تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۴۷۶۷۲۳
ظهور و بروز مهرداد بذرپاش در سیاست اصولگرایانه؛

بذرپاش؛ نورچشمیِ احمدی نژاد که با تأخیر به دولت رئیسی رفت / رونمایی زودهنگام از «برنامه انتخاباتی» آقای کاندیدا

۱
۰
بذرپاش؛ نورچشمیِ احمدی نژاد که با تأخیر به دولت رئیسی رفت / رونمایی زودهنگام از «برنامه انتخاباتی» آقای کاندیدا
کبنا ؛مهرداد بذرپاش؛ در کنار چهار عضو دیگر کابینه سیزدهم عزم کرده است که حضورش در پاستور را تمدید کند اما نه به عنوان یک وزیر بلکه از جایگاه رئیس دولت چهاردهم.
به گزارش کبنا، میکروفنش قطع شده اما او ادامه‌ می‌دهد، خبرنگاران صلوات ختم می‌کنند اما او از عهدش با رییس‌جمهور شهید می‌گوید، از ادامه خدمت، مسیری که البته پیش از او ۴ عضو دیگر کابینه سید ابراهیم رییسی هم تکرارش کرده بودند و مهرداد بذرپاش آخرین نفر از کابینه رییس‌جمهور فقید که تا پای هلی‌کوپتر هم کنارش بود در آخرین تصویر ثبت شده از سید ابراهیم رییسی تا پای پرواز هلی‌کوپتر هم کنار اوست.
او که البته بعد از فوت مرحوم رستم قاسمی ۱۸ ماه پس از شروع دولت به جمع وزرا افزوده شده بود؛ در معرفی خود به عنوان کاندیدایی از درون دولت سیزدهم بر ادامه مسیر تاکید می کند اما نکته قابل تامل در همان روز ثبت نام است که با بروشوری که بر روی آن نوشته شده بود «اولویت ها و راهبردهای دولت چهاردهم» به وزارت کشور آمده بود، برنامه ای که گویا از قبل برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم آماده شده بود و حالا زودتر از موعد رونمایی شده بود.
از دانشگاه شریف تا حضور در حلقه مشاوران احمدی نژاد
«مهرداد بذرپاش»، یکی از چهره‌های جوان در اردوگاه اصولگرایان تندروست که درست از زمان روی کار آمدن احمدی‌نژاد به چهره‌های سیاسی کشور افزوده شد.
این متولد مردادماه ۱۳۵۹ در تهران که در دو سالگی پدرش در فکه به شهادت رسید و سال‌هاست که تلاش می‌کند در میان اصولگرایان خود را معیار جوان مومن انقلابی معرفی می‌کند.
بذرپاش که در سال ۱۳۷۷ با پذیرش در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شریف شد، ورود به عرصه‌های سیاسی را از بسیج همان دانشگاه شریف آغاز کرد. هنوز ویدیوی معروف درگیری او و یاران همراهش چون دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس قبلی که به خاطر حواشی شخصی از لیست اصولگرایان کنار گذاشته شد را با جستجوی مختصر و گوگلی می‌ توان یافت. آنجا که در یکی از سخنرانی‌های دانشجویی روز دانشجو در اوایل دهه ۸۰ با دخالت بذرپاش و همراهانش میانه نطق انتقادی یک هم دانشگاهی، جنجالی به راه افتاد.
زندگی مشترک هم برای مهرداد بذرپاش از همین دانشگاه شریف رقم خورد و او همین جا با دختری همکلاسی آشنا شد که اتفاقا پدرش علی احمدی یک سیاستمدار اصولگرا و چهره نزدیک به احمدی‌نژاد بود. که بعدها وزیر آموزش و پرورش دولتش شد. بذرپاش در سال ۱۳۸۲ و در سال فارغ التحصیلی‌شان ازدواج کرد. او از همین سال عملا وارد حلقه مدیران احمدی نژادی شد. ابتدا عضو حلقه مشاوران شهردار وقت و سپس مدیر فرهنگسرای نیاوران.
وقتی بذرپاش نورچشمی احمدی نژاد شد
با کوچ احمدی نژادی‌ها از شهرداری به پاستور، بذرپاش ردای رییس مشاوران جوان احمدی‌نژاد را بر تن کرد و از او به عنوان نورچشمی دولت نام برده شد.
این‌قدر زیاد که وقتی دو سال بعد نوبت انتخابات شورای شهر رسید، عملا او تصمیم‌ساز اصلی احمدی‌نژادی‌ها برای شورای شهر بود. لیستی که با نام رایحه خوش خدمت به رقابت لیست اصولگرایان طیف قالیباف رفت و شکستی سخت خورد.
این اما پایانی بر مسیر رو به رشد بذرپاش در دولت احمدی نژاد نبود. بذرپاش که در این سال‌ها ارشدش را حین کار در دانشگاه علامه گرفته و دکتری بدون آزمون هم انتخاب شده بود، بعد از تجربه مدیریت فرهنگسرای خاوران و بدون تجربه مستقیم صنعتی راهی شرکت سایپا شد و یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور به او سپرده شد.
دوره نزدیک به دو ساله بذرپاش در این بنگاه اقتصادی همراه شد با طراحی خودرویی که آن سال‌ها مینیاتور نامگذاری شد و بعدها نامش شد تیبا. خودرویی که پلتفرمش پلتفرم پایه خودروهای جدیدتر سایپا شد و حالا پر تکرارترین محصول این شرکت است و جایگزین پراید در بازار خودروی داخلی.
بذرپاش پس از سایپا به سازمان ملی جوانان رفت تا جایگاهش به معاونت ریاست جمهور ارتقاء پیدا کند. آن هم در دولت دوم احمدی نژاد و درست در میانه اتفاقات سال ۸۸ کشور. بذرپاش در سازمان ملی جوانان جشنواره سراسری جوان ایرانی را برپا کرد.
بذرپاش؛ نورچشمیِ احمدی نژاد که با تأخیر به دولت رئیسی رفت /رونمایی زودهنگام از «برنامه انتخاباتی» آقای کاندیدا
او در این سال‌ها یکی از تندروترین روزنامه های اصولگرا را به نام وطن امروز راه‌اندازی کرد که از بازوهای رسانه‌ای جریان تندروی اصولگرایی بود برای حمله به منتقدان دولت. روزنامه‌ای که در تخریب چهره‌های طیف مخالف در یادداشت هایی که حسین قدیانی می‌نوشت هیچ کم نمی گذاشت. از شاه سعودی تا ابتکار و عادل فردوسی‌پور هم برای‌شان فرقی نداشت در نگارش مطالب‌شان!
اما قصه جدایی بذرپاش از احمدی‌نژاد هم سرانجام وقتش رسید. او که همراه حلقه ای بود که با احمدی‌نژاد در ماجرای رحیم‌مشایی صحبت کردند، بلافاصله برکنار و از قطار دولت دهم پیاده شد. بذرپاش البته در سال ۹۰ بلافاصله پس از دولت و این بار در قامت اعضای نزدیک به اصولگرایان تندروی نزدیک به جبهه پایداری به مجلس رسید و یک دوره نمایندگی مجلس را تجربه کرد.
در سال ۱۳۹۴ با روی کار آمدن دولت روحانی و رای آوردن کامل لیست امید در تهران از مجلس بازماند. در این سال‌ها او و یارانش با پیوستن به بنگاه‌های اقتصادی حاکمیتی چون ستاد اجرایی فرمان امام پیوند جدیدی از یک تشکل سیاسی را با محمد مخبر کفیل فعلی ریاست جمهوری تشکیل دادند. بذرپاش در این سال‌ها معاون اجتماعی ستاد اجرایی، رییس هیات مدیره بنیاد احسان، دوره ای در بنیاد تعاون سپاه و همچنین گزینه اصلی مدیرعاملی همراه اول هم بود تا اینکه مجلس دوباره در سال ۱۳۹۸ به دست اصولگرایان افتاد.
چالش مدرک تحصیلی و حضور پرحاشیه در دیوان محاسبات
بذرپاش در این دوره یکی از جنجالی ترین پست هایش را برعهده گرفت. او درحالی که برای سابقه ۲۰ ساله رسمی با ابهام روبرو بود و مدارک تحصیلی‌اش هم با انتقاد روبرو بود، در میان انتقادهای شدید توییتری که از سوی خود جوانان انقلابی و جنبش‌های عدالتخواهی مطرح می‌شد، با حمایت قالیباف رییس دیوان محاسبات شد.
او که برای سال ۱۳۹۶ قصد کاندیداتوری ریاست‌جمهوری را داشت در ۱۴۰۰ هم تا پیش از قطعیت حضور سید ابراهیم رییسی از سوی هوادارانش مصداق جوان مومن انقلابی معرفی می‌شد با تشکیل دولت سیزدهم نامش برای وزارت‌های رفاه و صمت شنیده می‌شد اما جایی در فهرست اول وزرای رییسی نداشت. شاید تنها سهم جدی تیم بذرپاش از دولت انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش بود که اکثر نزدیکانش را به این وزارتخانه فرستاد. اما سقوط هلیکوپتر این پایگاه‌ را هم از آنها گرفت.
حضور در دولت رئیسی و ...
درگذشت رستم قاسمی و وزارت راه اما سبب شد تا سرانجام بذرپاش به کابینه دولت سیزدهم بیاید. وزارتخانه‌ای که وعده داده سالی یک میلیون مسکن بسازد و بذرپاش در وعده‌های انتخاباتی‌اش تاکید کرد انجامش می‌دهد و از واگذاری ۵ میلیون قطعه زمین به مردم برای اجرای این تعهد سخن گفت.
بذرپاش که حالا به نمایندگی از طیف مدیران همسو با مخبر از یک سو و طیف جداشدگان از جبهه پایداری از سوی دیگر، پا به انتخابات گذاشته، پس از حادثه سقوط تلخ هلی‌کوپتر رییس‌جمهور با شایعه دیگری مواجه شده بود که قرار بوده او جای شهید امیرعبداللهیان در هلی‌کوپتر رییس‌جمهور باشد اما در لحظات پایانی جای‌شان تغییر کرده است. شایعه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی حساسیت‌هایی برانگیخت اما بذرپاش پس از حضور در چند برنامه زنده تلویزیونی درباره ماجراهای سقوط هلی‌کوپتر پاسخ داد.
او حالا وارد رقابت بزرگ ریاست‌جمهوری شده ، در رقابت شلوغی که هم احمدی‌نژاد کاندیدایش است، هم قالیباف و هم سعید جلیلی. همه آنهایی که روزگاری هم‌پیمانانش در مسیر پیشرفت بوده‌اند.
بذرپاش؛ نورچشمیِ احمدی نژاد که با تأخیر به دولت رئیسی رفت /رونمایی زودهنگام از «برنامه انتخاباتی» آقای کاندیدا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بین اصولگرایان حال حاضر به غیر از احمدی نژاد از بقیه شان دو سر و گردن هم از لحاظ شخصیت و هم از لحاظ سواد و توانایی و توانمندی و مقبولیت بالاتر است و اصلا هیچ کدامش قابل قیاس با ایشان نیستند
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1