تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۷۱۰۷۵
واقعیات انتخابات را به بهانه تعصبات نادیده نگیرید؛ هدایت خواه مصداق رطب خورده مانع رطب نیست

جوابیه‌ای به توئیت حمید آذربو در نقد ستار هدایت‌خواه

۴
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جوابیه‌ای به توئیت حمید آذربو در نقد ستار هدایت‌خواه
کبنا ؛یادداشت - حسین عباسی - یکی از فعالین مجازی در توئیتی، سخنان دکتر هدایت خواه در همایش بزرگ شکوه مشارکت در یاسوج را به باد انتقاد گرفته و نوشته‌اند: «جناب استاد، با کلام امروزتان، آیا زمینه برای تشکیل در انتخابات مختلف ایجاد نمی‌شود؟؟ بگذارید ۹ دی غروب کند بعد حرف امثال موسوی و کروبی که سلامت انتخابات را با ادعای سطحی زیر سؤال بردند تکرار کنید!! با این ادعا، یعنی مردم سلامت انتخابات زمان شما که علاوه بر فرمانداران و بخشداران، هیئت نظارت هم به شما خیلی نزدیک بود را زیر سؤال ببرند؟!! رطب خورده منع رطب نمی‌کند حاجی!»
در پاسخ این توئیت ناجوانمردانه، نکات زیر را جهت روشن شدن افکار مردم شریف معروض می‌دارم:
۱- اینقدر تعصب کورکورانه دارد که حتی یادش می‌رود سخنان رهبر معظم انقلاب در این روز‌ها را بشنود و بازخوانی کند و نتواند بفهمد که دکتر هدایت خواه، کلمه‌ای خارج از گفتمان رهبری سخن نرانده‌اند جای تأسف دارد؛ لذا ابتدای نوشتارم توصیه می‌کنم که نویسنده این رشته توئیت، سخنان اخیر مقام معظم رهبری در باب انتخابات را مطالعه کنند؛
۲- طبق اخبار دقیق (در صورت لزوم مستندات ارایه می‌شود) برخی فرمانداران منتسب به نماینده که بعضاً سابقه هواداری و عضویت علنی یا پنهانی در اتاق فکر‌های ستاد انتخاباتی نماینده را نیز داشته‌اند، تلاش داشتند که تمامی اعضای هیئت اجرایی را یکطرفه به نفع نماینده فعلی انتخاب کنند اما با دقت نظر شورای نگهبان و مداخله شورای تأمین، بازنگری شد و اجازه ندادند این نظر انحصار طلبانه عملیاتی شود؛ علی‌ایحال همانطور که دکتر هدایت خواه در سخنرانی خود تصریح کردند، هنوز در برخی شهرستان‌ها، اعضای هیئت اجرایی، نظارت و فرماندار و بخشدار و... یک دست هستند و این موضوع قطعاً نگران‌کننده و مورد شائبه جدی است...
۲- جناب آذربو در توئیت خود، دکتر هدایت خواه را تشبیه به موسوی و کروبی کرده و‌ایشان را متهم کردند که دنبال اغتشاش هستند؛ در پاسخ باید بگوییم: اولاً موضوع سلامت انتخابات را مقام معظم رهبری مطرح فرمودند وگفتند که درآینده دراین مورد بیشتر صحبت می‌کنند و روی این نکته به شدت تأکید کرده‌اند؛
دوماً تأمین سلامت انتخابات بیشتر برعهده مجریان انتخابات است نه کس دیگر؛ لذا تذکر نسبت به رعایت بی‌طرفی درانتخابات و مطالبه یکدست نبودن مجریان باعث ایجاد اغتشاشات نیست و برخلاف پندار آن آقای توئیت‌نویس، صرف اعتراض یاانتقاد به سلامت انتخابات باعث اغتشاش نیست بلکه شیوه اعتراض اگر به صورت اردوکشی خیابانی باشد محکوم است ولی اگراز مسیر قانونی و یا مطالبه‌گری منطقی باشد هیچ منعی ندارد بلکه یک حق قانونی است.
سوماً عدم فهم درست از ریشه فتنه ۸۸ باعث شده که هرکس نسبت به سلامت انتخابات حرفی بزند با چماق مشابهت بافتنه اورا خاموش کنند.

بنابراین هشداردادن وحتی پیشگیری از زمینه‌های عدم سلامت انتخابات مثل یکدست بودن مجریان وناظران درراستای منویات رهبری و عین ولایت مداری و دغدغه‌مندی است.
چهارماً لازم است جناب آذربو به دوستان و اقوامش تذکر دهند که به جای فرافکنی، درانتخاب وسازماندهی یکطرفه مجریان انتخابات تجدیدنظر کنند.
۴- در خصوص‌اتهام رطب خورده که به دکتر هدایت خواه زده‌اند و ادعا کردند که در زمان نمایندگی‌ایشان، اعضای هیئات اجرایی و نظارت انتخابات یکدست بوده‌اند، باید متذکر شوم که: درانتخابات دور اول دکتر هدایت خواه، استاندار وفرمانداران وبخشداران همگی اصلاحاتی و یا طرفدار زارع بودند و ازیازده نفر هیأت اجرایی شهرستان بویراحمد فقط دو نفر طرفدار‌ایشان بودند.
دردوره هشتم هم دلیل تغییر فرماندار شهرستان بویراحمد (آقای فدایی) شش ماه قبل از انتخابات برای دفع همین شائبه دخالت درانتخابات بود و بجای‌ ایشان آقای پرویز رضایی که آن موقع طرفدار زارع بود منصوب شد و انتخابات را اجرا کرد.
بنابراین دکتر هدایت خواه مصداق رطب خورده منع رطب کرده نیستند.
به علاوه عرایض هدایت خواه ناظر به کل انتخابات در همه حوزه‌های انتخاباتی و بیان شرط عقلائی تضمین سلامت انتخابات بود.
نمی‌دانم چرا جناب آذربو به خودشان گرفته و خودشان را مصداق آن دانسته‌اند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را
Iran, Islamic Republic of
قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را
سعید
Iran, Islamic Republic of
توییت آقای آذربو منطقی و بجا بود
و البته این جوابیه خیلی ادبی و منطق رعایت نشده!!
Iran, Islamic Republic of
رطب خورده خود اذر بو باند ندا هستند
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1