تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۴۰۹۴۸
عصر امروز به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد

شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد / 20 درصدی که برای شهابی‌نسب حاشیه‌ساز شد / موحد: برای شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها شأنیت قائل شوید / حسینی‌پور: چشم‌تان می‌شوند/ استاندار با یک صلوات شهابی‌نسب را مجبور به پذیرش این مصوبه کرد

۸
۱
شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد / 20 درصدی که برای شهابی‌نسب حاشیه‌ساز شد / موحد: برای شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها شأنیت قائل شوید / حسینی‌پور: چشم‌تان می‌شوند/ استاندار با یک صلوات شهابی‌نسب را مجبور به پذیرش این مصوبه کرد
کبنا ؛نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (شنبه 15 آبان ماه 1400) نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و شهرستان‌های گچساران و باشت در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تشریح اعتبارات استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: اعتبارات محرومیت زدایی در 5 بخش مدرسه، بهداشت، آب روستایی، راه روستایی و آبخیزداری بر اساس شاخص‌هایی توزیع شد.
شهابی نسب در خصوص نحوه توزیع اعتبارات محرومیت زدایی گفت: در بعضی از جاها وقتی دیدیم که اعتبارات کم است، اعدادی را جابجا کردیم. شهابی نسب در حال توضیح دادن بود که سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهابی نسب گفت: شما چگونه و بر اساس کدام شاخص‌ها این جابجایی‌ها را انجام دادید، آیا با فرمانداران و نمایندگان مجلس هماهنگ شده است. [صدای برخی از فرمانداران و مدیران بلند شد و گفتند هیچ گونه هماهنگی صورت نگرفته است.]
در ادامه مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که بیش از دو نمایندگان مجلس در این نشست فعال بود، نبض جلسه را به دست گرفت و گفت: آقای شهابی نسب اعتبارات محرومیت زدایی بر اساس کدام شاخص‌ها توزیع شده است. اگر اولویت‌ها مشخص شود، اعتبارات تخصیص شده می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات محرومیت زدایی راه و آب روستایی به کمک علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اعتبارات آب و راه روستایی در جلسات متعدد و با چکش کاری‌های زیاد و کارشناسی شده توزیع گرفت.
احمدزاده در ادامه به مواد قانونی در خصوص اعتبارات اشاره کرد و گفت: استان‌ها بر اساس قانون در جابجایی 20 درصد اعتبارات اختیار دارند و نه بیشتر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نظر فرمانداران و نمایندگان را در خصوص جابجایی این 20 درصد اعتبارات بگیرند، بالاخره فرمانداران و نمایندگان می‌دانند که در هر حوزه چه مشکلات بیشتر وجود دارد.
شهابی نسب خواست که توضیح بیشتر دهد، که احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توزیع اعتبارات طبق قانون و شاخص‌های کارشناسی شده تاکید کرد و گفت: اعتبارات محرومیت زدایی شهرستان باشت 28 میلیارد تومان است و طبق قانون فقط حق جابجایی 20 درصد آن را داریم.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز در این جلسه جابجایی 20 درصد را توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نپذیرفت و گفت: باید در توزیع اعتبارات شاخص‌ها مدنظر گرفته شود.
علیرضا اتابک فرماندار گچساران نیز بر گیر و کورهای پروژه‌های مناطق محروم این شهرستان دست گذاشت و خواستار دخالت فرمانداران در توزیع این اعتبارات شد.
 سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز بعد از این صحبت‌ها سکوتش را شکست و نظرش را داد، نظری که در ادامه مورد تأیید استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم قرار گرفت.

موحد در این نشست با بیان اینکه باید برای کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها شأنیت قائل شویم، اظهار داشت: اعتبارات شهرستان‌ها ابلاغ شود و آن را در اختیار شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها قرار بگیرد و در خصوص جابجایی این 20 درصد اعتبارات محرومیت زدایی در آن نشست تصمیم گیری شود.
موحد گفت: بالاخره مدیران هر دستگاه شاید اطلاعاتش نسبت به پروژه‌ها بیشتر از سایر مدیران تصمیم گیر باشد. باید نظر کمیته شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها در توزیع اعتبارات لحاظ شود.
شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در مخالفت با نظر موحد گفت: قانون اجازه نمی‌دهد که شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها اعتبارات را توزیع کند و باید در شورای برنامه ریزی استان‌ها توزیع اعتبارات صورت بگیرد. [کشمکش مختصری به وجود آمد.]
سید ناصر حسینی نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت نیز در این جلسه سکوتش را شکست و با بیان اینکه امیدواریم روزی ساختار بیمار گونه بودجه ریزی درمان شود، اظهار داشت: آقای شهابی نسب درست است که قانون اجازه نمی‌دهد که شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها توزیع اعتبارات را مصوب کند، اما شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها می‌توانند که چشمان شما در تصمیم گیری‌ها باشد و حرف آنها مبنای تصمیم شماها در شورای برنامه ریزی استان باشند. بالاخره فرماندارن و مدیران شهرستانی اطلاع بهتری از پروژه‌ها دارند.

سید ناصر حسینی نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نیز با بیان اینکه به طور مثال پروژه دیل از پروژه ملی خارج شده و وضعیت آن در بین زمین و آسمان گیر مانده، تاکید کرد: فرمانداران گچساران می‌دانند که کدام پروژه‌ها اعتبارات بیشتری لازم و اولویت دارند.
حسینی گفت: تمام پروژه‌های شهرستان‌های باشت و گچساران را مطالعه کرده‌ام و نمی‌خواهم حرفی بزنم که در اینجا دو همکار دیگرم آقای موحد و روشنفکر ناراحت شوند. اما اعتبارات محرومیت زدایی شهرستان باشت نصف اعتبارات دنا نیست.
وی گفت: باید اولویت‌ها را به پروژه‌های بالای 90 درصد و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دهیم تا تکلیف آنها مشخص شود.
 مهدی روشنفکر نظر موحد و حسینی را تأیید کرد و گفت: اعتبارات با هماهنگی شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها توزیع شود.
شهابی نسب که هجمه نمایندگان مجلس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در خصوص جابجایی 20 درصد اعتبارات محرومیت زدایی استان را دید، گفت: در جلسه‌ای با حضور 5 دستگاه مربوط به اعتبارات محرومیت زدایی و 9 فرمانداران در خصوص جابجایی 20 درصد اعتبارات محرومیت زدایی تصمیم گیری می‌کنیم.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این بحث که متوجه شد که دبیر شورای برنامه ریزی استان نمی‌خواهد زیر بار تصمیم گیری شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها در خصوص جابجایی 20 درصد اعتبارات محرومیت زدایی برود، تاکید کرد: باید در جابجایی 20 درصد اعتبارات محرومیت زدایی نظر فرمانداران و شورای برنامه ریزی شهرستان حتماً لحاظ شود.
وی افزود: این هم به منزله این نیست که هر چه شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها مصوب کردند ما آن را در شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بپذیریم. اما به عنوان یک مصوبه این جلسه در خصوص توزیع اعتبارات باید نظر فرمانداران و شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها حتماً لحاظ شود. [صلوات بفرستید.]
به گزارش کبنا، اعتبارات محرومیت زدایی استان کهگیلویه و بویراحمد 495 میلیارد تومان اعلام شده است که بر اساس قانون مدیران استانی بر اساس اولویت‌ها می‌توانند، 20 درصد این اعتبارات را جابجا کنند و مابقی اعتبارات ملی تصمیم گیری می‌شود.
 


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی ااگر میتوانید اعتبارات را شهرستانی کنید
Iran, Islamic Republic of
بارها گچساران از همین نقطه که اعتبارات استانی هست از یاسوج ضربه خورده
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که اعتبارات شهرستانی نشود نصف بیشتر وقت مسیوولان گچساران صرف جرو بحث باستان میشه تازه اونها سهم بیشتر رو میبرن
Iran, Islamic Republic of
پس تلاشتون رو فقط بذارین واسه شهرستانی شدن اعتبارات تا کمتر به مناطقی که در خارج از مرکز استان هستن ظلم بشه
Iran, Islamic Republic of
وقتی نماینده شهرستان بویراحمد و دنا باید هم حق بویراحمد پایمال بشه
Iran, Islamic Republic of
درود بر نماینده شهرستان بویراحمد و دنا
Iran, Islamic Republic of
اخه کدومتون از بودجه و اعتبارات سر درمیارد، حالا اگه اقای تاجگردون بود بحث چیز دیگری بود
آخ سی استان

استاندار و نمایندگانی که تفاوت کمیته برنامه ریزی و شورای برنامه ریزی را نمی دانند!!!!!!!
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1