تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۴۷۱۲۰۸

فیلم| پیام خرامین به مدیران گردشگری با زبان بین‌المللی؛ اَسب توسعه پایدارِ کهگیلویه وبویراحمد بر ریلِ گردشگری زین شود

۳
۲
فایل مرتبط کبنا ؛کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین راه توسعه کهگیلویه وبویراحمد گفت: چرخِ توسعه پایدارِ کهگیلویه وبویراحمد بر ریلِ گردشگری باید قرار گیرد.
   

«شیرعلی خرامین» که تحصیلات فوق لیسانس، دکتری و فوق دکتری خود را در کشور انگستان ادامه داد، تأکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های ارزشمندی در صنعت گردشگری دارد که این ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و عشایری در همه فصول سال برای گردشگران داخلی و خارجی جاذبه فراوانی دارد.
توسعه گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی (کوهنوردی، صخره‌نوردی) و طبیعت‌گردی (اکوتوریسم)، و گردشگری روستایی و عشایری با ایجاد کمپ‌ها و سیاه‌چادر‌های عشایری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی صنعت گردشگری مؤثر باشد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با تنوع زیستی، رودخانه خروشان، دامنه‌های بکر گوه دنا، طبیعت چهارفصل، و مردمانی با فرهنگ چند هزار ساله، از مزیت نسبی و ظرفیت بالایی برای رونق گردشگری برخوردار است.
از جاذبه‌های شاخص گردشگری اقلیم سردسیری استان می‌توان به چشمه میشی، دریاچه‌های کوه گل و سی‌سخت، تنگ‌گنجه‌ای، رودخانه بشار، منطقه حفاظت شده دنا، روستایی کریک، غار یخی، کاکون، تالاب‌های مورد زرد، تنگ تامرادی، و از جاذبه‌های گرمسیری استان به برم الوان، تنگ ماغر و سولک، چشمه بلقیس، دریاچه‌های سد مارون و کوثر اشاره کرد.
قرار گرفتن این استان در کنار استان‌های بزرگی چون شیراز و اصفهان و نزدیک بودن به استان‌های گرم جنوب کشور همچون بوشهر و خوزستان، می‌تواند این خطه را به عنوان یک قطب مهم گردشگری در جنوب کشور مطرح کند.
برای دستیابی به این هدف، گام اول معرفی این ظرفیت‌ها، به استان‌های همجوار و کل کشور و سپس معرفی به جهان و به خصوص کشور‌های همسایه است و رسیدن به این مقصود، نیازمند مجهز شدن به زبان روز بین‌المللی است و امروز استفاده از گردشگری مجازی (E-tourism) یکی از راه‌های مؤثر برای نیل به اهداف کلان در این صنعت است.
توسعه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، و ایجاد اشتغال، به رونق اقتصادی در استان و توسعه پایدار کشور منجر شود البته منوط به دغدغه، توانایی ارتباط‌گیری و جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر خرامین
سعید
Iran, Islamic Republic of
عالی بود تشکر
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1