کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سعید محمد: با توجه به برخی شایعات از سمت خود استعفا می‌دهم

‌‌هموارسازی‌ راه 1400؟

19 اسفند 1399 ساعت 1:54

سردار محمد حدود دو ماه پیش درخواست استعفای خود را به سردار سلامی داده بود. متن استعفای سعید محمد به نقل از این خبرگزاری به این شرح است: «با توجه به برخی شایعات و بروز برخی شائبه‌های سیاسی- انتخاباتی و در راستای صیانت از قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیا، از سمت خود استعفا می‌دهم. امید است این قرارگاه در جهت ادامه مأموریت‌های خود بیش‌از‌پیش موفق بوده و برگ‌های زرین دیگری به دفتر خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیفزاید. بنده نیز به‌عنوان سرباز رهبر معظم انقلاب همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در خط نورانی امام (ره)، رهبری و شهدای گران‌قدر انقلاب، خدمتگزار مردم عزیز ایران سرافراز خواهم بود


استعفا داد، برکنار شد، رفت. خبر انتصاب سردار هوشی به جای سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا، به اشکال مختلف در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر شده است. علت آن هم مشخص نیست. تنها چیزی که واضح است، این است که سعید محمد دیگر فرمانده قرارگاه خاتم نیست. نام او در این یک سال اخیر زیاد بر سر زبان‌ها افتاده بود و تا پیش از آن کسی او را نمی‌شناخت. نامش با انتخابات 1400 رسانه‌ای شد و بسیاری او را گزینه رئیس دولت جوان انقلابی دانستند. بعدا این شایعه کم‌رنگ‌تر شد و گفتند او احتمالا گزینه شهرداری تهران اصولگرایان است. به‌تازگی هم اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه او با محسن رضایی ائتلاف کرده است. این احتمال وجود دارد که خروج او بی‌ارتباط با این شایعات خبری نباشد. شاید هم چون قصد جدی دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری چه فردی، چه مؤتلف با دیگری فعالیت کند، به تصمیم فردی یا جمعی از این سمت کناره‌گیری کرده است. درصورتی‌که استعفا خودخواسته نباشد، احتمالا از اینکه نام فرمانده نظامی قرارگاه خاتم با سیاست انتخاباتی گره خورده است و حواشی‌ای ایجاد کرده، مسئله‌ساز شده و مقامات مافوق ترجیح داده‌اند دیگری به جای او در این سمت بماند؛ اما در‌صورتی‌که عزم انتخاباتی به هر شکل داشته باشد، شاید این کنار‌رفتن عمدا در راستای باز‌بودن دستش برای فعالیت انتخاباتی صورت گرفته است.

 

جهان‌نیوز، رسانه اصولگرا، با تیتر «سعید محمد استعفا داد/ خیز به سمت انتخابات» نوشته است: «سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حکمی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید‌حسین هوشی‌سادات را به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه منصوب کرد. فرمانده کل سپاه همچنین با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر سعید محمد در دوره تصدی فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) او را به‌عنوان مشاور فرمانده کل سپاه منصوب کرد. گفتنی است سردار هوشی‌سادات پیش‌ از ‌این معاون مهندسی و پدافند غیر‌عامل سپاه را عهده‌دار بوده است». ایرنا صرفا از فعل «رفتن» برای این جدایی از قرارگاه خاتم استفاده کرده است. یک منبع آگاه اما به ایلنا گفته که هدف از استعفای سعید محمد، حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است. او گفت: سردار محمد حدود دو ماه پیش درخواست استعفای خود را به سردار سلامی داده بود. متن استعفای سعید محمد به نقل از این خبرگزاری به این شرح است: «با توجه به برخی شایعات و بروز برخی شائبه‌های سیاسی- انتخاباتی و در راستای صیانت از قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیا، از سمت خود استعفا می‌دهم. امید است این قرارگاه در جهت ادامه مأموریت‌های خود بیش‌از‌پیش موفق بوده و برگ‌های زرین دیگری به دفتر خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیفزاید. بنده نیز به‌عنوان سرباز رهبر معظم انقلاب همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در خط نورانی امام (ره)، رهبری و شهدای گران‌قدر انقلاب، خدمتگزار مردم عزیز ایران سرافراز خواهم بود». متن استعفا دوپهلوست. یعنی مشخص نیست که سعید محمد در راستای رد شایعات انتخاباتی استعفا داده یا در راستای عملیاتی‌سازی این شایعات. سعید محمد ۱۵ مهر سال ۱۳۹۷ و با حکم سرلشکر جعفری، فرمانده پیشین سپاه پاسداران، جانشین سردار عبداللهی شد. این انتصاب در سپاه با انتصاب‌های پیشین تفاوت‌هایی داشت. سعید محمد به‌عنوان چهره‌ای جوان و از نسل دوم سپاه به‌عنوان فرمانده ارشد بازوی مهندسی و عمرانی سپاه منصوب شده بود.


کد مطلب: 431800

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/431800/هموارسازی-راه-1400

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1