کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام ویدئویی خرامین به مدیران گردشگری با زبان بین‌المللی

19 دی 1402 ساعت 18:22

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین راه توسعه کهگیلویه وبویراحمد گفت: چرخِ توسعه پایدارِ کهگیلویه وبویراحمد بر ریلِ گردشگری باید قرار گیرد.


کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین راه توسعه کهگیلویه وبویراحمد گفت: چرخِ توسعه پایدارِ کهگیلویه وبویراحمد بر ریلِ گردشگری باید قرار گیرد.
   

«شیرعلی خرامین» که تحصیلات فوق لیسانس، دکتری و فوق دکتری خود را در کشور انگستان ادامه داد، تأکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های ارزشمندی در صنعت گردشگری دارد که این ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و عشایری در همه فصول سال برای گردشگران داخلی و خارجی جاذبه فراوانی دارد.
توسعه گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی (کوهنوردی، صخره‌نوردی) و طبیعت‌گردی (اکوتوریسم)، و گردشگری روستایی و عشایری با ایجاد کمپ‌ها و سیاه‌چادر‌های عشایری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی صنعت گردشگری مؤثر باشد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با تنوع زیستی، رودخانه خروشان، دامنه‌های بکر گوه دنا، طبیعت چهارفصل، و مردمانی با فرهنگ چند هزار ساله، از مزیت نسبی و ظرفیت بالایی برای رونق گردشگری برخوردار است.
از جاذبه‌های شاخص گردشگری اقلیم سردسیری استان می‌توان به چشمه میشی، دریاچه‌های کوه گل و سی‌سخت، تنگ‌گنجه‌ای، رودخانه بشار، منطقه حفاظت شده دنا، روستایی کریک، غار یخی، کاکون، تالاب‌های مورد زرد، تنگ تامرادی، و از جاذبه‌های گرمسیری استان به برم الوان، تنگ ماغر و سولک، چشمه بلقیس، دریاچه‌های سد مارون و کوثر اشاره کرد.
قرار گرفتن این استان در کنار استان‌های بزرگی چون شیراز و اصفهان و نزدیک بودن به استان‌های گرم جنوب کشور همچون بوشهر و خوزستان، می‌تواند این خطه را به عنوان یک قطب مهم گردشگری در جنوب کشور مطرح کند.
برای دستیابی به این هدف، گام اول معرفی این ظرفیت‌ها، به استان‌های همجوار و کل کشور و سپس معرفی به جهان و به خصوص کشور‌های همسایه است و رسیدن به این مقصود، نیازمند مجهز شدن به زبان روز بین‌المللی است و امروز استفاده از گردشگری مجازی (E-tourism) یکی از راه‌های مؤثر برای نیل به اهداف کلان در این صنعت است.
توسعه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، و ایجاد اشتغال، به رونق اقتصادی در استان و توسعه پایدار کشور منجر شود البته منوط به دغدغه، توانایی ارتباط‌گیری و جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی.


کد مطلب: 471208

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/471208/پیام-ویدئویی-خرامین-مدیران-گردشگری-زبان-بین-المللی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1