کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

کبنانیوز از واقعیت نویسی تا برعکس جلوه دادن

18 آبان 1399 ساعت 13:29

امید است رسانه وزین کبنانیوز و بخصوص دستاندرکاران آن که اینقدر برای من اهمیت و احترام داشته است که به نقدش بپردازم. به جای فرافکنی و پاسخگویی‌هایی سطحی و کلیشه‌ای انتقاد پذیر بوده و روش و استراتژی خود را اصلاح نمایند.


رضا اکبری از فعالین اجتماعی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی به نقد پایگاه خبری کبنانیوز پرداخته و نوشته است؛ پایگاه خبری کبنانیوز گرچه دوست و عزیز ماست اما متاسفانه چند مدتی است بدون داشتن چهارچوب و یا با زیر پا نهادن اصول حرفه‌ای روزنامه نگاری خیلی از مسائل و موارد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد را وارونه جلوه می‌دهد و یا تیتر می‌کند. خوشبینانه ترین نگاه این است که باری به هرجهت شده و می‌خواهد همه را راضی نگه دارد؟ که این با اصول صحیح روزنامه نگاری منافات دارد.
 ما بد بین نیستم که حالت بدبینانه‌اش را بگوییم.
این رسانه طی تحلیل‌های کاملاً سطحی و کلیشه‌ای و گاها با مصاحبه‌هایی تیتر وار سعی دارد عزل و نصب‌های استان طی سال جاری - ۱۳۹۹ - را کاملاً غیره منطبق با واقعیت‌ها و حقایق موجود جامعه جلو دهد.
۱ - مثلاً انتصاب بخشدار مرکزی بویراحمد را چنان اقتدار دولت نشان می‌دهد که گویی یک نیروی مخالف دولت را برداشته‌اند و یک نیروی حامی دولت را گذاشته‌اند.
در حالی که اصل قضیه برعکس بوده و این انتصاب دقیقاً برخلاف سیاستهای دولت و در راستای توجه به خواسته‌های قومی و سیاسی نمایندگان جدید بوده است.
و دقیق‌تر اینکه ۹۰ درصد مدیران شهرستان بویراحمد و دنا و بخشی از مدیران چهار شهرستان چرام، کهگیلویه، بهمئی و لنده در جهت امیال نمایندگان جدید عزل و نصب شده‌اند که کمترین هم خوانی را با دولت داشته‌اند. و مثلاً تا حدودی فرماندار کهگیلویه شده است مدیر دفتر نماینده
۲ - جابجایی یک مدیر بیمارستان کوچک در یک شهرستان را چندین بار هدفمند و کاملاً یکجانبه تیتر و مصاحبه نموده است که گویی هیچ انتصابی در علوم پزشکی استان طی سال جاری صورت نگرفته!!! جز جابجایی یک بیمارستان در گچساران!!
در حالی که در علوم پزشکی یاسوج ۹۹ درصد مدیران و معاونین و حتی رئیس واحدها و در برخی موارد کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بر مبنای مسائل اول قومی و قبیله‌ای و بعد انتخاباتی جابجا شده‌اند و چنان اظهرمن الشمس است که دانشگاه علوم پزشکی استان به اندازه بیماری محنوس کرونا درگیر عزل و نصب نیروهای عدل هاشمی و غلامحمد زارعی به نفع مهدی روشنفکر و محمد موحد است ولی این رسانه کمتر به این مهم که بیشترین اهمیت و تأثیر را در مهمترین دستگاه تخصصی استان که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد - پرداخته است.
۳- خبر انتصاب رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان بویراحمد چنان در کبنانیوز تیتر شد که گویا وزیر کار جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است.
۴ - احتمال عزل؟ و یا استعفای؟ عزیز فیلی مهمترین معاون استاندار و مسئول اجرایی دولت به اندازه‌ای در این رسانه بی اهمیت بود که استعفا؟ و یا عزل؟ سید محمد یوسف کاظمی بیدک - تنها مدیر گچسارانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد - بی اهمیت نشان داده شد. در حالی که از بین ۲۰ مدیرکل ستادی، ۴ مشاور استاندار، و ۴ معاون استاندار اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بطور اتفاقی یک گچسارانی اصلاح طلب بود که گویا این یک مدیر گچسارانی، هم دیگر نیست.
۵ - مصاحبه‌های پی در پی با احد جمالی معاون سیاسی استاندار و تعریف و تمجیدهای غیر معمول از ایشان و بخصوص اعلام رضایت عمومی! و افکار کل مردم استان؟؟ از عزل و نصب‌های ایشان در مدیران میانی استانداری نشان از چه دارد، خدا می‌داند؟!
۶- تقطیع و جابجایی مصاحبه لطیف رستاد پس از چند ماه در خصوص عزل برخی مدیران ستادی استانداری و بخصوص علیه مدیر کل سابق مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نکته‌ای دیگر است که مدیریت کبنا نیوز را با سئوالات بیشماری روبه رو ساخته است.
۶ - کبنانیوز عزل دسته جمعی ۳ مدیرکل (دفاتر مدیریت بحران، امور شهری و شوراها و دفتر فنی و امور ترافیک) در استانداری از دیگر اقدامات بسیار خوب!! استاندار دکتر حسین کلانتری و معاون ارشدش مهندس احد جمالی تداعی می‌کند در حالی که این مهم با واقعیت‌های جامعه تفاوت فاحش دارد.
 ۷ - اینکه مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری عزل؟ شده و یا خودش استعفا داده؟ است موضوعی است که باید بررسی و شفاف سازی شود به دو دلیل اول اینکه مدیرکل مدیریت بحران یکی از فعالترین، کارآمدترین و پاکدست ترین مدیران در استان بوده و
دوم اینکه عزل و یا استعفای وحید محمدی تبار، دقیقاً دو روز پس از رد اعتبارنامه نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی شائبه‌هایی را در ذهن جامعه ایجاد کرده است.
۸- معمولاً شعار خیلی از نخبگان، رسانه‌ها و سیاسیون و... طی سنوات گذشته این بوده که نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند و اصل تفکیک قوا رعایت شود، ولی برعکس مجموعه کلی این انتصابات در جهت تأمین رضایت نمایندگان جدید بوده تا اصول شایسته سالاری و سیاست‌های کلی دولت.
 امید است رسانه وزین کبنانیوز و بخصوص دستاندرکاران آن که اینقدر برای من اهمیت و احترام داشته است که به نقدش بپردازم. به جای فرافکنی و پاسخگویی‌هایی سطحی و کلیشه‌ای انتقاد پذیر بوده و روش و استراتژی خود را اصلاح نمایند.


کد مطلب: 427334

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/427334/کبنانیوز-واقعیت-نویسی-برعکس-جلوه-دادن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1