کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

همایش کوهنوردی کوه‌گل سی‌سخت با وجود مخالفت‌ها با حضور تاجگردون برگزار شد / معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: به‌دلیل نبود زیرساخت هر گونه تجمع در کوه‌گل ممنوع است / کارگر سی‌سختی: خدا بیامرزد پدر و مادر تاجگردون نان توی کاسه‌مان گذاشت

5 خرداد 1402 ساعت 16:23

همایش کوهنوردی کوه‌گل با حضور غلامرضا تاجگردون_ رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم_ علی رغم مخالفت‌ها برگزار شد. یک شهروند سی‌سختی گفت: خدا پدر و مادر تاجگردون را بیامرزد، با حضورش رونق داد به کوه‌گل. معاون سیاسی استانداری و فرمانداری دنا هم با حضور تاجگردون مخالفت کردند.


همایش کوهنوردی کوه‌گل با حضور غلامرضا تاجگردون_ رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم_ علی رغم مخالفت‌ها برگزار شد. یک شهروند سی‌سختی گفت: خدا پدر و مادر تاجگردون را بیامرزد، با حضورش رونق داد به کوه‌گل. معاون سیاسی استانداری و فرمانداری دنا هم با حضور تاجگردون مخالفت کردند.
غلامرضا تاجگردون_ نماینده سابق شهرستان‌های گچساران و باشت در روزهای گذشته فراخوانی را با عنوان همایش کوهنوردی کوه‌گل سی‌سخت در فضای مجازی و صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد. همزمان با انتشار این فراخوان مخالفت‌ها با برگزاری این همایش که به‌مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شد، آغاز شد. کوروش درخشان‌زاده_ فرماندار شهرستان دنا_ خیلی سریع در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، گفت: گروه‌های ورزشی و غیر ورزشی تحت هر عنوانی از برگزاری هر گونه گردهمایی، راهپیمایی در منطقه گردشگری کوه‌گل خودداری کنند.
او افزود: با توجه به استقبال گسترده گردشگران و مسافران به صورت خانوادگی در روزهای تعطیل و پایان هفته در منطقه کوه گل به جهت رعایت حال مردم و آسایش و آرامش خانواده‌ها و گردشگران و با توجه به ترافیک و تردد سنگین خودروها در این منطقه توصیه می‌شود ادارات، نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های ورزشی و غیر ورزشی تحت هر عنوانی از برگزاری هر گونه گردهمایی، راهپیمایی خودداری کنند.
سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در گفت‌وگویی اظهار داشت: ورود به منطقه گردشگری کوه گل دنا تا اطلاع بعدی ممنوع است.
وی گفت: برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی، دسته روی و حضور گردشگر در کوه گل دنا به دلیل نبود زیر ساخت مناسب در این منطقه ممنوع است.
سیدجواد هاشمی تاکید کرد: کوه گل سی سخت درشهرستان  دنا در روز های تعطیل و پایان هفته میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است اما این مکان تفریحی از زیر ساخت زیادی برخوردار نیست.
به گزارش کبنا، با وجود اظهارنظرهای مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا، غلامرضا تاجگردون در منطقه گردشگری کوه‌گل حاضر شد و کوه‌گل را فتح کرد.
خبرنگار کبنانیوز صبح برای پوشش خبری این همایش به این منطقه اعزام شد. تاجگردون و یارانش ابتدا در تنگه گنجه‌ای صبحانه صرف کردند و بعد از آن به سمت کوه‌گل راه افتادند، ترافیک نسبتاً سنگین ولی روان در جاده شکل گرفت. ورودی کوه‌گل فردی که پیراهن سفید راه راه پوشیده بود از مردم عوارض می‌گرفت. او گفت: خدا پدر تاجگردون را بیامرزد امروز سرمان را شلوغ کرد و نانی گذاشت در کاسه‌مان.
وقتی به کوه‌گل رسیدم؛ تعداد زیادی از تاجگردونی‌ها در منطقه حاضر بودند، همه با لباس‌های ورزشی و کوهنوردی آمده بودند، کلاه، کوله‌پشتی و عصا جزء تجهیزات همراه اغلب حاضرین بود.

کوه‌گل یک روز شلوغ و پُرتردد را شاهد بود. جا برای پارک خودروها نبود، خودروها را دورتر پارک و مسافت زیادی را طی می‌کردند.
غرفه‌‌داران هم سرشان شلوغ بود، مشتری پشت مشتری را جواب می‌دادند.
تاجگردون همان ابتدای مسیر ایستاده بود. پیراهن سبز کمرنگ با کفش‌های مخصوص کوهنوردی و یک شانه هم به پیراهنش الصاق شده بود. در دستش کلاهی داشت ویژه تابستان و هوای آفتابی. او ایستاده بود و هر کسی که به کاروان می‌رسید به شیوه خاص خودش، خیلی آرام و گاهی همراه با غرور و کمی هم لبخند، از او استقبال می‌کرد.
بعضی از مدیران دولت دوازدهم هم در این همایش کوهنوردی حاضر شدند.
روزهای گذشته وقتی فراخوان این همایش منتشر شده بود، بعضی از افراد با بی‌ملاحظگی و تندمزاجی اظهار نظرهایی می کردند مبنی بر اینکه باید مسیر را بست و جلوی آنها را گرفت. اما مردم مهمان‌نواز سی‌سخت به گونه دیگری برخورد کردند. یکی از شهروندان سی‌سخت گفت: من حاضرم 20 سایپا دربست کنم تا مردم را از مسیرهای دیگر به کوه‌گل برسانند.
بعضی از مردم سی‌سخت تاجگردون را همراهی کردند و عده‌ای از غرفه‌داران نیز به استقبال او آمدند و گاهی هم با تاجگردون عکس یادگاری می‌انداختند. بعضی هم گروه گروه ایستاده بودند و با هم صحبت‌ می‌کردند، هم با تاجگردون عکس یادگاری می‌گرفتند. چند عکاس هم برای ثبت این همایش آمده بودند.
پژمان نیک‌اقبالی_ معاون اسبق عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت روحانی نیز آمد. پژمان لباس کوهنوردی پوشیده بود. به تاجگردون رسید و با هم خوش و بشی کردند و راه افتادند. تاجگردون جلو افتاد و هوادارانش نیز گام به گام او قدم بر می‌داشتند. 
سید امان الله جهانبین_ مدیرعامل سابق هلال احمر، عبدالرحیم رحیمی_ فرماندار گچساران، الیاس تاج‌الدینی_ رئیس سابق جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اسدالله هاشمی_ مدیرکل سابق محیط زیست، عباس نورمحمدی_ مدیرکل سابق تامین اجتماعی، علی‌خوان پایه_ فرماندار اسبق گچساران، یاری‌_ معاون سابق اداره کل آموزش و پرورش، رئیس سابق آموزش و پرورش گچساران، جمشیدی_ معاون سابق بهزستی استان، عبدالله بهمنش_ مدیرکل سابق دامپزشکی، وحید محمدی‌تبار_ مدیرکل سابق بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ امام بخش قائدی_معاونت سابق غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی_، آرمین محمودی_ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد_، و جمع زیادی از کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز در این همایش کوهنوردی حضور داشتند.
بعضی از چهره‌های اصلاح طلب کهگیلویه بزرگ نیز آمده بودند. زهرایی_ معاون اسبق اداره کل آموزش و پرورش نیز حضور داشت.
درباره بازتاب سیاسی این همایش کوهنوردی، تحلیل کبنانیوز را در آینده بخوانید.


کد مطلب: 462798

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462798/همایش-کوهنوردی-کوه-گل-سی-سخت-وجود-مخالفت-ها-حضور-تاجگردون-برگزار-معاون-سیاسی-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-به-دلیل-نبود-زیرساخت-گونه-تجمع-ممنوع-کارگر-سی-سختی-خدا-بیامرزد-پدر-مادر-نان-توی-کاسه-مان-گذاشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1