تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۹۰۴۲۴

ببینید: روایت ویدئویی وال‌استریت ژورنال از جنجال پهپادهای انتحاری ایران / پهپادهای «شاهد» برای حملات نقطه زن یکبار مصرف طراحی شده / جدیدترین ورژن این پهپادها از موتور جت استفاده می‌کند / مزیت‌های پهپادهای «شاهد» در مقابل «ریپر» امریکا که تشخیص آنها را سخت‌تر می‌کند چیست؟ / هزینه تولید پهپادهای ایران، حدود ۵۰ هزار دلار است / مزیت اصلی «شاهد» هزینه پایین، امکان تداوم تولید و ارسال آن در تیراژ بالاست

۰
فایل مرتبط کبنا ؛پهپادهای شاهد برخلاف پهپادهای سنتی برای حملات نقطه زن یکبار مصرف طراحی شده‌اند. تمایل ایران به عرضه این پهپادها به متحدانش تهدید رو به گسترشی برای امریکا و شرکای جهانی‌اش به شمار می‌رود. جدیدترین نسخه این پهپادها از موتور جت استفاده می‌کند و گران‌ترین نسخه است. مزیت نسبی این پهپادها این است که از قطعات تجاری در ساخت آن‌ها استفاده می‌شد؛ فن آوری آن چندان پیچیده نیست. خود بدنه شاید از مقداری فیبر کربن باشد تا از سبک بودن آن اطمینان حاصل شود.
پهپادها در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و این تشخیص آن‌ها را سخت‌تر می‌کند. پهپادهای شاهد همچنین بسیار کوچک هستند و شناسایی آن‌ها با رادار دشوارتر است. هزینه تولید نسبتاً پایین شاهد حدود ۵۰ هزار دلار است و ایران می‌تواند تعداد زیادی از آن‌ها تولید کند. پهپاد ریپر امریکا ۲۰ برابر شاهد ۱۳۶ وزن دارد و دوبرابر سرعت آن حرکت می‌کند. مزیت اصلی شاهد یعنی هزینه پایین آن امکان تداوم تولید و ارسال آن در تیتراژ بالا بدون خالی‌شدن زرادخانه شما را فراهم می‌کند.
روایت ویدئویی وال‌استریت ژورنال که در پایگاه خبری انتخاب ترجمه و زیرنویس شده را ببینید:
        
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1