تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۴۲۹۹۵
سید سعادت حسینی‌پور ده‌بزرگ در یادداشتی نوشت:

عدم توجه به اعمال ماده 23؛ خدمت یا خیانت؟! / بعید می‌دانم کسی حرف‌های تاجگردون را باور کند / معلوم نیست در زمان تاج‌گردون چه معامله‌ای با آن شصت میلیون یورو شد!

۲۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
عدم توجه به اعمال ماده 23؛ خدمت یا خیانت؟! / بعید می‌دانم کسی حرف‌های تاجگردون را باور کند /  معلوم نیست در زمان تاج‌گردون چه معامله‌ای با آن شصت میلیون یورو شد!
کبنا ؛سید سعادت حسینی‌پور ده‌بزرگ - رفتارهای پوپولیستی جناب غلامرضا تاج‌گردون برای اکثر مردم تکراری شده، و بعید می‌دانم بغیر از عده‌ای محدود اشخاص شیدای ایشان، کسی حرف‌هایش را باور و برای آن ارزشی قائل شود.
غلامرضا تاج‌گردون با سیاه‌نمایی از فعالیت نمایندگان ادوار قبل سعی در سفید نشان دادن خود همواره در سال‌های گذشته تا به امروز داشته است.
او به نحوی برای عده‌ای از طرفداران خود جا انداخته که انگار این فعالیت‌ها نه از طریق دولت‌های جمهوری اسلامی بلکه توسط شخص ایشان با اعمال نفوذ صورت گرفته، بدون شک در اکثر حوزه‌ها به تناسب مدت زمان نمایندگی جناب آقای سیدقدرت‌الله حسینی با ایشان کارهای عمرانی وسیعی در حوزه گچساران و باشت صورت گرفته و بخواهیم تیتروار هم به آنها بپردازیم می‌بینیم با هر عیاری حساب کنیم از او جلوتر است.
در حوزه مسکن قریب به چهار هزار واحد مسکونی ساخته شده، که انقلابی در حوزه مسکن بود. این بغیر از واحدهای مسکن روستایی است که در این بازه زمانی ساخته شد.
 در حوزه گرفتن مسؤولیت کلان توسط نخبه‌های این دو شهرستان در استان که قبل از آقای حسینی اصلاً باب نبود ۲۶ مدیرکل و معاون مدیرکل و معاون استاندار را شاهد بودیم.
در حوزه راه سید طرح پل بریم تا پل خیرآباد را از حوزه اعتبارات استانی به ملی انتقال داد و در زمان ایشان تا ماهور باشت که دو بانده و آسفالت شد، اما بعد از ده سال هنوز کمتر از بیست کیلومتر آن تکمیل نشده است.
 در حوزه آموزش دو دانشکده نفت گچساران و پیام نور باشت دایر گردید و ده‌ها رشته جدید در دانشگاه آزاد گچساران مجوز گرفت.
 در حوزه بهداشت و درمان بیمارستان بی‌بی‌حکیمه با بیش از 70۰٪ درصد و بیمارستان نفت با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی تحویل ایشان گردید.
در حوزه شهری گچساران زیرگذر گچساران ۸۵٪ درصد پیشرفت فیزیکی به زمان نماینده بعدی موکول گردید و برای مابقی آن شخص مهندس غلامرضا پاکدل پیگیری‌های لازم را تا مرحله افتتاح پیش بردند. و ایشان در این پروژه نقش مؤثری نداشتند.
در حوزه فرودگاه یک سند یک برگ یک نامه نمی‌تواند ارائه دهد که کوچکترین نامه‌نگاری انجام داده و تنها کار ایشان در حوزه ساخت فرودگاه دعوت ایشان توسط مهندس پاکدل و همان قیچی کردن روبان قرمز افتتاحیه است.
 در حوزه پتروشیمی روزی که سکان نمایندگی بر عهده گرفت علاوه بر پیشرفت فیزیکی قابل قبول، مجوزهای لازم سیصدمیلیون یورو تزریق مالی اخذ کرده بود که جناب سیدقدرت‌الله حسینی از این میزان شصت میلیون یورو جهت خرید سهام پتروشیمی از دولت وقت برای مردم گچساران کسب کرده بود. که در زمان آقای تاج‌گردون معلوم نشد چه معامله‌ای با آن شصت میلیون یورو شد.
در حوزه بافت فرسوده مجوزها و اعتبارات لازم را سیدقدرت‌الله حسینی اخذ کرده بود و چند خانه مسکونی هم از طرف پل بردستانی خرید و تخریب و شروع به نوسازی کرده بودند.
شهرستان شدن باشت با قریب بیست هزار نفر جمعیت کاری بود کارستان که خود در محافل خصوصی معترف بود این کار فقط از سید قدرت‌الله حسینی برمی‌آمد.
این‌ها فقط مشتی نمونه خروار است اما به شکلی قهرمان سازی از خود و سیاهنمایی از نمایندگان و دولت‌های قبل نشان می‌دهد که انگار گچساران بیغوله قبل او بوده.
خود و عده‌ای از طرفداران متعصب و احساس گرایش بگویند چند طرح را خود آغاز و به پایان رسانده‌اند؟
از آن قول شرفی که دادند از هر چهار سرمایه‌گذاری خارجی جهت ساخت کارخانه در ایران یکی در گچساران و باشت سرمایه‌گذاری خواهند کرد. چند کارخانه کلنگ زنی و افتتاح گردید؟
 این مقدمه‌ای جهت شناخت تیپ شخصیتی ایشان به نامه‌ای است. که به استاندار محترم جناب حاج احمدزاده در روزی که در سوگ از دست دادن همسر و همین طور جناب میرکاظمی و اعضاء کمیسیون بودجه مجلس نوشته است، تا خوانندگان عزیز بیشتر آشنا به این تیپ شخصیتی گردند.
سؤال بی‌جواب ذهنم این است که ایشان و طرفداران متعصبش نمی‌دانند که این مجلس و دولت هنوز سایه او را یا تیر می‌زنند. و حرف‌هایش برای آنان محلی از اعراب ندارد. و اصطلاحاً تره‌ای برای آن خرد نمی‌کنند؟
فقط بشکل خلاصه در جوابش می‌توان گفت: خیرت را نخواستیم شر مرسان.
 او می‌داند، خوب هم می‌داند. اما این را هم می‌داند که نماینده مردم محترم گچساران و باشت جناب سیدناصر حسینی چه وزنه سنگین مادی و معنوی برای مجلس و دولت انقلابی است.
می‌داند که دولت و مجلس حمایتش می‌کنند اما دست به قلم و کاغذ می‌برد و نامه می‌نویسد در حالی که خود بهتر از همه واقف و آگاه است که اصولاً در این روزهای سخت دولت و مجلس سخت گرفتار بودجه هستند نامه او دیده نمی‌شود تا چه رسد خوانده شود.
نامه‌های او فقط بار ارزشی در حوزه گچساران و باشت و چه بسا استان برای عده‌ای از طرفدارانش دارد که توهم ریاست جمهوری او را داشتند، اما امروز او فقط می‌خواهد فراموش نگردد.
 در جایی از نامه خود درمورد اعمال ماده بیست وسه آورده، قبلاً و بدون قید ضرورت این مجوز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، و در حال حاضر اجرایی شده‌اند و حذف آنها موضوعیتی ندارد.
 جناب آقای تاج گردون بیش از همه آگاه است که بیش از نود درصد مردم اصلاً نمی‌دانند اعمال ماده بیست و سه یعنی چه؟
و پیگیر نمی‌کنند که اعمال ماده بیست و سه چی هست؟
 اما اعتراف به همین چند خط نمایان گر آن است چطور دولت و مجلس سابق میلیاردها دلار این مملکت را بدون تحقیق و پژوهش و گرفتن مجوزهای لازم ماده بیست و سه باد هوا کرده‌اند. و یا واضح‌تر بگوییم خیانتی بزرگ انجام گرفته
 وقتی می گوییم اعمال ماده بیست و سه، یعنی هر طرح عمرانی باید دارای مطالعات اجتماعی، فرهنگی، و مجوزهای زیست محیطی و پدافند غیرعامل برای آن کسب شود.
و ممکن است میلیاردها تومان هزینه یک طرح شود اما قبلاً از ادارات و سازمان‌های ذی ربط مجوزهای لازم را کسب نکرده باشد و انتهای نادیده گرفتن ماده بیست و سه یعنی علاوه بر هدر رفتن سرمایه ممکن است هزینه‌های جبران ناپذیری در حوزه‌های اجتماعی و زیست محیطی و .... بوجود آورد، بشکل مصداق من اطلاع ندارم اما احتمال دارد همین تونل دیل به همین شکل که اقای تاج‌گردون گفته‌اند کلنگ زنی و چند میلیارد هزینه آن شده و حال که به نیمه راه رسیده می‌گویند طرح دارای اشکال فنی است. و مطلعین بر هشت طرح عمرانی که اعمال ماده بیست و سه نداشته سخن می گویند.
که این کم کاری زحمت نماینده و مسؤولین اجرایی دولت جدید را جهت اعمال ماده بیست و سه به زحمت انداخته است.
 در این چند روز نماینده مردم محترم حوزه گچساران و باشت تمام وقت و آبروی مادی و معنوی خود را گذاشت تا بلکه شرمنده مردم دیارش که به او اعتماد کرده‌اند نگردد. و قول مساعد جهت اضافه شدن بودجه طرح‌ها در حوزه گچساران و باشت را گرفتند.
 اما این مهم عملی نمی‌گردید مگر با تلاش شبانه روزی استاندار محترم جناب آقای حاج احمدزاده و مسؤولین دستگاه‌های مربوطه که در این مدت کوتاه همه وقت خود را گذاشتند تا طرح‌های ذکر شده مجوزهای لازم جهت اعمال ماده بیست و سه را نهایی و اخذ کنند. تا دولت را اقناع به گرفتن ردیف بودجه کنند.
 هدف فقط روشنگری بود، احترام همه اشخاص بخصوص جناب آقای تاج گردون که در سطح بضاعت خود جهت پیشرفت عمران و آبادانی این حوزه زحمت کشیده‌اند ستودنی و جای تشکر دارد، اما به فرمایش خودشان گلگی سید سعادت نباید کرد.
چرا که او اگر نقدی را بر کسی وارد بداند حتماً مطرحش خواهد کرد.
دعا کنیم که کردار و گفتار و رفتار ما جهت رضای خدا و خلق خدا باشد.
 مخلص همه شما
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
اصلا نیازی به بازی کردن و آمار و ارقام نیست مثل احمدی نژاد هم لرکه مفت نیازی نیست اگه راست میگی یه انتخابات آزاد برگزار بشه بشه بينم کی ۸۰ درصد و کی ۲۰ درصد میشه البته امثال شما ها همیشه ۲۰ درصد را صاحبان انقلاب و بقیه رو غیر خودی می‌داند و صد البته تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد .......
Iran, Islamic Republic of
بعید ندون
مردم متوقف و تعطیل شدن پروژه ها رو می بینن
داریوش دلبری پور
Romania
متاسفانه فرهنگ شواف داره نهادینه میشه خیلی از این پروژه ها که جناب حسینی نام بردند در مجلس هفتم اجرا واستارت و شکل گرفت . مستند در کتاب عملکرد حاج جعفری ذکر شده با توضیحات کامل و سند ..لطفا دروغ به خورد مردم ندهید
من
Iran, Islamic Republic of
میگم بعد از تاج گردون مگه گچساران نماینده دارد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مثل خزانه دار سریال قهوه تلخ عمل می کرد که در هتگام تقسیم یک کیسه زر را برای خودش بر می داشت و یک سکه می انداخت در ظرف فلزی رعیت و صداش آنچنان بلند می شد.
بیچاره مردم ساده دل
Iran, Islamic Republic of
بینیم چطوره
در رابطه با این انقلاب صحبت کنین لطفاً
ناشناس
Romania
باسلام تاجگردون نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد و توابع آن است برای ما مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد افتخار است فرقی ندارد که کجا باشند
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نخبه بود در منفعت طلبی و سودجویی
Iran, Islamic Republic of
جناب حسین پور یاداشت شما تماما فرافکنی هست...‌سعی می کنید در نوشته هایتان ژست ادمهای منصف را بگیرید اما اینگونه نیستید...در این استان که مدیریت دورهمی و تفکر قبیله ای دارد ان را به عصر حجر پیوند میزند شما فقط تاجگردون را پیدا کرده اید برای نقد کردن؟خانواده ی شما چه خدمتی به مردم کرده که خود را طلبکار همه میدانید...؟؟برادر همان مردمی که تاجگردون را قضاوت میکنند شمارا هم قضاوت خواهند کرد
این مردم هستند که حرف های نگفته دارند نه شما
شما بخشی از وضع موجود هستید مظلوم نمایی و حق به جانبی کافی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دولت انقلابی!!!! سالی که نکوست از بهارش پیداست،امیدی به شما و رییس جمهورتون نیست.تاجگردون مردم عمل بود شما!!!!؟؟؟؟
اصلاحاتی
Iran, Islamic Republic of
از این دولت دفاع نمی کنم و خیلی ضعیف هست اما عملکرد ناپاک و شیشه کثیف تاجگردون بنا به اعتراف خودش اون هم هیچ جای دفاعی نداره.
در یک کلام اگه اینا بدن تاجگردون صد مرتبه بدتر بود.
همون هیچ کاری نشه بهتر از کاریه که با ظلم و بی عدالتی بوده.
دو کلمه حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تاجگردون با فریب مردم ساده دل چنان اسم و رسمی پیدا کرد که بعد از اون همه پرونده و افشاگریها که تازه بخش کمی از مشکلات تاجگردون را بر ملا کردند و لااقل دستش برای همه رو شد هنوز هم هستند معدود افرادی که در مورد رفتارهای پر مشکل و ناسالمش شک دارند.
در حالی که افراد آگاه و منصف همیشه می دانستند و هشدار داده بودند که تاجگردون خطرناک است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاجگردون برای اجرای عدالت خطرناک بود و منش او با عدالت سازگار نبود و سراسر رفتارش تبعیض آمیز بود
تاجگردون برای افراد نخبه خطرناک بود و اجازه رشد نمی داد چون می خواست فقط خودش یکه تاز باشه
در یک کلام تاجگردون با در اختیار داشتن قدرتی در کمیسیون بودجه و تلفیق برای کشور خطرناک بود چون عدالت در مرامش نبود
Iran, Islamic Republic of
جناب حسینی ده بزرگ خودبزرگ بینی هم حد و اندازه ای دارد
یادت باشه این برادرت که به قول خودت وزنه ی بزرگی برای دولت و مجلس است ۱۵ درصد رای دارد....ضمنا شما منتی بر مردم و انقلاب ندارید سهم تان را هم همه جوره گرفته اید...خیلی خانواده ی شهید وجانباز در این استان هست که سهم خواهی نکردند اما مثل شما خود را طلبکار مردم ومالک انقلاب نمیدانند...دنیا دار مکافات است حسین پور جان.کبنا لطفا نشر دهید...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جناب اقای حسینی شما خوب می دانید که در زمان نمایندگی سید قدرت هیچ گونه کار عمرانی در شهرستانهای گچساران و باشت انجام نگرفت و تنها زمان هشت ساله جناب تاجگردون طرحهای عمرانی شروع شد و در حوزه مسکن طرح بافت فرسوده گچساران و در بخش راهها که انقلابی صورت گرفت
در حوزه اب و بخش کشاورزی که همه می دانند و می بینند که چه کارهای بزرگی انجام گرفته
در طرح پتروشیمی که حدود 90 درصد پیشرفت داشته
در طرحهای بهداشت و درمان که بیمارستان باشت که با بهترین امکانات به بهره برداری رسید و بیماستانهای گچساران که به بهره برداری رسید
و صدها طرح که شروع شده و در نیمه راه شماها با دوستانتان در استان و تهران با همدستی اجازه ادامه پیشرفت را از منطقه گرفتید
حالا بفرمایید ببینم برادر شما چه کاری در این مدت انجام داده
برادر شما که سر جنگ با همه داره
خانواده شما و دوستانتان باعث بدبختی منطقه شده اید
پس بهتره این مدت باقی مانده تا دوران نمایندگی برادرتان فقط و فقط سکوت کنید
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون پروژه ای شروع نکرد مگر اینکه منفعت خودش و فامیلش در پروژه بوده یا با ظاهر سازی و ژست کار عمومی ولی به نیت فریب افکار برای ادامه موقعیت خودش و سوء استفاده هر چه بیشتر از موقعیتش.
یار قدیمی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون را باید برای همیشه فراموش کرد چرا که فقط کارنامه سیاه از خود بجای گذاشت و بس.
کارنامه تاجگردون سراسر رانت، تبعیض، پارتی بازی، منفعت طلبی و با عوامفریبی و سرپوش گذاشتن بر اون همه مشکل.
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
امثال شماها اگه روزی بساط دیگری پهن شود ::::تبره را ازهمه چیز پر میکنند :::مگر وجدان ودین ویقین را ::::هم دین وهم وجدانهایمان مظلومند :::: فکر مردن که اصلا !!!!!!! آخرش عده ای کم طاقت رسانه را سرزنش لا غیر میکنند :::: که تنها به وظیفه عمل کرده ::::: بعضی وقتها دروغ بهتر از راست ::: منافعه
اردشیر
Iran, Islamic Republic of
گفته های وقت و بی وقت براداران حسینی جز موجب بی اعتباری بیشتر و روزافزون ایشان هیچ ارزش دیگری ندارد. از هیچ یک برادران حسینی گچساران تاکنون نفعی ندیده است.در تاریخ گچساران هیچ کسی در هیچ پستی به اندازه تاجگردون کار عمرانی و ماندگار انجام نداده است. از ایشان ریالی سودمندی به اینجانب نرسیده است. اما خدا را گواه می گیرم زمانی که آنهمه کارهای ارزشمند را می بینم نمی توانم در حد این چند جمله هم ننویسم. آقایان حسینی: حالا که همه قدرت در دست شماست, به فکر مردم باشید که روزگارشان سیاه شده است.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
اینهمه عقده در یک خبر تاسف بار است.تاجگردن رو نقد میکنی از کارهای مثبتش هم بگو.حسینی و برادرش گچساران و باشت رو 30 سال به عقب بر میگردونند.منصف باشید
گوهرگان باشت
Romania
سید سعادت بفرما سیدناصر درایت ۷ماه نمایندگی چکار کرده .....
اصلا تو میتونی بودجه یعنی چه
مردم از همه چی خبر دارن
مردم را هالو فرض کردی
برادر از چی سیدناصر دفاع میکنید
بفرما مجلس انقلابی و دولت انقلابی چه گلی به سر مردم زده
راستی خانواده شما درایت چند سال چکار مفیدی برای شهرستان گچساران وباشت انجام داده ؟
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسینی مشکل شما همین خودبرتر بینی ایست مشکل شما این است که خود را بینا و مردم را کور میدانید مشکل شما این است که فکر می کنید مردم چیزی نمی دانند فقط شما میدانید مشکل شما بی انصافی و شاید ناجوانمردانه عمل کردن ناجوانمردانه صحبت کردن باشد مشکل شما عدول از انصاف و عدل هست خدا شاهد است اولا اگر سید قدرت رد صلاحیت هم نمی شد هرگز قبول نمیشد چون مردم عملکرد بسیار ضعیفش را تجربه کرده بودند همه میگفتند آزموده را آزمودن خطاست و اگر دیدی که سید ناصر رای آورد مردم از روی دلسوزی رای دادند و در واقع مردم دیگر آزموده را آزمایش نخواهند کرد و برای همیشه خانواده حسینی بحرینی از اذهان سیاسی مردم پاک خواهد شد مردم ما رئوف و مهربانند کو آن شعار وحدتی کو ان تفاوت کو آن اخلاق مداری کو آن روش و منش بسیجی کو مکتب حاج قاسم کو شایسته سالاری کو مکتب بسیجی کو نیروهای ارزشی کو اخلاق اسلامی کجا رفت انسانیت همنشین ایشان همان اصلاف موصوف سید قدرت است/
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی مردم را هالو حساب نکن آنچه عیان است چه حاجت به بیان است هیچ منکر خدمات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست ولی متاسفانه وضعیت حاکم بر جامعه و بی عدالتی های رایج اگر کسی نباشد که دنبال مطالبات و مشکلات و پیگیر طرحها باشد کاری صورت نمی گیرد به عمل کار برآید به سخن راندن نیست مردم عادی آنهای که به منافع عمومی و عمران آبادی عمومی منطقه فکر می کنند نه آن اندک منفعت طلبان شخصی کاسبان منفعت شخصی و پست طلبان ذلیل به خوبی میدانند که واقعا با پیگیری های آقای تاج گردون چه عمران و آبادانی صورت گرفت توسعه روستا که انصافا کلا فراموش شده بودند و باعث مهاجرت مردم به شهرها و استانهای دیگر و خیلی ها حاشیه نشین شهرها شده بودند با توسعه و عمران و آبادانی روستا هامهاجرت معکوس از شهر به روستا ها انجام شد مردم الحمدالله با ساختن خانه های زیبا و مستحکم و مجلل به زندگی عزتمند خود در روستا برگشتند روستاها الحمدالله دارای امکانان رفاهی اب و برق و گاز و جاده و اسفالت کوچه و خیابانها شدند زندگی در روستاها که جز ذلالت و بدبختی نبود الان ذلت بخش و آرمانی شده است جناب ذقای حسینی لطفا لطفا فقط همین لامپهای سوخته گچساران تا باشت عوض کنید بقیه بودجه های که آوردید خوش بر حلالتون اگر این کار را انجام دادید پاسارگاد تخت جمشید کلا شما ساختید ایران را شما ساختید
ش پ
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم این سید سعادت چرا موهاشو کوتاه نمیکنه یا لااقل شونه کنه.
آقای حسینی !!!!!
الان وقت فرار نیست.
الان باید از عملکرد خودتان دفاع کنید.
تاجگردون هر چه کرد یا نکرد مردم قضاوت می کنند.
شما چه کردید؟!!!!
در مصوبات سفر ریاست جمهوری آقای رئیسی چند درصد از اعتبارات سفر به گچساران و باشت تعلق گرفت؟
کدام پروژه های استان در حال کار است؟
پروژه عظیم گناوه به چرام و مرکز کشور چه شده است؟
چرا به جای پاسخ دادن به عملکرد غیر قابل دفاع خود اقدام به شلوغ کاری می کنید.

برادر حسینی مردم آگاه هستند و میدانند که کمیسیون ماده 23 و .... فقط برای فقر نگه داشتن و عقب مانده نگه داشتن استان های ما بوده.
نگاهی کنید به رشد و توسعه سایر استانهای که نمایندگان آگاهی دارند.
نگاه کنید به اصفهان و بوشهر و ....

برادران حسینی عزیز شما نمی توانید و نمیدانید چگونه می توان استان را آباد کرد.
شما فقط شلوغ کاری و پنهانکاری میدانید!!!

آخ سی گچساران
ع
Iran, Islamic Republic of
اقای حسینی پور ضرب المثل است .
Iran, Islamic Republic of
جناب‌نگارنده‌‌بدان‌و مطمئن‌باش‌‌تا‌دو‌سال‌دیگه‌
همه چیز‌رو‌می‌شود‌
تاجگردون‌‌هر‌‌عقیده‌و‌مرامی‌داشت‌حداقل‌گچساران‌را‌
در‌استان‌آباد‌کرد‌
‌حالا‌بفرما‌طرح‌ها‌و پروژه‌ها‌در‌چه‌استانهایی‌افتتاح‌و‌‌کلنگزنی‌
می‌شوند‌
معصومیت‌‌و‌دم‌از‌عدالت‌زدن‌وقتش‌تمام‌شد‌
مردم‌کار‌اعتبار‌و‌استخدام‌می‌خواهند‌‌
باشتی
Romania
خدایی چطور میتونید تاجگردون با بقیه مقایسه کنید مگه نمیبینید... سید ناصر که خواب یا سید قدرت حرف میزنه یا سید سعادت. مبخواد خودش گناه نکنه دنبال کسی حرف بزنه.... به برادر ها اجازه داده مشکلی نیست راحت باشید ولی پروژهای تاجگردون بهتون معرفی کرد حتی اسمشون هم یادتون نمیاد.... برید اسامی پروژه‌ها از تاجگردون بگیرید همراه با آدرس یه کاری کنید
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1