری‌ها را ببخشید.
خداوند شما را حفظ بفرماید.
و من الله توفیق
Iran, Islamic Republic of
تیترش خیلی باحاله
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
بابا این بنده خدا پیر شده*یاست از این پیرمرد گذشته
Iran, Islamic Republic of
در یک کلام دهرابپور مردمی برای تمامی فصول
Iran, Islamic Republic of
ای حرف سی خودت خوبه بنده خدا مردم گوششون پر ازین حرفها
حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام ایشون شناسنامه دار نیست برادر هرروز این شاخه به اون شاخه برااین فرد جاز سوال هست ....
اصلاح طالب
Iran, Islamic Republic of
این فرمایشات که شما میگی فقط برای خوش خدمتی به دهراب پور هست
اکر مردم ایشون و قبول داشتن همون دهه هفتاد یه جوان ۳۰ ساله با اختلاف انتخابات و برنده نمیشد وایشون در قعر جدول قرار میگرفت
دهراب پور اگر شخص با هوشی بود باید همون سال ۷۴ که شکست خورد باید سیاست و بوسه میزد و میگذاشت کنار ن
نه اینکه هی کاندید شورای شهر می‌شد که نتونه در انتخابات شورای شهر با چندین دوره عضویت شکست بخوره
امین
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً بدترین منتقد آقای دهراب پور عملکرد خود ایشان است من حداقل ۲۰سال اخیر را به یاد می‌آورم آقای دهراب پور به هیچ عنوان ثبات سیاسی ندارند . همین الان اگه ایشان در ۴سال آینده منتقد آقای بهرامی نبود شما درست میگید. بیشتر به نظر میاد ایشان دنبال اهداف خاصی است وقتی به اون اهداف نمی‌رسه مخالف میشه.
Iran, Islamic Republic of
حاج دهراب پور انسانی بزرگ‌و سود بخش
جامعه
سعید
Iran, Islamic Republic of
آفرین به نویسنده متن که بخوبی حاج دهرابپور را معرفی کرده
Iran, Islamic Republic of
عجبا....همین مثنوی هفتادمن خودش گویای ماست مالی ایشون هست بهترست عذرخواهی کنند واصلاح
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کی بگو کی بشنود کی باور کند ،تازه برای ایران ،بس کنید از یاوه گویی،
Iran, Islamic Republic of
مرد بزرگ‌و ارزشمند پاک دست باجسارت کاردان فرهیخته حاج محمدرحیم دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
نون *
سعید
United States
افتخار شاگردی این استاد و انسان گرانقدر را داشته و دارم . از شایستگی هایش هرچه بگویم کم گفته ام ،عدالت ،انصاف ،حقانیت همیشه همراه رفتار ،گفتار و کردار این مرد شریف بوده و افتخار میکنم که شاگرد چنین شخصی بوده ام . بر دستانش بوسه میزنم و به وجودش افتخار میکنم
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1