تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۱۴
کد مطلب : ۴۶۷۲۰۹
کبنا از وضعیت ترافیک شهر یاسوج و کارآیی شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

گره ترافیک یاسوج با مدیریت کارآمد باز می‌شود نه حرف‌های تکراری

۳
۲
گره ترافیک یاسوج با مدیریت کارآمد باز می‌شود نه حرف‌های تکراری
کبنا ؛ترافیک معضل اصلی و خسته‌کننده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. وضعیت نابسامان رانندگی و افزایش روز افزون ترافیک در یاسوج به وضع دردناکی تبدیل شده، به‌طوریکه این معضل هزینه‌های سنگینی را به بار می‌آورد. روزانه زمان زیادی از وقت مردم که باید صرف کارهای مهم‌تر شود، در ترافیک از بین ‌می‌رود. سوخت زیادی مصرف می‌شود و یک مسیر کوتاه گاهی زمان زیادی می‌برد. افرادی که زمان زیادی را در ترافیک می‌گذرانند، هزینه روانی زیادی می‌پردازند و نتیجه آن درگیری‌های اجتماعی و نزاع‌های خیابانی و تنش‌ و پرخاشگری و عصبانیت است. سامان دادن به ترافیک یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جلسات بی‌نتیجه امکانپذیر نیست؛ چرا که این نوع جلسات مفید واقع می‌شد، هر روز گره ترافیک شهر یاسوج کورتر نمی‌شد.
وظیفه یک مدیر و یا مسئول فقط سخنرانی و دستور دادن نیست. هر مجموعه و یا دستگاهی نیاز به مدیریت کارآمد دارد در غیر این صورت گره‌ها که باز نمی‌شوند، بلکه دیر یا زود شهر به بن بست می‌خورد. مدیریت کارآمد قدرت استدلال خوبی داشته و راهکارهای مناسبی برای عبور از بحران‌ها ارائه می‌دهد و اینگونه به نظر می‌رسد ترافیک یاسوج ناشی از نبود مدیریت کارآمد و برنامه‌ریزی درست است و الا تشکیل جلسه و حرف‌های تکراری را همگان می‌دانند.
مسئولان محترم اگر به فکر رفع مشکل ترافیکی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باید دست به چند کار بزرگ بزنند در غیر این صورت در بر همان پاشنه می‌چرخد و با صدها جلسه هم مشکل مرتفع نمی‌شود. اولاً) در این سال‌ها ساختمان‌های زیادی در سطح شهر یاسوج احداث شده که به هر دلیلی مالکین با استفاده از رانت و یا برخی اقدامات غیرقانونی پارکینگ را از آن حذف کردند. معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای مبارزه با فساد و جلوگیری از این تخلف تمام کسانی که پارکینگ را حذف کرده‌اند، جریمه سنگینی برای آنها در نظر بگیرد و مدیران متخلف را سرجایشان بنشاند و پول این جریمه سنگین را برای ساخت پارکینگ عمومی در نظر بگیرد و مالکین را هم مجبور کنند که پارکینگ داشته باشند.
دوماً) نبود جای پارک و کمبود شدید پارکینگ در سطح شهر، وقتی مردم برای یافتن یک جای پارک مجبورند زمان زیادی را در اطراف محل مورد نظر پرسه بزنند، واضح است که هم روی حجم ترافیک اثر می‌گذارد و هم به علت آنکه این دسته از خودرو‌ها با سرعت کم در حال جستجو هستند، سرعت میانگین را کم می‌کند.
سوماً) حمل و نقل عمومی شهر یاسوج بسیار ضعیف است که باید مسئولان به فکر تقویت و گسترش حمل و نقل عمومی شهر باشند. در این غیر این صورت همچنان شاهد جولان خودروهای شخصی در سطح خیابان‌های یاسوج خواهیم بود.
شاید بتوان با تحقق این سه بند شاهد ترافیک روان و مناسبی در سطح شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم و الا با حرف‌های سطحی و اقدامات تسکین دهنده نمی‌توان معضل ترافیک این شهر را درمان بخشید.
به گزارش فارس، نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد روستا_ معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ برگزار شد. در این نشست یکی از موضوعات مورد بحث، جابجایی پلیس راه یاسوج اصفهان بود که مدیرکل راهداری استان گفت: اقدامات لازم برای ساماندهی گردنه تنگ کناره انجام شده و دست فروش‌ها نیز در حوالی پلیس‌راه دیگر حضور ندارند و رمپ تنگ کناره توسط پیمانکار در حال انجام است.
این مسئول همچنین به دور برگردان‌های دشت روم اشاره کرد که به مناقصه رفته است یک دور برگردان هم در چند روز گذشته باز شده یک تقاطع غیر همسط در محدوده دلی اولاد علی مؤمن پیشنهاد دادیم که می‌تواند مشکلات را برطرف کند.
وی گفت: با همین وضع موجود اگر تقاطع غیر هم سطح داشته باشیم از ازدحام و ترافیک جلوی پلیس راه کم می‌شود و با یک اتصال مستقیم به کمربندی دیگر مشکلات را نخواهیم داشت.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: مشکلات به محل موجود پلیس راه برنمی‌گردد بلکه از جا‌های دیگر است باز شدن جاده شیراز به این موضوع کمک می‌کند به طوری که دیگر خودرو‌ها نخواهند دور پلیس‌ها را دور بزنند.
معاون عمرانی استاندار گفت: در دو هفته آینده باید مناقصه تقاطع غیر همسطح انجام و کار شروع شود.
گره ترافیک یاسوج با مدیریت کارآمد باز می‌شود نه حرف‌های تکراری
اما فرماندار شهرستان بویراحمد معتقد است جایی که پلیس‌ها در آن واقع شده تا چند سال دیگر به شهر می‌پیوندد و جمعیت در اینجا بیشتر می‌شود همچنین باید ۸۰۰۰ واحد مسکونی در این منطقه از یاسوج ساخته شود فکر کنید حجم بالایی از تردد کامیون‌ها را خواهیم داشت باید آینده را مد نظر قرار دهیم توسعه شهری به اندازه‌ای خواهد بود که نیاز است پلیس راه جابجا شود ممکن است تا ۵ سال دیگر جواب بدهد اما باید فکر آینده را بکنید.
معاون استاندار کهگیلویه بویراحمد در ادامه به برخی اظهار نظر‌ها در مورد سرعت گیر‌ها در استان اشاره کرد و گفت: مشکلات کهگیلویه و بویراحمد این است که هر کسی در مورد هر موضوعی نظر می‌دهد و همه کارشناس شده‌اند.
مشکل بزرگ این است آن‌هایی که باید نظر کارشناسی بدهند ساکت شده‌اند و آن‌هایی که نباید نظر دهند اظهار نظر می‌کنند.

وی یکی از این موارد اظهار نظر‌ها اشاره کرد و گفت: برای مثال چندی پیش شخصی به ما مراجعه کرد بدون اینکه هیچ گونه اطلاعی از سد و سدسازی داشته باشد در موافقت با ساخت سد خرسان با ما کلنجار می‌رفت و از ما می‌خواست که نسبت به اضافه کردن ارتفاع سد خرسان حتماً با مسئولان کشوری رایزنی کنیم.
در ادامه بحث آشکارسازی پلیس راه‌های استان بود که هیچگونه علامتی مبنی بر اینکه به پلیس راه نزدیک می‌شوید وجود ندارد همچنین علامتی مبنی بر سرعت‌گیر‌ها و سرعت‌کاه‌ها در استان دیده نمی‌شود.
معاون استاندار کهگیلویه بویراحمد در ادامه خطاب به پلیس راه گفت: آیا سهم جاده‌ها و سهم دستگاه‌ها را در تصادفات لحاظ می‌کنید یا اینکه تنها سهم رانندگان را مد نظر قرار می‌دهید که پلیس هم توضیحات جالبی داد.
یکی از مسئولان پلیس راه خطاب به معاون استاندار گفت: ما در گزارش‌های خود علاوه بر سهم رانندگان سهم جاده و سهم دستگاه‌ها را هم مدنظر قرار می‌دهیم اما وقتی دیگر دستگاه‌ها هم نظرات خود را می‌دهند سهمی از تقصیر ادارات در آن باقی نمی‌گذارند وگرنه ما هم آن‌ها را مقصر می‌کنیم.
در ادامه یکی از مسئولان راه و شهرسازی استان به موضوع جالبی اشاره کرد که کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی در کشور است که طرح جامع حمل و نقل ندارد بار‌ها گفته‌ایم اما ردیف اعتباری برای آن نمی‌گذارند بار‌ها گفته‌ایم زشت است تنها استانی باشیم که طرح جامع حمل و نقل نداریم.
در این جلسه به برخی از مشکلات ترافیکی شهرستان گچساران اشاره شد که فرماندار و شهردار هم نسبت به آن توضیحاتی دادند از جمله اینکه بیشترین تصادفات در گچساران مربوط به تصادفات عابران پیاده در بلوار ولیعصر روبروی درب ترمینال است.
در این نشست یکی از مسئولان گردد نظر داد تا مصوب شود درب ورودی ترمینال در کوچه باز شود زیرا هر ساله دو نفر در اینجا کشته داریم.
فرماندار شهرستان گچساران هم در ادامه در خصوص بلوار هزار و یک شب گزارشی داد و گفت: از یک سال پیش با اداره برق مکاتبه کردیم که پایه‌های برق جابجا شود معلوم نیست گیر کار کجاست هزار و یک شب نقطه حادثه خیز است که تا الان کشته‌ها داده اما چرا اداره برق همکاری نمی‌کند الله اعلم.
یکی از مسئولان راه و شهرسازی در این نشست گزارشی داد مبنی بر اینکه کارشناسان اداره راه و شهرسازی می‌گویند حتی یک سرعت گیر استاندارد هم در گچساران نیست علاوه بر اینکه استاندارد نیستند باید از ۳۰ متر قبل هم تابلوی هشدار دهنده سرعت گیر یا سرعت کاه‌زده شود.
اما موضوع بعدی به تفاوت میان سرعت کاه و سرعت گیر برمی‌گشت که معاون استاندار گفت: ما هنوز در یک موضوع گاه و گیر مانده‌ایم مسئولان مربوطه باید تعریفی از تفاوت میان سرعت کاه و سرعت گیر اراده دهند و اگر جابجایی صورت گرفته آن را اصلاح کنم.
موضوع بعدی به‌ایستگاه‌های تاکسی درون شهری یاسوج برمی‌گشت که یکی از اعضا پیشنهاد داد خیابان سردار جنگل شمالی به عنوان‌ایستگاه تاکسی بلهزار و مادوان و مهریان اختصاص داده شود.
سرپرست شهرداری یاسوج گفت: جابجایی‌ایستگاه‌ها جواب نمی‌دهد بلکه باید پایانه‌های درون شهری ایجاد کنیم که همه تاکسی‌های عمومی در یک جا جمع شوند اوقاف باید اجازه دهد زمینی که در وسط شهر دارد تاکسی‌ها آنجا جمع شوند و بتوانیم ساماندهی کنیم.
یکی از موضوعات دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت اصلاح هندسی میادین و مثلاً کم کردن قطر برخی از میدان‌ها مثل میدان جهاد یاسوج بود که معاون عمرانی گفت: اگر برای مثال قطر میدان جهاد کمتر شود دیگر ترافیک سنگین آنجا نخواهیم داشت.
با توجه به ترانزیتی بودن جاده پاتاوه دهدشت و نبود زیرساخت‌های رفاهی کافی در این مسیر و چشم‌انداز توسعه آتی جاده مذکورپیرو توضیحات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندار بویراحمد و بازدید میدانی صورت گرفته در خصوص مسیر دسترسی و رمپ موضوع فنی مذکور در شورای ترافیک استان نیز مورد تأیید قرار گرفت.
علی محمد روستا_ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد _ در حاشیه برگزاری شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد و در جمع بندی این جلسه اظهار داشت: هر ماه حداقل یک جلسه شورای ترافیک باید داشته باشیم که شهرستان‌ها را نیز شامل می‌شود.
وی گفت: در شورای ترافیک حل مشکلات ترافیکی درون و برون شهر‌ها را خواهیم داشت همچنین فرمانداری‌ها باید مصوبات را در سامانه وزارت کشور ثبت کنند تا به صورت بر خط پایش شود.
معاون عمرانی استاندار افزود: در یاسوج مرکز استان اوج ترافیک در آغاز سال تحصیلی است در میدان جهاد میدان مقاومت و همچنین میدان انقلاب گره کور ترافیکی داریم چرا که بعضی از آن‌ها از لحاظ هندسی دچار مشکل هستند.
این مسئول گفت: در شورای ترافیک نظر پلیس برای ما مهم است در مورد تقاطع‌های گندی خوری جلسه مشترکی با راهداری و سایر دستگاه‌ها برگزار کردیم تا نسبت به آشکارسازی‌ها و نصب علائم اقدام شود.
وی افزود: در کمربندی یاسوج قرار شد ۴ سرعت کاه نصب شود همچنین باید نسبت به اصلاح سرعتگیر‌ها به سرعت کاه اقدام لازم انجام گردد و نتیجه اقدامات باید ظرف یک هفته به ما اعلام شود و اگر انجام نشد ترک فعل است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد معضل‌ایستگاه مادوان و بلهزار گفت: در اینجا ازدحام جمعیت در صبح و عصر بسیار زیاد است باید برای کوتاه مدت و بلند مدت آن فکری کرد.
گره ترافیک یاسوج با مدیریت کارآمد باز می‌شود نه حرف‌های تکراری
وی با بیان این که متأسفانه در یاسوج تغییر کاربری پارکینگ‌ها به وضوح دیده می‌شود گفت: پارکینگ‌ها را به کافی شاپ و مغازه تبدیل کرده‌اند شهر باید به سمت رعایت سرانه پارکینگ پیش برود.
روستا با بیان اینکه در ورودی شهر یاسوج در تنگ کناره مشکل داریم گفت: به راه و شهرسازی گفته‌ایم که مقدمات برای مناقصه تقاطع غیر همسط تنگ کناره در دستور کار قرار گیرد همچنین در دور برگردان‌ها هم مشکلات زیادی داریم زیرا جاده‌های آنتنی زیادی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کمیل
Iran, Islamic Republic of
فقط زیر گذر کا را درست می کند ولا غیر جلسه ها فقط کیک و ابمیوه خوردن هست تمام
Iran, Islamic Republic of
یاسوج فقط زیر گذر والا غیر جلسات فقط کیک وابموه خوردن هست
رضا
Romania
دزدها در یاسوج نمیزارن گره ای باز بشه
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1