تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۴۵۷۴۷۰
کبنا در گفت‌وگو با برخی از کارکنان آب و فاضلاب گزارش می‌دهد

دل‌کندن از «برخه» سخت بود یا دل کندن «برخه» سخت بود؟! / آقای صالحی دیر یا زود در تیر رس رسانه‌ها قرار خواهی گرفت

۸
۲
دل‌کندن از «برخه» سخت بود یا دل کندن «برخه» سخت بود؟! / آقای صالحی دیر یا زود در تیر رس رسانه‌ها قرار خواهی گرفت
کبنا ؛بعد از استعفای اسفندیار برخه از شهرداری دهدشت و حضور در آبفای کهگیلویه و بویراحمد بسیاری نقش نماینده کهگیلویه را در این انتصاب پررنگ دیدند اما دیری نپایید که محافل غیررسمی از دوستی دیرینه برخه با معاون عمرانی استاندار گفتند و مشخص شد کیامرث حاجی زاده در انتصاب همکلاسی دوره ذانشجویی خود دست بالاتر را داشته است.
مدت‌هاست ماجرای شرکت آب و فاضلاب استان و مدیرعاملی برخه و نارضایتی‌ها بر سر زبان‌ها می‌چرخید و گویا این ماجراها به گوش مسوولین نمی‌رسید. کارکنان آب و فاضلاب از این سیستم گله‌مند بودند و مطالبات خود را دریافت نمی‌کردند. داد آبداران درآمده بود و حتی  آبدار قلعه رئیسی در اعتراض به این وضعیت خودسوزی کرد، اگرچه مطالبات آبداران منحصر به دوران مدیریت اسفندیار برخه نبود و در زمان معارفه وی آبداران ماهها بود که حق الزحمه ای دریافت نکرده بودند.
اما عدم پاسخ‌گویی برخه به مطالبات کارکنان و وضعیت مالی بد حاکم شده بر شرکت آب و فاضلاب و آشناگزینی‌ها صدای همه را درآورده بود،  گویی مسوولان و برخه گوش و چشم بر این حکایت‌ها بستند و انگار نه انگار.
برخه چنان قدرت گرفته بود که حتی در جلسات حاضر نم شد و در عملکرد و  طور واضح نشان داده بود مدیری رفوزه است؛ اما انگار دل‌کندن از برخه سخت بود یا شاید دل کندن برخه نیز سخت شده بود که هیچ‌کس به فکر عزل برخه نمی‌افتاد و این اواخر که رفوزگی‌اش برهمه آشکار شد؛ یک روز زنگ می‌زدند به صالحی‌سروک و آماده‌باش مدیرعاملی شرکت آب و فاضلاب می‌دادند و فردایش می‌گفتند نه برخه بر جای خود باقی است و پس‌فردایش می‌گفتند تشابه اسمی است و امیدصالحی مدیرعامل شد اما هر چه بود حکایت حمایت همکلاسی دیرین در میان بود و حاجی زاده با تمام قوا پشت برخه تا آخرین لحظات ایستاد.
چند تن از کارکنان شرکت آب و فاضلاب در گفت‌وگو با کبنا به  تأخیر در واریزها و ناهماهنگی و بی‌نظمی‌های چندسال اخیر اشاره کردنذ و  یکی از کارکنان گفت: قرار بود مطالبات کارکنان را پرداخت کنند اما   کارکنان730 نفری  چندین سال است که مطالبات آنها پرداخت نشده است، وی تشریح کرد،  مطالبات رفاهی انگیزشی که بسته به هرکسی متفاوت است و  از زمان ریاست جمهوری آقای روحانی تصویب شده بود، تاکنون مبلغی  برای ما واریز نشده است و بیشتر بی نظمی‌ها از امور مالی است.
وی  ادامه داد: قرار بود املاک اضافی را در مزایده بگذارند و بفروشند؛ اما گفتند نه باید خرج امور عمرانی کنید نه حقوق کارمند. اگر کسی آشنا داشته باشد یواشکی همه مطالبات را دریافت می‌کند. ما از نیمه دوم 98 تاکنون مطالبات داریم. مطالباتی هم کم و بیش از قبل داشتیم و بعد از برخه این ماجرا شدت گرفت. قرار بود مهمان‌سرای دهدشت را بفروشند و مطالبات کارمندان را بدهند؛ اما هنوز که هنوز است ما منتظر پرداختیم. اگر به وضعیتی اعتراض کنیم می‌گویند خلاف قانون است و دیگران را تحریک می‌کنی و باید کمیته انضباطی جواب پس بدهی. 
یکی دیگر از کارمندان در این‌باره اظهار داشت: رفاهیات انگیزشی که باید ماهانه پرداخت شود از سال 99 تاکنون پرداخت نشده و حقوق ما هم به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود. لیست مطالبات ما پر است. کاهش هزینه را از حقوق و مزایای کارکنان کم کرده‌اند درحالی‌که حقوق مدیرعامل 47 میلیون و حقوق معاون 45 میلیون است. من کارمند با 25 سال سابقه و 4 فرزند 15میلیون است و وقتی حقوق و مزایا و اضافه‌کاری را مطالبه می‌کنیم می‌گویند پول نداریم.
وی در ادامه  افزود: مشکلات مالی از آغاز بوده و در سال 1401 شدت بیشتری پیدا کرد. ما مطالبه کردیم نامه هم می‌زدند بررسی شود و پرداخت شود؛ اما فقط همان نامه بود و بس.
هزینه بیماری همسر یکی از همکاران 130میلیون بود با هزار نامه نگاری 30میلیون از مطالبات را پرداخت کردند. در حالی که عده‌ای با آشنابازی همه مطالبات را دریافت کردند و ما تماشا کردیم؛ اما افزایش نیرو نداشتیم و ندیدیم فقط شنییدیم پسر خودش را با نام خانوادگی دیگری جا داد.
ما انتظار داریم مدیرعامل جدید با شفاف سازی وارد شود چه در پرداخت و چه در عملکرد. مثلا حقوق و  اضافه کار من در بهمن‌ماه در صورت وضعیت اختلافاتی وجود دارد که ممکن است بعداٌ ما را بدهکار کند.
همان‌طور که مدیرعامل جدید در معارفه خود گفت: مدیریت یعنی خلاقیت، شیوه مدیریت افراد مختلف بدون شک تفاوت‌های با یکدیگر دارد، شاید بخشی از مشکلات امروز این شرکت، ناشی از سبک خاص و عاطفه‌ای مهندس برخه بوده که امروز ما را با کمبود درآمد و مشکلات مالی روبرو کرده است...

بیشتر بخوانید؛

اولین سخنان مدیرعامل جدید آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد / صالحی: برای سیاسی کاری نیامدم/ شرط مهم صالحی برای انتخاب و انتصاب مدیران

اگرچه  کارنامه برخه در آبفا دارای برجستگی‌های است و بی انصافی است که در رابطه نکات مثبت عملکرد وی سخن نگفت، وی در هفته دولت 12 پروژه با اعتباری بیش از 281 میلیارد ریال را کلنگ زنی کرد در ذوران مدیریت وی بسیاری از روستای کهگیلویه و بویراحمد به انشعابات جدید انتقال آب مجهز شدند، اما امروز از مدیرعامل جدید آب و فاضلاب انتظار می‌رود با انضباط مالی کار را شروع کند، صالحی باید بداند شرکت آب و فاضلاب یک شرکت خدمات‌رسانی است، در صورت نداشتن عملکرد مناسب دیر یا زود در تیر رس رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

اشکان
Iran, Islamic Republic of
افسوس بر انتخاب اشتباه مردم
افسوس بر انتخابات ۹۸ همش ضعف و پارتی بازی همش طایفه گرایی نتیجش هم عدم پیشرفت استان
با روشنفکر ۱۰ سال عقبتر رفتیم
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
برخه یک نابغه بود مدرک کاردانی بهداشت مدارس هم شهردار شد هم مدیر عامل.
میلاد
Romania
انشالا با آمدن مهندس صالحی اینهمه بی انظباطی و ساعات کاری کارکنان که ظلم به خانواده انان هم میشه برچیده بشود کلا سیستم کاری کارکنان باید بازنگری بشود
Aana
Iran, Islamic Republic of
با سلام والا همیشه اصلا کارکنان آب فاضلاب بیرون بودن به پرونده ایی باید یکسال میرفتی تا آخرش پیداش کنی همیشه کارکنانش بیرون بودن
Aana
Iran, Islamic Republic of
با سلام امیدوارم که این خیابون شهرک امام حسین فرعی 2غربی که بخاطر دوتا پیرزن همینجوری مونده وه خیابون پیمانکار کندن و چاله و چوله شدن فاضلاب خونه ها را لوله گذاری کردن وه رفتن والا این ناظر این پروژه وه شخص طراحی کننده چکاره مبکنه باید شخصی جلوی پروژه ملی فاضلاب کوچه ها را مبگیره شکایت بکنی تا حساب کار یادشون بیاد باید نماینده حقوقی همراه پیمانکار پروژه باشه هرجا اختلافی پیش اومد سریع اشخاص شکایت بکنه و خسارت وارده بگیره
جعفر
Iran, Islamic Republic of
اگر سردار هاشمی نماینده بود وضع برخه اینجور نمیشد
بله جناب برخه مسیر را بد انتخاب کردی ، اینم شد نتیجه
برادر با برادر پشت در پشت ،درخت بی برادر کی کند رشد
دانا
Iran, Islamic Republic of
ایشون فقط حرف میزنه تبدیل وضعیت نیروهای زحمت کش رو هم انجام نمیدن...لطفا پیگیری بشه
،aana
Iran, Islamic Republic of
باسلام واقعا چندین ساله ای خیابون شهرک امام حسین فرعی2غربی شهید آناهیده خراب هست اومدن خیابون کندن آخر خیابون رسیدن گذاشتن رفتن اصلا باید این آب فاضلاب تعطیل کرد واقعا کسی جوابگو نیست میگن دوتا خانم نمیزارن دوتا پیرزن بابا اصلا فاضلاب نخواستیم بابا بیاید خیابون درست کنید آخه هرچه داد می‌زنیم بیداد می‌زنیم کسی نیست که نیست یعنی واقعا یکی نیست جوابگو باشه شهرداری رفتیم استانداری رفتیم آب فاضلاب رفتیم هیچ کسی نیست که نیست خدا به دادمون برسه کی باید پیگیری بکنه
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1