تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۴۲۳۳۷۰
کبنا بررسی کرد

ابهام در رفتار نمایندگان مجلس /روایت عضو شورای نگهبان بر سر صلاحیت تاجگردون / ورود مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون / رأی نمایندگان بالاخره شفاف می‌شود؟

۶۳
۱۱
ابهام در رفتار نمایندگان مجلس /روایت عضو شورای نگهبان  بر سر صلاحیت تاجگردون / ورود مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون /   رأی نمایندگان بالاخره شفاف می‌شود؟
کبنا ؛
قضیه غلامرضا تاجگردون گویا تمام شدنی نیست و حالا حالاها باید روی آن بحث و تبادل نظر شود، در آخرین اظهارات خضریان نماینده تهران می‌گوید: «اگر فردی با رانت هر کسی از جمله تاجگردون در مجموعه‌ای حضور یافته است نباید تصور کند که می‌تواند به این حضور رانتی ادامه داد؛ البته قوه قضائیه هم باید نسبت به مدیران رانتی حساس بوده و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دهد.»
صحبت‌های امروز نماینده تهران این شائبه را تقویت می‌کنند که نمایندگان تهران نوک پیکان شان را به سمت تاجگردون و هم تباران تاجگردون گرفته‌اند. اصلا نمی‌توان گفت که تهرانی‌ها لر ستیز هستند، اما این رفتارها این حرف را تقویت می‌کند. اکنون که دولت در آستانه معرفی گزینه وزیر صنعت، معدن و تجارت است، طرح این مسائل کمی شبه انگیز است.

رأی نمایندگان بالاخره شفاف می‌شود؟ /  موافقت نیمی از مجلس اصولگرا با تاجگردون دوباره شفافیت آرا را مطرح کرد
 


مجلس

شرق نوشت: «وقتی نماینده شهرستانی رأی می‌دهد و تحت اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرد، در نمازجمعه به او حمله می‌کنند و شیشه‌های دفتر کارش را می‌شکنند؛ درحالی‌که باید حریت نماینده را حفظ کنیم. حریت نماینده بالاتر از شفافیت است». این پاسخ علی مطهری بود به طرح شفافیت آرا که در مجلس پیشین به سرانجام نرسید. او معتقد بود شفافیت آرا حریت نماینده را از بین می‌برد و باعث می‌شود که مبنای رأی‌دادنش ترس یا خوشامد دیگران باشد.
حالا این دیگران می‌تواند نهادهای دیگر باشد یا افراد دیگر. یکی از نگرانی‌های طرح شفافیت آرا، شورای نگهبان بود که می‌توانست رأی و نظر نمایندگان را مبنای تأیید یا رد صلاحیت قرار دهد؛ آن‌هم درحالی‌که بسیاری معتقد بودند اگر قرار به شفافیت است، باید در دیگر نهادهای تصمیم‌ساز مبتنی بر رأی هم شفافیت اعمال شود؛ مانند شورای نگهبان، مجمع تشخیص و خبرگان به جز نهادهای امنیتی مانند شورای عالی امنیت ملی.
آن زمان نمایندگان اصولگرا به‌شدت پیگیر شفافیت آرا بودند؛ برای همین این انتظار وجود داشت که در مجلس تماما اصولگرای یازدهم این طرح حتما به سرانجام برسد. وقتی ماجرای اعتبارنامه تاجگردون هم مطرح شد و کمیسیون تحقیق و شعبه ۱۲ مجلس به اعتبارنامه رأی مثبت دادند، این مسئله شفافیت آرا دوباره مطرح شد.
برای حامیان اصولگرایان مجلس این سؤال پیش آمده بود که کدام نمایندگان اصولگرا رأی به ماندن تاجگردون داده‌اند. حتی در ماجرای رأی‌دهی در صحن علنی هم وقتی نزدیک به ۱۲۳ نماینده رأی به ماندن تاجگردون در مجلس داده بودند، این مطالبه شفافیت دوباره مطرح شد. آنها تعجب‌زده می‌خواستند بدانند چطور می‌شود که نیمی از مجلس اصولگرای انقلابی‌شان چنین رأیی داده‌اند.

مثلاً مهدی روشنفکر، نماینده بویراحمد، در ایام ‌تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حمایت از شفافیت آرای نمایندگان را از شعارهای اصلی خود خواند و بعد از آغاز به کار مجلس نیز بر این موضوع تأکید کرد و در یک مصاحبه مدعی شد: «نماینده مردم چیزی برای پنهان‌کردن از مردم‌ ندارد؛ اما حالا و در شروع کار مجلس و درحالی‌که بسیاری از نمایندگان مجلس به صورت خودجوش رأی خود درباره تأیید یا عدم‌ تأیید اعتبارنامه تاجگردون را به اشتراک گذاشته‌اند، موضع و رأی مدعی اصلی شفافیت آرا در مجلس یازدهم برای مردم استان کهگیلویه‌وبویراحمد مشخص نیست».

حالا گویا دستور کار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای هفته آینده بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان با حضور طراحان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات اسلامی است. البته از همین حالا برخی نمایندگان مخالفت خود را با این طرح به شکلی زیرپوستی اعلام کرده‌اند. مثلا درحالی‌که از آن به‌ظاهر حمایت می‌کنند، در واقع با آن مخالف‌اند. مثلا نماینده مردم اصفهان گفته که در حقیقت شفافیت به این نیست که گفته شود فلان نماینده چگونه رأی داده؛ بلکه شفافیت به این است که همه ملت بدانند در برابر تورم، گرانی و... چه اقداماتی انجام داده‌ایم که در این راستا هم رسانه‌ها، نمایندگان و هیئت‌رئیسه باید به شکلی تخصصی و مداوم با افکار عمومی صحبت کنند.
یا مثلا آصفری، نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس، تأکید کرده که شفافیت فقط منوط به مجلس نیست، قوه قضائیه و قوه مجریه هم باید شفاف باشد تا بتوان تأثیر شفافیت بر جامعه را لمس کرد. در قوه قضائیه باید رأی و اموال قضات شفاف شود و در قوه مجریه باید اموال و امکانات مختص وزرا و وزارتخانه‌ها زیر ذره‌بین قرار گیرد. درواقع شفافیت در قوه مجریه اهمیت ویژه‌ای دارد. این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه حتی شوراهای شهر و روستا نیز باید عملکردی شفاف داشته باشند، اظهار کرد: شفافیت به نفع همه و کشور است و باید مسئولان کشور برای تحقق این هدف بزرگ اقدام کنند.

جزئیات دیدار «قالیباف» با اعضای کمیسیون تحقیق درباره پرونده تاجگردون / جلسه کمیته تحقیق با شورای نگهبان و وزرات اطلاعات / بررسی پرونده «تاجگردون» باید هفته آینده نهایی شود / آیا تاجگردون از اسناد سرّی کمیسیون بودجه سوء استفاده کرده؟
 
روایت عضو شورای نگهبان از اختلاف نظر بر سر صلاحیت تاجگردون | کفه استعلامات مثبت می‌چربید
یک عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست.هادی طحان نظیف در گفتگوی ویژه خبری گفت: به نظر می‌رسد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وظیفه خود را به خوبی انجام نداده که ۷۵ نماینده ردصلاحیت شدند.
وی افزود: شورای نگهبان با اسناد و مدارک و طبق قانون صلاحیت افراد را بررسی می‌کند. بررسی صلاحیت در شورای نگهبان مستند بر اصل ۹۹ قانون اساسی است و موضوعات براساس قانون بررسی می‌شوند.
وی با بیان اینکه اختلاف نظر درباره منتخب گچساران از ابتدا در شورا وجود داشت گفت: در نهایت عدم تایید ایشان در شورای نگهبان رأی نیاورد. زمان نظر دهی شورای نگهبان در ماجرای اعتبارنامه منتخب گچساران، تمام شده بود و ما اعلام کردیم که زمان قانونی ما تمام شده و نفیا یا اثباتا نظری در این باره نمی‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه ما در انتخابات مجری بر قانون انتخاباتی هستیم که به آن ایرادات زیادی داریم گفت: قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست. مشکل اصلاح قانون انتخابات در مجلس قبل این بود که موضوع به استانی شدن انتخابات گره خورد البته در کلیات استانی شدن ایرادی نداریم. اگر قانون انتخابات اصلاح می‌شد، بسیاری از مشکلات و عدم اقناع‌ها پیش نمی‌آمد.
 این عضو شورای نگهبان همچنین چندی پبش درباره منتخب گچساران گفته بود: در خصوص صلاحیت منتخب گچساران از ابتدا اختلاف‌نظر بود. پاسخ مراجع استعلامی متفاوت و محتوای پرونده ترکیبی از مطالب صحیح و کذب یا بی‌سند بود و باعث ابهامات زیادی شد. در هیأت مرکزی همه مطالب موجود بررسی و پاسخ‌های داوطلب در چندین نوبت شنیده شد اما اکثریت اعضای آن متقاعد به رد نشدند.
 

هادی طحان نظیف - عضو حقوقدان شورای نگهبان
 
وی افزود: این نکته مهم است، بدانید مبنای نظر شورا استعلامات واصله است و اعتبار اولیه گزارش‌ها و اسناد باید توسط مراجع استعلامی تایید شود. شورا نیز دستگاه اطلاعاتی مستقلی ندارد و صرفاً با تحقیقات محلی که انجام آن توسط توده مردم صورت می‌گیرد، فرآیند بررسی را تکمیل می‌کند. پس از تجمیع مدارک و پاسخ‌های داوطلب، گزارش وضعیت پرونده تنظیم می‌شود و اعضا در مقام داوری رای می‌دهند.
طحان نظیف تصریح کرد: اختلاف نظر مراجع قانونی در پرونده مورد اشاره و کیفیت اعتبار اسناد در نتیجه‌گیری موثر بود و صحت و اعتبار یا استناد بسیاری از  مطالب برای رد صلاحیت آقای تاجگردون به تایید اکثر اعضا نرسید و کفه استعلامات مثبت بر استعلامات منفی چربید.
وی افزود: شورای نگهبان برای انجام مسئولیت‌های خود نه از کسی انتظار تشکر دارد و نه از سرزنش ملامتگری نگرانی؛ مهم این است که همان‌طور که امام راحل فرمودند خدا را در نظر داشته باشد و بر اساس حجت شرعی و قانونی عمل کند و در پیشگاه ذات باری‌تعالی و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران روسفید باشد.

 
پزشکیان گفته "می‌خواستند تاجگردون را از مجلس یازدهم حذف کنند"
 
اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی نباشد باید سیاست جنگ با امریکا را رها کنیم!/ آنها که پرچم پاره می‌کنند بپذیرند که این مشکلات هم هست!

اعتراض پزشکیان به رد اعتبارنامه تاجگردون: اگر نماینده گچساران فاسد است، چرا محاکمه نمی‌کنید؟
مسعود پزشکیان نماینده تبریز یکی از مدافعان غلامرضا تاجگردون در مجلس بود که در صحن علنی مجلس و قبل از رای گیری برای اعتبارنامه تاجگردون در حمایت از او سخنرانی کرد.
  
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس دهم که در اعتراض به رد اعتبارنامه تاجرگردون، فیلمی‌ را در فضای مجازی منتشر کرده و می‌گوید: آنچه که در بهارستان اتفاق افتاد خلاف تمام رویه‌های گذشته مجلس بود. کاری که با آقای تاجگردون انجام شد کاملا ناعادلانه بود. علت آن هم کاملا مشخص است.
او با اشاره به روند احراز و تایید صلاحیت نمایندگان در مجلس، گفت: شورای نگهبان و مراجع چهارگانه آقای تاجگردون را تایید کرده بودند. حتی در شعبه ای که اعضای آن را نمایندگان مجلس تشکیل می‌دهند، بعد از اعلام دفاعیات و نظرات دو طرف و بررسی آن اعتراضات نمایندگان به اعتبار نامه آقای تاجگردون را نپذیرفتند.
نایب رییس مجلس دهم ادامه داد: در مجلس‌های قبلی رسم بر این بود که وقتی شعبه اعتبارنامه نماینده‌ای را تایید می‌کرد. رای شعبه در صحن قرائت کرده و قضیه فیصله پیدا می‌کرد. اما به دنبال افزایش فشارهای سیاسی از طرف عده‌ای خاص و انعطافی که متاسفانه رییس مجلس از خود نشان داد، اعتراض نمایندگان در صحن پذیرفته و قرار شد که اعتراض به اعتبار نامه آقای تاجگردون به کمیسیون تحقیق برود. در نهایت کمیسیون تحقیق تشکیل شد و در این کمیسیون که اعضای آن را نماینده‌های مجلس تشکیل می‌دهند بازهم صلاحیت آقای تاجگردون مورد تایید قرار گرفت. با وجود این تاییده اعتبارنامه نماینده گچساران دوباره در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد. این نوع رفتار برخلاف تمام رویه‌هایی است که در دوره‌های مختلف مجلس شاهد انجام آن بودیم.
حذف سیاسی تاجگردون
نماینده تبریز معتقد است که اگر نمایندگان مجلس به اعتبارنامه آقای تاجگردون شک داشته و معتقدند که او صلاحیت نمایندگی مردم گچساران را ندارند، بررسی اعتبارنامه و صلاحیت وی را به یک محکمه عادلی بسپارند. محکمه‌ای که در آن ادعاهای مطرح شده را بررسی و بعد از شنیدن صحبت‌های این نماینده رای صادر کند.
او با بیان اینکه برخی از نمایندگان با سیاسی‌کاری، حق آقای تاجگردون و مردم منطقه گچساران را ضایع کردند، گفت: رفتاری که در مجلس شاهد آن بودیم دادند بدعتی است که نباید در مجلس اتفاق می‌افتاد.
نایب رییس مجلس دهم تاکید کرد: چطور ممکن است در کمیسیونی که اعضای آن را نمایندگان مجلس تشکیل می‌دهند، صلاحیت نماینده‌ای را تایید کنند، اما در صحن این صلاحیت رد شود. اگر این کمیسیون را قبول ندارید در کمیسیون دیگری این کار را انجام بدهید نه اینکه با جار و جنجال انداختن و بردن آبروی دیگران و دادن پیامک جو را علیه این نماینده عوض کنید و موفق به رد اعتبارنامه یک نماینده شوند.
به گفته او، چطور برای کسی که اعتبارنامه‌اش از طرف بهارستان‌نشین‌ها رد شده، در هیچ محکمه‌ای محکوم نشده و در هیچ جایی برایش پرونده‌ای صادرنشده است.
پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسانه باید به دنبال حق و حقیقت باشد، افزود: رسانه‌ها نباید به دنبال شایعه‌پراکنی باشند. رسانه باید اظهارات و دفاعیات دو طرف را به صورت عادلانه منتشر کنند تا بتواند از حق و حقیقت دفاع کنند و راجع چیزی که ندیده و نشنیده‌اند سخن نگویند.
عادلانه قضاوت کنیم
نماینده‌ی تبریز، آذرشهر و اسکو با انتقاد از برخی اظهارات رسانه‌ای گفت: برخی از رسانه‌ها نمی‌دانند که بنده چه صحبت‌هایی در جلسه غیرعلنی مجلس در رابطه با آقای تاجگردون انجام دادم با این وجود می‌گویند که پزشکیان از فاسدین و فاسدین فاع می‌کند. حال آنکه من درجلسه‌ی غیرعلنی مجلس درباره‌ی درستی یا نادرستی ادعاهای مطرح شده در مورد آقای تاجگردون دفاعی نکردم، گفتم که بر اساس عدالت بیاییم قضاوت کنیم.  هنگامی‌که شعبه اعتبارنامه را تایید کرد، نباید در صحن مجلس رای‌گیری می‌شد و در مرحله‌ی بعد وقتی کمیسیون تحقیق هم اعتبارنامه را تایید کرد نباید دوباره در صحن رای‌گیری می‌کردند. پس معلوم است که قصد داشتند این آدم را حذف کنند. دنبال این که به حق برسند نبودند.
اگر مجرم است چرا محاکمه نمی‌کنید
تصاویری از حضور تاجگردون در مجلس / تجمع معترضین اعتبار نامه منتخب مردم گچساران و باشت /  گزارش تأیید اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق رأی گیری ندارد چند روایت‌ از عملکرد کمیسیون تحقیق / فیلم رائفی‌پور و نماینده قم درباره تاجگردون
نایب رییس مجلس دهم همچنین همچنین تاکید کرد که اگر آقای تاجگردون فاسد نیست به چه جرمی‌ صلاحیت او را رد کردند اما اگر فاسد است چرا او را به دستگاه قضا معرفی نمی‌کنند تا برخوردهای لازم با او صورت گیرد.
این نماینده مردم با بیان اینکه آبروی یک مسلمان از آبروی خانه‌ی خدا بالاتر است، افزود: آدم نباید در جوّ و بر اساس این که باد به کدام سمت می‌وزد حرکت کند. با حق باید بود و از حق باید دفاع کرد. حق هم این است که اجازه دهند اتهاماتی که علیه ایشان گفته شده در یک محکمه‌ی عادلی مورد بررسی قرار بگیرد و هر حکمی ‌صادر شد همه بپذیرند؛ نه این که ما موضوع را به کمسیون تحقیق بفرستیم و این کمیسیون اعتبارنامه آقای تاجگردون را تایید کند و بعد در صحن با جوّسازی آبروی او را ببریم و بگوییم او فاسد است.
نماینده تبریز همچنین با بیان این نکته که برخی قصد داشتند که آقای تاجگردون حذف شود و به هیچ وجه دنبال اجرای حق نبودند، گفت: رسانه‌ها و آن کسانی که قضاوت می‌کنند باید مرد باشند؛ دنیا دو سه روز است و معلوم نیست فردا زنده‌ باشیم یا نه ولی مردانگی و آزادگی چیز دیگری است و می‌ماند.
اعتبارنامه نمایندگان مجلس چیست؟
بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نامزد پیروز در انتخابات، یک اعتبارنامه نمایندگی دارد که باید از سوی همه نمایندگان پذیرفته شود. این اعتبارنامه مجموعه مدارکی است که در ارتباط با سوابق کاری و نحوه انتخاب هر نماینده در پرونده وی قرار می‌گیرد و بعد از شروع به کار مجلس و تعیین شعب مجلس، اعتبار نامه‌های نمایندگان در شعب مورد بررسی و نهایتا مورد تایید یا رد شعبه‌های بررسی کننده قرار می‌گیرد.
پس از تایید اعتبارنامه نماینده منتخب، عملا نماینده مجلس شورای اسلامی‌به شمار می‌رود و دوره نمایندگی خود را به مدت چهار سال آغاز می‌کند. بنابر قانون، هر نماینده که به مجلس شورای اسلامی‌ راه پیدا می‌کند، باید اعتبارنامه وی از سوی مجلس شورای اسلامی‌ تایید شود و به تصویب برسد. بر همین اساس چهارشنبه هفته گذشته اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون»، منتخب مردم گچساران با رای ۱۲۸ نماینده رد شد.

ماجرای تاجگردون نشان‌دهنده آغاز مبارزه با فساد از درون مجلس یازدهم بود

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423370-1.jpg
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد را از مجلس آغاز کردیم و در اعتبارنامه تاجگردون به خوبی نشان دادیم گفت: مجلس گام خوبی برای برطرف‌ساختن مشکلات مسکن برداشته است.
حجت‌الاسلام مجید نصیرایی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت که مجلس برنامه‌ها و کارها را آغاز کرده با وجودی که بار ما سنگین‌تر شد اما فرمایشات رهبری انرژی همکاران را بیشتر و مسیر را شفاف‌تر کرد و به نوعی این فرمایشات خستگی را از تن همکاران درآورد.
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: با فرمایشات رهبری مسئولیت سخت‌تری متوجه مجلس شد چرا که ایشان بر مراقبت و مواظبت تاکید کردند و مجلس یازدهم را قوی‌ترین مجلس بعد انقلاب دانستند و  این سخنان رهبری در مورد مجلس بی‌سابقه بود.
وی بیان کرد: کمیسیون‌ها در مجلس شکل خودش را پیدا کرده است. طرح‌ها مطرح و دنبال می‌شود اما یکی از مهمترین کارهایی که مجلس دنبال می‌کند در حوزه مسکن است که امیدواریم حرکتی خوب شکل گیرد تا مقداری قیمت‌ها را بشکنیم تا باری از دوش مردم برداریم. 
نصیرایی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی که در آن حضور دارم  تاکنون  چهار جلسه تشکیل داده است گفت: در جلسات ابتدایی برای اولویت بندی و جمع‌بندی برنامه‌ها گذشت.
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقریباً 9 مورد خاص در فرمایشات رهبری به عنوان ماموریت برای مجلس تعیین شد که از این 9 مورد 3 مورد مستقیم مرتبط با کمیسیون فرهنگی بود که شامل  جمعیت، ازدواج آسان و فضای مجازی با قید فعالیت‌های کوتاه مدت و میان مدت بود.
وی عنوان کرد: از مجموعه‌ها دعوت کردیم در ابعاد فنی و محتوایی مفصل گزارش دهند و نقاط قوت و ضعف‌ها بررسی شد اما در مقوله فضای مجازی، شبکه ملی ایرانی از نیازهایی است که مردم ما مطالبه دارند. یکی از مهمترین مطالبات رهبری نیز همین موضوع بوده و هست و دستگاه متولی که وزارت ارتباطات است باید آن را دنبال می‌کرد که متأسفانه در این مورد کوتاهی جدی شده است.
نصیرایی ادامه داد: وزارت ارتباطات به لحاظ قانونی متولی محتوا و توسعه فنی شبکه‌های مجازی است اما در این قسمت وزارت ارتباطات صرفا می‌گوید من باید این کابل را تا هرجا که در کشور از فضای مجازی استفاده می‌کند برسانم اما اینکه در این شبکه در اختیار چه کسی است چه استفاده‌ای می‌شود زیر بار آن نرفته است؛ محتوا را چه کسی باید توجه کند؟ عملا از این فرصتی که  به برکت نظام و انقلاب درست شده همان فرصت را در اختیار شبکه تلگرام و اینستاگرام گذاشته‌اند که تیشه به ریشه می‌زنند.
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان تبلیغات و مجموعه مرکز پژوهش‌ها طرح‌های خوبی برای شبکه ملی مجازی  آماده کردند و مجموعه‌های خودجوش انقلابی جهادی مرکز پدافند غیر عامل طرح‌های خوبی دارند.
وی افزود: تا این لحظه برخی نمی‌گذارند این طرح‌های خوب وارد میدان شوند و فرصت‌ها را در اختیار جریان انقلابی قرار نمی‌دهند؛ خودشان هم وارد میدان برای راه‌اندازی شبکه ملی در فضای مجاری نمی‌شوند. از سویی دیگر حمایت از پیام‌رسان داخلی در حوزه فضای مجازی در اولویت است که در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.
نصیرایی تصریح کرد: ظرفیت زیادی در بخش زمین چه دولتی و چه نهادهای دیگر داریم و باید برای کسانی که نیاز واقعی دارند زمین تامین شود. از ظرفیت فنی و مهندسی سپاه، بنیاد برکت و آستان قدس و کمک‌های مردمی و گروه‌های جهادی در کنار هم باید استفاده شود تا مشکل مسکن نیازمندان برطرف شود.
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انسجام، اتحاد و نگاه انقلابی بین نمایندگان استان پر رنگ است. با وجودی که فشار زیاد بود اما مجلس تصمیمات خوب و قاطعی گرفت و در برخورد با فساد ابتدا از درون مجلس شروع شد که در اعتبارنامه تاجگردون به خوبی نشان دادیم.

غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟  /  دلیل سکوت تاجگردون درباره اتهاماتش چیست؟ ( +  فیلم و اینفوگرافیک )


ورود مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون ورود می‌کند، به فارس گفت: انتصابات باید بر مبنای شایسته سالاری باشد و نباید مدیری با رانت پستی را گرفته باشد.

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بعد از اقدام انقلابی مجلس در رد اعتبارنامه تاجگردون، برخی مطالبات در خصوص اقداماتی که وی طی سالیان گذشته صورت داده بود از نمایندگان مجلس مطرح شده است.
وی افزود: قطعا نمایندگان معترض به اعتبار نامه تاجگردون، دعوای شخصی نداشته‌اند و دغدغه‌ آنها رفع مشکلاتی بود که با حضور تاجگردون در مجلس پدید می‌آمد؛ البته این دغدغه شامل افرادی هم می‌شود که با رانت تاجگردون در سمت‌هایی هستند.
خضریان ادامه داد: طی سال های گذشته افراد مختلفی به واسطه انتصاب به تاجگردون در دستگاه های مختلف و به خصوص نهادهای اقتصادی دولتی منصوب شده‌اند که ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد زیرا حضور افرادی که با رانت به پستی رسیده‌اند هم منافع ملی را به خطر می‌اندازد و هم مفاسدی را به همراه خواهد داشت.
نماینده مردم تهران اظهار داشت: اساسا یکی از اقداماتی که مجلس نسبت به آن حساسیت ویژه ای دارد، انتصابات رانتی است تا افراد بر مبنای شایسته سالاری منصوب شوند و افراد فاقد صلاحیت برکنار شوند.
خضریان در پایان گفت: اگر فردی با رانت هر کسی ازجمله تاجگردون در مجموعه‌ای حضور یافته است نباید تصور کند که می‌تواند به این حضور رانتی ادامه داد؛ البته قوه قضائیه هم باید نسبت به مدیران رانتی حساس بوده و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اهورا
Iran, Islamic Republic of
من اولش فکر میکردم اینا واقعا دنبال فسادن ولی الان مطمئنن اینا فقط به دنبال حذف لرها از قدرت هستند! میتونید برید مقاله سایت الف درباره عادل آذر بخونید! ما لرها تا کی باید با دست خودمون فرزندان خودمون نابود کنیم! سایت کبنا خواهشا درباره حذف لرها تحقیق کنید و به مردم لر بفهمانید که به دنبال حذف لرها هستند حالا امروز تاجگردون فردا غریپ پور پس فردا عادل آذر و خدا میداند فرداهای دیگر کدام یک از لرها قربانی بشود! البته حقمون که حذف بشویم وقتی خودمون نامه علیه خودمون میدیم دیگه نباید انتظار از تهرانی هاداشت
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
در همین مجلس که اعتبار نامه تاجگردون رد شد فریاد بی عدالتی و سلیقه ای عمل کردند هیئت رئیسه و رییس مجلس بلند شد حاجی بابایی به امیر آبادی گفت اگر از ساعت ۸ صبح تا بعدازظهر تخلفات شما بگویم کم گفتم . ویس کرمی به حالت ظنز گونه گفتند موقع رای جمع کردن را ما می شناختید اما حالا ما را نمی شناسید عدم رعایت وقت بی عدالتی در مجلس موج می زد
حیدرزاده از گچساران
Iran, Islamic Republic of
با مصاحبه خضریان همه نکات پنهان هم آشکار شد . یقین بدارید در آینده نزدیک کروهی از نمایندگان با تحریک از طرف حسینی و هدایت خواه و امثال آنها تمام نیروهای کهگیلویه و بویراحمدی را حتی در پستهای رده چهارم برکنار خواهند کرد . اصولگرایان که چهل سال است به نا حق بر گرده مردم سوار بوده اند اکنون هم در صدد حذف نیروهای استانند طی یک یا دو ماه آینده با غریب پور هم برخورد خواهد شد . این متن را به خاطر داشته باشید .
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون الان نیست آیا کسانیکه در حال حاضر جایگزین نیروهای تاجگردون شده اند نیروهای متخصص و شایسته ای هستند؟
اشنا
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید اینها نیروهای در لباس انقلاب هستند که دارن تیشه به ریشه کشور می زنن
Iran, Islamic Republic of
انگار بنا نیست موضوع جناب اقای تاجگردون تمام شود و هر روز ورد زبانها و محافل و رسانه هاست دشمن انسوی مرزها در حال توطئه و دسیسه چینی است و مردم را باز به بهانه ی گرانی و وضع بد معیشت به خیابان اورده و متاسفانه برخی از مردم با انها همصداو همنوا شده اند ولی متاسفانه نمایندگان انقلابی ما هنوز اندر خم یک کوچه تاجگردون هستند بس است اینهمه حاشیه . شما که مدعی انقلابی و با بصیرت هستید کمی هم به فکر توده ضعیف و نیازمند این جامعه باشید و گرهی از مشکلات عدیده انان باز کنیدمردم واقعا گرفتار فقر شدید از بابت این گرانیهای افسار گسیخته هستند
ارش باوی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من رضای خدا دخیل در ماجرای تاجگردون نبوده و خدا میداند تاجگردون و عموش حاج بهرام مبرا از تهمتها هستند،قیامت نزدیک است از خدا بترسید،چه دروغها که گفتند و حداقل در دو مورد اصلی ان من اطلاع کامل دارم،یکی زمین و دیگری داشتن ده ها شرکت
Iran, Islamic Republic of
شمایین نه تاجگردون ، طلایه داران عاقبت بخیر
Iran, Islamic Republic of
مجلس زیر بیست درصد نماینده اش نمیتواند ادعای شایسته سالاری داشته باشد...
Iran, Islamic Republic of
آیه قرآن هست که خدا می‌فرماید از ذره حق ناس نمیگذرم پس حق مردم گچساران وتاجگردون حق ناس است مجلس که درآن ازاول عدالت نیست از ریس تا اون دو دکتری که توی کارنامه خود عدد4 پیدا تنبلهای کلاس حالا زاد کانی دور برداشته همان خدا که وعده داده روزی باید پس بده انشالله
زارعی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام کار مجلس در رد اعتبار نامه تاجگردون بسیار انقلابی و فوق العاده بود و طبق فرمایشات رهبری عزیز مقتدرترین مجلس بعد از انقلاب بوده و باید نسبت به برخورد با فساد و ارتشا در مجلس و خصوصا در دولت اقدام انقلابی انجام دهد و با متخلفین امثال نعمت زاده ،شریعتمداری ،جهانگیری ،روحانی ،فریدون و .... اقدام جدی انجام دهند و به گرانفروشی و مشکلات اقتصادی مردم توجه خاص نمایند باتشکر و ارزوی سلامتی برای همه خادمین انقلابی مردم
حق
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان به ملت و نماینده ها فهماند که انسانیت و شرافت هنوز زنده است و نفس می کشد از حق و عدالت جانبداری کرد
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
زاکانی می داند که قربانیان اصلی بازی،های سیاسی مردم هستند
عمدا می خواهید جنگ تن به تن جنگ های قومی و قبیله ای به راه بیندازد
Iran, Islamic Republic of

خیلیا با خشک مغزی و افراط بهترین سرمایه های ملی را نابود کردند و بی فرهنگی نصیب و فقر را نصیب مردم کردند همه این متحجران باید محاکمه شوند...
قشقایها
Iran, Islamic Republic of
سلام درودبه ارواح شهدا. امام امت. تاجگردون بایدمحاکمه شود تابدادندفقر یعنی چی. گشنگی یعنی چی. کرایه خونه یعنی چی. درودبرمجلس یازدهم. درودبرنمایندگان آگاه. درودبرشماکه جلوی رانت وفساد رامیگیریدوباجناح چپ وراست تعارفی ندارید.
ایل یوسفی
Iran, Islamic Republic of
تهرانی های لر ستیز وای بحالتون اگه سردار اسعد ها بپاخواستن .
قاتل سردار دلها سردار سلیمانی (لر)..
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
بهترین نماینده دیدم که براشهرش وجوانانش وبیکاریش تلاش بکنه اونم جناب اقای دکترغلامرضاتاجگردون بوده شهری ویرانه روبه شهری ابادتبدیل کرده که الان شده شهرستان یاهمون پاریس کوچلوالکی دارن بهش برچسب میبندن نکن چاه زه بهرکسی اول خودت بعداکسی یه روزنوبت خودت میشه که ردصلاحیت بزنن خداجای حق نشسته
بختیاری
United States
اقدام انقلابی در مجلس ان است که آقای قالیباف را درمجلس راه ندهند.که با دوازده هزار پرونده و پنج درصد آرا بر کرسی ریاست جلوس نمودند آریوبرزن ما بدون پرونده قضایی هشتاد در صد ارای مورد خشم خود قرار گرفتند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براتون که اصلا قانون پذیر نیستید. تاجگردون تمام شد . اگر خیلی دلسوز مردم هستید به فکر مشکلات مردم منطقه خودتون باشید. اینقدر پافشاری روی یک شخص که قانونی رد اعتبار شده نشانه ی چی میتونه باشه جز منافع شخصی افرادی که به خطر افتاده ؟!!!
مسلم
Iran, Islamic Republic of
بابا اصولگرا اصلاح طلب مثلا میخواین رگ غیرت مردم رو بجوش بیارین با این حزبهای ؟ کشور .به امثال روحانی و تاجگردون و.
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابی واقعا انقلابی دردلار انجام داد وجز کینه وعقده چیز دیگری ندارند
Iran, Islamic Republic of
قطعا شما دعوای شخصی داشتید
وحید
Iran, Islamic Republic of
ظلمی که شما به گچساران و جنوب کردید. . انشالله در زمان نزدیک رو سیاه خواهید شد و حق تاجگردون و مردم مظلوم حلقوم را می گیره . انشالله
696
حکم تاج..
گچساران
Iran, Islamic Republic of
غیر از خضریان بیا ..
دریکوند
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی ما لرها/باید شاهد حذف مظلومانه فرزندان دلیرمان باشیم زنده باد لرستان بزرگ‌
کارگر
Iran, Islamic Republic of
سلام آقاقی نصیرایی کی شروع به کارکردید که با فرماشیات مقام معظم رهبری خستگی از تن شما رفت شما که هنوز خیابان بهارستان را هم بلد نیستید که به مجلس بروید چه برسد به کارکردن
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
حذف تاجگردون نقشه ای از قبل طراح شده بود
مجریان طرح زاکانی و کریمی و نجابت بود
پشت صحنه و طراح اصلی آن رئیس مجلس بود
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
هیئت رئیسه و رییس مجلس هرگاه از نظر تخصص و عملکرد و پاسخگویی به مردم کم بیاورد شروع به تخریب تاجگردون می کند ای مسلمان ایمان و وجدان تان کجاست آبروی مومن از حرمت خانه ی خدا بالاتراست با کدام سند و مدرک در مورد تاجگردون قضاوت می کنید به جز چهار برگه زاکانی هرروز بک سفسطه ی جدید می بافی بعدهم می گوید نادرست است
یا حق
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اولا که انشاالله بزودی تاجگردون محاکمه شود
ثانیا انتصابات رانتی تاجگردون باید برملا برکنار و رسیدگی قضایی به عملکردشون
ثالثا تکلیف اون همه پروژه و پیمانکار رانتی را دستگاه قضایی مشخص کند
تبریز
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براهرچه لر بدبختا خدمت به مردم محروم اسمش رانت نیست رد آقای تاج گر دون به خاطر لر بودنش بوده بفهم
دو کلمه حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
درود بر بیطرفی کبنای عزیز
درود بر زاکانی حق طلب و همراهان پاک طینتش
بی شک عدالت خواهان منتظر محاکمه هستند.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
از حق الناس نمی گذریم زاکانی وامثال رو واگذارش کردیم به خدا وقیامت اگه اعتقادی به قیامت داشته باشند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
. حالمون بهم خورد از این مجلس با اینکارا همین عده کم هم دیگه رای نمیدن اینا هم فقط سیاس هس ک تاجگردون رد شد .با لر مشکلتون چیه نماینده های تهران و استانهای مرکز نشین چ لجاجتی با بقیه اقوام دارن حق خوری تا کی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام اصولگرایان فقط شعار بی معنا ست عده‌ای بفکر قدرت ومنافعشان هستند و حاضرند برای رسیدن به منافعشان دست به هرکاری مي زنند اگر از خود وهم کیشان هم گروه وجناحی خودشان شروغ می کردن باور می کردید نمایندگان تهران و قم واستان مرکزی با حداقل با لیست وابستگان نظام قبول ش شده‌اند چه انتظاری از آنها دارید رای مردم محروم استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران که حق ناس است نادیده گرفت برای ملت روشن تسویه حساب سیاسی و منافع شخصی وحسادت وکینه توزی با اغراض سیاسی است
راضیه
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزه پدرتو پزشکیان .تو جامع ما دیگه حق نیست
Iran, Islamic Republic of
باید ورود کنند به انتصابات نه تنها تاجگردون بلکه همه نماینده ها و شایسته ها باشند نه سایر
اح کج مد
Iran, Islamic Republic of
آقا بس دیگه .ردصلاحیتش که حق بود .حالا نوبت شفافیت دارائی ناشی از رانتش باشین .هرچه فساد کمتر بهتر
Iran, Islamic Republic of
تو که هیچی نمیدونی حرف مفت نزن تاجگردون نماینده منتخبی هست که حتما تا پای ریس جمهوری هم میره
علی
Iran, Islamic Republic of
حیف که زاکانی وقدرت وهدایت ایخوره
Iran, Islamic Republic of
کدام یک از نماینده های حاظر در مجلس به اندازه تاجگردون رای اوردن همشون زیر 20 درصد اما تاج گردون 70 درصد رای اورد اونوقت رای 70 درصد و بیخیال شدین و127 نفری که بر اساس ترسی که از تاج گردون داشتن بهش رای منفی دادن .کاملا به همه ثابت شده که رای مردم یعنی کشک..البته اگه ادم عاقلی باشه.
Iran, Islamic Republic of
شماهایی که دم ازپاگی تاجگردون میزنین خوب میدونین که چکارایی کرده پس لطفاحرف الکی نزنید
امید
Iran, Islamic Republic of
با خواندن مطالب ونقل قول برخی ازکسان چه در مجلس وچه در خارج مجلس مرا به یاد مواجهه عمر(خلیفه) با معاویه زمامدار شام می اندازدکه عمردر بازدید از حوزه حاکم شام در نزدیکی دار الحومه ازمرکب(الاغ)پیاده میشود تا چشمش به کاخ (دارالحکومه ) میافتد سراسیمه وعصبانی استخوان پوسیده شتر از زمین رو برمیدارد وبه سمت معاویه که به استقبالش میامد پرت کردوبا پرخاش گفت مردک (معاویه) بنای این کاخ عظیم با وضعیت مردم فقیر درحاکمیت تو جایگاهی نداردو......معاویه با حیله گری خاص خودش عمر رو ارام کرد وبا توضیح وتوجیح تخلف خود گفت ای خلیفه مسلمین من این کاخ رو جزبه خاطر قدرت نمایی در مقابل امپراطوری عثمانی بنا نکردم وبا این خدعه عمر را ارام و اغفال کرد نتیجه بحث این هست ما در کشوری هستیم با مردمانی نجیب وبا ترحم وبا گذشت اما در کنار این مردم برخی از طرفداران زر وزور وحفظ مقام وجایگاه دنیوی به همدیگر نون به قرض میدهند از جمل پزشکیان ومطهری وعیره وذالک به تبع از رویه توجیه یک روز شفافیت نماینده رو دراعلام رای زیر سوال برده وحریت جایگزین میشود ویک روز برعکس چرا از خودشون نمیپرسن چندین سالست در مجلس هستن بجای رفع مشکلات مردم همیشه در رفع مشکلات خود وهم گرایشاتشون هستن مگر تاج گردون و شما تا حال چه گلی به سر مردم زدی مردم الان عرق مشکلات ساخته بی تدبیری شماست چرا از این همه مصیبت مردم شما متاثر نمیشی ومشکل شما شده تاجگردون بخدا خجالت اور ست نانمایندگان البته مردم حیا کنید وبترسید از روز قیامت اف بر شما
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی بیشترشون مدیران بودند وهستند بازهم همون مجلس رانتیه
سعید
Iran, Islamic Republic of
من یک سئوال دارم
تاجگردون این همه مال و اموال و دارایی رو از کجا آورده
مگه یه نماینده مجلس چقد حقوق میگیره که این آقا شده میلیاردر.
اگه از زمین و املاک ارث پدری فروخته بود قانع میشدم ولی این آقا که یک متر از املاک ارث پدریشو نفروخته!!!

همشهری های مظلوم من دلشون به چی این آقا خوش بود؟؟؟ نمیدونم...
متاسفانه اکثرا چشممونو به حقایق بستیم و الکی غیرتی میشیم و تو زمین این آقایون زرنگ بازی میکنیم، یه عده روز به روز فقیر تر میشن و این آقا و دار ودستش روز به روز پول دارتر..
خدایا عدالتتو شکر
اریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی در خصوص حکم تاجگردون در سال ۹۹ در دادگاه اعتراف کرد. حالا برای عوام فریبی دنبال حرف های خاله زنکی رفتند. هر چه از عمر این مجلس انقلابی که می گذرد یقینم از اینکه این مجلس برای تاجگردون خیلی کوچیکه می رسم. آقای پزشکیان به شما هم پیشنهاد میکنم شما هم از اونجا بروید. حیف شماست
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مرد بوده پزشکیان هم مرد هست
محمد
Russian Federation
لعنت به این مجلس این نمایندگان تاریخ اند مگر غیر از این است که یک ماه ازین مجلس نگذشته است وهرکدام 231 میلیون تومان به غیراز حقوق بازنشستگی گرفتند وخودشان انقلابی می‌دادند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقایان زیادی به واسطه رانت آقای تاجگردون به پست و منصبی رسیدند که هیچ لیاقتی نداشتند .
کورش قیصری نیا
Iran, Islamic Republic of
قضیه رد اعتبارنامه اقای تاجگردون اصلا قانونی نبوده است ، زیرا در چندین مرحله اعتبارنامه ایشان توسط شورای منتخب و کمیسیون مربوطه تایید شد و همچنین مجددا شورای نگهبان بر اساس گزارشات ، صلاحیت اقای تاجگردون را بررسی کردند و در نهایت تایید شده بود . ولی وقتی چند نفر خاص با لجبازی و سماجت بخاطر انتقامگیری از تاجگردان به دلیل اینکه در دوره قبل تاجگردان در قضیه سقوط هواپیمای مسافربری به کوه دنا ، یکسری حقایقی را در مجلس بازگو کرد که بر اساس ان سخنرانی بیکفایتی مدیران هواپیمایی را برملاء کرد و باعث اخراج انان شد . اکنون نوبت انتقامگیری بود تمام این برخوردهای سیاسی و حزبی و کینه توزی ها هیچکدام بخاطر مقابله با رانت و فساد نبود بلکه از این شعار برای پوشش استفاده کردند . اگر واقعا نمایندگان انقلابی به دنبال مقابله با رانت و فساد هستند ، بسم الله ....
از پرونده املاک نجومی شروع کنند و ....تخلفات شرکت شمس الشموس فرزند قالیباف که پرونده ان در قوه قضاییه هنوز باز است را پیگیری کنند .
رانت هایی که دختر اقای زاکانی بواسطه پارتی و رانت پدرش دریاافت کرده و... را بررسی کنند . اقای زاکانی که پرچم مقابله با فساد و رانت را بر دوش گرفته ، توضیح بدهد که دخترش با کدام سرمایه اکنون در سوئیس است ؟
Iran, Islamic Republic of
شما که هی می‌گویید لر لر لر میخوام بگم صد نماینده لر دیگر بوق هستند که با حذف تاجگردون نتیجه گرفتید نمایندگان مرکز نشین با لر ها مخالفند؟
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
زاکانی و نماینده ها معترض هروقت از نظر تخصص عملکردوپاسخگو کم می آوردندشروع به تخریب تاجگردون و بیانیه ها ضد تاجگردون می کنند . ای مسلمان وجدان و ایمان تان کجاست . حق رای ۴۰ هزار نفر مردم بیگانه را پایمال می کنید حق پیرزن و پیرمرد را با خاله زنکی زاکانی خاک شد . حورج فلوید یک سیاه پوست آفریقایی ابرایتان سخت است . حق چندین هزار نفر مردم را پایمال کردند
Iran, Islamic Republic of
آقای خضریان اصلاحضورتاجگردون درمحل ریاست کمیسیون اقتصادی وبرنامه وبودجه محاسبات مجلس هم پستی رانتی بوده که ازطرف نمایندگان منتخب مجلس به وی داده شده باور ندارید از آقای زاکانی ویا اقای کوچی بپرسید که.............
انصاری
Iran, Islamic Republic of
گهی زین به پشت وگهی پشت به زین... انشاءالله همانطور که شما تاجگردون عزیز ومتفکر وتلاشکر از خطه جنوب را ناجوانمردانه در صحنه سیاست با تنگ نظری وبه قصد انتقام گیری کنار زدید بدانید دیری نمی پاید نوبت خودتان از ذیل تا صدر حزبتان میرسد واین بدعت شامی که بنا نهادین گریبانگیر تان میشود پس مینشینیم به نظاره همان روز که زیاد طول ندارد ظلم ناپایدار هست
Iran, Islamic Republic of
افرین به اقای زاکانی. حالا نوبت برادرش ساسان است وارد سازمان مدیریت فارس شد و به درجات بالای مدیریت ارتقا یافت
سعید
Iran, Islamic Republic of
همه شما ها با همین قضیه توی مجلس هستید وگرنه شماها اگر نبودید این وضع فعلی مملکت نبود که به این روز سیاه بنشینند ملت مردم را کتلت کردید رفت بابا مجلس نمی‌خواهیم این پول را که حقوق میدهند به شماها توی این مجلس بدهند به ملت دولت و سیستم حاکم خودش میگیره میدوزه تمام دیگه این همه پول بگیرید که چی صرف این دعواهای زرگری بکنید
United Arab Emirates
علی خضریان:دغدعه رفع مشکلاتی بودکه باحضورتاج گردون درمجلس بوجودمی امد

یعنی علناگفته ؛که ازوجودتاج گردون درمجلس میترسند🤣🤣
سید حسن موسوی
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف نیست که پزشکیان الان تو مجلس فعلی کنار نماینده های ۱۰ درصدی باشه جناب پزشکیان اگه جای شما بودم استعفا میدادم
اس
Iran, Islamic Republic of
حضور مرد بودن تاجگردون برای بعضی از نامردای مجلس آزار دهنده بود،
داورپناه
Iran, Islamic Republic of
سلام بهترین دفاع آدمهای شش ضلعی حمله است ما از شهر دیگری هستیم اما در ماجرای تاجگردون به این نتیجه رسیدیم که شما شاکیان درصورتی در تاریخ روسیاه عالم خواهید شد که پرونده در قانون پی گیری نشود وهمین تهمتها را درمورد خودتان را هم قانون مطالبه ومسعولا ن پیگیری کنند به اضافه رعب و وحشت و دودستگی ودشمن تراشی که درآن حوزه ودر کشور نگرانی راه انداخته اید شماازمو قعیت وشغل وقدرت نفوذ سوع استفاده کرده اید یا قانون باید ما را قانع کند یا قرآنهایی که سرنیزه کرده اید را بردارید تا کارهایی که مشابهتا انجام داده اید روشن شود مثلا گفته اید ایجاد شغل کرده است آیا شماها ایجاد شغل نکرده اید باید امنیت کشور پاسخ دهد آیا هیچکدام از اقوام و دوستان ووووو شما شاغل نیست وبیکارند اول اولویت کشور استانهای محروم است آیا تمام منابع کشور را تنها در چند استانی که شما یید خرج نکرده اید قانون باید پاسخ دهد اولویت محرومینند آیا به اندازه حوزه های تان به محرومین رسیده اید ما چوپانانی از کهگیلویه نه قدرت نه پول ونه نفوذ وووو هیچ نداریم اما این حق را داریم که از مسعولان بخواهیم مساعل را با دلایل قاطع برایمان روشن کنند چون خیلی انقلابی هایی وووو بودند که بعدها رو شدند که یا فرار کردند یا اعدام شدند ویا نقاب بر چهره کشیده اند قانون ای قانون فقط تو را سند میدانیم وبس منتظر جواب قانع کننده ایم صلوات
کورش قیصری نیا
Iran, Islamic Republic of
آقای میرسلیم امروز اعلام کرده که اقای قالیباف به مجلس دهم ۶۵ میلیارد تومان رشوه داده تا مجلس دهم تحقیق و تفحص از شهرداری انجام ندهد .
اقایان نمایندگان مجلس انقلابی که پرچم مبارزه با فساد را بلند کردند ، انرا زمین نگذارند و از همان هیات رئیسه مجلس شروع کنند با مقابله با فساد .
اگر توی همین چهار سال متمرکز شوند بر روی فساد شهرداری تهران در دوران قالیباف ، کار بزرگی در حق ملت ایران انجام میدهند .
باوی
Iran, Islamic Republic of
طرف نمیدونه زاکانی کیه میگه درود بر زاکانی چون از تاجگردون بدتون میاد میرید قمی میگی افرین تودیگه کی هستی نده خدا برو بفکر شهر خودت باش که داره بی سرسامان میشه زاکانی چه پخی غریب پرست
Iran, Islamic Republic of
دموکراسی و رای گیری کلا ، دلیلش هم همین که با رای گیری در شورای نگهبان تاجگردون و روحانی رای می آورند و روحانی ب.، تاجگردون در رای گیری رد میشود، این یعنی ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1