کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

آبروی نماینده محفوظ ماند

9 اسفند 1401 ساعت 15:12

مدتی است در فضای رسانه ای استان آنچه به حراج گذاشته می شود، آبروی افراد هست و علی الظاهر کسی هم نیست که ناظر باشد اداره کل ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات استان هم که ظاهرا مسئولیتی در قبال این همه هتک حرمت ها ندارند.


مدتی است در فضای رسانهای استان آنچه به حراج گذاشته میشود، آبروی افراد هست و علی الظاهر کسی هم نیست که ناظر باشد، اداره کل ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات استان هم که ظاهراً مسئولیتی در قبال این همه هتک حرمتها ندارند.
به گزارش کبنا، دیروز در فضای مجازی و برخی رسانه ها که فراز و نشیب‌های زیادی را به جهت مجوز‌های اولیه، مشکلات صاحب امتیاز اولی و دومی و. . پشت سر گذارند و ذهنیت مثبتی هم از آن در اذهان نیست در اقدامی غیر اخلاقی، غیر حرفه‌ای و به دور از رسالت رسانه بودن، با انتشار یک فیش حقوقی شامل تمام مشخصات فرزند دختر نماینده مردم بویراحمد که برادر شهید و خودش جانباز و از نماینده‌های متدین و ولایی مجلس شورای اسلامی است، با تیتری کاذب منتشر می‌کند.
به هر مسئول و نماینده‌ای انتقاداتی وارد هست و خواهد بود و کسی مصون از اشتباه نیست. تا همین جا، آیا انتشار مشخصات کامل یک نفر بدون اجازه او در چنین فضایی با چنین ضریب انتشاری مجاز هست؟ اینجا کدام نهاد نظارتی و... باید جلوی این بی اخلاقی محض را بگیرد؟
اصل ماجرا که قصد داشتند آبروی یک شخص و خانواده را زیر سؤال ببرند و از نماینده مجلس برای مطامع سیاسی و جریانی انتقام بگیرند، با روشن شدن حقایق و اینکه فرزند نماینده در یک فرایند قانونی و آن هم برای گذراندن یک طرح اجباری پرستاری که به شدت مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی استان هست، در قالب طرح عمومی و اتفاقاً با ضریب حقوق کم‌تر از همترازی‌هایش، استخدام که نه، بلکه بکارگیری شده است، هم ناکام ماند و هم آبروی نماینده نه تنها محفوظ ماند؛ بلکه مظلومیت ایشان و خانواده‌اش برای خیلی‌ها از جمله راقم سطور نیز محرز شد.
اما آنچه به وقوع پیوست، هتک حرمت‌شان قلم و رسالت اخلاقی خبر و از بین رفتن امانتداری رسانه توسط عده‌ای غیر حرفه‌ای و سوء استفاده‌گر از رسانه هست.
با روشن شدن حقایق، آبروی نماینده محفوظ و از منتقدان و مخالفانش کاهش و به دلیل مظلومیت به محبوبیت او اضافه شد. خواست یک رأی کم کند اما چندین رأی اضافه کرد.
واقعیت دیگر این توطئه‌ی بر باد رفته، اخلاق حرفه‌ای ریاست پیشین دانشگاه علوم پزشکی جناب آقای دکتر غلام نژاد هست که با صراحت و شجاعت از قانونی بودن، این بکار‌گیری سخن گفت. چرا که نویسنده غیر حرفه‌ای متن؛ می‌خواست با یک تیتر چند تا نشانه از جمله تخریب نماینده، سنگ‌اندازی برای مدیر جدید دانشگاه و ایجاد اختلاف بیشتر بین روسای جدید و قدیم دانشگاه ایجاد کند و خود ماهی خودش را صید کند. ولی با روشن شدن حقایق و جواب اخلاق مدارانه و شفاف ریاست پیشین دانشگاه و ورود منصفانه و حرفه‌ای سایت کبنانیوز نیز به عنوان یکی از رسانه‌های مستقل استان در اطلاع‌رسانی به هنگام، طشت رسوایی کار غیر حرفه‌ای انجام شده را از بام انداخت و ورق به نفع نماینده در حوزه‌های اجتماعی برگشت.
آنچه مهم هست اینکه هر کدام از ما خودمان را جای خواهری بگذاریم که صرفاً به جرم نام خانوادگی‌اش باید اینگونه مورد هجمه ناجوانمردانه قرار بگیرد؟
خودمان را جای پدر و مادر و برادر این خواهر قرار دهیم؟ و از طرفی ممکنه این خانواده به دلیل جایگاه سیاسی‌اش نخواهد شاکی شود، آیا کسی یا کسانی هستند با این پدیده شوم و بی در و پیکر رسانه‌ای استان به جهت قانونی و عرفی مقابله نماید؟
این اتهامات ممکنه برای هرکسی نیز بوجود بیاد. آیا نشر اکاذیب، تشویش اذهان و تهمت به دانشگاه و اشخاص چیزی غیر از این هست؟
...........................
 احمد محمدی صفت
دانشجوی پزشکی


کد مطلب: 459124

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/459124/آبروی-نماینده-محفوظ-ماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1