کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سید سعادت حسینی‌پور ده‌بزرگ در یادداشتی نوشت:

عدم توجه به اعمال ماده 23؛ خدمت یا خیانت؟! / بعید می‌دانم کسی حرف‌های تاجگردون را باور کند / معلوم نیست در زمان تاج‌گردون چه معامله‌ای با آن شصت میلیون یورو شد!

10 دی 1400 ساعت 16:05

رفتارهای پوپولیستی جناب غلامرضا تاج‌گردون برای اکثر مردم تکراری شده، و بعید می‌دانم بغیر از عده‌ای محدود اشخاص شیدای ایشان، کسی حرف‌هایش را باور و برای آن ارزشی قائل شود.


سید سعادت حسینی‌پور ده‌بزرگ - رفتارهای پوپولیستی جناب غلامرضا تاج‌گردون برای اکثر مردم تکراری شده، و بعید می‌دانم بغیر از عده‌ای محدود اشخاص شیدای ایشان، کسی حرف‌هایش را باور و برای آن ارزشی قائل شود.
غلامرضا تاج‌گردون با سیاه‌نمایی از فعالیت نمایندگان ادوار قبل سعی در سفید نشان دادن خود همواره در سال‌های گذشته تا به امروز داشته است.
او به نحوی برای عده‌ای از طرفداران خود جا انداخته که انگار این فعالیت‌ها نه از طریق دولت‌های جمهوری اسلامی بلکه توسط شخص ایشان با اعمال نفوذ صورت گرفته، بدون شک در اکثر حوزه‌ها به تناسب مدت زمان نمایندگی جناب آقای سیدقدرت‌الله حسینی با ایشان کارهای عمرانی وسیعی در حوزه گچساران و باشت صورت گرفته و بخواهیم تیتروار هم به آنها بپردازیم می‌بینیم با هر عیاری حساب کنیم از او جلوتر است.
در حوزه مسکن قریب به چهار هزار واحد مسکونی ساخته شده، که انقلابی در حوزه مسکن بود. این بغیر از واحدهای مسکن روستایی است که در این بازه زمانی ساخته شد.
 در حوزه گرفتن مسؤولیت کلان توسط نخبه‌های این دو شهرستان در استان که قبل از آقای حسینی اصلاً باب نبود ۲۶ مدیرکل و معاون مدیرکل و معاون استاندار را شاهد بودیم.
در حوزه راه سید طرح پل بریم تا پل خیرآباد را از حوزه اعتبارات استانی به ملی انتقال داد و در زمان ایشان تا ماهور باشت که دو بانده و آسفالت شد، اما بعد از ده سال هنوز کمتر از بیست کیلومتر آن تکمیل نشده است.
 در حوزه آموزش دو دانشکده نفت گچساران و پیام نور باشت دایر گردید و ده‌ها رشته جدید در دانشگاه آزاد گچساران مجوز گرفت.
 در حوزه بهداشت و درمان بیمارستان بی‌بی‌حکیمه با بیش از 70۰٪ درصد و بیمارستان نفت با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی تحویل ایشان گردید.
در حوزه شهری گچساران زیرگذر گچساران ۸۵٪ درصد پیشرفت فیزیکی به زمان نماینده بعدی موکول گردید و برای مابقی آن شخص مهندس غلامرضا پاکدل پیگیری‌های لازم را تا مرحله افتتاح پیش بردند. و ایشان در این پروژه نقش مؤثری نداشتند.
در حوزه فرودگاه یک سند یک برگ یک نامه نمی‌تواند ارائه دهد که کوچکترین نامه‌نگاری انجام داده و تنها کار ایشان در حوزه ساخت فرودگاه دعوت ایشان توسط مهندس پاکدل و همان قیچی کردن روبان قرمز افتتاحیه است.
 در حوزه پتروشیمی روزی که سکان نمایندگی بر عهده گرفت علاوه بر پیشرفت فیزیکی قابل قبول، مجوزهای لازم سیصدمیلیون یورو تزریق مالی اخذ کرده بود که جناب سیدقدرت‌الله حسینی از این میزان شصت میلیون یورو جهت خرید سهام پتروشیمی از دولت وقت برای مردم گچساران کسب کرده بود. که در زمان آقای تاج‌گردون معلوم نشد چه معامله‌ای با آن شصت میلیون یورو شد.
در حوزه بافت فرسوده مجوزها و اعتبارات لازم را سیدقدرت‌الله حسینی اخذ کرده بود و چند خانه مسکونی هم از طرف پل بردستانی خرید و تخریب و شروع به نوسازی کرده بودند.
شهرستان شدن باشت با قریب بیست هزار نفر جمعیت کاری بود کارستان که خود در محافل خصوصی معترف بود این کار فقط از سید قدرت‌الله حسینی برمی‌آمد.
این‌ها فقط مشتی نمونه خروار است اما به شکلی قهرمان سازی از خود و سیاهنمایی از نمایندگان و دولت‌های قبل نشان می‌دهد که انگار گچساران بیغوله قبل او بوده.
خود و عده‌ای از طرفداران متعصب و احساس گرایش بگویند چند طرح را خود آغاز و به پایان رسانده‌اند؟
از آن قول شرفی که دادند از هر چهار سرمایه‌گذاری خارجی جهت ساخت کارخانه در ایران یکی در گچساران و باشت سرمایه‌گذاری خواهند کرد. چند کارخانه کلنگ زنی و افتتاح گردید؟
 این مقدمه‌ای جهت شناخت تیپ شخصیتی ایشان به نامه‌ای است. که به استاندار محترم جناب حاج احمدزاده در روزی که در سوگ از دست دادن همسر و همین طور جناب میرکاظمی و اعضاء کمیسیون بودجه مجلس نوشته است، تا خوانندگان عزیز بیشتر آشنا به این تیپ شخصیتی گردند.
سؤال بی‌جواب ذهنم این است که ایشان و طرفداران متعصبش نمی‌دانند که این مجلس و دولت هنوز سایه او را یا تیر می‌زنند. و حرف‌هایش برای آنان محلی از اعراب ندارد. و اصطلاحاً تره‌ای برای آن خرد نمی‌کنند؟
فقط بشکل خلاصه در جوابش می‌توان گفت: خیرت را نخواستیم شر مرسان.
 او می‌داند، خوب هم می‌داند. اما این را هم می‌داند که نماینده مردم محترم گچساران و باشت جناب سیدناصر حسینی چه وزنه سنگین مادی و معنوی برای مجلس و دولت انقلابی است.
می‌داند که دولت و مجلس حمایتش می‌کنند اما دست به قلم و کاغذ می‌برد و نامه می‌نویسد در حالی که خود بهتر از همه واقف و آگاه است که اصولاً در این روزهای سخت دولت و مجلس سخت گرفتار بودجه هستند نامه او دیده نمی‌شود تا چه رسد خوانده شود.
نامه‌های او فقط بار ارزشی در حوزه گچساران و باشت و چه بسا استان برای عده‌ای از طرفدارانش دارد که توهم ریاست جمهوری او را داشتند، اما امروز او فقط می‌خواهد فراموش نگردد.
 در جایی از نامه خود درمورد اعمال ماده بیست وسه آورده، قبلاً و بدون قید ضرورت این مجوز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، و در حال حاضر اجرایی شده‌اند و حذف آنها موضوعیتی ندارد.
 جناب آقای تاج گردون بیش از همه آگاه است که بیش از نود درصد مردم اصلاً نمی‌دانند اعمال ماده بیست و سه یعنی چه؟
و پیگیر نمی‌کنند که اعمال ماده بیست و سه چی هست؟
 اما اعتراف به همین چند خط نمایان گر آن است چطور دولت و مجلس سابق میلیاردها دلار این مملکت را بدون تحقیق و پژوهش و گرفتن مجوزهای لازم ماده بیست و سه باد هوا کرده‌اند. و یا واضح‌تر بگوییم خیانتی بزرگ انجام گرفته
 وقتی می گوییم اعمال ماده بیست و سه، یعنی هر طرح عمرانی باید دارای مطالعات اجتماعی، فرهنگی، و مجوزهای زیست محیطی و پدافند غیرعامل برای آن کسب شود.
و ممکن است میلیاردها تومان هزینه یک طرح شود اما قبلاً از ادارات و سازمان‌های ذی ربط مجوزهای لازم را کسب نکرده باشد و انتهای نادیده گرفتن ماده بیست و سه یعنی علاوه بر هدر رفتن سرمایه ممکن است هزینه‌های جبران ناپذیری در حوزه‌های اجتماعی و زیست محیطی و .... بوجود آورد، بشکل مصداق من اطلاع ندارم اما احتمال دارد همین تونل دیل به همین شکل که اقای تاج‌گردون گفته‌اند کلنگ زنی و چند میلیارد هزینه آن شده و حال که به نیمه راه رسیده می‌گویند طرح دارای اشکال فنی است. و مطلعین بر هشت طرح عمرانی که اعمال ماده بیست و سه نداشته سخن می گویند.
که این کم کاری زحمت نماینده و مسؤولین اجرایی دولت جدید را جهت اعمال ماده بیست و سه به زحمت انداخته است.
 در این چند روز نماینده مردم محترم حوزه گچساران و باشت تمام وقت و آبروی مادی و معنوی خود را گذاشت تا بلکه شرمنده مردم دیارش که به او اعتماد کرده‌اند نگردد. و قول مساعد جهت اضافه شدن بودجه طرح‌ها در حوزه گچساران و باشت را گرفتند.
 اما این مهم عملی نمی‌گردید مگر با تلاش شبانه روزی استاندار محترم جناب آقای حاج احمدزاده و مسؤولین دستگاه‌های مربوطه که در این مدت کوتاه همه وقت خود را گذاشتند تا طرح‌های ذکر شده مجوزهای لازم جهت اعمال ماده بیست و سه را نهایی و اخذ کنند. تا دولت را اقناع به گرفتن ردیف بودجه کنند.
 هدف فقط روشنگری بود، احترام همه اشخاص بخصوص جناب آقای تاج گردون که در سطح بضاعت خود جهت پیشرفت عمران و آبادانی این حوزه زحمت کشیده‌اند ستودنی و جای تشکر دارد، اما به فرمایش خودشان گلگی سید سعادت نباید کرد.
چرا که او اگر نقدی را بر کسی وارد بداند حتماً مطرحش خواهد کرد.
دعا کنیم که کردار و گفتار و رفتار ما جهت رضای خدا و خلق خدا باشد.
 مخلص همه شما


کد مطلب: 442995

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/442995/عدم-توجه-اعمال-ماده-23-خدمت-یا-خیانت-بعید-می-دانم-کسی-حرف-های-تاجگردون-باور-کند-معلوم-نیست-زمان-تاج-گردون-معامله-ای-شصت-میلیون-یورو

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1