کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آشنایی با کاربردها و ترفندهای پنل‌های اس ام اس

6 مهر 1401 ساعت 0:14

پیامک یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین راه‌های ارتباطی است. تنها چیزی که برای ارسال یا دریافت پیام نیاز دارید، داشتن یک تلفن همراه و یک سیمکارت است.


پیامک یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین راه‌های ارتباطی است. تنها چیزی که برای ارسال یا دریافت پیام نیاز دارید، داشتن یک تلفن همراه و یک سیمکارت است. دردسرهای اتصال به اینترنت را هم نخواهید داشت. دقیقا به خاطر همین سادگی است که استفاده از پیامک می‌تواند در بازاریابی و تبلیغات نقش مهمی بازی کند. آمارها نشان می‌دهد بازاریابی پیامکی یا پیامک مارکتینگ، اگر به درستی و بر طبق اصول انجام شود، تاثیر به سزایی در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی یک کسب و کار خواهد داشت. هزینه پایین، سادگی استفاده و در دسترس بودن، مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از پیامک مارکتینگ است. در این مقاله کاربردها و مزایای استفاده از پنل‌‌های پیامکی را بررسی خواهیم کرد.
پنل پیامکی چیست؟
پنل پیامک یا پنل اس ام اس، یک نرم‌افزار تحت وب است که از طریق آن می‌توانید به صورت انبوه برای مخاطبین خود پیامک ارسال کنید. این پنل‌ها از طریق سایت مدیریت می‌شوند و با استفاده از قابلیت API به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید به صورت انبوه به ارسال و دریافت پیام بپردازید. سامانه پیامکی تخصصی  کسب و کارها می‌تواند برای اهداف تبلیغات، بازاریابی، ارتباط با مشتری و بسیاری اهداف دیگر به کار رود.
مزایای استفاده از پنل پیامکی
معمولا صاحبان کسب و کارها، فارغ از اینکه چه نوع کسب و کاری داشته باشند، دغدغه ارتباط با مخاطبین و مشتریان خود را به همراه دارند. امروزه با وجود انواع و اقسام راه‌های ارتباطی، این دغدغه کمتر شده، اما هنوز هم انتخاب بهترین و موثرترین راه ارتباطی یک دغدغه همیشگی است. استفاده از پیامک به عنوان یک راه ارتباطی، به دلایل مختلفی مانند کم‌هزینه بودن و آسان بودن در اغلب موارد بهترین انتخاب خواهد بود. علاوه بر اینها، به دلیل اینکه افراد تقریبا در تمام روز و تمام مکان‌ها به پیامک‌ دسترسی دارند، پیامک مارکتینگ یکی از سریع‌ترین راه‌های ارتباطی با مخاطب نیز به شمار می‌رود.
با این حال، اگر به فکر استفاده از بازاریابی پیامکی هستید، بهتر است اصول استفاده از آن را رعایت کنید و کاربردهای مختلف آن را نیز بشناسید. به این ترتیب، احتمال نتیجه گرفتن‌تان از پیامک مارکتینگ بالا خواهد رفت.
انواع کاربردهای پنل‌های پیامکی
تقریبا برای انجام هر کاری می‌توانید از پنل‌های پیامکی بهره ببرید. ترفندهای اس ام اس بخشی از پیامک مارکتینگ است که با اطلاع از آنها خواهید توانست بهترین نتیجه را از پنل‌های پیامکی بگیرید.
به طور کلی امکانات پنل پیامکی در سه دسته قرار می‌گیرند.
·         ارسال پیامک
·         دریافت پیامک
·         امکان اتصال به وبسایت و نرم‌افزار

ارسال پیامک
اگر قصد اجرای کمپین تبلیغاتی دارید، ارسال پیامک برای مشتریان جدید و فعلی شما یکی از بهترین راه‌هاست. استفاده از پیامک در تبلیغات هم کم‌هزینه است و هم سریع انجام می‌شود. شما پس از انتخاب مخاطبین هدف خود، می‌توانید در چند دقیقه کمپین پیامکی خود را راه‌اندازی کنید و در عرض چند دقیقه با مشتریان خود ارتباط بگیرید. نکته مهم در استفاده از پیامک مارکتینگ، انتخاب لحن درست پیامک و زمان مناسب ارسال پیام است.
از طرفی، زمانی که قصد اطلاع‌رسانی در مورد یک رویداد یا یک محصول را دارید، ارسال پیامک برای مخاطبین هدف، احتمالا ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهی است که می‌توانید انتخاب کنید. علاوه بر انواع کسب و کارها، مراکز درمانی و آموزشی نیز می‌توانند از مزایای پنل‌های پیامکی بهره‌مند شوند.
پیامک‌ها با روش‌های زیر می‌توانند ارسال شوند:
·         ارسال پیامک به صورت تکی یا گروهی
·         ارسال پیامک زمان‌دار
·         ارسال پیامک بر اساس نقشه جغرافیایی یا کد پستی
·         ارسال پیامک با مشخص کردن گروه مخابین خاص
دریافت پیامک
علاوه بر ارسال انواع پیامک، با استفاده از پنل‌های اس ام اس، امکان دریافت پیام هم خواهید داشت. سیستم دریافت پیامک امکانات مختلفی از قبیل دریافت نظرات و پیشنهادات، شرکت در نظرسنجی و شرکت در قرعه کشی را در اختیار شما و مخاطبین‌تان قرار می‌دهد. امکان دریافت پیامک یک ارتباط دو سویه را با مخاطب و مشتری امکان‌پذیر می‌سازد که افزایش اعتماد دوطرفه بین ارائه‌دهنده و دریافت‌کننده خدمات را در پی خواهد داشت.
امکان اتصال به وبسایت و نرم‌افزار
همان‌طور که ذکر کردیم، قابلیتی به نام ‌API در پنل‌های پیامکی وجود دارد که با استفاده از این قابلیت می‌توانید سیستم ارسال و دریافت پیامک را در وبسایت خود فعال کنید. با درج چند خط کدنویسی در سایت خود خواهید توانست قابلیت‌هایی مانند تایید عضویت کاربران در سایت، تایید هویت و امکان ثبت‌نام و ورود از طریق پیامک را در سایت خود فعال کنید.
به طور کلی و با توجه به نیازها و اهداف کسب و کار خود، می‌توانید اقدامات راه‌اندازی و به کارگیری پنل‌های اس ام اس را به مراکز تخصصی بازاریابی پیامکی مانند کندو بسپارید. ارسال اس ام اس با کندو این اطمینان را به شما می‌دهد که با توجه به هدفی که در نظر دارید و بدون هدر دادن هزینه‌های گزاف، بهترین نتیجه را از پنل پیامکی خود بگیرید.
در زیر به انواع کاربردهایی که پنل‌های پیامکی می‌تواند برای کسب و کارهای مختلف داشته باشد اشاره می‌کنیم.
کاربرد پنل‌ اس ام اس برای وبسایت‌ها
ارسال پیامک برای عضویت کاربران در سایت
استفاده از پیامک برای تایید هویت کاربران
امکان خرید کالا و خدمات وبسایت‌های فروشگاهی از طریق پیامک
خبرنامه‌های پیامکی برای انواع سایت‌ها
امکان نظرسنجی با استفاده از پیامک
کاربرد پنل‌ اس ام اس برای مراکز درمانی
اطلاع‌رسانی آماده بودن جواب آزمایش‌ها
سیستم وقت‌دهی پزشکان و خدمات مراکز با استفاده از پیامک
اطلاع از انواع خدمات مرکز درمانی از طریق پیامک
اطلاع‌رسانی خدمات مراکز به شهروندان
کاربرد پنل اس ام اس برای مراکز آموزشی
اطلاع‌رسانی دوره‌های مختلف آموزشی
امکان ثبت‌نام از طریق پیامک
سیستم دسترسی به نمرات و دیگر سوابق آموزشی
ارسال پیامک‌های تبریک در مناسبت‌های مختلف
کاربرد پنل اس ام اس برای مراکز مالی و بانک‌ها
معرفی خدمات مراکز مالی و بانک‌ها به مشتریان
اطلاع از وضعیت مالی و حساب‌ها از طریق پیامک
اطلاع‌رسانی در مورد سررسید اقساط
اطلاع‌رسانی ورود به وبسایت و همراه‌بانک
اعلام تراکنش‌های مالی و موجودی حساب‌ها
کاربرد پنل اس ام اس برای فروشگاه‌ها
اطلاع‌رسانی به مشتریان در خصوص تخفیف‌ها و حراج‌های ویژه
ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به ساکنین منطقه مورد نظر
امکان اطلاع از موجودی کالاها
امکان نظرسنجی و قرعه‌کشی از طریق پیامک
ارسال پیامک‌های تبریک


کد مطلب: 452878

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/452878/آشنایی-کاربردها-ترفندهای-پنل-های-اس-ام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1