تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۴۲۷۳۳۴
یادداشت ارسالی:

کبنانیوز از واقعیت نویسی تا برعکس جلوه دادن

۱۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنانیوز از واقعیت نویسی تا برعکس جلوه دادن
کبنا ؛رضا اکبری از فعالین اجتماعی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی به نقد پایگاه خبری کبنا نیوز پرداخته و نوشته است؛ پایگاه خبری کبنا نیوز گرچه دوست و عزیز ماست اما متاسفانه چند مدتی است بدون داشتن چهارچوب و یا با زیر پا نهادن اصول حرفه‌ای روزنامه نگاری خیلی از مسائل و موارد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد را وارونه جلوه می‌دهد و یا تیتر می‌کند. خوشبینانه ترین نگاه این است که باری به هرجهت شده و می‌خواهد همه را راضی نگه دارد؟ که این با اصول صحیح روزنامه نگاری منافات دارد.
 ما بد بین نیستم که حالت بدبینانه‌اش را بگوییم.
این رسانه طی تحلیل‌های کاملاً سطحی و کلیشه‌ای و گاها با مصاحبه‌هایی تیتر وار سعی دارد عزل و نصب‌های استان طی سال جاری - ۱۳۹۹ - را کاملاً غیره منطبق با واقعیت‌ها و حقایق موجود جامعه جلو دهد.
۱ - مثلاً انتصاب بخشدار مرکزی بویراحمد را چنان اقتدار دولت نشان می‌دهد که گویی یک نیروی مخالف دولت را برداشته‌اند و یک نیروی حامی دولت را گذاشته‌اند.
در حالی که اصل قضیه برعکس بوده و این انتصاب دقیقاً برخلاف سیاستهای دولت و در راستای توجه به خواسته‌های قومی و سیاسی نمایندگان جدید بوده است.
و دقیق‌تر اینکه ۹۰ درصد مدیران شهرستان بویراحمد و دنا و بخشی از مدیران چهار شهرستان چرام، کهگیلویه، بهمئی و لنده در جهت امیال نمایندگان جدید عزل و نصب شده‌اند که کمترین هم خوانی را با دولت داشته‌اند. و مثلاً تا حدودی فرماندار کهگیلویه شده است مدیر دفتر نماینده
۲ - جابجایی یک مدیر بیمارستان کوچک در یک شهرستان را چندین بار هدفمند و کاملاً یکجانبه تیتر و مصاحبه نموده است که گویی هیچ انتصابی در علوم پزشکی استان طی سال جاری صورت نگرفته!!! جز جابجایی یک بیمارستان در گچساران!!
در حالی که در علوم پزشکی یاسوج ۹۹ درصد مدیران و معاونین و حتی رئیس واحدها و در برخی موارد کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بر مبنای مسائل اول قومی و قبیله‌ای و بعد انتخاباتی جابجا شده‌اند و چنان اظهرمن الشمس است که دانشگاه علوم پزشکی استان به اندازه بیماری محنوس کرونا درگیر عزل و نصب نیروهای عدل هاشمی و غلامحمد زارعی به نفع مهدی روشنفکر و محمد موحد است ولی این رسانه کمتر به این مهم که بیشترین اهمیت و تأثیر را در مهمترین دستگاه تخصصی استان که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد - پرداخته است.
۳- خبر انتصاب رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان بویراحمد چنان در کبنا نیوز تیتر شد که گویا وزیر کار جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است.
۴ - احتمال عزل؟ و یا استعفای؟ عزیز فیلی مهمترین معاون استاندار و مسئول اجرایی دولت به اندازه‌ای در این رسانه بی اهمیت بود که استعفا؟ و یا عزل؟ سید محمد یوسف کاظمی بیدک - تنها مدیر گچسارانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد - بی اهمیت نشان داده شد. در حالی که از بین ۲۰ مدیرکل ستادی، ۴ مشاور استاندار، و ۴ معاون استاندار اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بطور اتفاقی یک گچسارانی اصلاح طلب بود که گویا این یک مدیر گچسارانی، هم دیگر نیست.
۵ - مصاحبه‌های پی در پی با احد جمالی معاون سیاسی استاندار و تعریف و تمجیدهای غیر معمول از ایشان و بخصوص اعلام رضایت عمومی! و افکار کل مردم استان؟؟ از عزل و نصب‌های ایشان در مدیران میانی استانداری نشان از چه دارد، خدا می‌داند؟!
۶- تقطیع و جابجایی مصاحبه لطیف رستاد پس از چند ماه در خصوص عزل برخی مدیران ستادی استانداری و بخصوص علیه مدیر کل سابق مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نکته‌ای دیگر است که مدیریت کبنا نیوز را با سئوالات بیشماری روبه رو ساخته است.
۶ - کبنا نیوز عزل دسته جمعی ۳ مدیرکل (دفاتر مدیریت بحران، امور شهری و شوراها و دفتر فنی و امور ترافیک) در استانداری از دیگر اقدامات بسیار خوب!! استاندار دکتر حسین کلانتری و معاون ارشدش مهندس احد جمالی تداعی می‌کند در حالی که این مهم با واقعیت‌های جامعه تفاوت فاحش دارد.
 ۷ - اینکه مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری عزل؟ شده و یا خودش استعفا داده؟ است موضوعی است که باید بررسی و شفاف سازی شود به دو دلیل اول اینکه مدیرکل مدیریت بحران یکی از فعالترین، کارآمدترین و پاکدست ترین مدیران در استان بوده و
دوم اینکه عزل و یا استعفای وحید محمدی تبار، دقیقاً دو روز پس از رد اعتبارنامه نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی شائبه‌هایی را در ذهن جامعه ایجاد کرده است.
۸- معمولاً شعار خیلی از نخبگان، رسانه‌ها و سیاسیون و... طی سنوات گذشته این بوده که نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند و اصل تفکیک قوا رعایت شود، ولی برعکس مجموعه کلی این انتصابات در جهت تأمین رضایت نمایندگان جدید بوده تا اصول شایسته سالاری و سیاست‌های کلی دولت.
 امید است رسانه وزین کبنا نیوز و بخصوص دستاندرکاران آن که اینقدر برای من اهمیت و احترام داشته است که به نقدش بپردازم. به جای فرافکنی و پاسخگویی‌هایی سطحی و کلیشه‌ای انتقاد پذیر بوده و روش و استراتژی خود را اصلاح نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا از حسادت میخوای بمیری؟؟؟
همینکه جمالی نزاشته و نمیزاره یه عده بی لیاقت پست و مقام بگیرن برامون کافیه!!!
از چی میسوزی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شهر خالی از شیرمردان و است و..
خخخخخ
روزنامه خون حرفه ای
Iran, Islamic Republic of
صحبت هایی که فرمودید هیچ ارتباطی با اصول روزنامه نگاری نداره، شما انتقادتون به موضع سایت کبنانیوز هست، پس بهتره از اصول روزنامه نگاری مایه نگذارید
در ضمن اگر دقت بفرمایید هر جاندار انسانی دارای موضعی هست، لذا هر سایت یا رسانه ای اگر موضع نداشته باشه، شک کنید به وجودش. علی شریعتی گفته: انسان دارای ایدئولوژی است، آدمها دارای فکر و اندیشه هستند.
Iran, Islamic Republic of
اون مدیر کل / که خودش روز اول میگفت میترسم مدیر بشم چون که در شان ان پست نیست حالا براحتی خودش را با گروه اصول گرا میچرخانه تا دیروز ...
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر بلا شک ضعیفترین نماینده ادوار مجلس هستن حداقل در استان ما ولی چرا کبنا به انتصابات تماما طایفه ای ایشون ورود نمیکنه زمان زارع از تمام طوایف انصافا پست داشتن ولی کبنا به زارعی گیر میداد ولی الان خیر
سهراب
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم من در مورد مسائلی که اطلاع ندارم و شما بر شمردید هیچ اظهار نظری نمی کنم اما وقتی می فرمایید مدیر بحران استانداری فعالترین ، کارآمدترین و پاکدست ترین مدیر استان ... چون اطلاع دقیق دارم و او را می شناسم ولازم نمی دانم در فضای مجازی به آن بپردازم و حتی لازم نمی دانم به دیگران هم بقبولانم یا اثبات کنم که چنین نیست ولی برای خودم اظهر من الشمس است که فعالترین و فلان ترین و بهمان ترین هایی که شما ردیف کرده اید مصداق همان کچل و زلفعلی است .
به من حق دهید بعنوان یک انسان امروزی در مورد سایر مطالبتان هم شک کنم به همین اندازه !
گرچه از دعوا یا گلایه های شما و کبنا اطلاع ندارم اما خدا را شاکرم که شما رسانه دستتان نیست .
در هر حال انصاف ، انصاف و انصاف ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر این قلم شیوا
محمدمتین
Iran, Islamic Republic of
دقیقابرعکس مطلبی که نوشتین مخصوصادرموردنماینده فعلی بویراحمدودناکبناتامیتونست هم قبل انتخابات وهم بعدانتخابات ایشون روتخریب کردروزی دوسه مطلب ازکارای ایشون گرفته تایاداشت های پرازتوهین به دورازواقعیت مخاطبان توسایت میزداین دیگه همه میدونن به نظرم نقدسازنده وازروی دلسوزی خوب ولی تخریب اصلاخوب نیست الان یه مدتی تازه برگشته به اخلاق رسانه ایش تخریب گذاشته کنارولی به جاش نقدهای سازنده خودش داره شماطرفدارتخریبین نه نقدوانتقاد
وحید
Iran, Islamic Republic of
اینقدردولت دولت نکن دولتتون چندماه دیگه رفتنی درستش همونه که نیروهای مردمی وانقلابی بزارن سرکار
محمد
Iran, Islamic Republic of
من مخالف نماینده فعلیم ولی این قانونش هرنماینده ای میره سرکارنیروهای خودش میزاره سرکارازقدیم بوده تمامی نماینده های قبلی هم همین طوربودن ونماینده های بعدی هم همین طورن اگه نماینده ماهم میرفت همه ازش توقع داشتیم نیروهای خودمون بزاره سرکارخودجنابعالی هم اگه نمایندت قبول میشدومخالف هارومیزاشت دادوبیدادت بلند میشد
حمید
Iran, Islamic Republic of
کبناتوروخدامطالب پرازعقده وکینه روتوسایتت نزن همه میدونن ازچی ناراحتن یه عده که فکرمیکنن همه پست هاتااخرعمربایدمال خودشون وفک وفامیلشون باشه اینادغدغشون مردم نیستن پست ومقام خودشون سایتتون بامطالب مضحک هم چین زیرسوال نبرین ایناخواهان اخلاق رسانه ایتون حفظ کنیدهمینایه مدت مردم ازکبنازده کردن
جان محمد باقریان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در استان ما هرگز شایسته سالاری نتوانسته است جای روابط کثیف و سخیف سیاستمدارانی را که بواسطه از دست ندادن پست خویش تن به هر کار ذلت باری میدهند ، از طرفی دولت روحانی آنقدر ضعزف و و بدون اصالت بود که متاسفانه بزرگترین ضربات تاریخ چهل سال انقلاب را این دولت بر پیکره اصلاحات وارد نمود ، حذف یک مدیر متعهد و پیگیر و دلسوزی چون آقای محمدی تبار چه خود استعفا داده باشد که باید نمیگذاشتند و چه ایشان را از مسولیت خود برکنار نمودن واقعا نه اینکه شائبه سیاسی دارد شائبه . و تلاش برای ادامه ریاست استاندار داشته و از این نمایندگانی که قوم سالارند و نه شایسته سالار بجز این انتظاری نبوده و نیست و همین یک محمدی تبار نمونه بارزی است از مشت نمونه خروار چون بنده در کل عمرم یک بار بواسطه حادثه ای که بخاطر سیل دیدم به ایشان مراجعه و سابقه هیچ دوستی و رفاقتی هم با ایشان نداشته و سفارش شده کسی هم نبودم ، اما اینک بر خویش لازم میدانم که به این عزیز اعلام کنم برادرم جای تو در قلب ماست و توان و دلسوزی تو از این نمایندگان و استاندارش بالاتر میباشد و حیف است که کسی با این توانمندی بخواهد از چنین مثلا مسولینی تبعیت کند
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1