کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

ابهام در رفتار نمایندگان مجلس /روایت عضو شورای نگهبان بر سر صلاحیت تاجگردون / ورود مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون / رأی نمایندگان بالاخره شفاف می‌شود؟

28 تير 1399 ساعت 22:34

رای حامیان اصولگرایان مجلس این سؤال پیش آمده بود که کدام نمایندگان اصولگرا رأی به ماندن تاجگردون داده‌اند. حتی در ماجرای رأی‌دهی در صحن علنی هم وقتی نزدیک به ۱۲۳ نماینده رأی به ماندن تاجگردون در مجلس داده بودند، این مطالبه شفافیت دوباره مطرح شد.


قضیه غلامرضا تاجگردون گویا تمام شدنی نیست و حالا حالاها باید روی آن بحث و تبادل نظر شود، در آخرین اظهارات خضریان نماینده تهران می‌گوید: «اگر فردی با رانت هر کسی از جمله تاجگردون در مجموعه‌ای حضور یافته است نباید تصور کند که می‌تواند به این حضور رانتی ادامه داد؛ البته قوه قضائیه هم باید نسبت به مدیران رانتی حساس بوده و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دهد.»
صحبت‌های امروز نماینده تهران این شائبه را تقویت می‌کنند که نمایندگان تهران نوک پیکان شان را به سمت تاجگردون و هم تباران تاجگردون گرفته‌اند. اصلا نمی‌توان گفت که تهرانی‌ها لر ستیز هستند، اما این رفتارها این حرف را تقویت می‌کند. اکنون که دولت در آستانه معرفی گزینه وزیر صنعت، معدن و تجارت است، طرح این مسائل کمی شبه انگیز است.

رأی نمایندگان بالاخره شفاف می‌شود؟ /  موافقت نیمی از مجلس اصولگرا با تاجگردون دوباره شفافیت آرا را مطرح کرد
 


مجلس

شرق نوشت: «وقتی نماینده شهرستانی رأی می‌دهد و تحت اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرد، در نمازجمعه به او حمله می‌کنند و شیشه‌های دفتر کارش را می‌شکنند؛ درحالی‌که باید حریت نماینده را حفظ کنیم. حریت نماینده بالاتر از شفافیت است». این پاسخ علی مطهری بود به طرح شفافیت آرا که در مجلس پیشین به سرانجام نرسید. او معتقد بود شفافیت آرا حریت نماینده را از بین می‌برد و باعث می‌شود که مبنای رأی‌دادنش ترس یا خوشامد دیگران باشد.
حالا این دیگران می‌تواند نهادهای دیگر باشد یا افراد دیگر. یکی از نگرانی‌های طرح شفافیت آرا، شورای نگهبان بود که می‌توانست رأی و نظر نمایندگان را مبنای تأیید یا رد صلاحیت قرار دهد؛ آن‌هم درحالی‌که بسیاری معتقد بودند اگر قرار به شفافیت است، باید در دیگر نهادهای تصمیم‌ساز مبتنی بر رأی هم شفافیت اعمال شود؛ مانند شورای نگهبان، مجمع تشخیص و خبرگان به جز نهادهای امنیتی مانند شورای عالی امنیت ملی.
آن زمان نمایندگان اصولگرا به‌شدت پیگیر شفافیت آرا بودند؛ برای همین این انتظار وجود داشت که در مجلس تماما اصولگرای یازدهم این طرح حتما به سرانجام برسد. وقتی ماجرای اعتبارنامه تاجگردون هم مطرح شد و کمیسیون تحقیق و شعبه ۱۲ مجلس به اعتبارنامه رأی مثبت دادند، این مسئله شفافیت آرا دوباره مطرح شد.
برای حامیان اصولگرایان مجلس این سؤال پیش آمده بود که کدام نمایندگان اصولگرا رأی به ماندن تاجگردون داده‌اند. حتی در ماجرای رأی‌دهی در صحن علنی هم وقتی نزدیک به ۱۲۳ نماینده رأی به ماندن تاجگردون در مجلس داده بودند، این مطالبه شفافیت دوباره مطرح شد. آنها تعجب‌زده می‌خواستند بدانند چطور می‌شود که نیمی از مجلس اصولگرای انقلابی‌شان چنین رأیی داده‌اند.

مثلاً مهدی روشنفکر، نماینده بویراحمد، در ایام ‌تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حمایت از شفافیت آرای نمایندگان را از شعارهای اصلی خود خواند و بعد از آغاز به کار مجلس نیز بر این موضوع تأکید کرد و در یک مصاحبه مدعی شد: «نماینده مردم چیزی برای پنهان‌کردن از مردم‌ ندارد؛ اما حالا و در شروع کار مجلس و درحالی‌که بسیاری از نمایندگان مجلس به صورت خودجوش رأی خود درباره تأیید یا عدم‌ تأیید اعتبارنامه تاجگردون را به اشتراک گذاشته‌اند، موضع و رأی مدعی اصلی شفافیت آرا در مجلس یازدهم برای مردم استان کهگیلویه‌وبویراحمد مشخص نیست».

حالا گویا دستور کار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای هفته آینده بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان با حضور طراحان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات اسلامی است. البته از همین حالا برخی نمایندگان مخالفت خود را با این طرح به شکلی زیرپوستی اعلام کرده‌اند. مثلا درحالی‌که از آن به‌ظاهر حمایت می‌کنند، در واقع با آن مخالف‌اند. مثلا نماینده مردم اصفهان گفته که در حقیقت شفافیت به این نیست که گفته شود فلان نماینده چگونه رأی داده؛ بلکه شفافیت به این است که همه ملت بدانند در برابر تورم، گرانی و... چه اقداماتی انجام داده‌ایم که در این راستا هم رسانه‌ها، نمایندگان و هیئت‌رئیسه باید به شکلی تخصصی و مداوم با افکار عمومی صحبت کنند.
یا مثلا آصفری، نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس، تأکید کرده که شفافیت فقط منوط به مجلس نیست، قوه قضائیه و قوه مجریه هم باید شفاف باشد تا بتوان تأثیر شفافیت بر جامعه را لمس کرد. در قوه قضائیه باید رأی و اموال قضات شفاف شود و در قوه مجریه باید اموال و امکانات مختص وزرا و وزارتخانه‌ها زیر ذره‌بین قرار گیرد. درواقع شفافیت در قوه مجریه اهمیت ویژه‌ای دارد. این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه حتی شوراهای شهر و روستا نیز باید عملکردی شفاف داشته باشند، اظهار کرد: شفافیت به نفع همه و کشور است و باید مسئولان کشور برای تحقق این هدف بزرگ اقدام کنند.

جزئیات دیدار «قالیباف» با اعضای کمیسیون تحقیق درباره پرونده تاجگردون / جلسه کمیته تحقیق با شورای نگهبان و وزرات اطلاعات / بررسی پرونده «تاجگردون» باید هفته آینده نهایی شود / آیا تاجگردون از اسناد سرّی کمیسیون بودجه سوء استفاده کرده؟
 
روایت عضو شورای نگهبان از اختلاف نظر بر سر صلاحیت تاجگردون | کفه استعلامات مثبت می‌چربید
یک عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست.هادی طحان نظیف در گفتگوی ویژه خبری گفت: به نظر می‌رسد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وظیفه خود را به خوبی انجام نداده که ۷۵ نماینده ردصلاحیت شدند.
وی افزود: شورای نگهبان با اسناد و مدارک و طبق قانون صلاحیت افراد را بررسی می‌کند. بررسی صلاحیت در شورای نگهبان مستند بر اصل ۹۹ قانون اساسی است و موضوعات براساس قانون بررسی می‌شوند.
وی با بیان اینکه اختلاف نظر درباره منتخب گچساران از ابتدا در شورا وجود داشت گفت: در نهایت عدم تایید ایشان در شورای نگهبان رأی نیاورد. زمان نظر دهی شورای نگهبان در ماجرای اعتبارنامه منتخب گچساران، تمام شده بود و ما اعلام کردیم که زمان قانونی ما تمام شده و نفیا یا اثباتا نظری در این باره نمی‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه ما در انتخابات مجری بر قانون انتخاباتی هستیم که به آن ایرادات زیادی داریم گفت: قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست. مشکل اصلاح قانون انتخابات در مجلس قبل این بود که موضوع به استانی شدن انتخابات گره خورد البته در کلیات استانی شدن ایرادی نداریم. اگر قانون انتخابات اصلاح می‌شد، بسیاری از مشکلات و عدم اقناع‌ها پیش نمی‌آمد.
 این عضو شورای نگهبان همچنین چندی پبش درباره منتخب گچساران گفته بود: در خصوص صلاحیت منتخب گچساران از ابتدا اختلاف‌نظر بود. پاسخ مراجع استعلامی متفاوت و محتوای پرونده ترکیبی از مطالب صحیح و کذب یا بی‌سند بود و باعث ابهامات زیادی شد. در هیأت مرکزی همه مطالب موجود بررسی و پاسخ‌های داوطلب در چندین نوبت شنیده شد اما اکثریت اعضای آن متقاعد به رد نشدند.
 

هادی طحان نظیف - عضو حقوقدان شورای نگهبان
 
وی افزود: این نکته مهم است، بدانید مبنای نظر شورا استعلامات واصله است و اعتبار اولیه گزارش‌ها و اسناد باید توسط مراجع استعلامی تایید شود. شورا نیز دستگاه اطلاعاتی مستقلی ندارد و صرفاً با تحقیقات محلی که انجام آن توسط توده مردم صورت می‌گیرد، فرآیند بررسی را تکمیل می‌کند. پس از تجمیع مدارک و پاسخ‌های داوطلب، گزارش وضعیت پرونده تنظیم می‌شود و اعضا در مقام داوری رای می‌دهند.
طحان نظیف تصریح کرد: اختلاف نظر مراجع قانونی در پرونده مورد اشاره و کیفیت اعتبار اسناد در نتیجه‌گیری موثر بود و صحت و اعتبار یا استناد بسیاری از  مطالب برای رد صلاحیت آقای تاجگردون به تایید اکثر اعضا نرسید و کفه استعلامات مثبت بر استعلامات منفی چربید.
وی افزود: شورای نگهبان برای انجام مسئولیت‌های خود نه از کسی انتظار تشکر دارد و نه از سرزنش ملامتگری نگرانی؛ مهم این است که همان‌طور که امام راحل فرمودند خدا را در نظر داشته باشد و بر اساس حجت شرعی و قانونی عمل کند و در پیشگاه ذات باری‌تعالی و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران روسفید باشد.

 
پزشکیان گفته "می‌خواستند تاجگردون را از مجلس یازدهم حذف کنند"
 
اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی نباشد باید سیاست جنگ با امریکا را رها کنیم!/ آنها که پرچم پاره می‌کنند بپذیرند که این مشکلات هم هست!

اعتراض پزشکیان به رد اعتبارنامه تاجگردون: اگر نماینده گچساران فاسد است، چرا محاکمه نمی‌کنید؟
مسعود پزشکیان نماینده تبریز یکی از مدافعان غلامرضا تاجگردون در مجلس بود که در صحن علنی مجلس و قبل از رای گیری برای اعتبارنامه تاجگردون در حمایت از او سخنرانی کرد.
  
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس دهم که در اعتراض به رد اعتبارنامه تاجرگردون، فیلمی‌ را در فضای مجازی منتشر کرده و می‌گوید: آنچه که در بهارستان اتفاق افتاد خلاف تمام رویه‌های گذشته مجلس بود. کاری که با آقای تاجگردون انجام شد کاملا ناعادلانه بود. علت آن هم کاملا مشخص است.
او با اشاره به روند احراز و تایید صلاحیت نمایندگان در مجلس، گفت: شورای نگهبان و مراجع چهارگانه آقای تاجگردون را تایید کرده بودند. حتی در شعبه ای که اعضای آن را نمایندگان مجلس تشکیل می‌دهند، بعد از اعلام دفاعیات و نظرات دو طرف و بررسی آن اعتراضات نمایندگان به اعتبار نامه آقای تاجگردون را نپذیرفتند.
نایب رییس مجلس دهم ادامه داد: در مجلس‌های قبلی رسم بر این بود که وقتی شعبه اعتبارنامه نماینده‌ای را تایید می‌کرد. رای شعبه در صحن قرائت کرده و قضیه فیصله پیدا می‌کرد. اما به دنبال افزایش فشارهای سیاسی از طرف عده‌ای خاص و انعطافی که متاسفانه رییس مجلس از خود نشان داد، اعتراض نمایندگان در صحن پذیرفته و قرار شد که اعتراض به اعتبار نامه آقای تاجگردون به کمیسیون تحقیق برود. در نهایت کمیسیون تحقیق تشکیل شد و در این کمیسیون که اعضای آن را نماینده‌های مجلس تشکیل می‌دهند بازهم صلاحیت آقای تاجگردون مورد تایید قرار گرفت. با وجود این تاییده اعتبارنامه نماینده گچساران دوباره در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد. این نوع رفتار برخلاف تمام رویه‌هایی است که در دوره‌های مختلف مجلس شاهد انجام آن بودیم.
حذف سیاسی تاجگردون
نماینده تبریز معتقد است که اگر نمایندگان مجلس به اعتبارنامه آقای تاجگردون شک داشته و معتقدند که او صلاحیت نمایندگی مردم گچساران را ندارند، بررسی اعتبارنامه و صلاحیت وی را به یک محکمه عادلی بسپارند. محکمه‌ای که در آن ادعاهای مطرح شده را بررسی و بعد از شنیدن صحبت‌های این نماینده رای صادر کند.
او با بیان اینکه برخی از نمایندگان با سیاسی‌کاری، حق آقای تاجگردون و مردم منطقه گچساران را ضایع کردند، گفت: رفتاری که در مجلس شاهد آن بودیم دادند بدعتی است که نباید در مجلس اتفاق می‌افتاد.
نایب رییس مجلس دهم تاکید کرد: چطور ممکن است در کمیسیونی که اعضای آن را نمایندگان مجلس تشکیل می‌دهند، صلاحیت نماینده‌ای را تایید کنند، اما در صحن این صلاحیت رد شود. اگر این کمیسیون را قبول ندارید در کمیسیون دیگری این کار را انجام بدهید نه اینکه با جار و جنجال انداختن و بردن آبروی دیگران و دادن پیامک جو را علیه این نماینده عوض کنید و موفق به رد اعتبارنامه یک نماینده شوند.
به گفته او، چطور برای کسی که اعتبارنامه‌اش از طرف بهارستان‌نشین‌ها رد شده، در هیچ محکمه‌ای محکوم نشده و در هیچ جایی برایش پرونده‌ای صادرنشده است.
پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسانه باید به دنبال حق و حقیقت باشد، افزود: رسانه‌ها نباید به دنبال شایعه‌پراکنی باشند. رسانه باید اظهارات و دفاعیات دو طرف را به صورت عادلانه منتشر کنند تا بتواند از حق و حقیقت دفاع کنند و راجع چیزی که ندیده و نشنیده‌اند سخن نگویند.
عادلانه قضاوت کنیم
نماینده‌ی تبریز، آذرشهر و اسکو با انتقاد از برخی اظهارات رسانه‌ای گفت: برخی از رسانه‌ها نمی‌دانند که بنده چه صحبت‌هایی در جلسه غیرعلنی مجلس در رابطه با آقای تاجگردون انجام دادم با این وجود می‌گویند که پزشکیان از فاسدین و فاسدین فاع می‌کند. حال آنکه من درجلسه‌ی غیرعلنی مجلس درباره‌ی درستی یا نادرستی ادعاهای مطرح شده در مورد آقای تاجگردون دفاعی نکردم، گفتم که بر اساس عدالت بیاییم قضاوت کنیم.  هنگامی‌که شعبه اعتبارنامه را تایید کرد، نباید در صحن مجلس رای‌گیری می‌شد و در مرحله‌ی بعد وقتی کمیسیون تحقیق هم اعتبارنامه را تایید کرد نباید دوباره در صحن رای‌گیری می‌کردند. پس معلوم است که قصد داشتند این آدم را حذف کنند. دنبال این که به حق برسند نبودند.
اگر مجرم است چرا محاکمه نمی‌کنید
تصاویری از حضور تاجگردون در مجلس / تجمع معترضین اعتبار نامه منتخب مردم گچساران و باشت /  گزارش تأیید اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق رأی گیری ندارد چند روایت‌ از عملکرد کمیسیون تحقیق / فیلم رائفی‌پور و نماینده قم درباره تاجگردون
نایب رییس مجلس دهم همچنین همچنین تاکید کرد که اگر آقای تاجگردون فاسد نیست به چه جرمی‌ صلاحیت او را رد کردند اما اگر فاسد است چرا او را به دستگاه قضا معرفی نمی‌کنند تا برخوردهای لازم با او صورت گیرد.
این نماینده مردم با بیان اینکه آبروی یک مسلمان از آبروی خانه‌ی خدا بالاتر است، افزود: آدم نباید در جوّ و بر اساس این که باد به کدام سمت می‌وزد حرکت کند. با حق باید بود و از حق باید دفاع کرد. حق هم این است که اجازه دهند اتهاماتی که علیه ایشان گفته شده در یک محکمه‌ی عادلی مورد بررسی قرار بگیرد و هر حکمی ‌صادر شد همه بپذیرند؛ نه این که ما موضوع را به کمسیون تحقیق بفرستیم و این کمیسیون اعتبارنامه آقای تاجگردون را تایید کند و بعد در صحن با جوّسازی آبروی او را ببریم و بگوییم او فاسد است.
نماینده تبریز همچنین با بیان این نکته که برخی قصد داشتند که آقای تاجگردون حذف شود و به هیچ وجه دنبال اجرای حق نبودند، گفت: رسانه‌ها و آن کسانی که قضاوت می‌کنند باید مرد باشند؛ دنیا دو سه روز است و معلوم نیست فردا زنده‌ باشیم یا نه ولی مردانگی و آزادگی چیز دیگری است و می‌ماند.
اعتبارنامه نمایندگان مجلس چیست؟
بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نامزد پیروز در انتخابات، یک اعتبارنامه نمایندگی دارد که باید از سوی همه نمایندگان پذیرفته شود. این اعتبارنامه مجموعه مدارکی است که در ارتباط با سوابق کاری و نحوه انتخاب هر نماینده در پرونده وی قرار می‌گیرد و بعد از شروع به کار مجلس و تعیین شعب مجلس، اعتبار نامه‌های نمایندگان در شعب مورد بررسی و نهایتا مورد تایید یا رد شعبه‌های بررسی کننده قرار می‌گیرد.
پس از تایید اعتبارنامه نماینده منتخب، عملا نماینده مجلس شورای اسلامی‌به شمار می‌رود و دوره نمایندگی خود را به مدت چهار سال آغاز می‌کند. بنابر قانون، هر نماینده که به مجلس شورای اسلامی‌ راه پیدا می‌کند، باید اعتبارنامه وی از سوی مجلس شورای اسلامی‌ تایید شود و به تصویب برسد. بر همین اساس چهارشنبه هفته گذشته اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون»، منتخب مردم گچساران با رای ۱۲۸ نماینده رد شد.

ماجرای تاجگردون نشان‌دهنده آغاز مبارزه با فساد از درون مجلس یازدهم بود

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423370-1.jpg
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد را از مجلس آغاز کردیم و در اعتبارنامه تاجگردون به خوبی نشان دادیم گفت: مجلس گام خوبی برای برطرف‌ساختن مشکلات مسکن برداشته است.
حجت‌الاسلام مجید نصیرایی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت که مجلس برنامه‌ها و کارها را آغاز کرده با وجودی که بار ما سنگین‌تر شد اما فرمایشات رهبری انرژی همکاران را بیشتر و مسیر را شفاف‌تر کرد و به نوعی این فرمایشات خستگی را از تن همکاران درآورد.
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: با فرمایشات رهبری مسئولیت سخت‌تری متوجه مجلس شد چرا که ایشان بر مراقبت و مواظبت تاکید کردند و مجلس یازدهم را قوی‌ترین مجلس بعد انقلاب دانستند و  این سخنان رهبری در مورد مجلس بی‌سابقه بود.
وی بیان کرد: کمیسیون‌ها در مجلس شکل خودش را پیدا کرده است. طرح‌ها مطرح و دنبال می‌شود اما یکی از مهمترین کارهایی که مجلس دنبال می‌کند در حوزه مسکن است که امیدواریم حرکتی خوب شکل گیرد تا مقداری قیمت‌ها را بشکنیم تا باری از دوش مردم برداریم. 
نصیرایی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی که در آن حضور دارم  تاکنون  چهار جلسه تشکیل داده است گفت: در جلسات ابتدایی برای اولویت بندی و جمع‌بندی برنامه‌ها گذشت.
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقریباً 9 مورد خاص در فرمایشات رهبری به عنوان ماموریت برای مجلس تعیین شد که از این 9 مورد 3 مورد مستقیم مرتبط با کمیسیون فرهنگی بود که شامل  جمعیت، ازدواج آسان و فضای مجازی با قید فعالیت‌های کوتاه مدت و میان مدت بود.
وی عنوان کرد: از مجموعه‌ها دعوت کردیم در ابعاد فنی و محتوایی مفصل گزارش دهند و نقاط قوت و ضعف‌ها بررسی شد اما در مقوله فضای مجازی، شبکه ملی ایرانی از نیازهایی است که مردم ما مطالبه دارند. یکی از مهمترین مطالبات رهبری نیز همین موضوع بوده و هست و دستگاه متولی که وزارت ارتباطات است باید آن را دنبال می‌کرد که متأسفانه در این مورد کوتاهی جدی شده است.
نصیرایی ادامه داد: وزارت ارتباطات به لحاظ قانونی متولی محتوا و توسعه فنی شبکه‌های مجازی است اما در این قسمت وزارت ارتباطات صرفا می‌گوید من باید این کابل را تا هرجا که در کشور از فضای مجازی استفاده می‌کند برسانم اما اینکه در این شبکه در اختیار چه کسی است چه استفاده‌ای می‌شود زیر بار آن نرفته است؛ محتوا را چه کسی باید توجه کند؟ عملا از این فرصتی که  به برکت نظام و انقلاب درست شده همان فرصت را در اختیار شبکه تلگرام و اینستاگرام گذاشته‌اند که تیشه به ریشه می‌زنند.
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان تبلیغات و مجموعه مرکز پژوهش‌ها طرح‌های خوبی برای شبکه ملی مجازی  آماده کردند و مجموعه‌های خودجوش انقلابی جهادی مرکز پدافند غیر عامل طرح‌های خوبی دارند.
وی افزود: تا این لحظه برخی نمی‌گذارند این طرح‌های خوب وارد میدان شوند و فرصت‌ها را در اختیار جریان انقلابی قرار نمی‌دهند؛ خودشان هم وارد میدان برای راه‌اندازی شبکه ملی در فضای مجاری نمی‌شوند. از سویی دیگر حمایت از پیام‌رسان داخلی در حوزه فضای مجازی در اولویت است که در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.
نصیرایی تصریح کرد: ظرفیت زیادی در بخش زمین چه دولتی و چه نهادهای دیگر داریم و باید برای کسانی که نیاز واقعی دارند زمین تامین شود. از ظرفیت فنی و مهندسی سپاه، بنیاد برکت و آستان قدس و کمک‌های مردمی و گروه‌های جهادی در کنار هم باید استفاده شود تا مشکل مسکن نیازمندان برطرف شود.
نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انسجام، اتحاد و نگاه انقلابی بین نمایندگان استان پر رنگ است. با وجودی که فشار زیاد بود اما مجلس تصمیمات خوب و قاطعی گرفت و در برخورد با فساد ابتدا از درون مجلس شروع شد که در اعتبارنامه تاجگردون به خوبی نشان دادیم.

غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟  /  دلیل سکوت تاجگردون درباره اتهاماتش چیست؟ ( +  فیلم و اینفوگرافیک )


ورود مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون ورود می‌کند، به فارس گفت: انتصابات باید بر مبنای شایسته سالاری باشد و نباید مدیری با رانت پستی را گرفته باشد.

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بعد از اقدام انقلابی مجلس در رد اعتبارنامه تاجگردون، برخی مطالبات در خصوص اقداماتی که وی طی سالیان گذشته صورت داده بود از نمایندگان مجلس مطرح شده است.
وی افزود: قطعا نمایندگان معترض به اعتبار نامه تاجگردون، دعوای شخصی نداشته‌اند و دغدغه‌ آنها رفع مشکلاتی بود که با حضور تاجگردون در مجلس پدید می‌آمد؛ البته این دغدغه شامل افرادی هم می‌شود که با رانت تاجگردون در سمت‌هایی هستند.
خضریان ادامه داد: طی سال های گذشته افراد مختلفی به واسطه انتصاب به تاجگردون در دستگاه های مختلف و به خصوص نهادهای اقتصادی دولتی منصوب شده‌اند که ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد زیرا حضور افرادی که با رانت به پستی رسیده‌اند هم منافع ملی را به خطر می‌اندازد و هم مفاسدی را به همراه خواهد داشت.
نماینده مردم تهران اظهار داشت: اساسا یکی از اقداماتی که مجلس نسبت به آن حساسیت ویژه ای دارد، انتصابات رانتی است تا افراد بر مبنای شایسته سالاری منصوب شوند و افراد فاقد صلاحیت برکنار شوند.
خضریان در پایان گفت: اگر فردی با رانت هر کسی ازجمله تاجگردون در مجموعه‌ای حضور یافته است نباید تصور کند که می‌تواند به این حضور رانتی ادامه داد؛ البته قوه قضائیه هم باید نسبت به مدیران رانتی حساس بوده و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام دهد.


کد مطلب: 423370

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/423370/ابهام-رفتار-نمایندگان-مجلس-روایت-عضو-شورای-نگهبان-سر-صلاحیت-تاجگردون-ورود-پرونده-انتصابات-رأی-بالاخره-شفاف-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1