کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

«جناب مطهری»؛ ادب مرد به ز دولت اوست

 سیدعلی عباس محدث

18 آبان 1398 ساعت 13:54

شما فرهنگ برهنگی را زاییدی، بی تفاوتی نسبت به داشته‌های فرهنگ ایرانی اسلامی را زاییدی، عدم برنامه ریزی برای اعتلای فرهنگ غنی ایران اسلامی را زاییدی، برجام را زاییدی، تورم بالای 50٪ را زاییدی، اختلاف طبقاتی و محرومیت از رفاه مردم را زاییدی، نابسامانی بازار و از هم گسختگی نظارت‌های بر بازار را زاییدی، تعطیلی کارخانجات و کاهش تولید را زاییدی، حمایت از دروغ‌های قرن و قرن‌ها دروغ به این مردم قدرشناس را زاییدی، بی اعتمادی به حمایت‌های همه جانبة مردم را زاییدی، دفاع غیر کارشناسانه از برنامه ریزی‌های دولت مستأصل و گروه اقتصادی تمامیت خواهش را زاییدی و در نهایت، بی ادبی، هتاکی و تحقیر و تضعیف جایگاه نمایندگی در نظام اسلامی را زاییدی. جنابعالی و طیف سنت گرایی که رحمتان را به نولیبرالیسم اقتصادی اجاره دادید، بیشتر از هرکسی نیازمند قرص‌های ضدبارداری هستید.


 متن ارسالی؛ محققان معتقدند که اغلب افراد نابارور، دچار اضطراب می‌شوند، چراکه ناباروری می‌تواند به صورت یک بحران در زندگی، بحران هویت، بیماری مزمن، علتی برای افسردگی، یک تجربه عمیق یا ترکیبی از این موارد باشد. کسی که دارای بحران هویت شده و تألمات روحی بر او مستولی گردیده است، آرامش خود و دیگران به چالش می‌کشاند. اینگونه افراد نباید ناامید باشند. چراکه با پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی صورت گرفته است، تا حدودی این مشکلات مرتفع و هویت به افراد نابارور برمی گردد. البته گاهی ناباروری منوط به بچه دار نشدن هم نیست. ناباروری عقلی، ناباروری سیاسی، ناباروری شعور و ادراک هم تقریباً در همین راستا بوده و نیازمند درمان تخصصی هست تا این مادران سلامتی‌شان به خطر نیافتد.
علی مطهری جزء افرادی است که به قول خودش همیشه انواع و اقسام قرص‌ها به ویژه قرص ضدبارداری در جیبش دارد ولی متأسفانه نه کتاب‌های «انسان کامل» و «اخلاق جنسی» شهید مطهری در درمانش مفید بوده و نه روش و کنش نظام باورِ ابوی شهیدشان، ناباروریش را بهبود بخشیده است. اوکه از سرمایه‌های فکری و نوشتارهای پدر سودی نبرده است، به لحاظ بحران هویتِ متأثر از ناباروری فکریش، در بی هویتی محضِ انتخاب شیوه‌ی زندگی قرار گرفته است و مستمراً به سر و صورت جامعه دانشگاهی و تحصیلکرده های جوان چنگ می زند. در جائیکه سخنرانی‌های شهید مطهری در قبل از انقلاب و کتب سهل الادراک ایشان در بعد از انقلاب، بخش مهمی از جامعه جوان به ویژه دانشگاهی را به سمت کامل شدن در انسانیت و مؤمن شدن در منش و کنش دینی هدایت نموده است، علی مطهری از ترسِ بارور شدن از لیبرال‌های کوچه بازاری اصلاحات و اعتدال، قرص همراه دارد. نماینده ای که به لطف سند سجلی‌اش، خلفِ تئورسین چیره دست انقلاب و اسلام بوده است، اکنون از فضل پدر حاصلی نیاندوخته و هرازگاهی مستندی از افتضاحات فکری و اخلاقی‌اش را مرور می‌کنیم.
البته اگر سخنان بزرگان و خادمان این مملکت را مرور کنیم، چنین شدن علی مطهری نمی‌تواند دور از عقل باشد. سعدی می‌فرماید؛
«دو کس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند. یکی آن که اندوخت و نخورد و دیگر آن که آموخت و نکرد». که البته در نیاموختن علی مطهری شک نداریم. به قول دکتر احمدی نژاد، کسی که با فشار دادن یه شاسی مدرک گرفته است، کجا می‌تواند آن همه کتاب انسان ساز شهید مطهری را با مجموعة کثیری از اسناد و مستندات ضمیمه، مطالعه کند و در زندگی سیاسی و اجتماعی‌اش بکار گیرد؟ چه دلیلی دارد که فرزند علی مطهری که فقط به لطف داشته‌های مکتوبِ پدر بزرگوارشان می‌توانست، هم نوشته‌های به جای مانده از ابویشان را منتشر کند و هم مکتب اندیشه ورز شهید مطهری را مدیریت کند، قرص در جیب گذارد و از فهم نابارورش، ادبیات فجیع و مشمئز کننده تراوش شود؟ به فرض که به مزاح گفته باشد «که البته این خاصیت جاهلان و بیخردان فیلسوف مآب است که حقیقت را با سفسطه و مغلطه، آنگونه که ذهن ناقص و درک اندکشان توان دارد، نمایش دهند»، باز هم شایسته کسی که اجباراً دارای اعتبارِ اجتماعی فرزند شهید مطهری بودن است و از طرفی هم مردم متأثر از نام بزرگ ابوی گرانقدرشان، ارزشی مضاعف به نام وکالت در مجلس را به ایشان دادند، ادب و حیا نداشته باشد. شایسته بود که بجای نمایندگی در مجلس، به مراکز درمانی مراجعه می‌کرد و مشکل ناباروریِ درک و فهمشان را مرتفع می‌کردند.
و جناب مطهری؛

البته از فسادهای اخلاقی بعضی وزرا، استاندار، فرماندار، شهردار و برخی دیگر عوامل دولت و مجلس منتصب به تفکر لیبرالیسم و همچنین اعتراف صریح نمانیده اصلاح طلب مجلس ششم، خانم فاطمه حقیقت جو، مبنی بر داشتن ازدواج سغید یا همان رابطه نامشروع، چطور باید انتظار حمل ادوات ضدبارداری را در جیب و فکر جنابتان نداشته باشیم؟
جناب مطهری؛
شما فرهنگ برهنگی را زاییدی، بی تفاوتی نسبت به داشته‌های فرهنگ ایرانی اسلامی را زاییدی، عدم برنامه ریزی برای اعتلای فرهنگ غنی ایران اسلامی را زاییدی، برجام را زاییدی، تورم بالای 50٪ را زاییدی، اختلاف طبقاتی و محرومیت از رفاه مردم را زاییدی، نابسامانی بازار و از هم گسختگی نظارت‌های بر بازار را زاییدی، تعطیلی کارخانجات و کاهش تولید را زاییدی، حمایت از دروغ‌های قرن و قرن‌ها دروغ به این مردم قدرشناس را زاییدی، بی اعتمادی به حمایت‌های همه جانبة مردم را زاییدی، دفاع غیر کارشناسانه از برنامه ریزی‌های دولت مستأصل و گروه اقتصادی تمامیت خواهش را زاییدی و در نهایت، بی ادبی، هتاکی و تحقیر و تضعیف جایگاه نمایندگی در نظام اسلامی را زاییدی. جنابعالی و طیف سنت گرایی که رحمتان را به نولیبرالیسم اقتصادی اجاره دادید، بیشتر از هرکسی نیازمند قرص‌های ضدبارداری تراوشات مشمئز کننده ذهن تان، هستید.
و جناب مطهری؛
دانشجویی را که مورد هتاکی قرار دادید، از نسل ایرانیان پاک فهم و نیکو خاندانی است که اخلافشان برای از دست ندادنِ کمتر از یک وجب از میهن و ناموسشان، هزاران جوان را هدیه کردند. ده‌ها دانشمند و اسلام شناس و مبلغ حفط ناموس و حیا همچون مطهری و بهشتی و باهنر و مفتح و .... هدیه کردند. دختر جوانی که مورد بی حرمتی قرار دادی، در مکانی تحصیل می‌کند که به گفته اولیاء و بزرگان دین، مکان اندیشه و تفکر کمتر خانه خدا نیست ولی بزرگ‌ترهای فاسدپرور و عیاش تو در همان تریبون می‌گفتند که شعارشان زنده باد مخالف من است ولی دانشجویان منتقد را از سالن بیرون می‌کردند. جوانی که با ادبیات سخیف و زبان همیشه هرزه گوی تو مورد رنجش قرار گرفت، پرورش یافته دامنی است که نجابت و پاکیش را از پاکی و اصالتِ ایرانی شیعه باور دارد.
پس نه تنها باید حیا کنی و استغفار، که باید چارة ناباروریت را در مراکز درمانی، وَ ای بسا با درمانگران خارج از این مملکت پیگیر باشی. ما هم دعا می‌کنیم که خداوند به حق خون به ناحق ریخته شهید مطهری و به عزتِ جوانان پاک نهادی که در نتیجة اندیشة شهید مطهری آبرو گرفته و شرف یافته‌اند، از این عَزَب درایت و عقیم در اندیشه و خرد بهبود یافته و هرچه زودتر نوزادی از درک و فهم را در دامنتان ببینیم.
-------------------------------------------
 سیدعلی عباس محدث
یاحق
-------------------------------------------


کد مطلب: 414592

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/414592/جناب-مطهری-ادب-مرد-ز-دولت-اوست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1