تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۷۱۲۸۷

معضل ترافیکی یاسوج حل می شود؟ / استقبال مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از طرح هوشمند سازی شهری

۴
معضل ترافیکی یاسوج حل می شود؟ / استقبال مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از طرح هوشمند سازی شهری
کبنا ؛
یاسوج دومین شهر مهاجرپذیر کشور است که با وجود بافت نامناسب و قدیمی شهر و نداشتن  زیرساخت های مناسب از جمله پارکینگ های بزرگ هر روز شاهد گره های ترافیکی زیادی در مناطق مختلف شهر است، در روزهای اخیر یک شرکت دانش بنیان طرحی را برای حل این معضل مهم شهر یاسوج ارائه کرده و مورد استقبال قرار گرفته است.
به گزارش کبنا نیوز، یک شرکت دانش بنیان با «طرح هوشمند سازی شهری»، در قالب یک تفاهم نامه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد را با حمایت استانداری، بسیج سازندگی، برنامه و بودجه و فناوری اطلاعات ، هوشمند می کند.
طرح «ستون های هوشمند شهری» برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت دانش بنیان «ایده سازان ویرا» یاسوج طراحی شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد روز شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه حمایت از این ایده اظهار داشت: بسیج سازندگی در راستای تولید و اشتغال و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه اقتصاد از طرح ها و ایده های نخبگان حمایت می کند.
سرهنگ حسن رضایی، تولید و پیشرفت فناوری و اطلاعات را از مهمترین نیازهای امروز جامعه عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا یکی از برنامه های ویژه هوشمند سازی و استفاده از هوش مصنوعی است. بسیج سازندگی با حمایت از این طرح، زیرساخت های لازم را برای توسعه هوشمند شهر یاسوج فراهم می کند.
وی عنوان کرد: حمایت از نخبگان و کارآفرینان را یک اولویت مهم دانست و بیان کرد: طرح هوشمند سازی شهری از طریق هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور توسط جوانان یک افتخار بزرگ برای استان محسوب می شود.
وی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های مختلف زمینه توسعه و اجرای این طرح مهم و کاربردی را در شهر یاسوج فراهم کرد.
طرح ستون های هوشمند در شهر یاسوج حمایت می شود
به نقل از ایرنا، فرماندار بویراحمد گفت: یکی از طرح هایی که مسئله محور ارائه‌ شده و مورد استقبال همه مسئولان از جمله استاندار استان قرار گرفته، طرح هوشمند سازی با فناوری های نوین توسط تعدادی از جوانان نخبه استان است.
شهرام مهدوی مطلق با اشاره به اهداف چند بعدی و مزیت ها و کارویژه  این طرح، افزود: از ابتدای این طرح تا انتها در کنار این طراحان خواهیم بود و هرجا نیاز به کمک باشد دریغ نخواهد شد.
وی از مجریان طرح خواست به جای اضافه کردن محورها و مزیت های جدید از یک یا چند کار ویژه شروع و در فرایند اجرا، موارد تکمیلی را اضافه کنند تا پروژه معطل نشود.

یاسوج به عنوان اولین شهر هوشمند کشور معرفی خواهد شد
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: شهر یاسوج به عنوان اولین شهردر کشور، هوشمند سازی می شود و این پروژه به صورت عملیاتی در یاسوج به عنوان اولین شهر کشور اجرا خواهدشد.
محمود رادمنش با بیان نقش تکنولوژی و هوش مصنوعی در کنترل ترافیک و خدمات شهری، عنوان کرد: تعدادی از جوانان نخبه در استان ایده ای را پرورش دادند و یک سری ستون های هوشمند طراحی کردند.
وی تاکید کرد: این ایده در خاورمیانه برای اولین بار است که طراحی شده و این ستونها شبیه ستونهای برق و همانند ستون نصب می شوند و هر کدام قابلیت ۱۵ خدمات به شهروندان را دارد.
وی ابراز کرد: پیش بینی کردیم برای شهر یاسوج ۴۰۰ستون هوشمند طراحی کنیم، این پروژه در سطح ملی مطرح شده و وزیرارتباطات نیز استقبال کرده و امیدواریم بتوانیم این پروژه را در شهر یاسوج اجرایی و بتوانیم یاسوج را به عنوان اولین شهر هوشمند کشور معرفی کنیم.
رادمنش عنوان کرد: این پروژه از این هفته شروع شده و در شهر یاسوج اجرا خواهد شد و پس از آن به تمام کشور گسترش خواهیم داد.
مزایای نصب ستون های هوشمند در یاسوج
عباس اسفندیاری نماینده شرکت دانش بنیان ایده سازان مبین ویرا نیز با تشریح خدمات گسترده طرح ستونهای هوشمند و نحوه اجرای آن، گفت: روند اجرای طرح در بحث جانمایی کارگاه تولید ستون های هوشمند با حمایت بسیج سازندگی سپاه فتح انجام شده اما مرحله صنعتی سازی آن نیازمند مساعدت دستگاه های اجرایی است.
عباس اسفندیاری افزود: امید است با توجه به خدمات گسترده و سودآوری این طرح، شهرداری، فرمانداری و سایر دستگاه های خدمات رسان حمایت لازم را داشته باشند.
وی ابراز کرد: در هر لحظه ای که اعتبار حمایتی به دست ما برسد ،استارت کار عملا شروع خواهد شد.
اسفندیاری بیان کرد: استاندار استان قول مساعد داده است در صورت صنعتی کردن این طرح ۱۰۰ تا ستون آن پیش خرید خواهد شد.
وی از جمله مزایای هوشمند سازی و نصب ستون های هوشمند را بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست بهبود حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک ارائه خدمات شهری بهتر و کارآمدتر افزایش امنیت شهری و کاهش جرم و جنایت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و تسهیل در دسترسی به خدمات لازم عنوان کرد.
گفتنی است مهندسی معکوس ،نوآوری، طراحی و ساخت نخستین ستون هوشمند خاورمیانه در استان کهگلویه و بویراحمد توسط شرکت ایده سازان مبین ویرا طراحی و اجرا خواهد شد.
شهرداری هم پای کار می آید
شهردار یاسوج با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر یاسوج، عنوان کرد:پایش تصویری مهمترین دغدغه شهرداری است البته باید توجه داشت که ۳۰ درصد مشکل ترافیک یاسوج فرهنگی است‌.
کیوان آشنا افزود: این ارگان آمادگی کامل برای همکاری برای هوشمندسازی را دارد.
وی ادامه داد: با توجه به خدمات متنوع ستون های هوشمند، اجرای این طرح در شهر یاسوج می تواند راهگشا باشد و شهرداری یاسوج نیز از ارائه هر گونه خدمات جهت اجرای این پروژه کوتاهی نخواهد کرد.
متولیان امر باید سیاستهای جامعی بـرای گسـترش فرهنـگ صـحیح ترافیکـی و آمـوزش رفتارهای بهنجار ترافیکی تدوین و اجرا کنند و پلیس راهنمایی و رانندگی و متولیان سرویس مدارس با حضور در رسانه های استان به تبیین موضوع بپردازند و از طرفی زمینه مشارکت و همکاری مردم را برای حل مشکل ترافیک شهری را فراهم کنند.
امید است با همکاری مسئولان و کمک بخش خصوصی مشکل کمبود توقفگاه و ترافیک آزاردهنده در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با انجام اقدام اساسی برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1